1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27170 inlägg · 5186 ämnen

Skitnödiga!

Sv: Skitnödiga!
Detta är Rögle BKs gästsida. Vill ni ingående diskutera andra lags funderingar, framtid, vila supporters om stöder vilket lag:

GÖR DET PÅ EN ANNAN SIDA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Här gäller ämnet Rögle BK och funderingar krig detta lag.

Zeke65: Lite stavfel här och var men jag tror ni förstår!!

radical: Att det gått trögt sedan guldet -99 beror nog inte på några identitetsproblem utan snarare på en mix av medioker ekonomi, skador och i år även tränarproblem.
Visst är vi kanske lite vilse för tillfället men den grundläggande identiteten tror jag nog sitter kvar hos spelare och ledning.
Det gäller att ta fram den nu till Ks bara....

Under 1980-talet fullbordas sviten på 20 raka hemmamatcher mot rivalen Malmö utan förlust.

ska vi få skriva så igen på historiken?

oscarD: Jag lägger ner nu, dags att sova.
Vidarebefordra gärna din uppmaning till mina meddebattörer också. Lite ofint att bara uppmana den ena parten i en dialog att lägga ned.
Är orsaken möjligtvis att du inte delar MINA åsikter men däremot delar mina "motståndares"? ;-)

Go natt

Huge: Hela denna tråden är ju bara som rubriken. Du skriver i Rögles gästbok om hur mycket hockeykultur det finns i Gävle jag tycker det låter som det vore vaggan för inbördes beundran för elitserielagen.
Kultur för ett lag är knappast i mina ögon att behöva hjälp av sina rivaler för att få ihop stämning på matcherna. Är publiken i Gävle så tråkiga, bortskämda eller lata att ni behöver hjälp för att höras kanske den inte förtjänar att ha ett lag i högsta serien?
Men för all del fortsätt denna debatten i leksands eller er egen gästbok ta gärna med dig rubriken.

Belix: Måste säga att publiken är helt kass i gavlerinken, var där och kollade Bif-Rögle för många år sen, förmodligen den bästa 0-0 matchen jag någonsin sätt, men på läktarna var det begravningstämmning.

Trogen: joh, jag har också hört det att de har ett av sveriges sämsta(låter minst) publikstöd... i förhållande till hur många personer där är i deras ishall varje match...

Belix: Du blandar ihop äpplen och päron så det står härliga till.
Jag tyckte liksom att det var mest praktiskt att svara på ett inlägg i Rögles GB geom att skriva svaret i samma gästbok.

Att det finns mkt hockeykultur i Gävle är väl alla överens om.
Jag använde uttrycket enbart för att visa att laget inte har några identitetsproblem, inget annat. Var du fått snacket om "inbördes beundran" ifrån, vet jag inte.
Den hjälp du talar om, är inte ngt vi bett om, utan ett initiativ från Leksands sida. Trodde det framgått efter ett otal inlägg i frågan.
Alla sätt som bidrar till att höja nivån på läktarkulturen är bra, enligt min mening.

Som du säger, Gävlepubliken är bortskämd och svårflirtad.
Vi är ju vana med framgång
Detta sitter i sedan guldåren (före din tid?), tyvärr....
Tror dock inte att det blir några problem med supporten i KS, med eller utan masarnas stöd.

Orkar inte sätta mig in i denna debatt. Men vill ändå poängtera: BÅDE Rögle och Brynäs tillhör klassikerna i Hockeysverige. Det finns ingen anledning att supportrar från dessa båda lag ska börja slänga käft här på internet.

Vi kan väl diskutera konstruktivt istället: T ex. Hur ska vi få ner Linköping??? Det kanske största flopplaget i historien;)

« · 228111