{7804}: Jag tycker det är bra. Har han motivation att träna så lär han inte göra bort sig. Han överraskade positivt i några slutspelsmatcher och behövde inte skämmas. Resten av laget däremot...herrejösses.
{7804}: En annan grej. Läste på hemsidan det var stängt nu enligt Lindgren men i norran öppnar han dörren på glänt. Alltså AIK kommer inleda med dagens trupp men om det dyker upp något intressant kan det bli en till in. Låter väldigt bra, perfekt läge bara avvakta och se om det dyker upp en klockren.
Rytter: Jag tror att det är kombinationen av drickat och solstingen som ger denna överraskande effekt. Kan vara träsprit inblandat i värsta fall. Den brukar slå sig på synnerven som bekant.
Jag håller nog Arvidsson och Adam Larsson snäppet högre än Hedman och Melker Karlsson också. Men vi kan nog enas om att det är 4 st helt enastående hockeyspelare!
Favoriter är en sak, men jag tycker nog att det är ganska korkat att argumentera för att Larsson är bättre än en spelare som är topp i ligan år efter år och varit nominerad till Norris trophy och dessutom vunnit den i år. Tar du av dig Skellefteåglasögonen så ser du nog att Larsson är inte värd att nämnas i samma mening som t.ex Hedman och Karlsson.
Jo på backsidan har vi lysande stjärnor i Hedman och Karlsson som sticker ut och presterar en eller två nivåer högre match efter match jämfört med sina konkurrenter, man måste vara blind för att inte se detta.
{7804}: En hel Jimmie lär bli viktigare och viktigare under säsongen. Förresten kanske han blir viktig hela året när jag tänker efter. Från början med ganska många nya är det bra för laget att vi har stabilt med erfarna också.
Har funderat en del på Tommy S och att vi faktiskt var en ledare kort ifjol. Tycker man kunde se det var lite hipp som happ ibland och att vi inte var lika stabila som Växköp. Tror det slet både på ledare och spelare när vissa tog för stort ansvar och vissa för lite helt naturligt. Det blev nog lite rörigt, inget gick enkelt och laget tappade onödigt energi.
Angående spelare har vi alla favoriter och som du argumentera med poängstatistik, priser och titlar som fakta får du göra bäst du vill men för f-n lägg ner och inse hockey inte är friidrott! Hur många knop gjorde Bäckis under året förutom då han glimtade till i slutspelet? Har han passerat zenit och tar en säsong i taget?
Det finns de som tycker William K är bäst, Z är bäst, Bäckis är bäst, Sedinarna är bäst osv men det är bara du din dumme f-n som får för sig ha bevis!
Det finns ingen dominant Foppa eller Sundin i nuläget. Då de stack ut var det ingen diskussion om att de var bättre än de flesta men som det ser ut nu handlar det om smaksak.
Växköp vann väldigt rättvist det trodde jag framgick. De hade ordning på det mesta och marscherade genom serie och slutspel med klart högsta lägstanivån. Vem vet de kanske hade en eller två växlar till också.
Det jag tycker, är att de dagar det stämde för vårt jämförelsevis oprövade och skadekänsliga lag med en ledare kort i båset, visade vi vassare spel än Växköp. Naturligtvis ej i finalen där jag tror de flesta tyckte AIK liknade tjuren Ferdinand.
Ruggigt härligt att guld-Jimmie kritar på för ett år till. Han behövs! Sveriges bästa spelare framför motståndarens kasse, ledaregenskaper som få och så ett och annat tjuvtrix i rockärmen.
Sen det hör tröttsamma AIK tjafset. Klart att AIK Sthlm är det riktiga AIK då de grundades 1891, dvs 124 år längre anor än Qatar damhockey. Ingen som påstått något annat. De är bästa AIK i fotboll, innebandy, damhockey, orientering, korrong och nu vilka sporter de sysslar med? Men i bandy är SAIK dvs Sandvikens AIK bäst och i hockey är Skellefteå AIK dvs dynastiernas dynastiförening bäst! Inget mer AIK tjafs tack, här på vårt forum måste vi få kalla oss AIK, dynastiernas eller dylikt, alla här förstår att vi är AIK hör och vi är dynastiernas här.
Titta dig i spegeln först. Du är nog ensam i hockeysverige att tycka att saik i grunden är ett bättre lag än växjö, att adam Larsson är bättre än hedman att arvidsson är bästa svenska forward t.ex bättre än bäckström som ledde sitt lag till sc.
Hur du får ihop det vet nog ingen, men du svarade nog på det själv när du förklarade att du inte ser så mycket hockey, för detta förklarar mycket av dina analyser som mest handlar om att saik var nertränade eller inte kom upp i nivå, aldrig kan du erkänna att motstånadrna faktiskt var bättre och vann rättvist.
Ta det lugnt med drickat nu i sommar och i värmen.
Växjö bjöd alltså inte på propaganda? Så förnedring med 1-20 räckte inte? Sedan hade dom SHL:s mest sevärda spelare i Elias som lekte hockey i varje byte hela serien och slutspelet. Helt klart roligaste laget att se på och laget med högst nivå. Serien och slutspelet visar detta ganska tydligt.
Rytter: Ja när vi fick ihop grejerna tycker jag vi hade högre högstanivå än Växköp. Vi var väldigt ojämna hela säsongen men om du kikar på några matcher från semin mot DIF kan du hitta perioder av propaganda jag aldrig såg Växköp bjuda på. Vi hade väl fler oetablerade som blandade lite men även gick vi för hårt på vissa när Matt Anderson aldrig spelade.
Växköp har en ekonomi jag skulle vilja syna. De köper ihop ett lag som kan hålla hög nivå länge och det gav resultat. I finalen hade vi redan krämat ur det som fanns. För att orka ända fram underlättar om grundserien rullat på obehindrat.
Angående Arvidsson så får vi väl se hur det går för William Karlsson i år. Jag tror ju Vegas hade ett ganska lättsamt år. Till skillnad från dig erkänner jag att jag inte har sett alla matcher och alla svenskar. Göm dig bakom statistik eller priser Rytter. Dina tvärsäkra hån om att Hedman är såå mycket bättre än Adam Larsson och att Arvidsson är så mycket sämre är Karlsson betraktar jag som sinnesjuka.
Duncan: Jo ville bara skoja lite för det är ganska tröttsamt även om du inte kände till det så dyker liknande kommentar som din upp då och då. Vi säger ofta bara AIK om vårt lag när man är inne på sitt eget forum, pratar med folk från Skellefteå eller ser en hemmamatch. Annars är det Skellefteå AIK och vi vet att AIK är det från Stockholm.
Du är ute på omöjligt uppdrag. Lycka till att övertyga han som tycker att SAIK i grunden är ett bättre lag än växjö eller att Arvidsson är Sveriges bästa spelare i NHL.
{7603}: Spelar ni i fotbollsallsvenakan också? AIK gör ju det. AIK i Sverige är AIK från Solna. .SLUT. Prata med dom i Norrköping, Malmö, Sundsvall, Falun eller varför inte Eskilstuna. Alla håller med mig.
{7804}: Jimmie stannar!! Känns verkligen bra!! Kollade vad jag skrev när han inte skulle få förlängt och visst kanske det liknar vindflöjel nu men inget motstridigt egentligen.
Eventuella skador vet vi inget om förutom att han hade skavanker ifjol som i år förhoppningsvis är borta.
AIK visade ändå att man inte bara förlänger hur som helst.
AIK stänger nu med 13 forwards och förutom Albin E, J Berggren, Dahlroth, Linus L,och Wingerli bör det betyda minst ett par killar från J 20 hoppar in ibland. Det är jag väldigt nöjd med och ingen kan säga vi inte ger de yngre chansen. Vi håller kompassriktningen!
{7804}: Jaja, sansa dig. Vi har 3 år och vunnit serien alla år och har 2 guld. Till hösten skall vi möta de Canadensiska damästarna för att avgöra vem som är bästa damföreningen i världen. Här snackar vi början på Dynastiernas dynasti på riktigt. Man blir glad!
Om jag ska vara ärlig bryr jag mig bara om hockey. Fotboll, då är det landslaget och andra ligor. Spelet är för dåligt i allsvenskan för att jag ska orka bry mig, mest tjong och spring. Typ 14 lag eller vad det nu är som kör Qatarlir.
Vi får väl se vem som tar förstaspaden då.
Ni har faktiskt på riktigt 3 års klubbhistorik. Tre år! Nog får du sitta där och skriva att ni leder dittan och dattan, med era tre år totalt ni vart verksamma inom denna underutvecklade idrott, som om det skulle va nåt? Fullständigt jäkla patetiskt. Sen får Une hålla på med sin damfotboll, innebandy, curling, kälkhockey, kisskonst eller vad det nu är. Jag bryr mig inte ett smack. Jag följer som sagt hockey, och där är och förblir de lillasyster.
{7804}: Nu kommer du med "alternativ fakta" ala Trump igen ditt troll. Maria hade 1:a spaden alla säsonger hon stått i Luleå och några futtiga 100 pers på läktaren...nej 7-800 betalande i snitt har damerna, klart mest i landet.
För övrigt noteras att Luleå kommun kom på en hedrande 7:e plats i bästa idrottskommunen i Sverige. Vill man ha Schtaaaaan i topp får man vända på listan med sin 21:a plats trots alibirepresentation i publiksporterna curling och squash...fniss. Måste svida hårt att jätten Umeå tog 1:a platsen och en gång för alla visade men som är störst bäst och vackrast i Västerbotten :)
Ja tre års klubbhistorik, en andramålvakt ur egna led, in inköpt back från kommunen som vart i föreningen i tre hela år av karriären, sen är resten 100% inköpta! Ja ni ”leder verkligen utvecklingen”... i en b-sport med konstgjort intresse, knappt hundra pers på läktarna. Grattis!
Ja sen har ni ju dambasket också! Även bra i bastu-SM samt 4-manna drakrodd.
DansbandsWolf: utveckling! nja det vet jag inte men att det ledde till guld det är ju säkert! Sen varför måste vi diskutera damhockey här?? Det är ju såååååå ointressant!!! Och då är jag inte emot kvinnlig idrott at all! men viss kvinnlig sport är dålig i jämförelse med manlig sport och helt ointressant att följa men självklart måste den ju få finnas!!
{7804}: För övrigt leder Växjö (just nu) utvecklingen i hockeysverige. Jag säger bara....Sam Hallam och oomkullrunkerliga, oslagbara 20-1 i målskillnad i sedan Big Bang den mest ojämna, utklassiga finalserien. Motståndarna funderar ännu. Man blev glad!
{7804}: Johanna Fällman, Maria Omberg för att nämna någon + fler som stampar och vill ta plats i Sveriges utan jämförelse bästa damhockeylag. Bägge landslagspelare, 2 av 9 Luleåspelare som spelar i Svenska landslaget och så har vi 6-8 som spelar i andra landslag. Hur många Skelleftedamer har ni i damkronorna? fniss.
Ja varför ens svara på dina damhockeyfrågor Joda? Barbro som bor i Öviks förorter och håller på DaMoDo kan jag diskutera med men du som inte har ett damlag i Schtaaaan annat än Peas alibilag för att mjölka sponsorer på pengar borde inte få uttala sig över huvud taget.
{7603}: Förstår att det svider att din (nya) hemstad Övik inte längre är ledande i damhockey utan hedersmannen Glader har sett till att utvecklingen av Sveriges damhockey leds av Luleå och kommer så göra i många många år framöver. Ditt kvidande glädjer mig.
{7804}: På ledarsidan håller Qatar stilen och får fram pucko efter pucko. Den här damtränaren Glader har aldrig imponerat och ofta framstått som ohederlig populist och opportunist i ffa Emma Eliasson-affären. Med en trupp som är självgående och klart dyrast? har han ändå misslyckats vissa år.
Nu överträffar Glader alla sina tidigare dåraktigheter. länk Kuriren i norr har varje år omröstning årets Luleåbo där konkurrensen av naturliga orsaker ofta är obefintlig men 2018 röstade hockeyfansen fram Johanna Fällman! Hon har alltså gjort bragden att spela hockey en säsong och varit med i dokumentären Underdogs. Många lätta röster från hockeyfansen som de andra kandidaterna saknat förutom Porser då som gjort bragden?! att lätta på lädret.
Jo då kläcker dårfinken Glader ur sig: -Mest värdiga vinnaren hittills!
Alltså man häpnar, finns det ingen gräns för idiotin inom Qatar?
Glader har alltså lyckats bedöma de tidigare årens insatser och dissat de i jämförelse med att en tjej spelat ishockey en säsong!!
Av mig får Glader priset som årets dåre i Luleå kommun. I betydligt hårdare konkurrens än Kurirens pris ska sägas.
Njae, inte riktigt. Men tycker man ska vårda den här rivaliteten. Utan känslor och rivalitet är hockey inte samma grej.
Den dagen flensis går i pension och lämnar rollen som junioransvarig i div 1 laget Brooklyn Tigers... den dagen Ledin lägger skridskorna på hyllan och blir latrinstädare på fulltid... klart det blir tomare i hockeylivet. Samma sak som när alla hjärndöda försvinner från Qatar, ett tråkigt mönster.
Hur som helat är Qatar en så oerhört tacksam rival att ha. Finns ju knappt någon större förlorare i hockeyvärlden, och fansen spelar allan hela sommarn för att sen gå på en nit. Ni lär ee fan aldrig!
Nu verkar Matt A vara på benen igen och hamnar visst i Rögle. Alltså vilken miserabel säsong han hade i AIK. länk Man undrar ju om det var något annat som spökade. Helt ärligt såg ju grejen mot Malmö inte ut att vara allvarlig ens och att det inte gick få han spelbar är svårsmält. Mitt i allt elände lyckades han bli avstängd 5 matcher också.
Jo resten av säsongen drog ju Wingerli, Linus L, Adam P och Pär L centerlasset. De tre förstnämnda bör vara lite bättre i år och Olimb ska väl kunna vara i närheten av Pärs kapacitet. Med tanke på Matts frånvaro ifjol vore det bra få in någon som kan centra ibland när Lindgren nu ska fylla ut truppen. Mycket som ska stämma med spelare men även en som Sam Marklund tycker man hade passat in i nuläget men ny i gnaget vill han väl ge det chansen i år. Känns faktiskt helrätt att ha ett par platser öppna när truppen är så bra, många borde bli lockade att kliva på.
DansbandsWolf: Varma känslor för osten tolkar jag det som;) vad roligt att Mora ligger i SHL och att Simons fick uppleva det under sina sista levnadsår. Mkt tråkigt nyhet i övrigt.
{7804}: " Nog har man suttit och bannat sig över honom och Mora, den största komplimang man kan ge"
Det var väl det jag förstod....du är ett riktigt Luleå Hockey fan! Välkommen ut ur Luleå-garderoben. Alla dessa år du med olika nick på div forum dissat LHF, Osten och Ledin mm var bara ett sätt att undantrycka dina varma känslor för Luleå Hockey. Man blir glad!
RIP Simons, den nyheten gjorde mig uppriktigt ledsen.
Ser att Moraikonen Simons gått bort i cancer. Tråkigt för svensk hockey att tappa en sådan profil. Nog har man suttit och bannat sig över honom och Mora, den största komplimang man kan ge. RIP Simons.
{7603}: Tkr ni lyckats bra med er backsida denna gång, känns som att den har potential att växa. Däremot är jag inte odelat positiv till värvningen av Olimb. Aaltonen kan nog bli bra, med rätt styrning. Läge för Linus L att blomma ut kanske, i kombination med att Wingerli producerar lite mer.