Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Dynastiernas dynastiförenings guldresa

« · 1898745 · » Till forumet


Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Jaca:
Ingen var bra i OS som jag minns det men det har varit väldigt populärt välja ut våra SHL-killar och älta och såga i evighet.

Det var många KHL-spelare med som rimligtvis borde ha synts till på isen i OS
Kronwall, Hersley, Everberg, Omark, Alexander Bergström och Lander bl.a.
Även Fasth var ganska bedrövlig tror jag.

Jag tvivlar vi kommer älta Anders Nilssons billiga här inne eller om det gick i Luleå-boken om 4 månader men helt rätt nu går vi för VM-guld istället!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
ante08:
Annars är denna efter World Cup förlusten fin, vi är på väg ner i källarn. 5 turneringar senare så har källarn varit 3 finaler och minst ett guld. Nyqvist kom iaf denna gång:)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:
Nä, vissa jobbar också på helgerna..
Kritiken ska vara befogad och INTE på grund av var eller vart dom har spelat!
Med tanke på hur sjukt upphöjda den linan var innan OS och vad dom presterade så är kritiken befogad..
Nog om det, nu går vi för VM-guld istället.. :)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Zappaholic:

jag är nästan alltid nyanserad, förutom när dynastiernas spelar för då kan jag vid ett fåtal tillfällen bli lätt subjektiv ;-)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
ante08:

jag tycker precis tvärtom som Wennerholm. Riktigt kul att Schweiz går till final. Kul att få möta någon annan än Kanada eller Ryssland i final. Det är bra för idrotten också att lag som Schweiz och Tyskland sticker upp.

I matchen så var Schweiz det klart bättre laget i två perioder och de radade upp heta målchanser. Det var först efter 3-1 som Kanada kom in i matchen, mycket beroende på att de backade hem för att försvara. En rättvis seger och otroligt uppoffrande och smart spel. Kudos till dem!

Schweiz har ett väldigt bra lagspel och de har flera snabba forwards. De är duktiga och välcoachade! Flera spelare som håller en väldigt hög klass och som skulle gå in på tre femmor i vårt lag, Josi, Fiala och Niedermeyer till exempel. Även keepern är duktig.

Taktiken i matchen borde vara att försöka gå in och styra spelet, vårda pucken, sätta press på dem i deras zon. Sjunker de ned i box gäller det att spela bak till backen och skjuta. Sen smälla på deras toppspelare vid varje tillfälle som ges, för de har inte samma bredd som de större nationerna. Samtidigt måste vi ha tålamod i spelet och inte chansa. Vi får absolut inte förivra oss eller tappa pucken i fel läge, för de skapade massor av sylvassa kontringar på Kanada. Mindre orolig för det sistnämnda för tycker vi har både bättre och rörligare backar än Kanada som hade problem i åkduellerna. Hoppas vi går in och tar tag i spelet och sätter tonen med fysiskt spel direkt pucken släpps, tror vi är starkare och tyngre än dem.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Alla är glada ikväll över en ny final..med stor chans för vinst i finalen..men bittergöken Mats Wennerholm på Aftonbladet hittar alltid något att klaga på. ” Rånad på guldfesten. ” Kan inte han inse att han borde snart gå i pension?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Måste säga att jag gillar när du är nyanserad.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Jajjamen! Luleå äger och leder utvecklingen på många fronter.
Bara för er att ta rygg så skall du se allt blir bra.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
DansbandsWolf:

Japp, han känns egen! Och så basket också! Och damhockey! Och isprojektioner!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Och har Luleås egna produkt superbacken Kukan i laget. Killen som vet och redan i VM gjort mål på Nilsson.
*ryser*

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Kanske inte underskattar men känslan av att man ”ska slå” ett lag, kan bli förlamande. Vi har 3 bra kedjor om 5 riktigt starka backar, närapå världsklass på alla 5 så det borde ge utslag.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Tarasov:

går väl inte att underskatta ett lag som slagit ut Kanada och Finland på väg till VM-final?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Tarasov: Dom lirade ju ihop i rännstenens if

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Stor fördel till Sverige men farligt om man underskattar motståndet.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Luleå kommer i ala fall ha den bästa ice projection showen!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Tarasov: Stora jävla applåder för Schweiz. Kämpat många år. De lirade bort ett starkt Kanada och man kan bara buga. Vilken jävla bedrift! Grattis till finalen!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Tarasov:

nu ska vi vi inte tävla om vem som kan bygga den finaste klockan eller vem som gör den godaste chokladen. Näe vi ska tävla i ishockey, våran sport.

Schweiz är duktiga och har tagit stora kliv. Men vi är Sverige.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Costanza:
Härmed förvarnade inför imorgon. Tyskland i OS och Schweiz nu i VM, kul att den internationella hockeyn växt.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Så de efterblivna gröngula idioterna sitter fortfarande och ljuger i mitt fikarum i Umeå. Då ber jag om ursäkt och hyllar istället Viktor Arvidsson och Adam Larsson. Stabila dynamiska lirare!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
pjåtor:

En fantastisk insats av Nilsson i kassen! Ser inte alls lika osäker ut som mot Lettland. Imponerande!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
bisterfinnen: Nilsson stängde ner USA fullständigt. Rena väggen i början när amerikanerna surrade som bålgetingar runt vårt mål. Going for gold! 🇸🇪

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Anders Nilson for presiden!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
pjåtor: Fantastisk! En klar förstamålvakt! Världsklass!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Nilsson var faktiskt riktigt bra idag måste man ju erkänna 👍

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Adam vem? 😂🙈

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Två mål av Arvidsson. Adam Larsson är chef därbak.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:

Mot jänkarna då?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Tarasov:

Sverige ser lite tyngre ut faktiskt. Spelar smartare och med mer pondus. Även riktigt bra backchecking. Amerikanerna är duktiga individuellt men ser lite vilse ut på stor rink.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Tydligen har han o Filip spelar mkt ihop som ungdomar därav kemin

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Tarasov:

Gör alltid nåt kreativt, syns att han spelat u dynastiernas.

Gillar också de la Soul. Visste inte att han var så bra

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Tarasov:

Håller med!

3-0 är ett typiskt dynastimål :-)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
tkr John Klingberg varit en gigant idag.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Tarasov:

På tok för passivt backspel, igen. Måste gå på hårdare på puckförare.

Nilsson spelar verkligen förtroendeingivande idag.

Nashvillefemman spelar verkligen bättre sen de la Soul gick in som center där, men kan också bero på att jetlaggen är borta.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Han har vaknat på rätt sida idag. Snygg lobbpass och friläge! Härlig match, älskar semifinaler:)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Tarasov:

Sitter här med en skål fina oliver och lättöl.

Inte helt oväntat att dynastiaren Arvidsson hänger en.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Ja Modo-boken är också öppen.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Jo jag läste det där i natt och fick mig ett gott skratt.
HS verkar ha insett det ibland räcker med att ha den här boken öppen där allt skojigt och intressant skrivs.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Jag vidhåller Adam Larsson är Sveriges bästa back, inte bara i VM.

De här i VM-klubben, vilka nu det är, borde Rytter träffa för att raljera kring Adam Larsson.

Norran.
"VM-backen Adam Larsson fick pris som Sveriges bäste spelare
Publicerad igår 20:22 (uppdaterad igår 22:06)
Adam Larsson från Skellefteå och Edmonton har redan hedrats under VM i Danmark. Svenska VM-klubben har utsett Adam till Sveriges bästa spelare. ”Kul förstås, men vi har två matcher framför oss som är viktigare”, säger Adam till Norran."

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Barbro, kolla min basketlänk postad igår kväll.

Torsk i game 7.
Damseniorer.
"Det är fan ett jävla skämt den här ligan"
"Det är en fucking Kalle Anka-liga"

:-)

Det jag skulle vilja lägga till, det är att Skellefteå är bäst i Sverige på frisbeegolf samt vintersim. hihihihihi!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

vi har ju chans på guldet, för det är noll stycken med lövenanknytning i truppen!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Jaca:
Nu får du ta och kamma dig!
Svårt ta dig på allvar när du harmas över berättigad kritik av Nilsson när han släpper billiga mål men själv tvekar du inte håna Skellefteå AIK kollektivt och skuldbelägga AIK-trion för OS-fiaskot!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Tarasov:
Jaca började nog tidigt idag med sina Carlsberg.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Vilka födoämnen skall ni inta i samband med matchen? Kör lösviktsgodis, linschips med gräslökssmak o cola light.

Skönt att vi har vår backsida att förlita oss på, förhoppningsvis kan vi göra en bra match idag. Vi har inte riktigt haft den där matchen då allt bara flyter.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Håller med fullständigt KÖR Hellberg idag! han spelar med ett lugn som jag tycker många målvakter saknar plus att han är oerhört reaktionssnabb

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Jaca:

jag tycker så här.

Matcherna mot Uzbekistan, Frankrike etc de är helt irrelevanta. Det går inte ens att förlora mot dem, och statistik därifrån är helt ointressant. Vi skulle kunna ställa en b-junior i kassen och ändå vinna enkelt.

Vi har haft två motståndare hittills, Slovakien och Ryssland. Missade matchen mot slovakerna, men där tappade vi poäng. Vet inte ens vem som stod där. Mot ryssarna spelade vi bra och Sållet Nilsson gjorde där en bra match med flera starka räddningar på svåra avslut, men det som oroade var dålig puckkontroll och enkla returer rakt ut. Såg lite osäkert och nervöst ut på enkla avslut, lite fummel.

Mot Letterna, ett lag som vi ska slå 100 gånger av 100, så är det nära att vi går till förlängning. En dålig match av oss förutom tredje. Precis som du skriver så sumpar forwards mycket, framför allt är det Nyqvist som bränner bra lägen. Backspelet är lite för passivt, och Nilsson är riktigt jäkla dålig i kassen. Det är två stycken höstlöv som seglar in, med fri sikt. Släpper även in en enkel tredje men blir räddad av ett grovt domarmisstag. Det är returer rakt ut igen och man sitter med hjärtat i halsgropen vid varenda jäkla nedlägg mot mål. 100% säker att Nilsson själv är väldigt missnöjd med insatsen, han säger det t om med själv.

Nu möter vi USA som är det bästa laget vi mött hittills. De är snabba och skickliga, och de är nordamerikaner så vi vet att de är starka runt kassen. Silar Nilsson likt i förra matchen eller är han lika osäker på nedläggen mot kasse, då kommer vi att förlora matchen! Deras spelare har bra koll på Nilsson och vet hur han spelar och de vet vilka svagheter han har (ojämn, kan släppa in enkla skott, svag på returer och att frysa pucken, dålig plockhandske).

Allt sammantaget gör att jag hade satsat på Hellberg. Det har ingenting att göra med att Nilsson är från Qatar.

Om jag ska vara ärlig så tycker jag att Nilsson verkar vara en mycket sympatisk och trevlig kille. Men nu är det VM och VM-guld som gäller.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Japp, klaga på Nilsson men alla vet att det beror på i vilket lag han en gång spelat i och har egentligen inget med hans prestation i hela VM att göra! Spelar ingen roll vad man skriver så återgår Du hela tiden på i vilket lag han en gång spelat i!
Glöm inte att han agerat som back up vakt under det gångna året och har konkurrerat ut en ordinarie, visserligen en KHL vakt men med bra räddnings %!!

Självklart måste t.om Luleå supportrarna kunna skriva vad dom tycker om hans insats i denna match, jag håller med dem om att han såg lite sämre ut men bara för det kan man inte säga att han är "dum i huvudet" eller påstå att han har en bra agent som fixat att han ska stå!!

Hade det vart Boorken eller Mårts så skulle eran OS-lina vart uttagen och i sin vana trogen hamnat bakom målvakten i lagets poängliga!!

Ingen som undrar om ert bidrag till Rysk hockey har kvar sitt jobb nu när Ryssland åkte ur i kvarten mot ett tidigare halv sömnigt spelande Canada?..

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:
Så Du menar på fullaste allvar att det är Nilssons fel att matchen ser ut som den gör? Kanske hans fel att forwards missar lägena också?? Visst kan jag hålla med om att det såg ut som att han stod och "sov" vid nått av målen men att anklaga honom för att ha fel på skallen är väll mest för att han har spelat i Luleå?
Men det går bra att skälla på honom att han gör en/två halvdana insatser mot ett hårt motstånd, men att inse att han har räddat oss vid fler tillfällen mot sämre motstånd går inte att påstå!!
Om vi bortser från ditt Luleå hat så måste man trots allt erkänna att han har gjort en fullt godkänd insats i årets VM!
Konstigt att man inte hörde nått negativt från dig efter er fantastiska OS-kedja som till och med lyckades komma efter målvakten i poängligan när det summerades!!
Men fader vad vi skulle ha fått höra det om dom har/hade spelat i Luleå!! Släpp det där när det handlar om Tre Kronor, då skulle Du visa din storhet istället för att ta "rygg" på vissa andra!!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Det sumpas lägen av de flesta forwards och matchen skulle ha avgjorts i andra perioden, men helt klart har vi chans att ta guldet för ingen oförädlad spelare från SKAIK är ju med!
Grönborg har insett vilket skämt OS-linan var och med hans insikt lär åtminstone en av dem aldrig mer spela i Tre Kronor för han håller bevisligen INTE i internationell hockey!!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
DansbandsWolf:

hihihihihihihi... HIHIHIHIHIHIHI :-) :-) :-) :-)

Det är så roligt på så många nivåer.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Daddeh:

har vi kopierat från löven som fanns innan 1921 enligt dig alltså?

« · 1898745 · »