Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Forum

« · 1921217 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Finns det någon här på HS som kan räkna upp något lags placering efter 15 omgångar något år?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
bisterfinnen:

Nog får du sitta där och hoppas medans du svingar koskenbuteljen.

Själv hoppas jag att det går bra för MoDo, och att ni någon gång går upp igen. Om inte så skulle vi kanske kunna inleda något slags samarbete där ni kan få låna våra breddspelare som höjer ert lag, och så kan vi få rycka nån talang av er typ Wernblom Jr.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Men nu finns finns dom inte mer och de allra flesta är glada över det. Hoppas Skellefteå går samma öde till mötes.

Minnena om hockeyn kommer dock inte riktigt vara lika rosenskimrande, dom glöms nog bort rätt fort.

Det kommer troligen mest vara sedelärande historier om komse-komse, pennalism, övertro på gamla enter man skrämmer barnen med och de kommer älska det pinsamma kollapsen där crescendot blir när bert imploderar av självömkan gnyende om något han kallar värdegrunnnddeeennnn.

Grabbarna i gruvan får äntligen se dagens ljus och förtrollningen bryts. Västerbottningarna blir som andra norrlänningar igen och ingen tar någonsin förkortningen AIK i sin mun igen i blygden.

Sen levde dom lyckliga... i alla sina dagar!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Jag har resonerat mycket om det här området på sista tiden, men slutsatsen är alltid detsamma. Det är en förjäkla tur att man int är en sargutfrälst gnetfinne, vilken jäkla lott i livet alltså

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
DansbandsWolf:

Även sovjet hade sina dippar

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Inte ens mot vårat tjollahejtjollahopp hobbydamlag i lingonserien Division 1 Norra dam lyckas ditt AIK vinna. Vad krävs för att ni skall ta 3p i någon serie/lag? Skall motståndarna ställa en slips i mål eller komma till match med bara en femma?
Hur illa skall det gå för ditt AIK innan även du börjar ge upp som de flesta på Northpower?
Du vet att det är aldrig för sent att ge upp :)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Ja idag ör det match mellan damdynastiernas och Qatar damer. Alltså Qatars riktiga lag med infödda

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Tar emot att skriva att hockeyn var skaplig 😂

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Treklövern1912:

Korrekt, men nog kommer man ihåg hockeyn

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Så länge som det varade. Nu har Sovjetunionen lagts ner. Har nyheten nått er ?😁

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Treklövern1912:

I hockeyn gick det ganska bra faktiskt

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Hur gick det med Sovjetunionen ? Ngt att fundera på för det röda bältet runt Skellefteälven ;-)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

En sak har jag lärt mig i livet: man ska aldrig räkna bort dynastiernas!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Zappaholic:
Luleå har gjort det bra utifrån förutsättningarna.
Skellefteå AIK har hackat och inte växlat upp.
Så tabellen ljuger inte men det underlättar med billiga poäng, precis som dina kommentarer.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Zappaholic:

vänta fram till vårkanten!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Eller så är ni inte bättre än tabellen visar. Det är också ett alternativ.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Barbro din bitterhet är musik i mina öron, jag blir glad!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Glömde luleås 0-1 vinst mot oss senast. Den säger allt om billiga poäng.
Nu skriver jag till AIKarna för ingen annan tror en men jag hävdar vi nästan alltid möter lag som gör sin bästa match. Tufft men i längden kanske nyttigt. Luleå möter bottennappen.
AIK har många växlar kvar dessutom och Luleå maxar tror jag. Då får allt sitt rätta perspektiv.
Bittert.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Var tvungen granska Luleås oväntade poäng i höst. Orkar inte redogöra grundligt men snabbt hittar man minst 15 luftpoäng.
De har en 1-5 vinst borta mot Frölunda som har 16 skott på mål! där svenska fans frölundasidan skriver -årets bottennapp.
Jämnt dubbelmöte mot ett dalande Timrå som ger 6 poäng.
Jämnt mot Mora ändå vinst.
3-0 mot FBK under deras kris.
3-1 mot Malmö som gjorde en mycket blek insats helt olik många andra matcher.
Redan där 18 oförtjänta billiga poäng.
Visst är det bittert.

Jag blir mer och mer övertygad vi har ett klassiskt upplägg framför oss med ett lyckligt slut. SHL har säkert regisserat detta också och krävt att de svaga får glädjas först och hjältarna tar några smällar för att sedan resa sig och åtnjuta ära och folkets jubel.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Perro:

sugrör vore en skymf mot mitt 149kr bag-in-box vin, det avnjutes såklart bäst med en stor kopp.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Jag har aldrig nämnt ordet förut

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Jajaja vi leder och ni ligger 11:a vare sig du vill eller inte, bara för dig att tugga i dig (med eller utan sugrör).
Hihihihihi

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Perro:

Lägg ner det där med sugrör NU!

Jag sitter då inte och applåder när ett gäng inköpta frenetiskt jagar efter blindpucken i 60 minuter och satsar allt framåt på ett turligt flipperspel.

Man är inte bäst för att man gnuggar in 0-1 i Novembers serielunk

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Haha jadu Yoda...det gyllene dynastisvärdet...snarare det gyllene vindunkssugröret

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Perro:

Bud ser rappare ut men spelar så otroligt tamt och har noll självförtroende. Men vi vet att killen har en enorm kapacitet. Lossnar det är det en av seriens bästa spelare.

Alm, vad har hänt med karln? Livsfarlig varenda gång han är inte, livsfarlig i dynastiernas ände dvs. Vek, långsam, felbeslut på felbeslut, klumpiga utv och så tyvärr verkar han ha åkt på en allvarlig skada på spelsinnekörteln. Totalt värdelös!

Många matcher spelar vi bra, spelar runt, har pucken i ägo, tar oss in, men vi har förtvivlat svårt att komma in framför kassen. Motsatsen till Qatar dom inte har ett eget spel, pucken knallas sarg ut, men när lägena dyker upp hugger ni som kobror och ni är väldigt starka framför bägge kassarna får jag erkänna.

Men i det långa loppet brukar svärdet vinna striden mot skölden. Det gyllene dynastisvärdet gjort av guld kommer att svingas igen!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Daddeh: Tycker Aaltonen var en av de bättre forwards mot oss....han verkar försöka iaf.

Bud och Alm håller jag dock med om.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Helt klart poäng har vi tagit poäng över förväntan men jag finner det ytterst tvivelaktigt att poängsnittet ska hålla i sig under hela säsongen, man får som sagt vara glad medan man kan :)

Inte ropa hej eller DYNASTIER innan man gått över bäcken menar du väl? Ett norskt lag ska ni väl ändå spöa 99 gånger av 10 :)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: såg illa ut med Olimb bara att hoppas att det inte var så illa som det såg ut!!

Mike.F

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Vad säger du blev Olimb skadad? Det var ju otur för er eller kanske inte för han har ju fått en massa skit på Northpower för att han drar ner på tempot och spelar oAIKigt så nu får någon av era gruvbarn kliva fram, bra va?
Och så ryktas det ju att Lindgren har en massa finska centrar pågång men vad skall Yoda säga då om det kommer gnetfinnar till laget?
Den som lever får The.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
DansbandsWolf:
Dessutom fick du glädjas åt Olimbs skada!
Har faktiskt aldrig hört talas om någon som blir glad över skador.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
DansbandsWolf:

Ja men det var ju mot de norska mästarna!

Det blir alltid spännande matcher när Alm lirar.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Ha ha ha inte ens mot Norskt motstånd lyckas ni vinna. Det där var tionde matchen på raken av 11 utan vinst en riktig Dynasti av ovinster, imponerande!
Ni kanske skulle prova att åka till Iran eller Jemen för att vinna du som är så kunnig om arabisk hockey.
Nej skämt å sido jag börjar bli allvarligt orolig för ditt AIK och att dagarna verkar räknade tills ni lämnar oss i SHL och våra derbyn.
Det vore ju trist vem skall vi då driva med?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Dynastiernas leker. Lekfull fantasifullt sovjetiskt lir. Uj uj uj mamma Mia! Det ena lekfulla anfallet efter det andra, norrmännen får vittja nätet vilket de borde vara vana vid.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Daddeh:

Aaltonen kommer mer och mer, tror på honom. Snacka om skills, fysiken börjar komma igång och får han bara lite självförtroende kommer det att bli senapseffekten. Ja senap är bättre än ketchup!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Daddeh:

Man brukar få smaka på egen medicin sen när man är stöddig har jag hört.

Du är en av få som inte tar allt på fullt allvar. Du förstår.

Ni har verkligen överraskat att ni plockar så många poäng, men msn ska inte ropa hej innan man är över bäcken.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: "Mycket skitsnack inne på Qatars forum nu. Som att jag skulle dricka rödtjut med sugrör. Det vill jag kraftigt dementera."

Haha! Det var mer önsketänkande än fakta bakom det inlägget :)
Sedan är det svårt att inte vara lite extra stöddig dessa dagar men trots allt är så vet man bättre än att vara för stöddig och glad innan sista domarsamtalet har gått till situationsrummet...
Jag tror faktiskt att Skeå kommer börja klättra i tabellen men ni har alldeles för många spelare som underpresterar och nyckelspelare som börjar bli till åren. I mitt tycke så måste ni göra er av med Bud, Alm och Aaltonen och dessutom värva en center för första linan för den ni har nu är ganska bedrövlig. Ska bli intressant att se om ödmjukheten finns hos Skeå för att erkänna sina misstag med lagbygget och åtgärda dem innan kanske tom hela säsongen är körd.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Det tog hårt 0-1 senast men det var inte bara den matchen. Inte konstigt det avspeglas här inne och att man behöver slicka såren ibland. Inte som inne i vissa forum där sojapojkar utan varken hjärta eller balls skriver maskinmässigt utan känslor i alla väder som inget händer.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Jag har aldrig gillat luleåfans och man överdriver kanske från det man ser och hör pga att man ogillar klubben och laget så mycket men detta är precis på den låga avfallsnivån jag anser luleåfans har:

"– Det är jättetrist. Det är inte första gången det kommer klistermärken från olika supporterklubbar, så på så sett är det inget ovanligt. Men oftast är det bara en logga, men här går de till ord och handling med död och hat åt Skellefteå, säger Holmström.

– Det var vansinnigt många. Det var överallt. Det var vid serveringsluckor, väggar och hela området."
Tydligen har de nästan tapetserat inredningen med klistermärken som lyder "Död och hat åt Skellefteå".
Lågt och sjaskigt tycker jag men tyvärr inte förvånande.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Här på HS kan man tro Skellefteå AIK inte lyckats med något sista decenniet men norrmännen har klass och vet att uppskatta oss rättmätigt, från hemsidan:

– Skellefteå AIK är en av de klassiska klubbarna i svenska hockey och har varit ett topplag som spelat final sju av de åtta senaste säsongerna. Det är ingen tvekan om att vi står inför en av de största matcherna i klubbens historia, skriver Storhamar på sin hemsida.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Mycket skitsnack inne på Qatars forum nu. Som att jag skulle dricka rödtjut med sugrör. Det vill jag kraftigt dementera.

Får väl erkänna att 0-0 matchen senast, förlåt 0-1 menar jag, tog rätt hårt. Man fick sig en funderare. Som dynastiare är det bra att få reflektera ibland, och det är inte bra och utvecklande att vinna vinna vinna hela tiden. Det är inte nu man ska vara som bäst, utan fram emot vårkanten, och då brukar vi dynastiare vara där och sniffa på guldet om vi inte kammar hem hela skiten. Vi får se hur det går i vår.

Spännande match mot Storhamar ikväll, Inget blåbärsgäng alls, utan de har en riktigt bra förstafemma vi får se upp med.

KOM IGEN DYNASTIERNAS!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rytter:

Olimb har vart godkänd, Alvarez sliter men får inte så mycket uträttat. Aaltonen kommer mer och mer, tycker han har vart spelmässigt riktigt bra sista tre matcherna men puckuslingen vill inte in. Hedberg är helt otroligt ofarlig framåt. Och håller med om Alm, ser ut som en kon och målet igår är hans fel.

Matchen igår är en som vi bör vinna. Det är otroligt tajt framför Qatars kasse, mest beroende på att det står fem Qatarhjon där och slashar och håller fast klubborna på alla som åker in i gröten. Det vi borde göra är att lägga in en massa fladderpuckar istället för att spela runt eftersom det är näst intill omöjligt att dyrka upp fem man i en box. Har man 75% i puckinnehav bör man skjuta mer än 36 skott på mål.

Qatar ska ha en eloge för kämpainsatsen, de sliter, täcker skott, jagar efter sargutpucken med entusiasm matchen igenom. Kuleå?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
DansbandsWolf:

Tror jag inte. Dom är nöjda med nyförvärven aaltonen, olimb, hedberg och alvarez presterar ju i nivå med den juniolön de ryktas sitta på.

Saik tränare eller spelare kan nog vara nästa som får sparken. Alm borde man ju skeppa är ju sjukt dålig jut nu och sprider puckar och blir rundad enkelt, inte ens i det fysiska spelet som är hans styrka så sticker han ut. Undra hur mycket man ångrar att man inte gjorde allt för att få hem burström.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Vilken mardröm, förlora med 0-1 hemma mot Luleå HF.
Tyvärr har Bulan fått igång laget på maxfart, tror inte de gjort det bättre i en final.
Olausson inte längre kapten och de med skills skadade eller borta verkar ha gjort susen. Nu behöver de inte fokusera på eget spel för det har de inte och Bulan vill inte ha det heller. De gör det bra Luleå, maxinsats och ta vara på misstag. Får se hur länge det håller. Jag säger som Yoda i slutspel har vi mött liknande och då är de antingen helt slut redan eller så sprattlar de ett par matcher. Hur som helst poängen tar de rikligt just nu men äran förlorar de. Jag menar hur känns det efter matcherna?
Tre poäng och vi är helt suveräna igelkottar! Igelkottar det är vi!
Varför hyllar ingen igelkotten?

AIK underpresterar och det har pågått ganska länge. Alla kan bättre men det är klart man kan räkna upp vissa som man vet är bleka eller har stora roller.
Sportchefen har gjort det bra ingen skugga ska falla på honom men nu är det nog dags utöka laget. Bara 13 forwards räcker inte i längden, ingen konkurrens alla platsar och dessutom skadekänsligt.
Jag tror en rejäl svacka kan vara nyttigt för oss. Hellre bästa laget och bästa spelet i sig än maxa i november utan spel och skam.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Jajjamen ända upp till en 11:e plats i tabellen.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
DansbandsWolf:

Ni har en riktigt bra kämparanda i laget och med fet kommer man långt, i grundserien.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Vill inte strö ytterligare salt i såret för jag vet du kommer sova dåligt de kommande nätterna men vill bara peka på att det är bättre vinna med 1-0 på bortaplan än förlora med 1-0 på hemmaplan.
Hade nöjet att vara på plats i hallen och det här var ett av de skönaste vinster jag varit med om och då har jag ändå följt Luleå sedan Grokotiden.
Antar att det är hela havet stormar nu i ditt AIK och huvuden kommer rulla den närmaste tiden så fram med Cola och popkorn :)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Jo Engsund tacklar rejält och ofta så sargen tar stryk :)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Perro:

Vi får nog byta ut sargen efter båda långsidorna. Ni nötte ner den.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Ska se matchen i repris strax, då ska jag räkna igen. Återkommer med kontrollräkningen ;)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Perro:

Du är inte så bra på att räkna.

« · 1921217 · »