1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27223 inlägg · 5186 ämnen

Tänk positivt

Tänk positivt
Nu har den föregående tråden ältats rätt länge utan att något nytt framkommit.
Det är - precis som Belix skrev igår kväll - hög tid att vi börjar rikta blicken mot det positiva som väntar!
Mögtockar som bara är ute efter att söndra och skapa oreda i leden känns iofs som a pain in the ass, men vi skall inte låta detta förstöra glädjen för oss andra.
Tänk positivt gott folk - nu lyfter vi Rögle mot elitserien - smaka på den =)
Någon som vet när lottningen görs?

Sv: Tänk positivt
Patrik: Right Patrik. Jag lägger ner denna tråd nu. Blir bara lite frustrerad när inte folk kan höra och läsa.

Patrik: Helt rætt, Patrik! Dessutom tycker jag att Jersmyr på ett mycket tydligt sætt klargjorde RBK:s ståndpunkt i intervjun på TV4-sporten i går kvæll! RBK har fullt førtroende før Melin, och dærmed basta! Dærmed borde debatten om Melins vara eller inte vara i båset vara avslutad! Sedan kan ju Wennerholm kackla bæst han vill i Sportbladet. Melin har gjort ett kanonjobb med RBK och det vore ynkligt att ta heder och æra av honom, genom att "porta" honom i båset!

Fick dom glada altin-nyheterna per SMS, då jag satt på tåget mellan Oslo och Lillehammer igår kvæll! vilken fantastisk dag! Først RBK i kvalserien och nu detta som pricken øver i:et! Har læst OE:s intervju med Waltin och han verkar ju ha en hærlig idrottsfilosofi! Vælkommen, Waltin! Och starkt jobbat Løøv, Jersmyr och Co.

Tjohoo!

Hoppsan, jag tappade ett "W" i Waltin i mitt førra inlægg... det kommer hær.. >> W

Patrik: Lottningen är den 17 mars, om man nu kan lita på Brynäs supporterklubb väst!

mn båstad:
Verkar skumt om lottningen inte är förrän två dagar innan första matchen.
Men om man följer tidigare års riktlinjer så möts LHC-Brynäs, Rögle-Bajen, och playofflagen i första omgången. Om vi får hemma eller borta är mer osäkert.

mn båstad: Tror att det kan vara en preliminär lottning tidigare. Det allt hänger på är hur långt AIK går i playoff eftersom AIK o Bajen inte båda kan ha hemmamatch samtidigt.

Jonas: Håller med angående lottningen, det brukar bli efter den principen. Skulle även tro att vi i så fall får börja borta eftersom Bajen vann SA.
Seriesegrare brukar få börja på hemmaplan, vilket vi fick göra i SA ju.

Svenne: I så fall blir det hemmamatch för dig!

Jag tror också att det kommer att göras en preliminär lottning tidigare, typ efter playoff 1.

Svenne:
Vissa år får det högst placerade laget (Brynäs å Bajen) börja hemma, andra år får de börja borta.
Visst är det härligt med glasklara besked ;-)
Tror den lottningen bestäms en fredagnatt, över den 8:e whiskyn.

« · 226091