Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen
« · 1860190 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Dynastiernas dynastiförening ställer upp med 9 st från dem egna kommunen + ytterligare 4 norrlänningar fostrade i det egna juniorlaget. Inte något annat SHL lag som kan ståta med sådana finfina siffror.

{7603}:

håller med om att det känns ovisst.

Blire 5-0 eller 6-0?
Bjuder dynastiernas dynastiförening på klapp-klappsoel in i tom bur eller blir det rökare i krysset?
Kör Qatars köpespelare med sargutdunkarmedley eller lobb ut?

Ovisst var ordet! :-)

{7804}:
Såg 2010 gjorde inkvoterade? Anders Nilsson 1 match 87% räddningar i JVM.
Jacob Markström killen med rötterna i Västerbotten verkar ha stått resten 5 matcher.

Nilsson kan ju ha blivit sjuk eller skadad men det liknar haveriet med Lassinantti några år senare då luleåkillen såg ut kollapsa mentalt och var så dålig vi bara kunde använda en målis.

Ja om några timmar nedsläpp mot Luleå HF.
Ovisst som alltid även om vi är favoriter.
Qatar får nästan alltid med sig bra resultat och sällan man får njuta av en målmässig utklassning.
Har i många år längtat efter en riktig kross och förnedring och vem vet kanske är det idag det händer.
Istället hoppas jag nästan mer på matchbilden från förra mötet då vi inte bjöd på en gratis hockeylektion utan bara spelade av matchen och backade hem och lät de försöka skapa något. Oj vad avslöjade Qatar blev och det var komik se hockeymördarna göra bort sig.

Ja 2017 är det ingen från Qatar som får vara med i junior-VM. För dåliga, för veka, för hybridska.
2016 fick ingen vara med heller.
2015 fick ingen vara med heller.
2014 fick ingen vara med heller.
2013 blev dvärg-Lassi inkvoterad och han var sämst.
2012 fick ingen var med.
2011 fick ingen vara med.

Ja det är inte så konstigt att Qatar inte ställer upp med några spelare från dem egna kommunen, för det finns inga som är bra! Skulle de göra en hemvävd satsning skulle det sluta med division ett - i bästa fall! Det är därför arenan heter Kööp Arena.

Därmed är det bevisat att Qatar inte kan producera spelare från den egna kommunen. De tvingas plocka in från andra ställen, de tvingas adoptera. Den egna säden är inte livskraftig nog för att spela hockey. Det är fakta.

Såvitt jag vet är Linus Lindström, Tim Söderlund och Fille Gustavsson alla från Skellefteå?

Ingen i laget är från Qatar. För fjärde året i rad.

Jag tror att det beror på att Skellefteå är bra på hockey och Qatar suger åsneballe.

{7603}:

Ja det är ju 3.5 st Skellefteågrabbar med i årets JVM. Tim Söderlund, Linus Lindström, Filip Gustavsson och så är ju Erik Brännström son till Skellefteålegenden Niklas Brännström så man kan ju lugnt påstå att den grabben har rätt gener för att bli bra på hockey. Ett klart godkänt facit för dynastiernas dynastiförening.

Qatar har däremot inte med en enda spelare från den egna kommunen. Det hade de inte heller förra året. Eller året innan dess. Eller året innan dess. Året innan dess kvoterade då Qatarbaserade Roger Rödfejja in dvärg-Lassi, och det var nog den pinsammaste insatsen jag sett i juniorkronorna?

Det har liksom vart en spelare vart 10e år från Qatar ijuniorkronorna. Visst harde haft med några inköpta då och då, men varför lyckas Qatar aldrig producera en bra hockeyspelare från den egna kommunen?

Jo det är för att Qatarhybrider inte är lämpade för en så tuff sport som hockey. För vek benstomme, för svagt psyke, klena fysiska attribut... kanske borde de istället satsa på curling? Konkurrensen är lägre där. Eller kälkhockey?

{7804}:
Mr Luleå Per Ledin är en filmare.
Isak Lundeström filmade och fick med sig en tvåa igår.

Norrbottensteatern.

Ja så var det dags för en liten rapport om följetången Sveriges mest misslyckade comeback, svinet Ledin, den mest hjärndöda och mest talanglösa nollan någonsin i svensk hockey.

Ja dra på trissor, det blev noll mål och noll assist. Däremot en tvåa för diving för den hjärndöde!

Så efter 4 matcher, noll mål, noll assist, 4 minuter varav två för diving (därmed en dokumenterad filmare) och så -5 i plusminus. Vilken comeback! hihihihi!
Uppladdat:

500x0-ledinmongotjpg.jpg

{7603}:

Cehlin själv tyckte inte själv efter match att Wingerli gjort något fel, utan tyckte själv att det var tur att han inte blev utvisad på fem efter att ha dragit upp klubban i huvud/hals. Tur att jag inte får en femma där, eller vad han nu sa? Bara att kolla in matchen i repris och intervjun med Cehlin efter den. Så var det.

Att Cehlin är borta efter den lätta vedergällningen beror såklart inte på något övervåld från Wingerli. Utan det beror på att Cehlin har en glaskäke kombinerat med 10+ hjärnskakningar i karriären.

Jag gillar faktiskt Cehlin trots att han lirar i Qatar som köpte in honom på chans efter skadeproblematiken. Underhållande lirare, och väldigt duktig. Bäst i Qatar skulle jag säga. Men frågan är om han borde fortsätta lira hockey? Hans hjärna har åkt på så mycket stryk, det är en ung kille... klarar han en smäll till? Det finns ett liv efter hockeyn. Om jag vore honom skulle jag sadla om till tränare eller något, verkar ha hjärtat på det rätta stället den där Cehlin och verkar även smart och karismatiskt.

Att skylla på 72 kg Wingerli efter den där lilla dutten är väldigt fel väg att gå. Men den onde Börje och hans hantlangare greppar som vanligt efter de mest osannolika halmstrån för att hitta kritiskt material om dynastiernas dynastiförening. Som vanligt.

{7603}:
Lögnhalsen Börje fortsätter ljuga.
Cehlin crosscheckade Wingerli över halsen struphuvudet som knuffade tillbaka lätt och Cehlin måste vila flera veckor men alla vet han simulerar huvudvärk för att slippa spela. Han vill hellre vara ledig än att svettas för Qatar.

{7804}:
Camilla är i båset tror jag och Christina leker chef.

Ja vad säger man. Håller med om att Rögle sliter som djur och aldrig lätt vinna när inte chanserna sitter och de får några lätta fladder och styrningar.

Tydligt något hände med de två topplinorna när de gjordes om.

Vilken pers! Riktigt spännande.

3-3 efter fill tid, 0-3 med dryga 10 kvar. Som jag sa, man ska inte ge upp för Christina Abbot hittar alltid ett sätt att förlora mot oss.

Och där kommer Möller och dunkar in den till 4-3! Hihihihi!

Rögle ska ha beröm för sin insats däremot

Får jag ta tillbax mitt tips? :-)

Det är inte direkt dynastiit lir i förstaperioden om man säger så. Rögle spelar däremot riktigt bra och kudos till dem.

Ja det som ger en hopp är att Christina Abbot brukar hitta ett sätt att förlora mot oss...

{7603}:

Ja ikväll är det Rögles tur att få smaka på dynastiernas dynastiförening. Proppen ur med ketchupeffekt, tippar 7-0.

nils:
Naturligtvis över gränsen av vissa fans.

Att Luleås sportchef Osten och ledande kulturbärare från stan Per Ledin beter sig på samma sätt är en miljon gånger värre.

{7603}:

Och om Skellefteåbor säger Jonte så här:

"Skellefteåfansen svarade Hedström med att hänga upp en docka i halsen, vid en bro, med texten "psykologen hjälpte ej". Dockan skulle föreställa Hedström, men nådde aldrig hans ögon. Den som plockade ner den var hans mamma.

– Jag hade ingen aning om det. Men när vi kom till arenan med spelarbussen så var det fullt med vakter och två gick med mig. Då förstod jag att det var något allvarligt på gång, berättar han för Sportbladet.

Glåporden fortsatte hagla mot Hedström i den gamla hemmaarenan.

– Det värsta var när jag i båset hörde folk som jag känner, vuxna människor, stå och skrika ”din jävla hora, din jävla fitta”. Jag tänkte, vad håller ni på med? Så en match satte jag storebrorsan där, bakom vårt bås. Helvete vad han sträckte upp en del. Det blev tyst då, inte ett ord.

Han berättar att trakasserierna fortsatte en lång tid efter. Det gick till och med så långt att han misshandlades till följd av övergången.

– Många, många, många år. Folk, framför allt när de dricker, blir jävligt otrevliga. Sommaren efter besökte jag en festival här i Skellefteå, då blev jag nedslagen vid pissoaren. Jag vaknade upp och undrade vad fan som hände. ”Det är lugnt, jag tog honom”, sa min polare. Han hade sänkt killen som sänkte mig."

{7603}:

nu till något helt annat. Svin-Ledin spelade igår, och det gick ju inte så bra.

Ja tre matcher in i denna monumentalt misslyckade comeback så har vi då:

Noll mål
Noll assist
En utvisning 2 minuter
-5 i plusminus

Vilken nolla!
Uppladdat:

500x0-ledinsvinpng.png

{7603}:

ja men det gick ju bra ändå i år. Brooklyn Tigers (asså vilken fånigt namn) juniorlag blev ju bara näst sist.

{7804}:
Läs och begrunda alla laglydiga.

Viktigt så många som möjligt tar del av sanningssägaren Jonte Hedström och stjärnskribenten Jonas Fahlmans skrift.

Osten är inte kvar i Luleå HF men han verkade där i många år och klubben och Osten bör dömas korrekt av alla med moral,anständighet och hederlighet.

Jonte:
"– Det var tråkigt att jag inte fick säga så mycket i boken. Eller, jag och Jonas Fahlman skrev ju, men förlaget var rädd att bli stämt. Men Osten är ett svin, det kan jag säga. Att han har fått vara kvar under alla år är helt galet. Det är inte bara mot mig, utan han har betett sig dåligt mot sjukt många, säger Hedström till Aftonbladet.

Enligt Hedström ville "Osten" ha bort honom från klubben 2010.

– Jag visste inte var och han sa ”du ska till Finland”, men jag ville inte lämna familjen. Jag sa att jag kunde tänka mig AIK eller Djurgården, men nej det fick jag inte för att vi kunde få möta dem. Jag hade ett möte med honom och han sa att jag skulle städa läktaren och sälja burgare. Då sa jag ”om du vill att jag ska steka burgare för 170 000 i månaden så gör jag det med glädje”. Han blev galen och skulle döda mig. Jag önskar att han hade rört mig för då ..."

Fy fan för Luleå HF säger jag.

{7804}: Tänk på att vi tog en pinne borta mot Växjö. Då är det starkt av er att bara åka på en uddamålsförlust :-)

{7804}:
Bakom och bakom, i SHL har lite svårt och bestämma mig för om jag skall hålla på DIF eller Saik denna säs. Sen har Växjö värvat oerhört skickligt från allsvenskan vilket jag inte kan låta bli imponerad av, tom hittar de spelare i div 1. Fö tycker jag Barcelona är ett dåligt exempel i skaran klubbar, de spelar bra och möter de Real håller jag på dem, men ungdomsverksamheten känns mer som en industri. Däremot har West Ham en alldeles fantastisk ungdomsverksamhet där man kombinerar både topp och bredd, vet inte hur i dagsläget dock.

{7804}:
Klagar inte bror det vet du:) man värvade Carnbäck till sitt J20 för att man såg en potential. Ni plocka in Eriksson/Berggren för att ni såg potential i dem ingen större skillnad mer än åldern då. Nu lovar jag att sluta störa! Gläds över en 3 plats nu.... själva är vi runt 20, det kunde varit värre ;)

Vi har ju 10 spelare med utgående kontrakt. Sen ett dussin kontraktslösa i NHL/AHL, flera i KHL och Schweiz. Garanterat att flera av dessa kommer att lira i Växköp nästa år. De diggar ju att köpa in från vår verksamhet eftersom de vet att de är jävligt bra välutbildade spelare för det duger de ju själva inte åt.

Sen kan de plocka upp och krydda med lite tyskar, danskar och gnuggare från tjoflöjt och låtsas att de är bra på hockey.

Ja det är för mycket hockey i hockey sa Percy Nilegård, men lite förvånande att en MoDoit som dig ställer sig bakom köpelaget.

Tarasov:

jag tror att Växköp köpte in Carnbäck när han var 17 år? Albin var 15 år när han började HG, Berggren var 14 år.

Jag tycker inte att det är konstigt att man hämtar in spelare utifrån till HG, eller att man värvar in spelare till a-laget. Det måste man göra. Vi har en majoritet ur egna led men samtidigt många spelare utifrån.

Växköp har 100% inköpt. Det är en viss skillnad.

Nu får du sluta klaga. låt mig få sitta här och hata och banna Växköp. Varför inte flytta dem till Köpenhamn eller Oslo, eller Säffle? Så gör de ju i Amerika.

{7804}:
Carnbäck plockade de in till sitt J20, ingen annan hade orkat kolla upp honom. Kan jämföras med exv Berggren/Albin E i era j-led. Så ser rekryteringen ut idag.

Tarasov:

Ja Carnbäck från Jöttä-borrj, Horbocken från Tyskland och så dansken där, spelarna ur ”egna led” hmmmm... kryllar inte direkt av smålänningar om man säger så.

Att de inte har 10 år i högsta serien beror nog på att de inte har 10 års klubbhistorik, eller tänkte jag fel där?

Men vem vet. Tänk om en rysk oligark gifter sig med en kvinna från Säffle, då kanske Säffle kan bli ett nytt Växjöp? Skulle inte tycka om den heller, men smaken är som baken.

Sen kanske jag gör bort mig, men jag är ärlig om mina känslor till Växköp.

Benny. Enligt det jag har hört löper män med ett namn son slutar på y ungefär 500% större risk att antingen vara lätt utvecklingsstörda eller hamna i fängelset.

{7804}:
De flesta lag har mellan 8-12 spelare från sina juniorleden/sitt upptagningsområde av de 20
som får någorlunda regelbunden speltid. I Växjös fall så är det där med j-verksamhet inte helt enkelt då inte legat i SHL ens 10 år, men sköter det sin verksamhet på det ett bra sätt så lär det om 3-4 år dyka upp en del spelare med Växjö som moderklubb. I dagens lag så ligger se på en 8 spelare från sitt upptagningsområde. Fasth fick sitt genombrott i Växjö i allsvenskan, Andren är från J-leden. 3 backar kan oxå räknas i den kategorin. Joel Persson har de fiskat upp från närområdet. Eric M har varit där hela sin karriär, Högberg från J-leden. Josefsson/Carnbäck/Rosen skulle jag nog oxå säga har anknytning till klubben. Sen är kan man nog hävda att Netterberg har en anknytning till Småland. Men klart du skall få hata Växjö om du vill;)

Är det inte någon här inne som gör bort sig? Man behöver inte ens argumentera. Somliga avslöjar sig själva bara genom att öppna munnen - för alla - oavsett supporterfärg.. Rensa forumet.

Det är en jämn match där vi tyvärr förlorar. Vi förtjänar poäng, minst. Det som jag tycker fäller avgörandet är att vi tar en mängd onödiga utvisningar, går inte att klaga på domarna som gör en mycket bra match. Men en bra match av oss där vi förtjänar poäng mot ett duktig hemmalag.

Tycker bara så genuint illa om "smålänningarna" Växköp. Det känns jobbigt att förlora mot dem i grundserien, men sticker ut redan nu och påstår att jag inte ser dem som en huvudmotståndare i ett slutspel. Visst har de köpt ihop många namnkunniga köpespelare men dessa ihopköpta är mer grundspelslirare som spelar för lönekuvertet. Är mer orolig för lag som Färjestad och Frölunda som jag tror kommer att göra upp om det med oss.

Det blir 3-2, fem målskyttar. Tre från Skellefteå varav en köptes av Växköp, en från Karlstad och så bibelmannen Welsch i slutet. Ingen från Växköp trots att de vann matchen? Asså det fanns ingen på isen från Växköp!

Dags att avliva lite myter.

"Alla lag är köpelag"

Näe så är det inte. Nu i dessa moderna tider så rör spelare på sig och är avlönade idrottsmän. Klart det lockar att tjäna en hög lön, det är samma för mig själv. Men de här genuina lagen har traditioner och satsar på att utbilda egna spelare, från den egna orten och den egna regionen. Kanske hälften av lagen i SHL är köpelag. Men Växköp slår alla rekord när 100% är inköpt. De "egna spelarna" är från Danmark, Tyskland och Jöttä-borrj. Om man kan räkna så inser man nog att Växköp är ett köpelag, men jag har hört att polisutbildningen har haft rekordlåga antagningskrav över en lång tid så förstår att det finns vissa där som ej har förmågan att addera.

"I NHL är alla spelare inköpta"

Ja så är det. I Amerika, en annan världsdel, i ett annat system, i den bästa ligan. Top of the food chain, och där fungerar det så eftersom de inte har någon konkurrens med någon annan. Det är inte som i fotbollen i Europa, som är en betydligt större sport än hockey. Där fungerar det så. Köp och sälj, ingen juniorverksamhet, 100% proffs, 100% induvidualitet, 100% spelarnas marknad.

I Europa är det annorlunda. Här har man en annan identitet. Man identifierar sig mer med sin klubb, man har mer kultur. De större klubbarna satsar på att plocka upp egna spelare, man vill vara genuina. Barcelona, Bayern, West Ham, Everton, Liverpool, sådana lag blir populära, Man City, Chelsea, PSG, , sådana blir inte populära.

Växköp är ett horlag, det tycker då jag. Varför inte flytta laget till Oslo, Berlin eller Köpenhamn. En större marknad, de skulle kunna köpa in ännu bättre spelare. Norge, Tyskland och Danmark tänker ni. Men det heter NHL, national hockey league, och AHL, amerikan hockey league, men det är ju både USA och Kanada. Varför inte flytta Växköp då? Jag skulle tycka lika illa om dem ändå, men för dem skulle det helt klart vara bättre då de skulle kunna få ännu mer pengar. Då skulle de ju även kunna få fram en "egen produkt" från det egna landet i alla fall.

Jag är lite biter får jag erkänna. HATA VÄXKÖP!

En bra insats av domarna, även fast våra gubbar åker. Dåliga och slarviga utv, korrekta. Tur att vi har ett grymt PP.

Vi är det bättre laget tycker då jag.

Vi får se vad den tuffa smålänningen Shiminin hittar på nu då? En riktig filmare och fuskare.

Vi har tagit över i andra och är klart bättre nu. För hockeyns skull hoppas jag vi tar det, eftersom för varje match Växköp vinner så dör en del av hockeyn.

Dominic Horbock fram till Martin Lundberg såklart, 1-0 Växköp.

Riktig hemvändarkväll i Småland ikväll i Växköp i dessa juletider. Smålänningarna sluter upp bakom bygdens lag!

{7603}:

Ja tusan också, jag hade för mig att det var ikväll? Men bra att vara ledig från hockeyn nu, då får man mer tid till lite julbak med barnen. :-)

{7804}:
På tisdag 26e annandag jul menar du väl, då möter vi Växjö.

Sedan finns ingen anledning hymla om att jag innan julafton hoppas på en fin julmelodi skapad av Yoda.
Det tror jag hela Hockeysnack gör.

{7603}:

Vilken härlig kille han är guld-Jimmie. Enligt det jag hört så är tomten ursprungligen från Malå, så guld-Jimmie är troligtvis släkt med honom.

Ikväll gäller en enda grej: krossa köpelaget! Växköp Fakers ska ha noll poäng och vi ska ha tre poäng. Då blir det en trevlig jul här i Jöttä-borrj, vill inte sura hela jul som det finns risk för annars.

Mike.F:

Du behöver inte ta oss på blodigt allvar. :-)

Ja vad är indijanena från Jöttä-borrjs specialitet och identitet? Två grejer: det första är att muta domarna och i synnerhet måldomarna så att de kan gå in och avgöra matcherna. Det andra är väl dessa jävla turmål som inte var meningen, tappa pucken i dragningen så att det blir en perfekt fint, skjuta 2 meter utanför och så studsar den in på en liggande klubba, dunka sarg ut och så glider den in i tom bur etc.

{7804}:
En julhälsning från Jimmie värmer. länk
Till alla Skellefteå AIKare men säkert även alla hockeyälskare ute i landet som längtar efter att få se Jimmie bjuda på hockeygodis.

Han säger han hoppas att vi ses den 28e och kanske antyder han en återkomst innan nyår.

Matt ska då enligt alla rapporter vara tillbaka redan tis 26e.
Både Jimmie och Matt behövs för balansen.

Såg vi gått jämnt med Växjö i serien förutom våra två inbördes möten. Två möten där de fått 6 poäng billigt.

Det mesta kring AIK känns lovande och positivt tycker jag.
Inte blir det sämre av att det mesta kring Luleå HF ser mörkt ut.

Skellefteå AIK lyser starkare när det är kolmörkt i Umeå och Luleå!

{7804}: hur skall man ta er 2 pp allvar? Ni är ju som Sveriges 3:e största gäng, HELT OFF!!!!

Mike .F

{7603}:

Visst är det så men tycker mer att Qatar förknippas med brott mot de hocleymänskliga publikrättigheterna samt Qatarmanövrar dvs smutsiga överfall som släcker karriärer. Utstuderade systematiska filmningar ser jag mer som Brynäsfasoner.

{7804}:
Något som ofta glöms bort är att Qatar länge haft flest och värst filmare i hela SHL.
Abbotts,Olausson och Lundeström för att nämna några.

{7603}:

laget som Gud glömde, Qatar... jag brukar ju sammanfatta det som brott mot de hockeymänskliga rättigheterna...

Noterar att Djurgårn ska få en ny arena för 200 miljoner kronor. Gissar att de bara får den. Snacka om doping! De brukar ju hålla på och gnälla om andra lagens arenaarrangemang, att det är doping. Veterligen vet jag ingen annan som bara fått en arena sådär för 200 miljoner?

Luleå HF kan vi konstatera är förmodligen SHLs sämsta lag. länk
Inget lag är i närheten av så många stölder.
Så många lag så många matcher bjuder motståndarna Luleå HF på poäng.

Varför?
Kanske är det så enkelt alla upptäckt Luleå är den perfekta slagpåsen i playin/slutspel.
Alla vill ha med Luleå isf säg Örebro.

{7804}:
Vet inte hur det gick till men styrka ta tre pinnar en sån här kväll och kanske är vi tillbaka i det normala då maskinen tar poäng.

Djurgården begriper jag mig inte på.
De om nått lag borde ju tömma sig och försöka krossa Qatar i evighet efter Foppas karriärsläckning. Tvärtom ger de alltid bort allt och förnedrar sig nästan jämt mot Qatar, obegripligt!

Ja så till nåt helt annat... Ledin. Han har ju gjort comeback, och redan gjort ett par hjärndöda uttalanden såsom att han vill att alla i Karlskrona ska "ha samma hårddiskar i skallen"... det är väl fan ingen som vill ha samma hårddisk som Ledin?

Ja det blev en minst sagt Qatarinspirerad insats... nollor i alla kolumner! Facit efter : noll i allt!
Uppladdat:

500x0-ledin3jpg.jpg

{7603}:

tycker själv det var en ganska rolig match att se då det var grinigt och småfult. Domarna tar för allt och då måste gubbarna anpassa sig till nivån, en läropenning för domarna är konsekventa och tar för allt. Tur att vi har ett så gudomligt BP.

{7804}:
Jag trodde det var omöjligt göra en sämre period än första då går vi ut och spelar som fulla i andra.
MIF verkar vilja förlora ännu mer.
Synd DIF också verkar göra allt för att förlora.

Ja vi leder med 3-2 efter två perioder i en match där vi åkt på 43 minuter.

Asså vilka jävla domare... herregud!

Men där tar vi ledningen i BP. Skönt!

{7804}: Malmö....... Rättvist!

{7603}:

ja det ska bli spännande att följa sopans kamp om den rättmätiga sistaplatsen. Hans agent kan verkligen trolla med knäna, undrar om agenten även kan gå på vatten?

« · 1860190 · »