Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

13/14

1621855 · » Till forumet


Sv: 13/14
Knegare:

Jag tänkte att ni kanske hade något att säga om saken?

Sv: 13/14
mattias - 74: Jaha...och?

Sv: 13/14

Knegare:

Jonas Frögren klar för Leksand.


Sv: 13/14

Grattis

Sjukt imponerad av erat lag.


Sv: 13/14
Grattis till Guldet. Ni är outstanding just nu.

Sv: 13/14

Stort grattis Saik.

sveriges just nu, klart bästa hockeylag!


Sv: 13/14
Knegare: Jo, så är det. Vi är inte riktigt nära Skellefteå, men visst får vi bättre möjlighet att konkurrera.

Grattis till guldet.

Jag unnar bara inte den vidrige Bert och Sveriges genom tiderna värste fuskare Jimmie Jump från Norrköping guldet bara.

Störst Grattis till Modo-utbildade Jocke Lindström.

Sv: 13/14

Jajjen:

Alla elitklubbar är väl beroende av sin kommun på ett eller annat sätt. Vad får ex Brynäs av Gävle Kommun varje år?


Sv: 13/14

Knegare: Såg bara det här uppenbara felet från Flashback:

"Problemet för de som så gärna vill kalla oss fifflare är att Skellefteå är Sveriges rikaste kommun och står för sina egna kostnader i kostnadsutjämningssystemet."

Som i stort sett de flesta norrlandskommuner plockar Skellefteå ut ett rejält statsbidrag. Minns jag rätt handlar det om drygt 40% över Sverigesnittet. Och där ingår inga EU-bidrag. Vet du i vilken utsträckning Saik lyckats få EU att finansiera diverse kringkostnader; hallinvesteringar, transporter, internationellt utbyte osv.?


Sv: 13/14
J F K: Såg ett snack i Flashback angående den så kallade sponsringen från kommunen...

Sv: 13/14
J F K: Går bra att vara bitter nu...fast snart är även ni där med att ha en kommun som matar in kosing i erat lag också.  Fast å andra sidan så behöver väl inte ni det då ni är "the heart of hockey",eller?

Sv: 13/14
superfalle: Gick ju bra ifjol...

Sv: 13/14
Knegare: Leksand må ha trottoarkanter, men då kommunen är så liten är de fullständigt chanslösa mot Växhö och Skellefteå som öser in mycket mer pengar i representationslaget.

Sv: 13/14
Kan ni inte släppa nästa match så att man får åka upp å kolla match 5 i skellefteå . Ta guld på bortaplan är väl inge kul :)

Sv: 13/14
Svanru: Vadå skattebetalare? Dom drar ju in kosing på annat...tyyp...trottoarkanter t.ex.

Sv: 13/14
mattias - 74: Leksand lär inte klara det själva förmodligen för att skattebetalarna inte har råd att spendera mer för spelarinköp.

Sv: 13/14
mattias - 74: Ja drömma kan man ju. Även om det bara är kvar 2 backar å 7 forwards från förra finalmötet säsongen 10-11 så lär det finnas revanch känsla i laget skulle jag tro...

Sv: 13/14

Knegare:

De flesta avskr FBK. Krossa dom snälla.


Sv: 13/14

MR Bif: Well...ja där är du ju inte ensam...att inte gilla FBK å Loob & co.

Å även det där om att spela rolig hokky...det klassiska uttrycket: anfall är bästa försvar stämmer ganska bra in på Schellefte AIK.  Fyra till fem man på blå å satsa allt på kontringar är ju inte roligt att titta på...åtminstonde om jag själv får tycka...


Sv: 13/14
Knegare: Jag håller på er för det finns inget lag jag avskyr mer än FBK och Saik spelar ju den klart bästa hockeyn!

Sv: 13/14

MR Bif: Eh...jaha?!  Visste inte det fanns Brynäsare som höll på Skellefte...fast det kanske är som att välja på pest eller kolera?

Fast tack ändå för omtanken...


Sv: 13/14

Knegare: Skicka tillbaka Inavel BK till stenåldern nu hoppas på 4 raka!!!

Lycka till


Sv: 13/14
mattias - 74: Kul att han iallafall spelade en säsong med oss. Men vi står inte å faller med honom ute ur bilden...han har ju lite problem med "våran" fart å dessutom så blir han ju inte yngre heller...åsså har vi ju en kille som lär ta Frögrens roll nästa säsong...Warg...

Sv: 13/14

Knegare:

Frögren kommer presenteras som Leksandsspelare kommande säsong efter slutspelet enligt säkra källor.

Hur ser ni på det?


Sv: 13/14
J F K: Vadå kopierade dräkten...skulle dom spelat i gympa brallor å nätbrynja,eller?

Sv: 13/14
mattias - 74: Å som vanligt så skiter vi i det på det HÄR forumet...

Redigerad kommentar


Sv: 13/14

Knegare:

Fast han har ju rätt.


Sv: 13/14
J F K: Inne på det här forumet så säger/skriver vi ibland så...vilket jävla liv det skulle bli i "ditt" forum om jag gick in med pekpinnar å dikterade hur ni ska uttrycka er,eller?

Sv: 13/14
ante08: AIK spelar kvalserien. Laget som kopierade dräkten, klubb märket, färgerna och namnet är dock snart i final. De heter dock inte AIK.

Sv: 13/14

AIK vinner i kväll och kan börja ladda för Finalen.


Sv: 13/14
J F K: Fast Torp är ju allmänt känd för att spela död när han fått en smäll.

Sv: 13/14
Knegare: Det känns som om du själv inte spelat hockey. Självklart vet Jimmy att Modo spelaren kommer från höger och sätter emot i knuffen. Han hade lätt kunnat svänga vänster, men försöker inte ens för han vill åka på Ullmark. Solklar utvisning. Någonting som jag tycker är extra fult då målvakten inte kan försvara sig på samma sätt som utespelare.

Torp spelat tufft och på gränsen, men är ingen filmare eller spelare som kan med vilje skada någon. Den senaste Modo-it som haft en liknande spelstil som Jimmy Jump är Wernblom. En kille med bra balans och styrka, som kunde spela vårdslöst och filma ofta...

Smart av gnällkärringen att gå ut i tidningen och snacka om att Jimmy förfördelad av domarna. Som det antyds i artikeln tycker alla andra elva lag att Jimmy har en egen regelbok och kommer undan med mycket. Gruvkillen spelar på det då han vet att dr har rätt, men att det skadar Saik om inte Norrköpingskillen får fortsatt fri lejd från domarna.

Sv: 13/14

J F K: Inte en jävel i ditt lag hade kunnat undvika den grejjen om dom varit i samma läge...fast det är inte så Modospelare försöker göra mål.  För dom skjuter endast skott utifrån för driva in på mål kan man ju bara inte göra för det kan ju finnas risk att en motståndarback kan köra på en å då blir man adresserad mot deras målis,eller?

Förresten du glömde ett namn...Torp i Modo...


Sv: 13/14
Knegare: Han hade lätt kunnat försöka, men han tog chansen. De i studion vet precis hur det gick till. Jimmy tog chansen då han kände kontakt. På samma sätt som Ritola gjorde exakt samma sak mot Luleå (fast med lägre fart och inte alls lika farligt).
Jimmy är precis lika illa som Ledib och Jämtin.

Sv: 13/14

J F K: Som jag nyss skrev...hur i helv*** skulle han göra för att undvika smällen då ERAN spelare skickade han med färdig adresslapp mot eran målis?  Inte ens en Modospelare skulle lyckats med den bedriften.

En annan sak då det gäller Jimmie är dessa förb. filmningar,,,gillar det ICKE!

Fast det karln ska ha en jävla massa cred för är att han är vad jag vet den e-n-d-e som som erkänt att han tar i lite extra då han faller som ett asplöv emellanåt...för hur många spelare är det i SHL som sysslar med samma sak...en jävla hög mer eller mindre...i ALLA lag.


Sv: 13/14
zigge: Precis. Ingen ifrågasätter att Jimmy Jump fick en knuff. Det var han fullständiga ignorans att undvika att träffa Ullmark som får honom att hamna i samma kategori spelare som Jämtin, Ledin och Christian Berglund. En fult spelare som är en skam för hockeyn.

Sv: 13/14
zigge: Vadå...skulle han girat i luften som nåt jävla JAS,eller?!

Sv: 13/14
Knegare:Hmmm- så du menar att CMore-kommentatorn, o de i studion är MoDo-supporters? De var nog rätt eniga om att det var utvisning. Men jag kan hålla med om att han fick viss "hjälp" dit, men man såg inget försök fr Jimmie att undvika det hela heller.

Sv: 13/14

Ja jösses! Vad blåögda Modosupportrar det finns...påstår att Jimmie "hoppade" in i deras målis då han tydligt blev knuffad mot denna av egen spelare...


Sv: 13/14

zigge: Tacke så mye...men nä...såg inte matchen...knegade...

Neutralisera hobbiten Arlbrandts kedja så brukar det gå bra...

Redigerad kommentar


Sv: 13/14
Knegare:Yes, GRATTIS! Såg inte den matchen, vare hårt? Hoppas vi lyckas ta dem imöra, åxå!

Sv: 13/14
zigge: Jupp...så vare...

Sv: 13/14
Knegare: Är det 4 raka torsk nu? En Trend?

Sv: 13/14
zigge: Jupp...trender är till för att brytas...

Sv: 13/14
Knegare: Ibland slår Önskningar in!!  23:e gången gillt.

Sv: 13/14

Knegare: APPSELUT!!!! :-)

KAN ju dock krydda SHL, ni var ju så oerhört överlägsna ett tag, vann ALLT!

Så vill vi INTE ha det i Jante-SHL!


Sv: 13/14
zigge: Önsketänkande?

Sv: 13/14
Kanske en intressant vändning nu, Karlsson drar till Omsk, sen stortorsk hemma - hur ska sAIK studsa upp nu? Blir intressanta kommande omgångar.

Sv: 13/14
Hur många i AIK vet hur det känns att förlora mot MoDo efter 60minuter? 2-3stycken? Snacka om psykologiskt övertag.

Sv: 13/14
Vilken jävla soppa!  Fast å andra sidan...JÄVLAR vad bra Skellefte AIK är...

1621855 · »