Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen
« · 883249 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: 1:a-linan...
PEN: Aaah...förstår ämnet är känsligt då en ikon lämnat laget...så vi får väl se om det är sant att han ska signa på för oss eller göra annat...men ifall det är så att han verkligen gör det så måste vi ta upp detta igen då säsong 07-08 är spelad...å om han nu missar 50 poäng med 5 pinnar...är han slut då?

Knegare: Tja vi får se jag vet jur den där Renberg fungerar, För han ska göra pinnar då måste han ha en omgivning som kan skapa fram lägen vilket in SAIK ha!
Det enda som vi disskuterar är 50p och inget annat!

TIKbiff:

Klart Renen är en man för 1:a-linan!

PEN: Han är så pass bra att han lär nog göra lika många pinnar med andra spelare bredvid sig...å klart du är bitter...annars skulle du visa att du är skit lycklig att ni inte har han längre i Lule laget...

Dream Team: Nej jag är inte bitter alls:)

PEN: Nej, du är inte bitter.

Knegare: Men hade Bartecko + Surovy runt om sig, Kan vara en starkt bidragande orsak för de 50p som alla talar sååååå varmt om!

TIKbiff: Om du menar att han är skadebenägen så ska det tilläggas att han spelade en match mindre än en viss Wernblom men ordnade till sig 15 pinnar mer istället...

4EVER:
Är det i 1:a linan ni tänker styoppa Renberg?
Hoppas ljumskarna håller bara..

Sv: Kent McDonell
spud:

Ööhhh... vad dillar du om?
Visa mig var jag har skrivit om Werners fina handleder....

Det är väl tänkt att killen ska ersätta en del av Werners poäng framför mål och förmodligen göra luckan mindre efter Werner i hans egenskap av pådrivare! Betonghänder eller inte, skiter jag fullständigt i, bara det blir mål!
Det finns dock bara en Werner, alla andra är light-versioner!

4EVER: Intressant att ni ersätter werner med en kille med fina händer, och ni kallar honom dessutom bara för werner light. Jag skulle gärna se vad ni ser som betonghandleder om werner anses ha fina handleder

spud:

McDonell är värvad som poänggörare, pådrivare och "bökare" framför kassen! Lite av en Werner-light....
Han KAN gå som center, men centrar har vi redan! Det vi däremot saknar är en uttalad 1:a-center och det har nog Peo full koll på!

Tomte PEO strikes again:
Mats Lindgren
"- Jag har aldrig spelat mot honom där borta och det är ingen spelare jag hade koll på sedan tidigare. Tydligen är det en kille som inte har så mycket speed men bra händer. Positionsmässigt passar han bäst in som center hos oss och som jag förstår det har han spelat center hela säsongen i TPS Åbo."

Sportchefen Peo Larsson ser dig främst som en center – vad säger du om det?
"– Oj! Visst har jag spelat center, men det är flera år sedan nu. Personligen ser jag mig som en forward, men vill de att jag ska spela center så kommer jag givetvis att göra mitt bästa. " Kent McDonell

Lurar tomtePeo Lindgren eller har han skaffat en gris i säcken?

Åkerman: Bara att gratulera till vad som verkar vara en poängmaskin!

Åkerman: Oj det kan bli kanon.

Kent McDonell
Ny center i Skellefteå.
Värvad från TPS Åbo där han var lagkapten och gjorde 44p på 45 matcher.

Sv: Erik Andersson
Åkerman: Klart som f*n att killen kommer att hålla som elitspelare...

Helt osannolik värvning. Det här är nog den mest kontroversiella övergången i Västerbotten någonsin.

Men Erik är en riktigt bra spelare. Tror han kommer att göra succé i elitserien.

spud: Räkna inte bort herr Andersson ännu...tror inte han kommer att göra bort sej precis...för dom har trots allt fostrat en å annan stjärna på senare tid...

Knegare: Verkar som om inte AIK får tag i några andra spelare än de som ingen annan vill ha.

Erik Andersson
Å nu kokar det som f*n i staden Umeå...

Sv: Jens Skålberg
Skellefteå verkar inte vara så bittra.

Rytter: Jo det är tydligen melodin bland hockeyspelare av idag...mycke snack å lite verkstad...

Såg att Jens Skålberg skrivit på ett try-out kontrakt med FBK fram till 10 September. Var han inte klar för ett try-out kontrakt med er? Var en kompis som nämde honom som nyförvärv när vi snackade om nästa säsong, eller har jag fattat fel?

Knegare:

Absolut! Å med tanke på detta så....

Ur Fahlmans blogg 07-02-09..

"Jag konfronterade AIK-basen Pär Nordlund med uppgiften.
Nordlund förnekar summans storlek - men medger att det funnits både
interna resurser (i kvarvarande utrymme i säsongens spelarbudget) och
externa resurser (i välvilliga sponsorer som är beredda att slanta upp om
AIK fiskat upp spännande nyförvärv) att ta till om situationen sett
annorlunda ut."

mera..

"...Det är bättre att samla i ladorna - och i stället slå på stora
värvartrumman lagom till att nya ladan står klar till hösten.
Men först och främst gäller det förstås att ta nio matcher i taget…”

Bara att slanta upp! :)

73Sjöbba:

Jepp, ute å storhandlar! ;)

4EVER: Jovisst...men det är väl så att man måste sikta mot stjärnorna för att nå trädtopparna...å fortsätter PEO så här vore det väl f*n om han inte skulle kunna peta in en å annan stjärna också...

4EVER: Peo vekar flitig.

Knegare:

Ja tack, men det känns lite långt borta va..?

horcoff:

En Koskenkorva kan väl aldrig va fel!? ;)

Åkerman:

Fint! Viklund kommer att blomma ut ordentligt och Koskenkorva känns ju som en finsk variant av Antos! =)

Åkerman: Grattis ! Ingen dålig värvning Kimmo Koskenkorva.

Åkerman: Koskenkorva kändes bekant på något sätt.

4EVER: 2 nya killar klara idag.
Tobias Viklund från Modo och Kimmo Koskenkorva från SaiPa

1:a-linan...
KOM IGEN NU PEO - VÄRVA!

Sv: Hietanen
gud: Jag tvivlar på att PEO har någon som helst dragningkraft hos det motsatta könet, men det verkar du veta mer om.

Och mig veterligt har inte peo den kompetensen att han kan skaffa ett jobb åt mig.

Hur någon kan gilla PEO kan jag inte förstå efter det jobb han utför. Han har ju sämre ratio än Bengan hade.

arnio:

Hehe.. nää det har jag inte! Men låter som det kan vara värt ett besök!

4EVER: "Väljer killen att istället gå till Brynäs med förmodligen världens tråkigaste hemmapublik så får han väl göra det!"

Du har visst aldrig sett Trondheim spela på hemmaplan?

70 Rodrigues: Sannerligen.

Än så länge...

4EVER:"Väljer killen att istället gå till Brynäs med förmodligen världens tråkigaste hemmapublik så får han väl göra det!"

Men ett fan så mycket bättre hockeylag. Och det var därför han valde Brynäs!

gud å spud:

Lägg ner!

Ang. Hietanen,

Förmodligen kommer vi att få vara med om liknande "svek" framöver åxå, bara att acceptera!
Väljer killen att istället gå till Brynäs med förmodligen världens tråkigaste hemmapublik så får han väl göra det!

spud:
Hmm..

Du gillar inte Peo..Vad är det som gör att du inte gör det??

Har han satt på din syster?? Din fru??

Eller kan det vara så jävligt att han inte har fixat ett jobb till dig??

Hur många förvärv kommer AIK tappa denna SS för att peo inte kan hålla käft?

4EVER: Torde väl vara en lågoddsare att han kommer att åka dit på nåt fult,kanske? Kanske Kris igen som är framme...helt otänkbart är det ju inte...han verkar ju inte ha nåra skrupler den snubben...

4EVER: ni måste väl vara van? Har man en pajas som sportchef, ja då blir resultaten därefter. Återigen så sörjer jag för er att han inte drog till Luleå.

Hietanen
till Brynäs...

Kul med Peo´s muntliga överenskommelser! NOT!

Ja, det skulle vara skoj att se honom utvecklas i AIK. Det känns som att han väger lite för lätt för Modo just för tillfället - det som saknas är rutin och jag är övertygad om att han kommer att bli riktigt, riktigt bra. För övrigt är det hur kul som helst att mitt favortilag bortsett från Modo förnyat elitseriekontraktet - grattis!

Sv: Erik Forssell
Åkerman: Äsch det är väl förståeligt, LÖven har ju gjort vad som helst på slutet för att få ett förtroende kapital av sina fans. De går ut och låtsas ha den ena efter den andra på g till klubben och så går de ut och sågar alla som drar. Allt för att det ska se bra ut och att inte fansen vänder sig mot klubben.

Sv: Erik Forssell
Åkerman: Dom är f*n patetiska...killen vill ju spela i Elitserien...om han nu skulle ha varit kvar kan löven då garantera att de går upp nästa år då.

« · 883249 · »