Adam, Robbans son, är från skellefteå liksom hackspetten.
Sållet Nilsson tillhör de sämsta målvakterna i ligan, fick 90.00% i år vilket är synd, hade han släppt in ett till mål hade det var på rätt sida dvs 80% där han hör hemma. Bland de sämsta enligt statistiken 3 år i rad nu. Så håller han nollan mot Kazakstan och Norge och okunniga tror han är bra? Ok.
Måste ju vara grymt skönt att en som kommer från SKAIK lyckas internationellt, även om nu Adam är förädlad i NHL och som många andra spelare utvecklats i andra föreningar/ligor.. ;) De forna SKAIK spelarna i detta VM lag riskerar ju inte att hamna bakom målvakterna i poängligan som vissa andra gjorde..
Jo, Anders Nilsson är ju definitivt ett såll!!! Han spelar i världens bästa liga, plus två snygga nollor i årets VM och han är inte aktuell för KHL laget Slaviakorskvodkakorka som Ortio skrivit på för.. Mycket konstigt val av honom må man säga.. Men han får väll göra som andra forna spelare som åkt utomlands, välja en annan klubb om han återvänder, det är ju populärt nu för tiden... ;)
Drick nu mycket vatten i värmen så att inte din solsting förvärras, vännen.. ;)
om man skulle ta och jämföra Qatar kommuns bästa back och Qatars bästa forward med våra två bästa... vilka är bättre hockeyspelare?
Ja vår back blir då Adam Larsson som vart vår bästa back i VM, och en av de bästa yngre backarna i NHL. Ja han mot vem? Det är ganska svårt att hitta någon back på elitnivå från Qatar, men kanske Kim Johansson? 6 matcher i Qatar, noll i alla kolumner. 18 matcher i Västervik i allsvenskan, noll mål, noll assist och så -9. Sen kicken till division 1 där han faktiskt dammade in ett mål på 16 matcher!
Ja på forwarden, där har vi ju NHLs mest sevärde spelare i Arvidsson. Publikfavorit var han än spelar. Hos Qatar blir det nog Ledin som är den bäste aktive spelaren från den egna kommunen? Ledin spelade ju 22 matcher i SHL ifjol där han skrapade ihop en assist och lyckades med -11 i plusminus. Vilken spelare!
Ja det är hugget som stucket om vem som var bättre.
På målvakten är det jämnt i skicklighet mellan Anders "sållet" Nilsson och Lindvall tycker jag faktiskt, men där har ju Sållet världens kanske bäste lurendrejare till agent, så fördel honom.
Undrar om de inte borde kalla in Ledin? Qatars bästa utespelare, alltså den bästa aktive spelaren från Qatar kommun? Han skulle nog kunna playmaka lite mellan Fille Forsberg och Arvie? Poängkung nästan. Ja det skulle va nåt! Han kan säkert träna gratis också och städa latrinerna efter träningarna.
{7804}: Ja Viktor tycker jag är Sveriges bästa forward. Adam Larsson bästa back, inte bara i VM. Lasse J är på högsta nivå också.
Har varit krasslig och tämligen nöjd ändå efter finalförlusten. Sillyn tuffar på med pusselbit efter pusselbit även om Tim i Frölunda blev väldigt fel. Borde väl rassla till närmaste dagarna med några fler ganska klara typ Petter G? Alm? och Pontus? Efter de blir det mer spännande och det låter som en center och två? forwards ska in. Sitter de luktar det lång säsong.
{7804}: Ser riktigt starkt ut, går han och FF in med Backlund nu månne? Även Hörnqvist är på väg och Ekholm kompletterar backlinjen som då ser riktigt bra ut.
Ja nu luktar det VM-guld. Viktor "hackspetten från Kusmark" Arvidsson tackar ja till VM-guld. Dags för hela det svenska folket att få njuta av dynastiernas artisteri då.
{7804}: Lustigt att du nämner avis för tom du inser att vi är på väg att passera er betr exporter av egna produkter till NHL. Förrförra säsongen Luleå 2 (Wallmark, Jaros) ni 1 (Aho) och nu i år Luleå 1 (FilleG) ni 0. Man blir glad!
{7827}: Nä kanske inte just nu men vi är på god väg efter några magra år med export till NHL från våran juniorverksamhet. I närtid har vi exporterat över pölen Jaros, Wallmark, Kukan, Chelarik och Filip Gustavsson. I pipen finns Lillnisse, Emanuelsson och Lundeström som alla snart återfinns i NHL glada att ha dissat Schtaaaans komsi komsi.
Ja snart är det dags för en kamp mot Österrike. Det är ju landet där den diktatoriskt lagde och argsinte farbrorn Lars Bergström var förbundskansl...kapten. Mannen med lite argsinta utbrott emot mörkhyade, mannen som bröt mot alla ingångna regel och avtal. Tror det blir ett furiöst kämpande Österrike som kör bunkerförsvar, viktigt att vi håller uppe koncentrationen i vårt läger. Ja denna Lars Bergström!
{7804}: Ja stackarn och hans familj blev ju nerringda av er med komsi komsi samtal som 14 årig mellanstadieelev där hemma i trygga Enköping. Lurades upp till Sveriges fulaste stad som 15 åring och nu lurad att tvingas kvar i sekten ytterligare 4 år. Stackars jävel!
Folk ska inte använda sig av mig som exempel, även om det inte var jag som skickade dessa hot. Det är för helvetet en idrott och handlar inte om liv och död. Generellt sett är Skellefteås fans ganska sportsliga jämfört med andra lag, och det här hata, döda, håna skadade spelare existerar inte i föreningen. Det är väl mer jag själv som är ett dåligt exempel i så fall, för jag är lättprovocerad och har svårt för att släppa oförrätter.
Du kan såklart hitta dåliga exempel hos de flesta föreningar. Brynäs fans ringde och mordhotade domarn inför en slutspelsmatch, och Gnomström åker och kallar juniorer med en diagnos för "särbarn". Det tycker då inte jag är representativt för Brynäs som jag själv ser som en ganska sportslig förening, dessutom är ni väldigt duktiga på att förlora mot dynastiernas så det blir ett plus i kanten.
Jag är nöjd med 7 finaler på 8 år, med trupper där en majoritet kommit från egna led. Inte många elitföreningar som kan ståta med sådan statistik.
Hade vi däremot vart ett köpelag som tatt tidigt sommarlov jävlart direkt fram emot vårkanten i ett HELT ÅRTUSENDE I STRECK!... då hade jag nog inte känt likadant.
Tarasov: Man måste få har roligt också. =) Han har ju flertalet gånger visat vart han vill ligga på för nivå så då får man väl tåla det åt andra hållet också. ;) Tror han tycker det är kul själv också, se bara på svaret jag fick =D
{7804}: Lindvall och Steen så det är allt "bygden" fått fram genom åren.....pfffst....stackare! Tur då att ni satt i system att handla hårt för att fylla på med köööööööpemålvakter. Är du nöjd med det så visst fortsätt du med det.
Gurra Lindvall är från dynastiernas juniorverksamhet. Stefan Steen är från dynastiernas juniorverksamhet. Fille Gustavsson är från bydgens lag.
Armalis ser ut som han är från bygden, troligtvis var någon från bygden i Litauen på konferens för xxx år sedan.
Förstår att det inte alltid är så kul att vara målvakt hos dynastiernas, pucken är på andra sidan isen mest hela tiden. Men nu de sista åren har vi vart lite snällare och t om låtit motståndaren vinna några matcher.
Men vem är förvånad för ni har ju ALDRIG tagit fram en målvakt från eran juniorverksamhet. Den som kom fram flydde till Luleå för han insåg att blir jag kvar i schtaaaaans AIK är jag rökt.
du, vi har redan dansbandskungen guld-Jimmie i föreningen, Tommy får ställa sig i kö!
Tommy har för alltid en plats i våra svartgula hjärtan efter hans helt fantastiska insats sist han var uppe. En mycket duktig och sympatisk ledare. Hoppas han vågar spela en modern offensiv utvecklande hockey bara, och att han leder oss till guld. Eller final ;-)
{7804}: Kan faktiskt se att Kindberg är oskyldig till brott, hur den andra parten valt att tvätta pengar behöver inte vara kindbergs ansvar. Frölundakillen blev dömd även han. Även Brynäs blev dömda men flera klubbar höll på så.
så vitt jag vet var det bara en som fick en fängelsedom, och det var Percy Nilegård. Nu lär Östersund åka på samma sak. Och så förhoppningsvis Växköp längre fram.
Adam, Robbans son, är från skellefteå liksom hackspetten.
Sållet Nilsson tillhör de sämsta målvakterna i ligan, fick 90.00% i år vilket är synd, hade han släppt in ett till mål hade det var på rätt sida dvs 80% där han hör hemma. Bland de sämsta enligt statistiken 3 år i rad nu. Så håller han nollan mot Kazakstan och Norge och okunniga tror han är bra? Ok.