1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27220 inlägg · 5186 ämnen

Trupp/Träningshall

Trupp/Träningshall
När det gäller spelare inför nästa år kan jag försäkra er alla att vi jobbar febrilt med att skriva kontrakt med de spelare vi skall ha kvar och vidare pågår ett aktivt arbete att tillföra ett antal nya spelare till truppen. Elitkommitén under ledning av Jan - Peter har inte alltid det så lätt när spelare / agenter vill avvakta ev. bud från ES. När det gäller lönerna har vi inte gett någon spelare ett s.k. "skambud" som vissa påstår. Självklart vill vi ha en trupp som kan ta ett ytterliggare steg framåt under ledning av MW och till detta ändamål finns pengar avsatta. Men givetvis kan inte alla spelare begära dubbelt betalt mot föregående år för då är vi snart i samma sits som HIF.
När det gäller träningshallen så pågår arbetet enligt planerna, dock är det så att jag var för optimistisk som trodde att vi skulle hinna bli färdiga till kommande säsong, men jag hoppas vi kan göra klart med kommunen så att vi kan börja detaljplanera efter semestern.
Jag hoppas att en hel del spännande kommer att göra er glada under sommaren.
Hälsningar
lasse

Sv: Trupp/Träningshall
lej: Precis vad jag trodde! Vi supportrear kan nog ta det ganska så lungt. Førresten, i vilken annan førening gør sjælvaste ordføranden då och då ett gæstspel i GB:n før att reda ut begreppen før oss klentrogna(?) fans?? Næ, just det! Tack, Lasse før att du før en direkt dialog med supportrarna!

« · 273097