Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen
« · 1879048 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Wilhelmsson:

Jag trodde att lag 1-6 är klara för slutspel och lag7-10 är klara för play-in. Men kanske har de ändrat reglerna?

{7804}:
Sorry, Är inte på din låga nivå, hör med din jämlike Barbo istället...

{7804}: jasså, vilka har inte gått till ett slutspel ? du kan faktiskt inte matte alls, fast ordet "hjärndöd" kan du använda, talar du av egen erfarenhet ?

{7804}: Vilka gick inte till slutspel menar du?

Wilhelmsson:

Dynastiernas dynastiförening gick till slutspel, förlorarnas förlorarförening gjorde inte det.

Blister Brigade:
Ja Pontus och Jimmie måste då komma tillbaka. Matt är väl i princip borträknad men även Djuse tidigast i semi som det låter.

Naturligtvis underlättar det om FBK inte kommer ut och maxar.

AIK kan då knappast vara tömda på energi. Jag tycker de gått på sparlåga länge och fortsätter det är det ett haveri.
Man hoppas ju de har ett helt annat spel att visa upp som dessutom knappast kan vara sönderläst med tanke på de bara blixtrat till ett fåtal gånger.

KulaShaker:
Vi vann på tomgång mot Luleå.
Dra igång gamla Brynästraktorn så vinner ni relativt enkelt mot seriens sämsta lag spelmässigt.

{7603}: tror det blir tufft men jag är försiktigt optimistiskt

Blister och Yoda.
Med tanke på hur vår match mot KHK såg ut tolkar jag det som en favoritstämpel i mötet mot FBK inte hägrade.
Jag tror de vill köra underdog, slå ur underläge fullt ut.
Allt är mörkat och klart och en 7e på hemmaplan med ekonomi i ska aldrig bli aktuellt.

{7804}: men 5a är bra vi hade allt i egna händer och synd att vi inte vann på full tid!

{7804}: ni blev femma, 12 fingrar verkar inte hjälpa dig :-D

Dicken avgör i fjärde rundan. Ja domarna hade bestämt sig. Väntar nu bara på att Rolandz vinner melodifestivalen och så blir det en enda lång fest i Värmland. Fram tills kvartsfinalen, för då blir det tårar.

... och där blir det utv för HV

Näe dra på trissor. HV går ut som vinnare, men Lärking påkallar domarnas uppmärksamhet. Lärking säger ej mål!

Jaha... inte alls så att domarna vill avgöra till Färjestads fördel.

{7804}: hahaha dom kommer dömma bort den där!

Ja där har vi det! Dynastiernas dynastiförening slutar som fyra i grundserien. TOPPLAGET Skellefteå AIK får således hemmaplansfördel.

Ja det är helt fantastiskt. RÄTTVIST!

Yes 4e plats!

{7943}:

jag förstår mig inte på kisskonst. Kan du hjälpa mig? Som Umebo har du tolkningsföreträde!

{7804}: samma här!

Blister Brigade:

nu byter jag till Färjestad - HV! :-)

{7603}:
Lägg dig INTE i nått som Du inte begriper dig på!!!
Håll dig till dina konspirationsteorier! ;)

{7603}: klart det hade varit kul för dom att prova kvalla men jag tycker oxå att dom ska spela ett år till i ettan innan dom satsar på sdhl

{7603}: Å den tanken skulle vara att undvika fjärdeplatsen!

Första perioden mot KHK liknar det man sett senaste tiden.
Ettans växel och smygfart, tänk att det räckte för vinst mot Luleå.
Finns det en tanke bakom denna 10% insats?
En sak är säker fortsätter det här i slutspelet åker vi i 4 raka.

Blister Brigade:
Läste din debatt med SS om myglet från Luleås damer och Björklöven.
Bra du har koll och jag blir inte förvånad det handlar om axelmakterna Umeå och Luleå. De har mycket gemensamt och ingenting förvånar mig, de gör allt och lite till när det handlar om att förstöra för giganten Skellefteå.

Jag tycker inte det är någon större katastrof ändå om vi missar kval första året.
Jag tror alla i och runt laget är inställda på det handlar om en långsiktig satsning underifrån och med egna spelare.
Det handlar inte om att göra en Luleå dvs köpa framgång.
Det Skellefteå AIK gör är på riktigt, inte shoppa tomma guld.

{7804}: Till säsongen räknas väl bara grundserien?, FBK tog hem Zetterlund från Timrå.

{7804}: Håller med, Djuse är lätt bästa backen vi har, känns som att det nästan står och faller med han utanför laget

hanzon:

Vet inte om vi kan? Tror det var för hela säsongen?

Vi har även Anton Danielsson i laget, en ung stabil defensivt lagd back med bra skott.

Har förhoppningar att Djuse kan spela snart. Får spela med en sån där glasmonter runt skallen. Men fördjävla synd då Djuse har vart vår kanske bästa back andra halvan av säsongen.

Varför inte ta hem Anton Öhman från Leksand nu när Djuse är skadad?

Duncan:

jag kan inte annat än gissa att Alternativ för Sverige tagit för givet att Linus Osmart är sådan eftersom han spelat i Qatar under Lars Bergström, den gamle förbundskaptenen för Österrike, den diktatoriskt lagde farbrorn med ett minst sagt hett temprament. De borde ha haft med Lars istället för herr Osmart kan man tycka.

{7804}: Luleå gjorde ju en kalasmatch. Jag trodde ju att ni skulle vinna med minst 5-0. Men ack vad man kan bli lurad. Blev lite förvånad när Luleå lyckades bli kvar i ES. Hade innan seriestarten tippat dom som näst sist. Strax före Karlskrona.

{7603}:

Sinnessjuk är en benämning, men själv föredrar jag ond. Friska är de då inte där uppe i ingenmansland, det kan vi konstatera.

Det har vart så många övertramp, överfall, fadäser, incidenter och skriverier genom åren. Från publiken, från ledare, från spelare. Ondskan är någon som genomsyrar hela föreningen skulle jag påstå.

Nu är det Djuse som filmar när han bärs ut på bår, svårt skadad? Fernholm skulle de låta dö. Sanny Lindström blir attackerad efter sändning. Den prisvinnande journalisten Fahlman blir attackerad under matchen med en hagelskur av föremål.

Ledarna, de vill mörda domarna efter matchen. De skriker svinjeeeefla REGEL emot mörkhyade. De anmäler och överklagar.

Spelarna… de värsta huliganerna ligan har sett… det är huvudtacklingar, skallkrossningar, pungöverfall, taliban-attacker, juniorsläckningar på löpande band.

Ja bilden klarnar.

Nu drar ju snart slutspelet igång, och då brukar det vara ett bättre klimat. Detta eftersom Qatar inte brukar få vara med eftersom de är tokdåliga, och när de gnetat sig fram till slutspel så tar de tidigt sommarlov direkt nästan varenda gång.

{7804}:
Vråla filmare när en spelare ligger på isen gör inte friska människor.
Antingen är vissa delar av luleklacken sinnesjuk eller så finns en kultur som inte är frisk.
Förresten jag tror både och.
Jag tror det finns sinnesjuka lulefans men även en kultur som är sinnessjuk i Luleå.

{7804}: jepp kollade upp det igår kväll, tyvärr blanda jag ihop det lite när jag hade en livetabel i bakgrunden, trodde först att vi hade gått om dom! 😆😆😆

Lindholm:

När Djuse låg ned på isen allvarligt skadad kom nämligen delar av hemmaklacken att skandera "filmare" riktat mot Skellefteås backstjärna.

– Herregud, det är fruktansvärt. Det är den tanken jag kommer lämna Luleå med i kväll, det är helt respektlöst. Skrika filmare och hålla på, på det sättet…

Är det här ett problem i hela Sverige?

– Det är inte så mycket överlag, men det har varit väldigt mycket här i Luleå de senaste åren. Nu vet jag inte om det händer när fler lag är här men jag har inte upplevt det på det här sättet i andra arenor. Hemma i Skellefteå är det väldigt bra och där visar man respekt vid skador. Jag är stolt över vår klack, säger Pär Lindholm.

Blister Brigade:

vi behöver vinna och göra tre mål mer än vad Färjestad gör hemma mot HV. Inte en omöjlig uppgift.

{7603}:

Håller med Bert här. De som skriker filmare när en spelare är uppenbart svårt skadad och rullas ut på bår borde verkligen be om ursäkt.

Det kommer inte att hända. Skrev samma sak när handikappläktarn i Kööp Arena skanderade "låt han dö, låt han dö" när Fernholms karriär avslutades i Kööp efter Forsbergs överfall, samme Forsberg som var inblandad igår.

Qatar kör ofta med lite sådär Putin-taktik. Först, näe det gjorde vi inte. Sen, det var inte så farligt.

Väldigt tråkigt beteende, men inte så förvånade. De har en skruv lös.

Hoppas att Djuse "bara" har en allvarlig hjärnskakning och inte en massa benbrott i ansiktet vilket jag misstänker. Kan nog tyvärr vara färdigspelat för i år, vilket skulle vara väldigt synd eftersom han har vart vår bästa back.

{7804}:
Luleå HF är en liten byracka som vet att husse Skellefteå AIK bestämmer.
Byrackan förstår att den bara får göra mål när vi ger tillåtelse.
Luleå HF lyder Skellefteå AIK.
Husse gjorde ett enkelt mål utan att förta sig.

Eller? Har jag räknat fel?

{7804}: tänk om Rögle vinner! Men fan dom gör det! Vi kommer nog bli 4a allt är i våra händer!

Blister Brigade:

vet inte om jag skulle kalla det stöld? Nära att Wingerli gör självmål där men han misslyckas, och så tar OS-kedjans ledare Jocke i i fem sekunder och snärtar in den otagbart i kryllan, 1-0. Bara vi inte gör självmål så vinner vi ju matchen, Qatar kan inte göra mål om vi så ställde ett fotbollsmål längs hela kortsargen, så dåliga är gnetfinnarna faktiskt!

Sen gillar jag Bulan Bobs taktik där i slutet. Hej grabbar, vi ligger bara under med 1-0 och det är två minuter kvar. Ställ er i burskydd så tiden rinner iväg, och så skiter vi att plocka målvakten. Ja de kör 5-5 till slutsignalen! hihihihihi!

Vilken stöld! Och Ortio vilken hjälte! 😁😁😁

Ja det är en enkel seger tillslut. Qatar måste vara det mest impotenta laget sedan... Qatar förut? Vi tar inte ens i, men Qatars passningsspel är nog det sämsta jag sett efter deras avslutsförsök och osportsliga hemmapublik.

Ja det är Skellefteås halvgud Jocke Lindström som dunkar upp den i krysset, assisterad av spelgeniet Pelle Lindholm också från Skellefteå. 1-0 till Skellefteå. Ortio är duktig i kassen, även Skellefteåsonen Fille Gustavsson är duktig i kassen.

Qatar kommuns enda representant på isen, Per Ledin, hur gick det för honom då? Jo det blev nollor i alla kolumner. Qatar, nollornas kommun, förlorarnas förlorarförening.

Där sitter den. Pär Lindholm Skellefteå fram till Jocke Lindström Skellefteå och 0-1 då! Rättvist!

bisterfinnen: you can call me Mr JINX 🙈

{7804}: Kanonmatch. Inget sargutdunkande eller 0-0 dyrkande idag inte!

Klarar ni av stt ta poäng i denna match får ni köpa ett lass trisslotter.

Bra inlevelse på handikappläktarn. Nej det var visst hemmastå?

Inget snack om att Qatar fått matchen det de vill. Det står ju 0-0!!!

{7603}:

filmare filmare och så kommer båren ut. Inget ojuste utan sånt som händer i hockey ibland, en oturlig smäll i andraläget och ansiktet dunkas mot isen. Men de applåderar då när han bärs ut på bår vilket är trevligt att höra.

« · 1879048 · »