Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen
« · 1919113 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
DansbandsWolf:

Att vi har haft många spelare och ledare från Norrbotten är inte ett dugg konstigt, vårt naturliga upptagningsområde. Vi är hela norr och Västerbottens lag ju!

DansbandsWolf:

Är inte Krister Holm från dynastiernas kommun?

{7804}: Och ni har inte haft en (1) enda ledare från den egna kommunen på årtusenden utan alla är inköpta speciellt från Norrbotten. Inte ens materialare lyckades ni fostra från den egna kommunen, ja ynkligt är bara förnamnet!
Sen har vi inte ens nämnt målvakter....

{7804}: du tänker på Luleå gissar jag! men inte för att kunna så mycket om Avan så ligger väl det i Luleå kommun eller??

Mike.F

Mike.F:

En del lag har ju inte haft någon utespelare från den egna kommunen på ett årtusende, och då är det i min bok ett köpelag.

Ni indijaner har ju haft flera egna spelare så därför brukar jag inte kalla er för köpelag.

Det är en enkel matematik.

{7804}: så e det ju men det är dags att lägga ner snacket om köpelag för ni är många lag på hög nivå som slåss om samma spelare!!. Victor O går till Frölunda för att Modo åker ur och Tim ville ha mer speltid men ingen av killarna ville gå till Norrlands konkurrenter vilket inte är så konstigt då det är känsligt. Vi har en bra tränare som satsar på unga killar men dom måste bevisa!!! vilket Tim inte gör just nu!!

Mike.F

Mike.F:

Det bor mer folk i stor-Göteborg än i hela övre Norrland, men som du säger är ishockeyn nummer ett i Norrland

{7804}: Rasmus Dahlin Trollhättan 7,5 mil från Gbg ett ganska naturligt val eller?? Erik Karlsson Landsboro är ju närmare till Jönköping men han kanske gillar saltstänk:) sen är vi 570 000 i Göteborg men drygt 1 miljon med kranskommuner!! Skellefteå FF åker ur div 1 i fotboll så nån konkurens av andra sporter har ni väl knappt för vem vill spela fotboll i iskyla och när Aik är såpass bra så vill väl alla spela hockey eller??

Mike.F

Mike.F:

ja om vi hämtar i pojkar från byalag i Skellefteå kommun 70 000 invånare är ju verkligen samma sak som när Göteborg 1 miljon invånare hämtar i smålänningar.

Mike.F: Jag håller med om att köpelagsdiskussioner är i stort sett meningslösa. Var går gränsen för att bli ett köpelag? Egna produkter? är det från 7 år eller b-jun? det beror ju mycket på hur många små klubbar det finns i närområdet också... Visst finns det mycket olika hockeykultur och hockeyintresse i städer i förhållande till folkmängd. Tex Skellefteå som har ung 73000 i kommunen och 36000 i staden, där är ishockey stort. Samma sak i Övik. Men i Göteborg så måste man nog anse att fotbollen är större. Växjö vete fn men ishockey är de ju duktiga på. Så, ja, köpelagsdiskussionen blir tröttsam. Men sen finns det mer eller mindre hockeykultur i olika städer.

{7804}: jag räknar inte dessa 3 till egna produkter som du givetvis förstår men det är oxå en omöjlighet att alla unga killar spelar i Frölunda då det av naturliga skäl inte får plats med hur många killar som helst!!. Anledningen att jag skrev är att jag blir så trött av att höra om köpelag hit och dit!. Visst Frölunda tar killar som Tim och Victor O från Norr men Dahlin och Erik K kommer från med era mått mätt i "närheten" och mängder av spelare kommer ifrån kranskommunerna!! Så sluta tjöta om egna spelare när sanningen inte KAN vara så då det är en omöjlighet!!
Kul om alla duktiga spelare skulle spela i t.ex Frölunda P-12! Vilka skulle dom möta? och hur skulle dom utvecklas??
Om alla 6-åringar i området skulle spela i Frölundas hockeyskola så skulle vi behöva oändligt många ishallar och tränare och bli världens största ishockeyförening!! VF har en bra ungdomsverksamhet men är beroende av att klubbarna runt omkring oxå har det!! Så är det ju för alla!. Sen kan jag hålla med om att Växjö köpt ihop sitt A-lag men det är ju bara att gilla läget!!

Mike.F

Mike.F:

ja det blir nog nästan omöjligt. Knappt någon bra spelare från Skellefteå kommun med 70 000 invånare medan Frölunda har spottat ut egna talanger som Erik Karlsson, Rasmus Dahlin, Tim Söderlund och massor andra.

Hello! En fråga bara! Ni har EN spelare med i ert distrikts lag och han e från Kiruna! Hur i hela friden skall ni få ihop ett lag med egna produkter i framtiden??? Frölunda har 20 varav 6 är från föreningen med i årets tv-puck!!

Mike.F

{7804}: Grattis får man väl säga till att ni till sist bryter den minst sagt pinsamma raden av förluster.
Men hur många spelare i motståndarlaget måste missa matchen för att ni skall ta en 3-poängare? Igår saknade FBK sju (7) ordinarie medans ni var helt ordinarie.
Jag räknar till att ni har hela 10 matcher i rad utan 3-poängare och det måste vara något av rekord i alla fall för er om inte för hela SHL, en dynasti av missade fullpoängare.
Men ni tar väl eran första på länge till helgen mot oss, ett ödets onani....
Om inte tror jag det kommer storma rejält och krävas tjära och fjädrar bland de få som fortfarande ids följa ditt AIK i Schtaaaaan.

Perro:

Vi spelar en jäkligt bra hockey även om avsluten inte sitter just nu. Hela andraperioden såg ut som 20 min PP.

Grattis lillebror :) Bra för er att ni fick er en vinst, även om det inte var en äkta vinst (trepoängare) :)

Till helgen så är det 3st säkra poäng. Klättringen har börjat! Tycker ändå det är sportsligt att vi ger köpelagen lite försprång för spänningens skull.

Bra match igen av dynastiernas. Nu får vi en stolpe in och så vinner vi.

Dynastiernas kommer att klättra upp emot toppen där vi hör hemma, sanna mins ord.

{7603}:

Det svinjeeefla pucken vill inte in just nu, men igen är det ett väldigt imponerande spel av dynastiernas. Känns som filmen under belägring ungefär där Färjestads försvarszon är belägrad.

{7804}:
Håller med det är så lite som avgjort, nästan att likna vid kantbollar.
Även frestande skylla på CHL:) Ja inte har det då gynnat oss vi tvingades åka till Suomi och dra på oss depressioner och sjukdomar när andra lag vilade upp sig.

{7603}:

Det är en jämn serie med många bra lag, och det skiljer inte så många poäng. Tycker vi spelar bra, kämpar bra, spelar en underhållande hockey, men vi har motstuds och saknar den sista pricken över i:et när målchanser dyker upp. Vi behöver inte ändra så mycket utan bara fortsätta i samma spår så är jag övertygad av att det släpper.

{7603}: Analogin känns självklar!

{7804}:
Jag tror och hoppas en rejäl svacka poängmässigt leder till rejäla framgångar senare.

DansbandsWolf:

Jag tycker inte vi har så mycket problem. Spelet ser riktigt bra ut, men avslutet är nära mål men går inte in i mål. Sen är det lite enkla insläpp hemåt ibland, på frilägen efter slarv. När vi får stolpe in i en match så kommer det att släppa, grabbarna ser stressade ut när lägena dyker upp.

{7603}: Jag tror inte religion är lösningen på era problem.

{7804}:
Jag är starkt troende fortfarande.

{7804}: Har Sokrates Klockare funderat färdigt då?

{7804}: Nej ge inte upp redan, någon match kommer ni säkert vinna före våren.

DansbandsWolf:

vi får se fram till vårkanten.

{7804}: Wft mannen, torskade ni idag IGEN. Man tar sig för pannan.
Nu har ni bara en förlust till för att tangera erat förlustrekord och det fixar ni nog på torsdag.
Nej bättre vinna med 5-3 på bortaplan än torska med 4-2 på hemmaplan, enkel matte.
Ser i tabellen att vi har 8 poäng fler än er men det är säkert en felskrivning.....
En pigg Ledin skulle nog tillföra en hel del till ditt AIK och vet du vad? Han är ledig!
Nej var inte lessen vi möts ju till helgen och då vänder det säkert för er. Om inte tror jag huvuden kommer rulla men behåll för allt i värden Alm, hockeyns svar på Rikard Palm och alla motståndarfans glädjeämne i ditt AIK.

Tung förlust när vi gör en till riktigt bra prestation där vi inte får in pucken. Malmö är bra och Nihhlstorp spelar som en gud, men vi lider av dåligt självförtroende och det syns när lägena dyker upp, det snubblas, det flippras, pucken missas, det är ett stenhårt skott i plexit... allt utom ett gammalt hederligt dynastiavslut i krysset. Vi skapar otroligt många bra lägen men har glömt bort hur man gör mål.

Men tack för en kanonbra och underhållande hockeymatch Malmö och dynastiernas!

Ännu en riktigt bra insats sv oss där oturen grinar oss i ansiktet. De knallar iväg pucken och den studsar fram till ett friläge, helt otroligt.

Bra spel av dynastiernas, men vi har ström i klubban när lägena dyker upp. Väldigt underhållande match, igen.

{7603}:

Sebbe Olsson comebackade visst mot Qatar och bjöd på en liten smällkaramell.

{7804}:
Sedan har vi mött alla lag och trots alla poängtapp är det inte så man känner oj va bra alla andra är. Mot DIF kastade Mantas in puckarna och mot BIF var det inte många knop. Ser fram mot returvändan.

{7603}:

Tuff match ikväll mot ett formtoppad, grisigt, obekvämt Malmö. Många grisar, många glappkäftar. Men vi ska hålla norrlandsfanan högt, dynastiernas är ju hela norr och Västerbottens lag. Vi ska visa skåningarna vad man kan utföra med klubba och puck på vårt naturliga vinterunderlag: is! Det kommer att bli åka av, sen får de böka på bäst de vill nere i sarghörnen...

{297}:
Hoppas det går bra för Timrå.

{7603}: klart att det blir en lång säsong för er, kvalet till SHL håller på en bit in i April.

{6984}: Jodu, en hel del skadat gods där 😂

{7804}: Ah ok. I Gavlerinken kallas det visst Skybar 😉😂😂

{6984}:

Vi har en svinstia också där han kan vara och böka

{7804}:
Det går inte bortse från att höstmönstret känns igen.
De svagare mindre lagen är lättstartade och går igång tidigt, hyllas, firar triumfer och passar på att glänsa när storfräsarna har siktet längre fram.

{7804}:
AIK bjuder på allt.
Man är kluven. Mycket talar för en lång säsong men vi är givmildare än tomten.

{7804}: Kloke Tokhök har en krönika om er idag. Jag tycker han ger en nyanserad bild av ert nuläge utan att fjanta.

Visst har Jocke, Aaltonen, Buddy och Månne kvalitéer men när det låser sig för dem så har ni inte längre laget att falla tillbaka på. Jag tror ni hamnat i trotjänarsaxen där ni inte kan bänka dem som är tänkta att bära laget även om ni borde.

Vad jag sett hittills så glimrar dom till men det är inte längre krig i varje byte som förr och hängskallarna och dumheterna kommer snabbare nu.

Lyckas dom tugga igång så vet vi alla att ni blir att räkna med, men jag tror att deras dagar med stjärnglans är räknade.

Kaptenen har redan tippat över och jag nämner inte honom mer än att han redan är där. På gamla meriter.

{7804}: Har ni latriner? Dags att uppgradera er islada?

DansbandsWolf:

han tar för hög lön för att städa våra latriner.

{7804}: Sju raka förluster och även den mest inbitne SkAIK supportern på Northpower börjar inse att de goda åren är över.
Kanske dax att tänka utanför boxen eller vad säger du Yoda om att ringa Ledin som är ledig? Det kan ju knappast bli sämre.

KulltorpsOlli:

När man är rookie är det lätt att dra förhastade slutsatser efter 11 omgångar. Vänta och se.

bisterfinnen: Känns som Dynastin börjar likna mer Falcon Crest

{7804}: Just det. Även målramarne är emot! Typiskt!!

Och typiskt att motståndarna har så himla många legoknektar inköpta från andra lag!!!

bisterfinnen:

Bäst i köpebro: målramen. Magnifik insats!

« · 1919113 · »