Ja Oscar Lindberg är tydligen en grythund. Linus Osmart han är nog en Bochon frisé. Liten, lurvig, osmart, men lite gullig sådär. Ingen hund man skulle vilja ha med sig på en jakt direkt, och nu är vi på en jakt på guld, så lilla lufsen får stå och gläfsa vid sidan av så att rosetterna inte blir smutsiga.
Tigerhjärta: Är ju prima exempel på att trolla, vi kan med säkerhet säga att om någon faktiskt tycker Bäckis är skellefteåprodukt så är dem garanterat inte kompententa nog att starta en dator än mer kapabla att skriva på ett forum.
{7804}: "De räcker med en farfar från Skellefteå för att du ska bli bra på hockey! ;-)"
Precis. Undrar hur många spelare i ert eget lag som har farfäder eller morfäder från Luleåtrakten? Skulle tippa på jävligt många, så vad vore fejkgnaget utan Luleå? :-)
Men förutom Skellefteåfemman är jag inte så imponerad faktiskt.
Bra att vi plockar in Ogge Lindberg och sätter Omark på läktaren. Då kan det bli bra! Påminner om när Edmonton sållade bort Anders Nilsson och istället plockade in Adam Larsson, vips blev man en guldkandidat.
Det är så man ska göra om man vill tampas om de ädla metellerna. Ut med Qatar, in med Skellefteå! Hihihihi!
Uj uj uj. Ogge Lindberg, Skellefteå, till Klingberg, gammal Skellefteåspelare, till en helt fri Nylander som lirkar in den. Uj vad snyggt! Bäckström, bördig från skellefteå, åker fram och grattar!
{7603}: Eftersom vi Brynäsare är extremt generösa, så delar vi gärna med oss av Bäckström till er, hoppas att ni gör detsamma om ni mot all förmodan skulle få fram en spelare i samma klass. 😉
Räknar du Bäckström som Skellefteåprodukt eller Brynäsprodukt? För mig är det borderline, hugget som stucket.
Det ska bli kul att få se Ogge Lindberg i VM nu. Synd att Adam Larsson är småskadad, men inte så konstigt med tanke på istiden han har i Edmonton. Viktor "hackspetten från Kusmark" Arvidsson spelar fortfarande för Stanley Cup, imponerande minst sagt. Likadå med Skellefteåprodukten Oscar Sunken Sundqvist. Såg också att Melker Karlsson fick erbjudandet till att komma till VM men tackade nej pga kontraktssituationen, såg också att han signade nytt treårs med Sharks med en cap hit på två miljoner dollar per år, inte fy skam.
Det man lärt dig av erfarenhet, det är att Skellefteå alltid är inblandat på ett eller annat sätt när guldmedaljen delas ut.
{7804}: Precis. Oscar Lindberg från något slagskotts avstånd från ladan,stadsdel någon annan fan kanske kan bringa ljus över. Bäckström med klassiskt snabbt intellekt någon mil (Brände) från Skellefteå kommun men med typiskt västerbottnisk ödmjuk kvicktänkt hjärna ger oss alla njutning.
Den fenomenala centern Oscar Lindberg klar för VM. Även hans back-up Niklas Bäckström är klar. Båda två är ju bördiga från Skellefteå så nu luktar det guld!
Dag 1: Jag älskar tacklingar och fysiskt spel. Dag 2: Jag vill förbjuda tacklingar. Innan var det: jag lovar att inte göra dittan, och jag lovar att inte göra dattan. Sen blev det visst dittan och dattan för hela slanten.
Men Börje förtydligar, ingen hockeyspelare eller hockeyintresserad vill se hjärnskador.
Ja, Qatar har ju haft ganska "otur" där. Fredric Anderberg, Daniel Fernholm fick ju lägga av pga just hjärnskador. Sen 10, eller hundra?, hjärnskakningar efter överfall från juniorsläckar-Hedman på det. Enterfeld blev också släckt.
Men det var ju otur. Precis som Börje har otur när han skriver och tänker. Japp, otur när de vill mörda domarna också. Staty på alla förövare, YES!
"Jag har t o m ändrat mig och skulle vara beredd att acceptera damhockeyregler för herrhockey numera och detta i första hand eftersom jag skulle glädjas åt att våra spelare skulle slippa riskera hjärnskador."
Igår var det:
"Alla vi som älskar hockey "på riktigt" gillar ju både den spelskickliga och fysiska dimension, som bara hockey har. Annars kunde vi lika gärna digga Fia med knuff. Eller sektsupporta ett lag, med små ynkliga backar som vare sig kan spela eller ta en tackling, och dessutom anser att första isträningen består av fiskdamm och paraplydrinkar.
Hedman är en av landets skickligaste och mest aktiva när det gäller det fysiska spelet och därför varmt uppskattad av supportrar och medspelare medan klena motståndare och klena motståndarsupportrar förstås förstår, inte.
Nedan visar i alla fall Hedman hur man bäst hanterar random apa"
Ding ding! Är det någon hemma? Bättre att tänka först innan man tvångsmatar ut maratoninlägg med nonsensinnehåll som motsäger det gamla nonsenstjollret.
Ser fram emot den dag då juniorsläckar-Hedman lägger av. Kanske borde man redan nu dra en del av lönen och donera til en nyinstiftad brottsofferfond för att kunna rehabilitera gamla offer?
{7603}: Leffe Boork for president! Den mannen har integritet och kunnande, en riktigt människokännare dessutom. Näe hon har bristande motivation, och nu lägger hon då av. Leffe hade ju rätt!
{7804}: Det känns som att ni skall kunna mönstra 3 starka, sedan kan man Ohlsson/Söderlund/Wingerli som 4, de borde kunna producera mer framåt denna säs än förra. Sen är det väl en smaksak hur man formerar men i rätt omgivning så kan borde Linus L och Jesper O kunna producera. Frågan är väl hur det är med Linus jämnhet, som man så klart kan ha problem med i den åldern. Men ni har 3 riktiga kanoner i Jocke/Bud/Oscar, de kan ju driva varsin lina. Även Pär L håller riktigt hög klass, samt att både Matt A, Adam P och JO kan producera.
där satt den! Kul! Det var precis det vi saknade ifjol, en till producerande center som kan bidra framåt och vinna tekningar. Anderson är även bra på rören med ett bra spelsinne vilket behövs om man ska lira hos oss. Han + Bud i en andrakedja + någon leftare. Kung!
Hoppas också att vi plockar in någon kraktärsforward framåt. Någon med lite tyngd som driver på kassen. Vi har just nu Hetta som är stark fysiskt, men sen är det tunt. Vi har tappat Jimmie, Judas Lundberg går till Växköp, Holmström är väl ingen som driver på mål men har är stark efter sargen. Vi skulle ha haft någon likt Martin Lundberg fast som kan åka skridskor snabbare än en snigel. Varför inte plocka in någon ung kanadick från AHL?
{7804}: Hoppas det blir klart snart med Anderson. Tror han räcker långt. Ingen världsspelare men hellre någon som fungerar än ett Cumiskeyprojekt.
Jo jag tänkte på det du skriver vi skulle behöva en forward med tyngd. Vad tror du om Sunken? Jag får för mig det inte alls är omöjligt han vill tillbaka om han inte får envägs. Borde ha utvecklats och är ju stor och tung.
Håller med om Tim Söderlund. Skulle inte förvåna om han slår igenom.
Ja han släcker juniorer för att han tycker att det är kul. Han kropp känns fräsch tycker han och är glad, men tyvärr är kropparna inte så fräscha för hans offer. Han vill att Qatar ska hitta tillbaka till det de hade tidigare. Ja det blir nog sargutdunkarmedley och 0-0-dyrkan för hela slanten då.
Jag tycker själv Adam är bättre på center, han och Wingerli känns som våra 3e 4e centrar i tävling med Linus Lindström. Väldigt bra speed i laget i 3e 4e. Om vi plockar in en till forward ser jag gärna någon med lite fysik som kan krascha nätet så att Hetta får lite avlastning i det fysiska spelet.
Alla 5 av Linus Lindström, Wingerli, Olsson, Berglund och Tim Söderlund kan komma att explodera nästa säsong. Finns också mycket utveckling i Jeppe Olofsson och Hetta. Tycker vi har ett riktigt spännande lag.
Av juniorerna så är det väl Danielsson och Krekula som står på tur? Har också läst om en kille som heter Hardy Häman Aktell som föreningen tror mycket på, samt en liten sniper vid namn Berggren som ska vara en stor talang.
{7804}: Ja ta bara en som Zacke han gjorde visst 10+15 mål som center och jag tyckte han målade friskt. Tror du inte man tänkt in med en till forward i 2a? Pontus ryktas ju bort.
Satt nyss och grubblade på Wingerli som jag tycker avslutade starkt och tog ett tydligt kliv förra säsongen. Tror AIK helt riktigt har höga tankar om killen och vill prova han ett snäpp upp. Jag tänker vore inte en 3e lina med Hetta-Wingerli-Adam P väldigt intressant och minst sagt skridskostark?
Hoppas! Skulle passa perfekt in hos oss då han har ett bra spelsinne, är riktigt vass på rören och bra på att teka, högerskytt dessutom. Han, Bud och så någon av Tim Söderlund eller Jeppe Olofsson skulle vara en utmärkt andrakedja.
Zappaholic: Känns inte alls dumt med denne kille från DIF. 18 mål två säsonger i rad är väl bra. Bra med en som testat spel i SHL. Kanske funkar det ännu bättre i AIK. Lite hög ålder men annars tror jag det kan bli riktigt bra.
{7804}: Skrivs det inte lite väl mycket om Skellefteå AIK i Qatarboken? Känns inte helt friskt.
Skrivs det något om Luleå HF i boken deras? Man tycker killar som Rydahl Emil Larsson Kim Johansson m.fl borde väcka känslor och skapa hysteriskt intresse...
Peja: Fast Robin J:s tackling får nog ändå betraktas som en av de fulare tacklingarna, vad man kan utläsa så fick han tydligen ingen hjärnskakning av den men klubben valde att följa hjärntrappan pga tacklingen som sådan, han mindes hela händelsen bla och var klar efter tacklingen.
Diskussionen gällde väl om han en idealisk "hemvändare" sett till kvalitén/risken och det får jag nog säga att han vore. Om han sedan kommer till Saik, är en annan fråga han kan tydligen tänka sig Leksand med:)