Kommentatorerna säger något i stil med: E P har gjort en fantasierna grundserie där han var bästa spelaren av alla i grundserien, samma sak i JVM och nu visar han att han även håller samma nivå i ett slutspel, och nu i en SMfinal. Han är en sådan som verkligen kliver fram när det gäller.
Jag håller med om mycket av det, men tycker själv inte han gick in på två kedjor i JVM. Jag höll inte med kommentatorerna om vad de sa, 10 sekunder innan jag skrev inlägget.
De satt ju där vi ställningen 6-0 när vi gett upp, titta där på passen back back, så vänder de hem där, oj vilket tålamod och vilka pass. Tycker själv de var tomtar.
Rytter: Inte ens domarna lyckades hjälpa Skellefteå den här gången. Tråkigt bara om det blir en finalserie där Skellefteåspelarna bara åker runt och försöker skada Växjöspelarna. Tydliga tendenser på ett sådant händelseförlopp redan i den här matchen. Lindström har aldrig gillat tung trafik vilket har varit anledningen att NHL-klubbarna snabbt genomskådat och skickat hem honom. Tydligt även i denna match, han vågar bara gå in som tvåa i närkamperna. Redan nästa match lär vi dock se några fulsmällar både av honom och Jimmy Hollywood.
Kul att se Jimmy Hollywoods handskar på isen då han körde isdans med Miele, tydligen har Skellefteås materialare äntligen sytt dit ett sjätte finger på handsken.
Förstår bara inte varför du drar upp jvm och ep:s insatts där mitt under en final där ep varit lysande.
Verkar som att du bara vill försöka förminska honom. Men det är ju typiskt saik "vi unnar ingen annan framgång".
Faktum är att det är den mest intressanta junior sverige fått fram på år och dar och just nu den bästa spelaren i shl. Unnar verkligen honom att få vara med och lyfta bucklan. Njut för snart är han en stjärna i nhl.
Rytter: Du missförstår vad jag menar. Tycker E P är en jätteduktig och spännande spelare, en av de bättre juniorerna vi har. Har gjort en helt fantastisk säsong. Men just i JVM tycker jag inte han var så dominant. Han var bra men tillhörde inte de bättre i laget.
Spelar du i PP1 i laget som gör mest mål trillar det in poäng. Alexander Nylander gjorde också 7 poäng på 7 matcher och tycker han var riktigt blek och sämre än Elias, men ingen av dem tycker jag personligen tillhörde topp 6 bland svenska forwards i turneringen och jag såg de flesta matcherna.
Tarasov: Vi får väll se om det är någon som tar fram lite specialverktyg snart, finns ju en som har slewfoot som sin specialitet! Som det såg ut ikväll så ska nog SKAIK koncentrera sig på att spela hockey, tyngd och tuffhet tror jag inte är nyckeln!! Kanske var det bra att domaren gick in och bröt fighten... Man är lite osäker på vad en svensk har att sätta emot en nordamerikan som har det i generna!! Ska bli intressant att se om SKAIK kan hålla huvet kallt om VHL tar nästa match också!! Jag tvivlar!!
Nej gillar se elias pettersson spela hockey. Sedan går det inta att komma ifrån att spelare som skapar hetta och rör upp känslor är intressanta. Hellre en spelare som brinner på samma sätt som t ex wernblom än någon som åker runt och är bekväm.
Han är ju dessutom en snabb och teknisk spelare med bra målsinne, men visst spearingen hade han kunnat ge fan i den var inte snygg.
Rytter: Är du en sådan som gillar Brad marchand också:),. Tkr det är ok med tuffa spelare som använder sin kropp är fysiska, osv. Däremot gör armbågar efter att man gjort mål, spearings mm att man tappar respekten.
Duktig? Det är sveriges bästa junior och en av de mest intressanta spelarna vi gått fram på länge i sverige. Duktig känns inte som ett ord som är rättvist för att beskriva honom.
Inte bra i jvm? 7p på 7 matcher av honom är alltså inte bra nog för dig?
Unnar en sådan spelare att få lyfta bucklan innan han åker över.
Spelar ingen större roll att det rinner iväg. Det vet grabbarna, och de ger upp matchen i andra.
En väldigt blek insats av oss och Växköp är klasser bättre. Kampviljan måste upp. Men kul för smålandshockeyn att inleda med en seger.
Tycker det är väldigt synd att domarna först går in och skyddar Shiminin när han ska få stå sitt last. När guld-Jimmie sportsligt tar av sig hjälmen så åker han bakåt och gömmer sig och tittar efter domarn som bryter. Sen skyddar de honom igen och ger honom 10 minuter så att han inte kommer ut på isen igen. Det är synd, och det är därför spelet i SHL är så mycket fulare och mer osportsligt än i NHL. Sällan man ser hopptacklingar i ryggen, slashing, speaking, filmning och resten den hjärndöde kör med hela tiden. Svagt av domarna att skydda en sådan typ. Men bra gjort av guld-Jimme att visa var skåpet ska stå.
{7804}: Inte mkt som går er väg idag, vi kan väl anta att Växjo inte kommer ha en skottprocent på 20% fortsättningsvis. Man har alltid en skitmatch i en serie, den lär väl ändå vara avklarad nu för er del.
Växjö spelar en grymt bra hockey. Behärskar alla delar av spelet.
Där kom 6-0 efter klapp klapp spel i pp.
Sedan är det ju en fröjd att kolla på när pettersson spelar hockey. Skickligaste spelaren sverige fått fram på länge. Passa på att njut för snart kommer han leda toppkedjorna i Vancouver.
Helt värdelös match! Är det dynastiernas dynastiförening som spelar eller zombies som har snott våra tröjor? Noll känslor, noll kamp, noll passion, noll pass, noll som åker mot mål.
Sen den där Shiminin. Helt hjärndöd! Förra matchen spelade han Allan och låg där och åmade sig och filmade och hade sig. Hade gärna sett Albin Eriksson eller Häman-Aktell som 20e. Åk in och plocka bort nollan för resten av slutspelet, ta ett 10 matchers långt tidsbestämt straff. Gör en Lasu-Nilsson!
{7603}: Det var pga av hänvisningar till Tom of Finland. Jag ville få bort hela tråden som blev infekterad av diverse påhopp. Det kan hända att jag blir anklagad att rensa lite för friskt, men då det varit det motsatta tidigare så så upplevs det kanske för hårt.
{7804}: Själv gillar jag Hampus Lindholm särskilt i defensiv zon, hoppas på honom till VM. I övrigt så håller jag Filip F rätt högt bland FW. Backar har vi snart så vi skulle kunna fylla två World Cup lag.