1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27225 inlägg · 5186 ämnen

Vem blir den nye härledaren???

Vem blir den nye härledaren???
Silly-season är igång och spekulationerna om vem som ska bli den nye tränaren i RBK är många.

Det senaste jag läste var Mats Waltin, inte helt illa. Han medgav åtminstonne att rögle varit i kontakt med honom.

Spännande värre..........

Den som väntar får se.

Sv: Vem blir den nye härledaren???
Håller med Waltin verkar förnuftig och kommer från en mycket proffsig organsiation.Dessutom är han förespråkare för att satsa på egna unga produkter och det är vad föreningen behöver för att kunna hävda sig på längre sikt både ekonomiskt och sportsligt.

Killer Bob: Fick precis reda på att Bosse Ahl är högaktuell för Rögle. Han har gått alla kurser och är färdig tränare. Det är tänkt att det skulle bli ett samarbete mellan honom och Peter Lundmark.
Bosse har varit synlig i Ängelholm på senare tid och han HAR deklarerat att han inte ska spela mer Hockey.
Där har ni det senaste från Rögle!!

firman NJJ: Det här låter ju bra!! Läste oxå om Waltin och ja vi får se vem det blir. Hoppas det visar sig snart. Man är ju nyfiken....

Personligen vill jag varken se Ahl eller Lundmark i båset nästa säsong.Waltin och en av honom utsedd andretränare är min förhoppning.Varför inte Palle Andersson som assisterande ?

Killer Bob: Varför inte Waltin som förste och Lundmark som andre, tycker han har skött sig bra denna säsongen och han har ju ett Röglehjärta á la Hermansson så, om fallet är så att det blir Waltin, ser jag gärna Lundmark som andre man....

Konstigt att de två som det står om i tidningen till potetiella tränare, inte fått ngn förfrågan från Rögle...

Allvarligt tror inter jag på Waltin, után JB

Fransson: Tänkte precis skriva det =)
Mitt tips ligger på JB.

Fransson: kan hända att JB har ett stort röglerhjärta, men hans ledarstil är nog inget för Rögle, har hört att hos vissa spelare är han inte särskilt populär......inte hos mig heller för den delen.
Luckner eller Waltin Tack.

Killer Bob: varför inte Lundmark, han verkar ju både ha hjärta och kunnande att vara med och leda RBK

Det måste vara förste tränaren som väljer sin assistent.Ingen skugga på Lundmark men det är knappast hans förtjänst att det är medvind dessutom har killen aldrig varit någon större taktiker men hans inställning är det nog inget fel på.Att hans hjärta skulle klappa mer för Rögle än någon annan förening är jag nog mer tveksam till.Han svek föreningen när det var som tuffast för att spela i tyska lingonserien och tjäna pengar istället men det har många glömt.

« · 217268