« Föregående · 936900 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Skellefte AIK - SSK
Knegare:
Precis!
Trist att behöva se en sån taskig inställning på hemmaplan!
Och helt handlingsförlamade i 2 perioder. Förstår inte varför egentligen. Att Tälje skulle komma hit och stå som en mur på mittzon och störa uppspelen och kontra kan väl inte vara någon nyhet direkt!?
Tragiskt att behöva säga det, men.. med lite distans å en god natts sömn så är man ju banne mig glad över en pinne!
Nu bryter vi ihop å vilar upp oss i helgen - VIKTIG match på måndag! Då ska ädelmetallerna skiljas från tunnplåten!
Precis!
Trist att behöva se en sån taskig inställning på hemmaplan!
Och helt handlingsförlamade i 2 perioder. Förstår inte varför egentligen. Att Tälje skulle komma hit och stå som en mur på mittzon och störa uppspelen och kontra kan väl inte vara någon nyhet direkt!?
Tragiskt att behöva säga det, men.. med lite distans å en god natts sömn så är man ju banne mig glad över en pinne!
Nu bryter vi ihop å vilar upp oss i helgen - VIKTIG match på måndag! Då ska ädelmetallerna skiljas från tunnplåten!
Sv: Skellefte AIK - SSK
4EVER: Så här dagen efter så var det ju en jäkla tur att herr Hade stod å hans form håller i sig...
Sv: Skellefte AIK - SSK
distanserad:
Hade står ikväll!
Angenäma problem att välja målis.. Båda har gjort kanoninsatser under inledningen av säsongen.
Hade står ikväll!
Angenäma problem att välja målis.. Båda har gjort kanoninsatser under inledningen av säsongen.
Sv: Skellefte AIK - SSK
Metal Guru/Fet-Ecke: Ja de mesta är ju rellativt...fast hur säsongen ser ut hittills ska man ju inte klaga på...men till slut kommer skadorna krypandes å då gäller det att ha tillräckligt som buffert neråt i tabellen.
Sv: Skellefte AIK - SSK
Knegare: Ni har gjort en dj..ligt bra inledning på det som brukar kallas för den svåraste säsongen!(2:a säsongen) Hoppas att det håller i sig så blir det nog en rolig säsong istället! Slutspel är ingen otrolig placering för er och väl där kan allt hända.
Skellefte AIK - SSK
Måtte SSK få sota för förlusten mot Modo...å varför inte med ett målfyrverkeri...
Sv: Cluben
Cyklob: Ja det borde ju vara så iallafall...fast...ni har ju en Slovak i mål...som vanligt brukar spelare från Tjeckien å Slovakien ha vääldigt lätt att få "hängskalle" när börjar gå dem emot...fast å andra sidan så står våran andre målis ikväll så där borde ni ha liite större chans till 3 poäng ikväll...
Sv: Skellefte AIK - Mora
Bukefalos: Tackar tackar!! Jo nog vart det proppen ur...men bitterheten finns nog där likförb. he he!!
Sv: Skellefte AIK - Mora
Knegare:
Proppen ur för SAIK i kväll.Man får väl säga grattis och hoppas att den norrländska bitterheten mildras något av segerns sötma.
Proppen ur för SAIK i kväll.Man får väl säga grattis och hoppas att den norrländska bitterheten mildras något av segerns sötma.
Skellefte AIK - Mora
Ja då var det dags för 4:e matchen i årets serie. Dags att göra en R-E-J-Ä-L uppryckning jämfört med matchen mot Djurgårn som var ett riktigt bottennapp.
Å ikväll är det då Mora vi möter som av kända anledningar blive nåt av ett favorit hatlag i stil med TIK...men dock inte på låånga vägar som våra Läns kollegor...själv är jag inte på samma nivå som vissa av mina Skellefte AIK kollegor som formligen blir vansinnig då laget Mora kommer på tal.
Å vad ska man tro kommer att hända ikväll då? Sanningen är väl...f*n vet...men kommer vi att spela som senaste hemma matchen så ska man nog inte vara orolig...som nån uttryckte sig var att vi spelade ren totalhockey...å då ska det förhoppningsvis inte vara nåra problem.
Å ikväll är det då Mora vi möter som av kända anledningar blive nåt av ett favorit hatlag i stil med TIK...men dock inte på låånga vägar som våra Läns kollegor...själv är jag inte på samma nivå som vissa av mina Skellefte AIK kollegor som formligen blir vansinnig då laget Mora kommer på tal.
Å vad ska man tro kommer att hända ikväll då? Sanningen är väl...f*n vet...men kommer vi att spela som senaste hemma matchen så ska man nog inte vara orolig...som nån uttryckte sig var att vi spelade ren totalhockey...å då ska det förhoppningsvis inte vara nåra problem.
Sv: ?!
Ola: Inget illa menat från min sida på frågan om internet. Det där med "hatet" mot ditt lag har med den gången ni gick upp å vi fick fortsätta harva längre ner på stegen...å det där med att det står om hat å död ska man nog ta med en rejäl nypa salt...jag menar...det där med att vara bitter är närmast nåt normalt å vanligt här uppe i norr.
Du kanske har hört orden från Ronny Eriksson om att man stiger upp morgonen tittar sig i spegeln å så var den dan förstörd...han är ju från Pitetrakten å det är ju ca. 8 mil till Skellefte så känslan är väl i stort sett densamma där.
Du kanske har hört orden från Ronny Eriksson om att man stiger upp morgonen tittar sig i spegeln å så var den dan förstörd...han är ju från Pitetrakten å det är ju ca. 8 mil till Skellefte så känslan är väl i stort sett densamma där.
Sv: ?!
Knegare:
Nej, jag är inte ny på internet. Jag tog dock kanske i lite. Men jag tror knappast att jag sett så mycket hatiska inlägg mot en icke ärkerival. Jag är dock sällan inne på den sidan. Det är när någon länkar till den. Varför detta hat mot Mora, eller finns detta hat mot alla elitserielag? Man kanske gillar att hata och döda.
Nej, jag är inte ny på internet. Jag tog dock kanske i lite. Men jag tror knappast att jag sett så mycket hatiska inlägg mot en icke ärkerival. Jag är dock sällan inne på den sidan. Det är när någon länkar till den. Varför detta hat mot Mora, eller finns detta hat mot alla elitserielag? Man kanske gillar att hata och döda.
Sv: ?!
Ola: Du är rätt ny på internet,va? Om du tycker det där är mycket så har du inte sett speciellt mycket du...äh...på hockeykultur.com är det bara ett gäng "hardcorefans" som diskuterar hockey i å runt Skellefte AIK.
Ni har nog fått ens en promille skit jämfört med våra länskollegor genom åren. Har du inget intresse i "vårat" lag ska du nog inte vara inne där å kolla...men du får gärna vara här å glutta å plita ner för det verkar som jag inte har speciellt mycket kollegor på denna sida numer...utan det verkar som om northpower.nu,svenskafans.com å TCIM är mer forum för de våra.
Ni har nog fått ens en promille skit jämfört med våra länskollegor genom åren. Har du inget intresse i "vårat" lag ska du nog inte vara inne där å kolla...men du får gärna vara här å glutta å plita ner för det verkar som jag inte har speciellt mycket kollegor på denna sida numer...utan det verkar som om northpower.nu,svenskafans.com å TCIM är mer forum för de våra.
Djurgårn - Skellefte AIK
Åsså närmar vi oss första bortamatchen å då mot Djurgårn...som jag ser det så kan de våra bara neutralisera Brembergs kedja så ska det nog inte va omöjligt med minst en pinne från hovet hem till Schtaan...eller varför inte som mot Frölunda en seger...
En inte alltför vågad gissning är väl att Goren nätar igen...åsså får gärna Bergskedjan det att lossna med besked å att Novak(för hans skull) sätta en eller ett par från blå i PP.
En inte alltför vågad gissning är väl att Goren nätar igen...åsså får gärna Bergskedjan det att lossna med besked å att Novak(för hans skull) sätta en eller ett par från blå i PP.
Sv: Skellefte AIK - Frölunda
Uddan: Grattis själv,du! Det är ju trots allt bara början av denna säsong ännu så det gäller att ta så mycket det bara går innan de så kallade storlagen får ihop sina formationer...fast Frölunda får gärna gå på tomgång denna säsong oxå...
Skellefte AIK - Frölunda
Åsså närmar vi oss match 2 för säsongen mot Kålles hjältar...ska vi kunna gneta till oss en poäng eller rentav en seger...well...varför inte?
Tror Goren kommer att visa sig i målprotokollet igen å förhoppningsvis tar han med sig nån eller nåra till.
Kriga Skellefte!!
Tror Goren kommer att visa sig i målprotokollet igen å förhoppningsvis tar han med sig nån eller nåra till.
Kriga Skellefte!!
Sv: Skellefte AIK - HV71
wap.hockeysnack.com
Portello, alla vet att Brynäs är bäst. Vart tog Lizzard vägen?
Portello, alla vet att Brynäs är bäst. Vart tog Lizzard vägen?
Sv: Skellefte AIK - HV71
Knegare: Ojojoj, tala om att ni fick en domare som kan konsten att blåsa sönder en match.Är inte kul för fem öre att det nästan jämt blir utvisningar när två spelare rör vid varandra.
Sv: Skellefte AIK - HV71
65selander: Hmmm...kommer bli intressant ifall han kommer att vara lika petig även denna match...eller om han fått höra ett å annat från så kallad högre ort så det blir raka motsatsen denna match...f*n vet!
Hur som hellst...ÄNTLIGEN startar säsongen även för oss...kul som f*n!
Hur som hellst...ÄNTLIGEN startar säsongen även för oss...kul som f*n!
Sv: Skellefte AIK - HV71
Knegare: Grattis ni fick Tysken.
Skellefteå AIK - HV71, Skellefteå Kraft Arena kl 19:00
HD Daniel Peiechazek, Tyskland
LM Anders Johansson, Skellefteå
LM Klas Nilsson, Umeå
Skellefteå AIK - HV71, Skellefteå Kraft Arena kl 19:00
HD Daniel Peiechazek, Tyskland
LM Anders Johansson, Skellefteå
LM Klas Nilsson, Umeå
Skellefte AIK - HV71
Ja då är det snart dags för 2:a raka Elitsäsongen då för oss mot Kung Åkermans lag.
Vad kommer att hända denna säsong för oss tro? Kommer Renberg producera mer eller mindre än den gode Werner...kommer Kriss ge oss lika mycket i huvudlösa utvisningar...kommer Koskenkorva vara en ny Virtanen...kommer Hade ha utvecklat sig i "Butterfly" stilen...kommer Goren lägga sig i topp i poängligan eller har vi en ny King där...kommer vi att ta minst 70 poäng även i år å kommer vi tillåmed ta oss till slutspel,tro?
Ja ja...hur som haver så är det dags för omväxlande rännskita å fast avföring igen nu då hockeysängen startar för oss på Torsdag. Å ge mig alla chanser i världen/serien att utropa -SÅ JÄVLA VACKERT!! Som jag trots allt fick göra förra säsongen bland mina arbetskollegor på en arbetsplats där minst 90% håller på löven.
Vad kommer att hända denna säsong för oss tro? Kommer Renberg producera mer eller mindre än den gode Werner...kommer Kriss ge oss lika mycket i huvudlösa utvisningar...kommer Koskenkorva vara en ny Virtanen...kommer Hade ha utvecklat sig i "Butterfly" stilen...kommer Goren lägga sig i topp i poängligan eller har vi en ny King där...kommer vi att ta minst 70 poäng även i år å kommer vi tillåmed ta oss till slutspel,tro?
Ja ja...hur som haver så är det dags för omväxlande rännskita å fast avföring igen nu då hockeysängen startar för oss på Torsdag. Å ge mig alla chanser i världen/serien att utropa -SÅ JÄVLA VACKERT!! Som jag trots allt fick göra förra säsongen bland mina arbetskollegor på en arbetsplats där minst 90% håller på löven.
Sv: Tampere Cup
WarhawK: Exaktemente!! Så man får hoppas vid gud m.fl. att Lee Goren är raka motsattsen till detta...
Sv: Tampere Cup
Knegare:
Jag hade bara sett målskyttarna jag i en artikel jag läste på tsn , kan ju dock vara så att han inte passade in riktigt i den europeiska hockeyn för är ju en hel del transtlanter som har problem med den övergången
Jag hade bara sett målskyttarna jag i en artikel jag läste på tsn , kan ju dock vara så att han inte passade in riktigt i den europeiska hockeyn för är ju en hel del transtlanter som har problem med den övergången
Sv: Tampere Cup
WarhawK: Du missade ass på första målet...ja där ser man...han var f*n inte bra hos oss...eller inte tillräckligt bra då han i princip va värvad som no.1 striker + att han hade lite svårt med att hockey är en kontaktsport...
Sv: Tampere Cup
Knegare:
Hittade ingen lämplig tråd men vi diskuterade ju King här tidigare och tänkte bara säga King gjorde ett SH mål mot Kings i nattens tränings match för ankorna som ankorna vann med 3-2
Hittade ingen lämplig tråd men vi diskuterade ju King här tidigare och tänkte bara säga King gjorde ett SH mål mot Kings i nattens tränings match för ankorna som ankorna vann med 3-2
Sv: Lee Goren klar för AIK
Åkerman: OK, då förstår jag. Beror väl lite på vad men lägger för innebörd i ordet "världsback". Personligen tänker jag på typ Chris Pronger, Zdeno Chara och Scott Niedermayer.
Sv: Lee Goren klar för AIK
Peja: Haha. Ja, nu med tre månaders perspektiv så måste jag nog fortfarande säga att jag gärna hade sett en världsback i laget...
Novak har lite att jobba på för att komma upp till det epitetet.
Sen om det är orealistiskt... Det är ju ett brett uttryck. Lintner hade vi ifjol och han har ju lirat NHL, vunnit VM och allt det där. Vi måste ju sikta högre.
Novak har lite att jobba på för att komma upp till det epitetet.
Sen om det är orealistiskt... Det är ju ett brett uttryck. Lintner hade vi ifjol och han har ju lirat NHL, vunnit VM och allt det där. Vi måste ju sikta högre.
« Föregående · 936900 · Nästa »