Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Dynastiernas dynastiförening Silly Season

« · 1828088 · » Till forumet


Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Yoda Marklund:
Det känns som att ni skall kunna mönstra 3 starka, sedan kan man Ohlsson/Söderlund/Wingerli som 4, de borde kunna producera mer framåt denna säs än förra. Sen är det väl en smaksak hur man formerar men i rätt omgivning så kan borde Linus L och Jesper O kunna producera. Frågan är väl hur det är med Linus jämnhet, som man så klart kan ha problem med i den åldern. Men ni har 3 riktiga kanoner i Jocke/Bud/Oscar, de kan ju driva varsin lina. Även Pär L håller riktigt hög klass, samt att både Matt A, Adam P och JO kan producera.

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Tarasov:

lagbygget ser riktigt jäkla bra ut! En fysiskt stark back och en gris på forwarden, sen ser laget komplett ut.


Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Välkommen Morgan Ellis.
Börjar se bra ut.

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Farbror Barbro: En legoknekt och köpespelare. Ni gillade ju inte såna?

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Zappaholic:
Är nog inte nyttigt med bara hemvävt.
Får inte bli skyddad verkstad som vissa myndigheter...

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Farbror Barbro:

En 95 kilosbjässe som skjuter som en häst sparkar med sin rightarfattning, bra både framåt och bakåt, bra på rören. Låter som en typisk dynastiernasback om du frågar mig, kan komma att bli en riktig fantom på isen.

YES SKELLEFTEÅ AIK HALLELUJA EN GYLLENE FÖRENING!

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Sniff sniff vad är det som luktar? Jo det luktar guld, mmmmm vad gott det luktar!

Slötittar på ryssarna på TVn. Påminner en hel del om dynastiernas dynastiförening, de måste ha tjuvstuderat vårt spel eller nåt?

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Yoda Marklund: "En 95 kilosbjässe som skjuter som en häst sparkar med sin rightarfattning, bra både framåt och bakåt, bra på rören."

Det låter för bra för att vara sant. Om den beskrivningen stämmer, varför spelar han inte i NHL?

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Peja:

enkel fråga. Det är för att han vill vinna SM-guld med dynastiernas dynastiförening innan han blir en storstjärna i NHL.

Om jag ska vara en smula allvarlig, det här har jag läst mig till, så spelar han lite för snällt och ofysiskt för att ta plats i NHL just. Tror inte han är lika bra just nu som Erik Karlsson offensivt, och då konkurrerar du med backar som är väldigt starka defensivt.

Men det är ändå ett mycket bra och spännande nyförvärv. På gränsen till NHL, och en ung kille som siktar på NHL och vill utvecklas. Vi ska ge honom tid då det är en stor omställning att spela i SHL och på stor rink, mer yta, mer tid med pucken, och en förväntan att backen ska vara konstruktiv med pucken istället för att knalla iväg den Qatarstyle. Just för backar brukar det ta lite längre tid att ställa om.

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Yoda Marklund:
Där sa Du nått klokt, samtidigt gäller det ha överseende med att det kan ta sin tid för att utvecklas...
Även om NHL lagen helst ser att dom får den utvecklingen i AHL, men den som lever får se vad som händer...

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Yoda Marklund:
Händer lite grejer ändå.
Viktor Arvidsson är ju enorm men tvivlar ändå de vinner finalen. Stort steg bara var i final och dessutom skador.

Qatar smyger på och i NSD står Jaros är i princip förlorad,bra.
Todd skickade de så någon kontinuitet blir det inte.
Julius Junttila kickar de visst också och kanske är det Bulan som rensar.
En skadedrabbad Hishon ska vara klar.
Det kan fortfarande bli bra men många frågetecken finns.

Osten har lämnat, heders.

Satsningen på egna ser lite lovande ut men jag vill se det först.
Ta backsidan där kan det fortfarande ändras om man inte ger Johansson,Grahn,Själin och Nässen chansen.

Qatar finns fortfarande mycket ta på i vinter gissar jag.
Hedman och några andra lär inte passera obemärkt.
Fansen.
Får de som jag tror och hoppas problem med det viktigaste spelet och poängen kan det bli riktigt roligt.

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Farbror Barbro: Pekka Rinne måste stå på huvudet för att Nashville ska ha en chans i finalen, där jag antar att Penguins kommer att stå för motståndet. Utan storspel från Rinne har de nog ingen chans.

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Jo till AIK.
Jimmie är osäkert kort och tycker inte så mycket ändrats efter intervjun med Thomson på hemsidan.
Jimmie tränar på för sig själv och inga dörrar är stängda helt.
Är knät helt slut går det naturligtvis inte men jag tror det kan bli ett specialupplägg.
Lindgren pratar om han bör vara med hela säsongen men undra om inte han dyker upp efter första uppehållet typ,vid jul blir för sent.
I en 3e lina med säg Hetta och Adam P som arbetshästar kan Jimmie med sitt spelsinne skapa stil och öppningar.

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Precis lönekostnaden för Jimmie är intressant.
Hade bra betalt men även om han dyker upp under säsongen kanske någon extern tar hand om löneposten som knappast blir våldsam.

Lindgren pratar hela tiden om en eller två forwards och kan den osäkerheten handla om Jimmie?
Nåja en till ska in och det blir viktigt. Ser gärna ett någorlunda säkert kort när nu resten av truppen känns så klockren. Vore snopet om det dök upp en Vesce som vi får dras med.
Går vi under radarn med en sån trupp är mycket vunnet och en sak som slår mig är så många kan producera.

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Pontus Petterström är nära en förlängning. Hoppas! Seriens bästa forward i BP och spelaren med bäst inställning genom tiderna i AIK skulle jag nog påstå. Mycket underskattad spelare!

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Yoda Marklund:
Ponta tror jag behövs i ett lag som ska gå långt.
Är det stängt sedan,vad tror du?
Kanske dags för Tim S eller Adam P göra ordentligt genombrott.

Jösses Börje som bor här inne.

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Pontus Petterström klar för ett år till,bra.
Allt är väl sagt redan men som laget ser ut är han klockren.
Lindgren säger truppen är klar och hoppas ingen lämnar nu innan 15 juni.
Angående Jimmie tror jag inte alls det är kört men blir han inte bra är det som dukat från ledningen med avtackning.
Ser ut som det finns en plats ledig i 2a linan men samtidigt håller man röda tråden och ger utrymme för tillväxt.
En som Adam P vore naturligt han tar ett kliv.
Tim S ser jag inga gränser för.
Jesper O kan nog hända mycket där när han nu är varm i kläderna.
Hetta likaså.
Truppen känns väldigt vettig och harmonisk och inte alls spretig som ifjol.
Tror mycket på de får ihop gruppen och kan bli väldigt svårslagna.

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Pontus Petterström förlänger, YES där satt den. Man blir glad. Ska mycket till om det inte blir ett till guld nu

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Farbror Barbro:

Du var 15 sekunder snabbare! :-)

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Yoda Marklund:
Läste några artiklar om Nashville och det pratas mycket om deras kontinuitet som framgångsfaktor.
Trodde ett tag det skulle dyka upp någon till okänd forward utöver Pontus men en fördel är ju att vi har ett oerhört intakt lag.
Endast Ellis på backen och Matt Anderson som helt nya utifrån ger en imponerande kontinuitet.

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Farbror Barbro: Alltid jävligt tråkigt när spelare blir skadade men måste ändå tycka det är komiskt när Jimmie Ericsson blir borta pga just en benskada. Eller som Yoda hade uttryckt sig om det vore en spelare från ett annat lag. "Visst är det tragiskt när spelare skadar men karma åt Bentacklar-Jimmie råkar ut för en benskada, hihihihihiii"

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Farbror Barbro:
Tror det är lätt att hamna i fällan att dumpa spelare bara för att man inte tycker att de levt upp till förväntningarna. Det finns varje år några uppenbara bottennapp i nästan alla lag, men utöver det. Idag har man en naturlig rotation iom att det är så enkelt för spelarna att byta klubbar, så hur man än gör så tappar man nästan 4-5 ordinarie lirare från en säsong till en annan.

När det gäller ert lag så hoppas jag såklart mest på Linus Lindström, skulle stärka mitt analysego lite:)

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Ja du är och fiskar efter centrar ser jag:)
Både Mustonen och Linus L kan bli riktigt bra.
Hade vi haft en galen sportchef kanske bara Jocke L blivit kvar.
Nästan alla i AIK är undervärderade,perfekt slagläge.

Schira,Todd och Melart skeppas och undra om det var så klokt.

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Farbror Barbro:
Linus tror inte kommer spela i allsv. utan han får givetvis ett genombrott hos er:)

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Farbror Barbro:

Ser att guld-Jimmie erbjuds en roll inom föreningen. Mannen, myten, legenden, guld-Jimmie. En general som vet hur man sniffar fram guld helt enkelt. Dessutom vältalig och analytisk, verkar väldigt smart. Hoppas han vill ta en ledarroll i dynastiernas dynastiförening!

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Noterar att ingen annan än den gamle Skellefteålegenden Peter Lundmark nu är klar som tränare för J-20. Hockeysveriges bredaste axlar och tjockaste nacke genom tiderna.

Fatta hur coolt det är att vi har Peter Lundmark och Lasse Marklund som tränare för J-20! Det är Skellefteå på riktigt! Skellefteå AIK halleluja!

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Hoppas Anton Öhman får ett genombrott i år.
Strul med ljumskarna som är opererat och kanske faller alla bitar på plats i år.
Rankas förmodligen 7e eller 8e back så inte är han långt från helt ordinarie.
Beröm till AIK också som jag tycker haft tålamod och verkligen gett killen chansen.
För de offensiva kreativa backarna sitter nog mycket i huvudet och kanske är tiden mogen nu.

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Farbror Barbro:
Visst brukar ni rulla på 8 backar, om ni har 8 som R friska och håller nivån?

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Tarasov:
Har väl hänt men jag har faktiskt inget minne de kört det ofta.

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Skrivs en hel del om Joel Mustonen, har alltid gillat honom.
Problem med hälsan för några år sedan och ifjol var det nog småkaos i Örebro.
Har ingen ny klubb än och kanske långsökt men kan det ha med Pär Lindholm att göra?
Om Pär lämnar i veckan borde Joel vara väldigt intressant. Inte som ersättare rakt av men i 2a eller 3e linan.

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Jo Rögle värvar bra nu. Ted Brithen och ikväll Juhamatti Aaltonen.
Mora har också ett par nya killar senaste veckan tror jag. En ung lovande tjeck och Rowe tror jag.
Lite roande och intressant är det med rankingar när de visar vad man vill se annars inte.
AB gjorde en lista i slutet på maj. Naturligtvis är det halvtokigt innan alla är klara med trupperna.
I rättvisans namn har inte Qatar förstärkt än med de två sista namnen men om ett är Hishon imponerar det inte på mig iaf. Återstår se vilken back de landar.

I dagsläget tror jag AB skulle vilja flytta upp Rögle ett par hack och Mora är nog nära Luleå HF. I mitt tycke ser faktiskt Mora bättre ut än Lule men som sagt de är inte klara.
Håll till godo.

Aftonbladets kommentar: Sedan Luleå började tala om SM-guld för några år sedan, med hjälp av Minecraft-miljonerna, har det snarare gått åt motsatt håll – rakt ner i obetydligheten.
Luleå var den gångna säsongens flopplag och såg både bekvämt och uddlöst ut.
Och jag ser inte hur laget ska bli bättre.
Värvningarna imponerar inte och klubben förfogar över en backuppsättning som tillhör en av ligans sämsta.
De dyra utländska värvningarna har kostat mer än det smakat och nu har Luleå i stället satsat hemvävt. Klubben har, åtminstone inte än så länge, landat någon import.
Det som ändå talar för Norrbotten-laget är tränaren. Thomas ”Bulan” Berglund har en hög kravbild och lyckades ju ta Brynäs till SM-final trots att de inte hade det namnkunnigaste laget.

1. Växjö
2. Malmö
3. Frölunda
4. Skellefteå
5. Brynäs
6. Linköping
7. Färjestad
8. Hv71
9. Djurgården
10. Karlskrona
11. Örebro
12. Luleå
13. Rögle
14.Mora

Tack AB.
Som sagt inget man ska på för stort allvar men lite skojsigt ändå och hoppas får man.

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Farbror Barbro:

ja hamnar Qatar i kvalspel kan det bli att poppa popcorn och knäcka nåra staro. Grannarna kommer nog tro att man ser Monty Python eller Dum & Dummare på TVn när de hör fnissanfallen. Det skulle vara ljuvligt! Stor chans till totalhaveri även om Bulan Bob är en duktig tränare, speciellt för ett mindre namnkunnigt gäng tror jag nog.

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Yoda Marklund:
Ja du får då till det:)

När vi nu är inne på lule.
Janne S tror jag knappast Bulan var glad för.
Osten verkar ha skyndat fram en förlängning för en kompis när han förstod Bulan var på g? Mikkelson kanske också var samma med.
Bland backarna har de rensat och det luktar Bulan lång väg.

Forwards har de Falk och Olausson på ett år och gör de inte succe tror jag de ryker sedan. Känns inte som Bulantyper.
Resten av gänget passar nog bra in förutom Harju som jag tycker är sinnebilden för motsatsen till Bulanhockey.

Bulan fick inte med sig nån från Brynäs. Säger det något om Bulan eller Lule?
Håller med om att Bulan nog är bra på få ut mycket av lite.
Men hur funkar han i motgång och om stomspelare som Falk,Harju och Olausson som ingen passar in börjar muttra?
Ganska uttalat de inte går för guld i år men ofta hörs de tror laget kommer utvecklas.
Lundeström och Einar kanske men bland backarna tycker jag det ser döfött ut.
Engsund,Själin,Nässen,Grahn och Johansson tvivlar jag starkt på.

Hishon dröjer men sägs vara klar.
En back fattas. Finns det någon masochist där ute?

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Farbror Barbro:

första tanken när man såg rubriken var: vilken av dem? Finns så många att välja emellan. Det var visst nån gnetfinne som var bra på att åka fort, men ack så rädd för att få sig en liten knuff samt rädd för att göra mål. Näe de ska inte åka fort, resten passar dock in på profilen de gillar där uppe.

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Ser att Mustonen vill hem till oss. Det skulle vara kul med en till egen produkt i laget. Mustonen är ju AIK through and through. Lyssna när han pratar så är det uppenbart att han är 100% från Schtaan, han har ju en jättevacker dialekt!

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Ja Skellefteåprodukten Oskar Sunken Sundqvist fick ju ett Stanley Cup guld, häääärligt! Det börjar bli ganska många guld för dynastiernas dynastiförening nu, man börjar bli bortskämd. Är Calder Cup slutspelat än? Där blir det ju ännu ett till guld, jajamensan.

Lite synd bara att Sunken Sundqvist inte fick damma in ett mål mot Danmark, Kazakstan eller Albanien... men vi får nöja oss med ett till guld till den massiva samlingen helt enkelt.

Guld, guld, GULD japp! Guld mest hela tiden för dynastiernas dynastiförening.

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Del 3... en bild säger mer än 1000 ord. Bulan Bob står bredvid Bert.

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
en bild räcker, den säger precis allt ;-)
Uppladdat:

450x300-bert.jpgbert.jpg


Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Del 4 då... gamnacken Harju vs guldmakaren Adam Pettersson. Ja det syns att Adam är från Skellefteå!

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Deadline har passerat i NHL och Pär Lindholm stannar! Det betyder att femman med guden Jocke Lindström, Lindholm och Möller är intakt. Mamma Mia vilken kedja!

Spelar Pär lika bra i år som ifjol har han goda möjligheter att lira OS tippar jag. En av de bästa centrarna i SHL, i den bästa kedjan, i det bästa laget, med de bästa tränarna, som är bäst på talangverksamhet och utbilda spelare. Bäst på det mesta.

Det luktar guld!

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Yoda Marklund:
Lindholm är nog min favorit, fint rörelsemönster.

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Yoda Marklund:
Ja nu kan man andas ut.
Vi har det bra ställt på centersidan tror jag.
Pär L och Matt A känns starkt och beprövat.
Wingerli och Linus L bland de yngre där den förstnämnde tog steg redan i slutet på förra säsongen. Jag har snöat in på att Wingerli kan bli klockers som center i 3e men kanske är fel ute.
Adam P,Hetta och Pontus kan ju också jobbet.

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Grabbar, nu kan man ju börja laborera med kedjorna, och man kan ju konstatera: vi har ett förjäkla bra lag i år! Utan tvekan lär vi bli ett topplag, så även indijanerna från Jöttä-borrj samt Växköp Fakers. I botten tror jag det blir Qatar, Mora, Karlskrona och Örebro som får tampas i en överlevnadskamp. Rögle ser ut som ett mittenlag, riktigt bra nyförvärv.

Hur skulle Ni formera trupperna?

Börje verkar ha fått ett litet frispel med nazism hit och dit. De här norrbottningarna som de köpt av oss är visst egna produkter också. hihihihi!

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Yoda Marklund:
Gillar om man försöker skapa 3 jämnstarka kedjor som kan mata på och har en som kan avlasta lite. Ni har ju dessutom material för att ha 3 kedjor. Finns lite olika varianter är inte främmande för att sätta ut Adam P på kanten med Anderson/Holloway och flytta upp Linus L ett hack. Lite svårt och veta hur stort kliv de yngre tar men det ger sig.

Söderlund- Andersson-Holloway
Möller - Lindholm - Hetta
J. Olofsson - Adam P - J. Lindström
Petterström - Linus L - Wingerli/Ohlsson

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Tarasov:

jag skulle nog köra så här:

Möller - Lindholm - Jocke Lindström

Holloway - Anderson - Pettersson

Söderlund - Wingerli - Hetta

Petterström - Linus Lindström - Olsson

13:e med speltid framåt: Olofsson

Reserv: Krekula

Två stycken riktigt vassa offensiva, en 3e som är bra åt båda håll, och sen en klassisk checking line. Olsson och petterström känns gjutna som 4eyttrar. Väldigt speediga forwards överlag. Adam Pettersson får ta en mer defensiv roll i andrakedjan, men han har även bra passningar och både Anderson och Bud har riktigt bra skott med sin högerfattning.


Aho - Alm

Katic - Ellis

Pudas - Djuse

7e från Öhman, Berglund, Danielsson, den med bäst form. Tror att Öhman kan få ett genombrott i år om han får vara hel.

Topp 6 backarna har tre stycken mycket skickliga offensiva backar som kompletteras med en mer defensivt säker partner. Backspelet var lagets akilleshäl ifjol ochbackarna ser väldigt starka ut på papperet. Kan vara den bästa backbesättningen vi någonsin haft? Det ska bli spännande att se vad Ellis kan åstadkomma, han har en hydda och är stabil defensivt, men har även kvalitéer offensivt vad jag läst.

Det känns som vi kommer att ha mycket puckinnehav med den här uppsättningen, väldigt spelskickliga backar.

Tycker vi har en mycket bra mix i laget med poängspelare, snabbskrinnare, speluppläggare och BP-kämpar. Bristen som jag ser det är att vi har ganska få forwards som trivs framför mål och nere i sarghörnet. Här blir Hetta en nyckelspelare, men även Lindholm och Petterström måste bidra i det fysiska spelet. men dynastiernas dynastiförening är som vanligt lite av ett glamourlag, ska man vinna måste man spela den bästa hockeyn och göra mål, krigar man i botten är det viktigare med ett stabilt gnetspel.

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Sen blir det en 6-7-8 st från Skellefteå i startuppställningen, samt 11-12-13 av 20 fostrade i juniorlaget. Skönt att vi uppfyller målsättningen att ha en majoritet ur egna led även i år! Viktigt!

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Yoda Marklund:
Trodde du var typen som föredrog 3 vassa framåt, en tvåvägs, och ingen gnetlina;). Tar en av Linus/Wingerli ett kliv och producera 20+ poäng så kan ni få 3 såna linor.

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Tarasov:

Helst ser jag 4 st förstafemmor! Men med begränsade resurser blir det svårt. Undantaget var väl när vi vann guld senast, då hade vi Arvidsson, Bellemarklund och Holloway som tredjekedja.

Olsson och Petterström är ultimata yttrar för fjärde. Kan flytta ner spelet i anfallszon, vindsnabba. Första är spikad med Jocke, Lindholm och Möller då de känner varandra så bra. Holloway och Andersson lirar nog i andra. I övrigt känns det ganska öppet.

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Angående draften tror jag Aho kan få en kick.
Fått för mig hans humör dämpats en smula när det gått i stå några år men nu ser han nog en öppning uppåt.
Roligt för Tim också.

« · 1828088 · »