Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Forum

« · 1907502 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Karl-Sören var sedan med i staben när MoDo tog sitt första SM-Guld 1979 (som assisterande tränare bakom Tommy Sandlin) och blev sedemera tekniklärare på Platåskolan till sin pension. En MoDo-produkt.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: I vilket av dina 18 pinsamma försök?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
bisterfinnen:

Ta och kika på länkarna jag postade.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Hockeysnack borde sanera.
Är det någon som skulle sakna Luleåboken i dess nuvarande skick? Ja alla avundsjuka som mår dåligt.
Kanske helt naturligt att det vid sidan om något framgångsrikt vackert alltid frodas mental dynga.
Det ser faktiskt ut som terapi när de överträffar varandra med lögner och hat.
Jag tror Skellefteå AIK kommer fortsätta skapa psykiskt lidande hos våra grannar i många år framåt! Hurra!




Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Lingonsyltn var stort, tack.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
DansbandsWolf: Den värdegrunden fanns innan Berts kommentar. Huruvida han felciterade eller menade det han sa låter jag vara osagt, men det var inte värdegrunden han uttryckte

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
DansbandsWolf: Håller till 100% med dig. Stäng av Barbro!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Sofos: Ok, man har haft tid att se över värdegrunden sen Berts utbrott på pk:n, bra!

Men vad säger du som moderator här i Skellefteåboken om Barbros personangrepp på mig här nedan?

"Grovt sinnessjuk" skrev han. Är det inte ett personangrepp om något och borde innebära en varning enl texten till höger i marginalen?


Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
DansbandsWolf:
Läs det Yoda skrev.
[edit]

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Ja vi har förstått att ni undrar varför andra har framgång.....

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
DansbandsWolf:

En av punkterna under våra värderingar och värdegrunder lyder: vi undrar varandra framgång. Bert fick ju ett känslomässigt frispel där, menade såklart det jag skrev. Det var sammanhanget, att i vår klubb kör man inte sitt eget race likt Forsberg gjorde och man gläds åt varandras framgångar.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Ja kanske du som supporter.....eller nej inte du, absolut inte du!
Och nej, din klubbledning unnar ingen annan framgång för det avslöjade Bert att det står i föreningens manifest och värdegrund.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
DansbandsWolf:
Vi missunnar ingen annan framgång.
Troll.


Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Citat från Bert vid den pinsamma pk:n i Övik

"Det står i vårt manifest vad vi står för –att vi unnar ingen annan framgång. Det är vad vi står för"

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Vem är klubben? Pea? Tränarna? Sportchefen? Supportrarna?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
bisterfinnen:
Kan du beskriva klubbens högmod.
Har du hört eller läst några uttalanden som tyder på det.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Några steg kvar dit, men ni är på god väg. Högmod går före fall och sent ska syndaren vakna.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
bisterfinnen:

om vi skulle harva i botten tio år i rad och försöka lösa problemen genom att köpa in pensionärer från de kanadensiska lingonligorna, då blir jag orolig...

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
DansbandsWolf:

den siffran är under all kritik, men samtidigt inte jättelångt från fullsatt. Hemmapubliken är lite bortskämd. Blir lätt så när man prenumererar på finalplats.

Jag ska inte håna er nu utan vara seriös. Tycker ni är på rätt väg på många plan, ni har satsat lite mer långsiktigt och har flera spännande talanger i laget från den egna verksamheten, inte bara 100% inköpt. Ni försöker t om att göra mål ibland istället för enbart sargutdunkarmedley och igelkottsförsvar. Ni har kastat ett flertal hjärndöda individer i soptunnan. Ni går t om tillbax till stålmannen och spolar fake-hyenan.

Bifogar en liten artikel om er premiär. Jag är själv kluven. Jag är lite sådär old school som inte behöver någon jäkla pausunderhållning förutom två lag som jagar efter pucken, men samtidigt borde svenska klubbar bli bättre på att locka publik till arenan. Vet dock inte om det är värt att bränna 40 millar på pausunderhållningen? Men har man en miljardär bakom så är det inga problem.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
bisterfinnen: Mitt inlägg var naturligtvis inte riktat till dig kamrat utan till trollen jagdå och lillasyster Barbro :)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
bisterfinnen: 4838 i hallen på en premiär en lördag kl 18:00.
Wft....har intresset för hockey i schtaaan försvunnit är ni bara snåla?
Ser redan rubrikerna i Pravda när Pea återigen skyller säsongens röda siffror på schtaaans invånare.
Själva hade vi lapp på luckan, man blir glad!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Jag hävdar motsatsen. Ni har just tagit två steg till på samma Highway to hell som vi gjorde när vi grävde graven.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Stabil femetta för dynastiernas. Inget snack om vem som var bättre och det ser urstabilt ut. Guldjakten har börjat!

Även Qatar gnetar fram en trepoängare. Noterbart är att spelare de köpt in från dynastiernas andrahandssortering ligger bakom samtliga mål.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Börje förnekar sig inte. Nej det fortsätter att levereras fakta, det krossas och det är apmonstrum hit och dit som int kan något om anor.

Qatar hade två stycken byalag som startade upp i början av 1900-talet enligt Börje, och det ena deltog minsann i DM på 30-talet! Ja då har man ju anor! hihihihihi!

Jag trodde att Qatar bildades 1977 och gick upp i högsta serien på mitten av 80-talet? Under perioden 1930 till 1980 var Qatar en blind fläck på den svenska hockeykartan. Har jag fel där eller?

Vilka spelare representerade Qatar under denna period?
Hur stor var publiken på hemmamatcherna, vilka mötte man i vilken serie?

Tittar man på andra föreningar från övre norrland som spelat i den högsta serien under denna historiska period, och bortser från de nuvarande elitlagen, då hittar vi t ex Rönnskärs IF med tre säsonger, Clemensnäs med lika många, Teg med en, Kiruna AIK med en, Sandåkerns SK med en... alltså fem föreningar som lyckades med någonting Qatar aldrig gjort, spela hockey på elitnivå. Mer anrika klubbar än Qatar, liksom dynastiernas, Timrå, MoDo etc.

Ja men Qatar har mer anor, för de hade ju DM! hihihihihi!

Man kan ju jämföra det med en höjdhopparförening för pygméer. Ja ooooj vilka anor de hade i höjdhopp, för de deltog i höjdhopps-DM mest hela tiden i historien. De har drivit utvecklingen i höjdhopp minsann, fast de aldrig var med på några riktiga tävlingar med riktiga höjdhoppare, för de hoppade en meter under ribban när de deltog i en riktig tävling!

Men sen där på 80-talet då slutade de att ha pygméer i representationslaget och köpte in höjdhoppare från världens alla hörn, och då kunde de konkurrera på elitnivå.

I min bok har då inte pygméerna några anor i höjdhopp.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Jocke Lindström förlänger med 3 år! Fy fan vad kul! Jag kan bara säga en sak: publiken i SHL drog just en riktig vinstlott!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Duncan:

Jag har mest koll på vår egen historia och vet såklart vem Göte Almqvist var. Det finns en bra bok som heter myggornas dans, som handlar om Norrlandsliret vi bjöd på redan då, med små snabba spelare ur egna led. Det är ju våra traditioner.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Du vet väl vad Gävle Godtemplare är. Kanske du också har en aning om vad Wivsta Östrand är. Vet du vem Göte Almqvist var?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Idag smäller det. Skarpt läge mot Rögle. En svår match, känns som Rögle har något på gång under systrarna Abbots oväntat duktiga ledarskap. Men riktigt jäkla kul att det äntligen drar igång. Jag tror på årets dynastilag.

Börje, han belyser med sin fakta. Man har minsann inte alls vart urdåliga detta årtusende då dessa åtta raka torsk mot dynastiernas var de största framgångarna. Men han nöjer sig inte med det. Näe, Qatar är minsann endel av original seven av svensk hockey!

hihihihihihi!

Asså Qatar bildades 1977 och gick upp till SHL första gången1984.
Dynastiernas tampades om guldet på 50-60-talet innan man äntligen lyckades knipa guldet som första lag från övre norrland på 70 talet. Innan Brynäsfansen eldar igång så påstår jag inte att vi är i närheten av deras anor, men det går lixom inte att jämföra dynastiernas anor med Qatars anor och det borde faktiskt varje vettig människa inse?

Sen att Qatar var klart bättre än dynastiernas på det mörka 90-talet och då var ett topplag, det är såklart sant. Men det gör inte Qatar till något jävla original lag. Det är ett hån mot svensk hockeys historia och mot lag som Brynäs, Djurgårn etc men även ett hån mot dynastiernas klubbhistorik som vi är stolta över.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Ja nu måste jag köra en av de årligaåterkommande, kika lite på sviterna som vi ska försvara.

7 SM-finaler på 8 år.
Bättre än löven 15 år i rad.
Bättre än Qatar 11 år i rad.
26 vinster på 28 försök mot Brynäs, eller var det 25 på 27 eller hur var det? Börja bli jobbit att håll reda på.

Ja, men nu gick ju löven ut och sa att Qatar är bäst, nån Uffe som att de var bättre, Qatarfansen känner nui alla att i år ska de minsann va bättre än dynastiernas, 11 jävla år i streck har vi fått stryk. Nu är vi bättre intalar de sig själva. Precis som de gjort 11 år i rad. Likt en pygmé som går upp i ringen mot en tungviktare, den här gången är det min tur!

Asså nu menar jag hockey, inte damhockey eller landningsbanor.

Ja en dag som denna... patrasket Per Ledins 40 årsdag och allt... undrar om det blir NHL där eller inte måntro?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Nu blev det lite fel med autocorrect va? Du menar väl att man skall va rädd om stofiler som guld Jimmie. 😋

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Måste bara få lägga upp en liten länk. Guld-Jimmie, allas favorit och kaptenernas kapten, visar att han inte bara är en artist på isen utan även utanför. Vilken stämma!

Spontant känns det som han kunde fronta i princip vilket svensk band som helst. Man vill ju bara bugga och dansa när man hör en sådan röst.

Vi ska vara rädd om profiler som guld-Jimmie, måtte han fortsätta tills han fyller 50.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Alla fyra typerna Barbro, mycket klarsynt inlägg.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Zappaholic:
Och du lyckas aldrig välja rätt sida.
Du måste komma igång och förakta Luleå HF som bara handlar om miljoner.
Innan pengarna var hockeyn i Luleå lingonserie.
Allt framgångar är inköpta.
Bakom ytan är Luleå nästan en vit fläck på hockeykartan och det är en bragd med tanke på kommunen ligger i Norrbotten.
Man undrar vilken typ av befolkning som bott i Luleå.
Trögtänkta? Svaga? Missbrukare? Lata?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Zappaholic:
Fast de andra inläggen har handlat om Qatar, denna gången skrev han om Luleå HF;)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Det här låter kanske hårt men jag föraktar Luleå HF och deras verksamhet.
Allt är bara ett tomt skal och petar man på eventuella framgångar finns inget bakom.
Bara yta som ingen minns eller kan känna genuin stolthet över.
Vad är vitsen med tomma guld som glöms direkt?
Luleå HF kan man blåsa bort som maskrosfrön för vinden.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Ja man kan ju göra en "damsatsning" på olika vis.

En väg vore att börja i de lägre serierna, ta in duktiga tränare, bygga upp verksamhet från grunden, satsa på egna juniorer, göra en genuin satsning.

En annan är att köpa upp en förening i högsta serien och döpa om laget till det egna namnet, sen köpa in bra spelare från Kanada, Finland, Japan, Skåne ja hela världen som upptagningsområde, och sen låtsas att man är bra på damhockey.

Dynastiernas skulle ju kunna köpa MoDos damlag och sen behålla de bästa och sen köpa in alla bra från jordens alla hörn. För då är man ju bra?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Ja, idag får jag ta och bjuda på en liten lögnaktig historia från fablernas värld.

"Supportrarnas markering. Luleå Hockey hade börjat glida iväg. Liksom alla bolagsstyrelser, som man agerade som, skulle man hitta på nya reklaminsatser och fick för sig att nu byter vi ut allt med lulelogotypen och så kör vi in en bjärv. Supportrarna protesterade, men styrelsen var inledningsvis opåverkad "det här begriper vi bolagsnissar bättre".

hhihihihi!

Jovisst! Öhhh... de andra lagens fans höll ju på att skratta ihjäl sig när Qatar fick för sig att byta till hyenan, en fattigmansversion av Nashvilles fakelogga. Nog tusan var man inne och retades lite på deras svenskafanssida om detta, men inte fick man något medhåll av någon supporter där inte. Näe den var bra, den var bäst, nu är det nya tider nu, ja oooo vad snygg och cool var det mest. (PLAST)

Om några år, då kanske det blir att fansen var missnöjda med att Qatar köpte in jävlart varenda spelare och hade noll spelare från den egna kommunen? Näe fansen ville hela tiden ha det hemväv och fansen förändrade klubben! (KÖÖÖÖP)

Några år efter det, då var det att fansen tyckte att det var så tråkigt med sargutdunkarmedley och bevaka noll noll under rönken? Därför började de spela mer offensivt, för fansen styr klubben och de vill se mål istället för 0-0, och pass på bladet istället för att tokjaga efter blindpucken, kreativa uppspel istället för att ta röd och dumpa. (TRÅKIGT)

KÖÖÖÖP PLATS TRÅKIGT = QATAR! Sluta ljuga!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Tack för att du delar av dig av din vishet, 5 st mycket intressanta teorier. Minst 4 är nog sanna

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
När Luleå HF spelar borta kan motståndarna helt enkelt tycka synd om laget -dom här har det inte lätt.
En femte teori är att många lag vill ha med en slagpåse till slutspel. Man vill ju ha bort
"riktiga lag" och få en enkel resa mot Qatar.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Du har rätt Qatar är sämst.
Nästan alla lag som möter Luleå HF gör "årets plattmatch". Källa, lyssna på intervjuerna eller pressk eftermatcherna.
De som inte gör det vinner nästan alltid. Ibland förlorar de för matcherna liknar handboll. Qatar spelar BP trots 5 på plan och de är så underlägsna motståndarna bosätter sig i Qatars egna zon vilket leder till kontringar när skott tar på ett ben och Cehlin störtar på slumppucken.
Varför får vi höra motståndarcoacherna 9 av 10 ggr säga vi gjorde årets bottennapp/ plattmatch?
Alla är medvetna Qatar MÅSTE hållas under armarna för annars får redan mäktiga Skellefteå AIK herravälde över halva landet. Med Timrå nu så blir det mindre dvs Härnösand och uppåt.
En annan teori är att många mår dåligt bara av att vistas i Luleå Kommun.
Eller de tycker helt enkelt synd om befolkningen.
Det här kanske liknar trolleri men jag är faktiskt helt ärlig med handen på hjärtat.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Får ta och bjuda på mitt lilla säsongstips. Får lyfta ett varningens ET-finger till er alla, för jag är en riktig mästertippare.

1 Färjestad
Ser riktigt starka ut i alla lagdelar, en förening i en positiv trend.
2. Dynastiernas
Ett riktigt glamourlag där det kommer att bjudas på klapp-klappspel i vinter
3. Växköp Fakers
Har ett bra lag men kommer ändå hitta en liten lucka i spelabudgeten och fylla på med 8 st från NHL, KHL och NLA under seriens gång.
4. Djurgården
Seriens mest välcoachade lag med en enorm konsekvens i allt de gör ute på isen
5. Frölunda
Lär ligga uppe i toppen, många skickliga spelare.
6. HV
Ett väldigt bra hemmalag som kan hota topplagen
**************************
7. Rögle
Spännande projekt med systrarna Abbots, verkar ha en grym moral
8. Brynäs
Bra backsida men ack så svag forwardssida
9. Malmö
Ser svagare ut än ifjol men kan kanske överraska igen
10. Linköping
Negativ trend och nu ser du sämre ut, får kämpa för att nå socialslutspel
**************************************
11. Örebro
Några bra toppar men ingen vidare bredd
12. Timrå
Kan gå på rus första 10-15 omgångarna, men lär kriga i botten när serien är slut.
**************************************************
13. Mora
Andra året brukar blir svårare, ser inte bättre ut än ifjol. Kamp mot Timrå.
14. Qatar
Dåliga backar, dålig målis, dåliga forwards, dålig tränare, dålig sportchef, dålig publik. Sämst!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Såg nästan hela Luleå-Löven 9-5.
Två jämna lag med kanske de sämsta målvakterna jag sett. Lassinen-Masiello.
Båda skolade i Luleås föråldrade målvaktsutbildning som Filip Gustafsson flydde.
Löven gjorde en blek insats men var ändå värda segern.
Luleå saknar backar och målis.
Plocka bort Cehlin så finns inga hot.
Men tyvärr lär de hänga kvar pga inkvotering.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Sofos:

vilken av "argsint diktator" eller "barnvänlig" tror du inte han är? :-)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Sofos:
Det blir så tydligt han mår dåligt.
Har inga klagomål på dina bedömningar utan fortsätt rensa angrepp utifrån, för svar på tal måste tillåtas.
Vi här inne måste få reagera och visa vem som har sista ordet.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Jag har inget till övers för Osten, men jag tror inte att han är det du antyder...

« · 1907502 · »