1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27214 inlägg · 5186 ämnen
« · 323775 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Eventuell förstärkning.
mrume: Det låter ju lovande =)

Weezer: Jo under normala förhållande så är det ju så men det finns tydligen nån regel som gäller vid en strejk i nhl och då är det förra klubben som gäller.
Vi får väl se...

mrume: Kommer Kenny hem är det elitserien som gäller enligt honom själv (uttalande till Radiosporten)

Eventuell förstärkning.
Nästa år är det som läget är nu stor risk för strejk i nhl och detta kommer att leda till att samtliga senska spelare gör en hemvändning till den klubb som de lämnade för sitt nhl lag.
Då ser det faktiskt ut som att Kenny ska få göra comeback i sin rätta tröja igen. Det skulle kanske bli bra?
Fast prata inte om Modo...=)

Sv: Killen till vänster..
Haha, den är ju klockren. Vilken scoopare jag är

Eller nej. Efter att sett bilden igen så är den ju inte lik mig ett skit..

Är jag så ful? hehe. Skulle inte tro att jag går o ställer mig i en trumklack.

Men det var lite likt i allafall. =0)

Hav Tålamod!
Tycker vi ska ha tålamod med det nya spelsystemet och nye tränaren Mats Waltin, välkommen till Ängelholm och Skåne Mats! Lycka till!

Jag tror det tar sig efter ett tag, kanske tar det hela säsongen men isåfall får det väl göra det. Enligt mig har RBK aldrig haft en mer meriterad tränare i båset. En kille med nya idéer och cool attityd!

Tror stenhårt på superallsvenskan sen får vi se hur långt det räcker!

Lets Go RÖÖGLE!

Sv: Hämta hem Stass nu !
Weezer: Ja... tider de! =)

Men de kommer väl aldrig att hända .. han har ju inte suttit på bänken.. inget för rögle! =/

erik: Tänk att få se den gamla "köksvägen" avgöra mot MIF i kvalserien i en förlängning.......*drömmer* och i båset står Elvis och bara jublar.........*drömmer*

Weezer: " drömer " Ja de vill jag också uppleva.. =) lite som de gamla tiden.. bara att se Elvenes på isen igen! =)

Ta hem honom! =)

Mygel: Jag tror att med hans målsinne och starka skridskoåkning skulle tillföra vilket lag som helst i allsvenskan i dag.Dessutom är det en given publikmagnet och jag skulle gärna vilja uppleva jublet när dom ropar upp nummer 25 Steeeefan Elveneeeees !
Tänk dig Stass på isen och Rogers om assisterande till Waltin,vilken höjdare.

Weezer: Ok. Jag såg han för ett år sedan och så som han var då skulle han absolut inte tillföra laget något i dagsläget, men han kanske har tränat upp sig mer. Dock så är det en av dessa personer som är Rögle personifierat och MÅSTE knytas till föreningen då han känner sig mogen för det.

Mygel: Han är bättre tränad och mer motiverad än någonsin enligt källor i danska hockeyförbundet.Han är dessutom som alla andra beroende av sin omgivning.
Finns många i dagens Rögle som han hade petat omedelbart tror jag.

Waltin
Står om waltin i hd sport!

Patrik: Växjö killen ser betydligt nyktrare ut också.

Junior: Det är i alla fall grymt likt, även om han på bilden ser något yngre ut och inte verkar ha någon skruvstäd runt näven.

fritte rbk: Eller så gillar han Lakers trumma och enformiga ramsor i smyg.

Weezer: Har du sett Stass lira de senaste säsongerna? Har svårt att se hur han skulle kunna tillföra laget något på isen. Men utanför rinken skulle han kunna bidra med mkt till klubben.

Junior: infiltratör kanske???

Killen till vänster..
Va fan. Har sumo gått och blivit Växjö huligan? haha

Hämta hem Stass nu !
Rungsted har stora ekonomiska bekymmer,varför inte hämta hem Stass ?

hej hej
hoppas nu alla kommer på växjö matchen :D

Sv: Bjarne Hurtig
Mygel: Ja tyvärr så har du nog rätt, man blir faktiskt lite orolig nu när de fyller på buss efter buss.
MEN VI SJUNGER I ALLA FALL UTAN TRUMMOR!!!

fritte rbk: Vi kanske ligger bra till på den punkten då?

Sv: Nya spelare
Junior: Att Rögle inte redan nu scoutar Danmark bättre är i sig en skum sak. Danmark är på stark frammarsch inom hockeyn och Rögle borde vara det naturliga valet för deras talanger när de tar steget över vattnet istället för någon fågelklubb i Sveriges r-vhål. Är Bergqvist fortfarande kvar inom det danska hockeyförbundet? Han arbetade tidigare med deras talangutveckling om jag inte har helt fel och isåfall så har ju Rögle en utmärkt möjlighet att dammsuga pilsnerlandet efter talanger.

Mygel: Jo han har lirat i MIF... "he was young and he needed the money" ;-)

citizen: Har han inte lirat i räliga MIF?? Isåfall så vet vi ju hur hans moral ser ut.........

Söndriga Nävar: Tja jag vet inte. Kan redan nu säga att vi antagligen får spö på läktarna. Vi klarade knappt att fixa oavgjort mot dem senast hemma på läktaren. Var vi ska hitta alla dessa nya krafter till den 14:e har jag ingen aning om. Vi är tyvärr inte längre så bra som vi tror, även om vi numera försöker rycka upp oss med bl.a. stor hjälp av AIA:s arbete.

Sen måste jag säga att hockeymässigt så ser jag hellre en match mot Troja eller Nybro eftersom detta är gamla antagonister till oss, men kanske håller jag på att bli gammal och nostalgisk ;)

Kingen: Jesper Damgaard? En stor back, skulle passa Rögle bra! Har väl inte rosat marknaden i Modo... kan få en nytändning när han kommer nära danmark igen:)

Söndriga Nävar: Då får klacken vara tyst:)

Mygel: Mygel: Det är väl klart att det skrivs mycket om Växjö matchen. Eftersom det kommer så mycket folk ner till ladan så väntar man säg en riktigt trevlig match från läktarplats. Saken blir ju inte sämre med tanke på att matchen ligger på en fredag..
Jag längtar i alla fall på denna publikmatch, gör inte du det Mygel?

Såg ett ungdomsprogram (tror namnet var Spinn?) igår på Svt. Där följde de först en tjejsupporter på en bortamatch med Växjö och sen intervjua de Shjon Podein där han sa att han spelade bättre när motståndarpubliken sjunger mycket.

Och en tycker jag att Rögle ska anställa Otto som scout i Danmark.

Jag sätter min slant på M.Gästrin.

Kingen: Halvardsson kan vi iallfall redan stryka, även om Rögle säkerligen håller kontakt med honom så skulle jag säga att sanolikheten att han återvänder under säsongen är 0% med tanke på hans uttalande för ett tag sedan.

Sen M:et kanske är Wernblom ;)

gasolin: Gick inte han till Vojens? Eller har Vojens bytt namn? Hurtig hade helt klart varit en kanon värvning. Fattar fortfarande inte varför han gick till Danmark. Jag menar att han är fortfarande utvecklingsbar och har ett bra tag kvar på sin karriär och då måste den svenska andraligan vara mer utvecklande än den danska (med tanke på vad jag har sett av den danska ligan). Möjligheten att utvecklas och spela i en bättre liga måste ju locka mer för en idrottsman än en påse pengar, eller är Hurtig en av de fiskar som alltid vill leka med de andra små fiskarna för att verka stor.

Det snackades tidigare om Mörrums nummer 15 Bergenström. Tycker det är lite skumt hur Rögle har kunnat missa denna kille. (visserligen så läset jag idag om Rögles usla scoutingverksamhet). Jag blev väldigt överraskad av denna speedkula när vi mötte Laxarna för första gången i år. Jag utgick från att det var något tillfälligt ES lån med tanke på hans kvalitér. Detta är en spelare vi måste försöka knyta till oss om han inte går till ES nästa säsong. Redan i dagsläget skulle han kunna gå rakt in Rögles startuppställning.

Till sist; är det någon som kan förklara vad det är som är så häftigt och intressant med Växjö?? Det hyppades attans om bortamatchen och nu så är det mer eller mindre feberfrossa härinne för hemmamatchen den 14:e. För mig är Växjö bara ett nykomlingslag där man just nu rider på en framgångsvåg från de lägre serierna. Ett lag som hittills när jag har sett dem visat sig vara en va de sämre lagen, iallfall när de har mött Rögle (kanske deras spel passar oss bättre). Jag kan visserligen förstå varför Växjö supportrarna vill komma hit med tanke på att vi är det närmsta "klassiska" storlaget för dem och det är en häfig grej att komma till oss och sätta hål på den gamla upppumpade bubblan om att Rögles fans är Sveriges bästa (vilket numera är länge sedan vi var).
Så om någon har en bra förklaring om varför Växjö är så speciellt så kanske även jag kan förstå det och börja hoppa och studsa över att få möta Lakers.

Kingen: 50% iaf. då är jag nöjd.

Ser med spänning fram emot mer info om ärendet......

fritte rbk: Nä, hälften rätt...M & D mer kan jag inte säga eftersom det är sagt i förtroende!

Patrik: ja,ja ja.

Snart dax att hämta kaffe

fritte rbk: Du menar väl tvärtom ;-)

Kingen: Härligt med lite rykten, de aktuella spelarnas förnamn börjar väl inte på P och D?????

Hade i såfall varit skitkul!!

Sv: HD
Mycket kloka ord från Rooth i gårdagens HD.Kanske inte så konstigt att det knyter sig för vissa spelare om dom inte vågar spela ut ?
Jag har länge undrat varför spelare som Lindén,Josefsson,Starck som var riktigt bra förra säsongen,än så länge bara varit knappt mediokra.
Tror knappast att man plockar fram det bästa ur en idrottsman genom att skälla ut denne inför gruppen,möjligtvis var Tichonov undantaget som bekräftar regeln =)
Saknar killarna tryggheten och glädjen som Melin gav dom ?
Istället för en positiv pedagog har man fått en gapande magister som dessutom skall införa ett nytt system som det inte finns spelarmaterial till.Svaret från styrelsen är väl som kommentaren i Lorry: -Tänkte inte på det.....!

Nya spelare
Jobb pågår i kulisser, ska ni veta. Intensivt jobb dessutom. Kontakter är tagna med två spelare i ES norra delar (ett lag börjar på T ett annat på M).
Skulle dessa komma ner till oss så...

Mer kan jag inte säga!

Sv: ALLA ska komma
havsmussla:
Jag ska inte se den matchen jag jobbar då.
Sedan så bor jag kanske inte på Österlen ........ Jag bor väldigt långt från Österlen om man säger så ;-)

gasolin:
Jisses då! Undrar hur mycket den sydjylländska klubben fick slanta upp för Hurtig?
Den delen av Danmark måste vara den sista man flyttar till. Katalanska är lättare att förstå än sönderjyllska, t.o.m. för en halvdansk som en själv.

Bjarne Hurtig
Vi kan väl värva Bjarne Hurtig, Han lirar i Danmark, IK Sönderjylland.
Stor stark o bra back..

Marinucci på ingång till Bajen???
Det är tydligen fler klubbar än Rögle som letar förstärkning. Enligt hockeymania.dk visar bajen intresse för förre detta lövenspelaren Chris Marinucci som spelade 16 matcher för löven förra säsongen och gjorde 8+11. Just nu spelar han för Idaho Steelheads och har på 7 matcher i år gjort 4+5. Läs mer om ni vill och känner för det, följ länk bara.

HasseT: Hörre du du, sitt nu inte o avslöja vad du o jag gör på messengern ;-)

HasseT: Bra initiativ Hasse! :-)

HasseT: Ojdå, jag trodde jag skickade detta i mail till dig? sorry om jag skrev nåt privat hm. japp ha det

Joinzzon: FÖRRESTEN joinzzon, har du fått med dig några från österlen och sydöstra SKÅNE till Växjömatchen?

« · 323775 · »