Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Övrigt

« · 1717766 · » Till forumet


Sv: Övrigt
Farbror Barbro:

sjävl har jag förståelse om man går till Schweiz... som en 30-åring som vill casha in. Rundblad är ung och under utveckling, och förstår inte vad han ska dit och göra?

Det finns massor av ex-spelare som borde vara aktuella för comeback. Rundblad, Erixon, Alm, Jocke Lindström, Möller för att nämna några. Inga dussinlirare direkt.

Klart vi ska ge dessa chansen om de vill komma hem och vinna fler SM-guld. Men först och främst ska vi försöka behålla våra tongivande spelare med utgående kontrakt. Zacke, kan bli svår att behålla. Norman, otroligt bra. Anton Lindholm, drar han till NHL? Burström, seriens bästa back? Svensson, seriens bästa målis? Arvid Lundberg, väldigt stabil i år. Calof, finns mer utveckling att hämta hos honom. Martin Lundberg, en krigare. Forssell, skadeproblem men ändå duktig.

Skulle vara jobbigt om vi tappade dessa killar.

Petterstöm och Pesonen är jag tveksam att förlänga med, visst är Pesonen bra men skadan i axeln är allvarlig och han har vart skadad där förut.

Sv: Övrigt
Rundblad verkar hamna i Schweiz.

En viss besvikelse men inte så farligt ändå.
Förmodligen många ingredienser i detta. Kontrakt hit och dit,löner m.m

Rent sportsligt så hade han säkert gjort nytta i AIK i vår men som många andra tror jag han nu behöver många matcher och mycket träning innan han gör sig själv rättvisa.

Ett återkommande tema i några år framåt lär vara hur AIK ska agera när någon export blir aktuell för återkomst.
Detta med Rundblad kanske är en indikator på att AIK som jag hoppas kommer vara mycket restriktiva och försiktiga.
Kanske har man samma syn som jag att man måste vara väldigt försiktig så inte fabriken störs.

Om jag fattat det hela rätt så har vi dessutom det oerhört bra förspänt på backsidan och några som är på tröskeln och måste få chanser.

Sv: Övrigt
God jul till allihopa.

Lider enormt med Sebbe Aho som åker på en extremt oturlig strupskada. Detta var hans turnering, lagkapten i ett starkt Tre Kronor med chans till guld, odraftad. Väldigt synd.

Det ska ändå bli kul att följa juniorkronorna, och Axel Holmström och Marcus Pettersson. Mitt tips till de finska arrangörerna är att stärka upp nätet uppemot krysset i den offensiva kassen när Marcus Pettersson lirar.

Kul också att följa Qatars spelare. Nu har ju som väntat Qatar ingen representant i juniorkronorna. Men kan ändå se något floppreject från Finland, Kanada eller Tjeckoslovakien ta ett hundår uppe i Qatar för en stor säck med pengar någon gång i framtiden.

Sv: Övrigt
Ja men God Jul på er alla, oavsett vilket lag ni håller på! Hoppas ni får fira den med nära och kära.

Sv: Övrigt
Jaaaaa och där blev det klart att Frölunda och inte Marklundarna firar Jul som serieetta.

God Jul!

Sv: Övrigt
Yoda Marklund:

Tackar. God Jul till dig och dina nära och kära.
Passa dig bara så inte Kulaskaker kommer in och kallar dig för kräk.

Att det ska vara så svårt för Brynäsarna skilja på rätt och fel,goda och onda.

Kulashaker ser förmodligen Star Wars på ett sätt som du aldrig gjort.

Tänk om man hade en fru från Qatar och tvingas fira jul med hennes släkt uppe i den humorbefriade staden som jag bara besökt tre gånger och varit spysjuk varje gång jag åkt därifrån.

Jo vilket scenario att då inför en släkt man egentligen tar avstånd ifrån, ta fram dina julmelodier med sant budskap,sjunga högt och tydligt om Qatar och allt hemskt de står för inför korkade trögtänkta långsampratande deppiga surkartar som väldigt snabbt skulle ta till knytnävarna och vifta med kniven i ena handen och Koskenflaskan i andra.

Sv: Övrigt
Farbror Barbro:

hoppas du får en riktigt trevlig Jul Barbro! Här kommer en till liten melodi för att lätta upp på stämningen:

vi komma, vi komma, från ingenmansland
och pucken vi dunkat sargut hand i hand
så fula, så fula vi äro alla tre
filmande gnetspelare med hyenan på sné

Sv: Övrigt
{DansbandsHjon}:

Ja där kom du verkligen under skinnet på mig!

Mastomäki det är också en 100% genuin Qatarprodukt, liksom Eilert och skallkrossar-Forsberg, japp! Nästan alla är genuina Qatarprodukter.

Sv: Övrigt
Yoda Marklund: Hahaha Sten-Georg, Sewage, Ulf-Ture det var bara en tidsfråga innan du svalde betet och bevisade hur lätt det är att komma innanför skinnet på dig.
Ha en bra dag!

Sv: Övrigt
{DansbandsHjon}:

För övrigt har Wallmark utvecklats enormt under tiden i Qatar… utvecklats i att filma! Han har ju en del sprattelgubbar att lära sig av, och nu är han nog den största filmaren i hela SHL.

Sv: Övrigt
{DansbandsHjon}:

"100% av de svenska målen under ordinarie matchtid gjordes av genuina luleåprodukter, man blir glad!"

hihihihi!

Jag blir då glad av din kommentar.

Sverige gör ETT mål. Det görs av Lucas Wallmark, från Umeå. Han gick till Skellefteå AIK som 14-åring, där han gjorde 3 säsonger och utvecklades till en juniorlandslagsman och han spelade i landslaget varenda säsong han spelade i Skellefteå. Skellefteå AIK släppte då honom (eller sålde honom då han hade ett 3-årskontrakt) till Qatar där han gjorde en säsong tills han blev draftad 2014, och det är därför Skellefteå fick 75% av övergångssumman! Han gör en till säsong, åker till Carolina, och åker sedan till Qatar med svansen mellan bena eftersom han direkt blir bortgallrad. Genuin Qatarprodukt, helt klart! Knappt någon inköpt där, hihihi!

Det bästa är såklart att vi båda blir glada herr DansbandsHjon.

Sv: Övrigt
KulaShaker:
Kolla in Luleåboken så ser du vem som är kräk.
2 timmar tidigare drog kräket igång förtal och lögner om Jimmie Ericsson.

Tror du också skulle reagera om det fanns en psykopat som i åratal förtalat och vräkt ur sig lögner om Brynäs.

Sv: Övrigt
Farbror Barbro: Komiskt att se hur de två halvorna vaknar upp i perfekt synkronism och detta för att hylla sitt favoritlag. Nä, skulle inte tro det, enbart hatet till det lag som de är verkligen engagerade i lyckas väcka kräket ur sömnen...

Sv: Övrigt
Kommer fortsätta lyfta fram Qatar och hur Wallmark nu senast mot Tjeckien tog filmandet till en ny nivå.

Som han kastar sig framåt och dyker i andra perioden tror jag. Det finns filmningar som är svåra upptäcka men det Wallmark pysslade med var så genant och grovt.

Kommer faktiskt försöka hålla koll på när och hur Qatarspelarna filmar. Det börjar likna en kultur som börja växa fram där.

Sv: Övrigt
Farbror Barbro: 100% av de svenska målen under ordinarie matchtid gjordes av genuina luleåprodukter, man blir glad!

Sv: Övrigt
Yoda Marklund:
Äntligen är motorn och hjärnan tillbaka.

Tack för melodierna och visst höjdes julstämning många grader.

Det har blivit en fin tradition i Sverige att Skellefteå AIK är med i toppen. Alla trivs.

Ser Mårts har placerat Wallmark i förstalinan mot Finland...Zacke och Norman i 4e...

Sv: Övrigt
Farbror Barbro:

en till, av farten:

stackarn var en sargutdräng
vi mommondyrkar gärna
han dunka sina sarg ut fem
allt för den onda dödstjärnan
inget uppspel synes än
"stjärnorna" på isen de ej blänka

NU ÄR DET JULESTÄMNING! :-)

Sv: Övrigt
Farbror Barbro:

gillar som sagt det här med traditioner. Nu är det juletider, vi är herren på täppan som vanligt samtidigt som ett dussin supertalanger är där och knackar på dörren... men ändå har den rätta julestämningen inte infunnit sig?

Varför? Jo jag har såklart glömt att posta någon julmelodi. Här kommer en Barbro, speciellt för dig:

En sargutdunkare här bor i staden
han dunkar sargut mest hela dagen
han dunkar stora, han dunkar små
han dunkar några till icing

och i hans köpekontrakt, där vara många nollor
och som han grisar och är talanglös
men är du inköpt, så kan du få
men är du egen produkt, så får du gå

Sv: Övrigt
Läser så mycket om Kalla och att det går trögt för henne precis som ifjol innan det lossnade med VM-guld.
Om jag förstått det rätt är hon fortfarande lite av en Skellefteå AIK-produkt då hon har samma fystränare Thomson.

Man känner då igen upplägget och symptomen att det tränas hårt och går trögt hela hösten och fram till jul för att sedan lossna till slutspel eller Tour de ski och skid-VM.
Skellefteå AIK har som vanligt jämfört med slutspel börjat ganska stelt och med tunga ben kämpat sig genom serien.

Sv: Övrigt
Alltså jag tycker Adam P är minst lika bra som Sörensen och dubbelt så bra som Wallmark.
När jag tänker efter tycker jag Adam P är betydligt bättre än Sörensen också.

Sv: Övrigt
Egentligen är det väl en tjänst Mårts gör som väljer Wallmark.

Är inte jätteinsatt i vilken spelartyp som fattades men var det inte väldigt konstigt att Sörensen ersattes med Wallmark?
Dels är Wallmark center men även på tok för långsam.
Wallmark var ju en AIKare man hoppades på men när han gick till Qatar visade han mycket dåligt omdöme.
Tycker inte han utvecklats.
Tror det kan bli nästan pinsamt se killen i Tre Kronor,tyvärr,han är ändå västerbottning.

Hade inte Adam Pettersson varit en minst lika bra ersättare för Sörensen?

Adam har då vuxit under hösten och började nästan kännas dominant nu på slutet. Större ansvarstagande nu när de äldre är skadade.

Känner inte Adam,känner ingen i AIK så det är inga kompisfasoner när jag säger Adam P är en av favoritspelarna. Lite mindre brända chanser och han är ganska komplett.
Han är en av de första jag skulle skriva in i line-up.

Sv: Övrigt
Nu när jag tragglat igenom Frölunda-Qatar så måste jag skriva några rader också.

Var tvungen se om det var Qatar som var bra eller Fhc som var dåliga. Helt klart gjorde fhc en plattmatch. Rönnberg erkände det också.

Tempot var så lågt jag pausade och somnade flera ggr.

Qatar hade då minst 4 grova filmningar där spelaren lägger sig löjligt tydligt. Mastomäki,Sylvegård,Schira och Cehlarik syndade. Tidigare matcher har det varit andra killar. Helt allvarligt liknar det som de byggt upp en kultur av filmande i Qatar.

Wallmark kunde småbriljera när tempot var gåhockey.

Sandström hade ganska mycket fula grejer för sig och på äldre dar börjar han visa han är smutsig.

En Steven Bradbury-seger var det för Qatar. Bra om de får för sig de är bra och inte behöver värva. Tror de andra lagen vill driva med Qatar nu innan jul för att sen förnedra dom i januari. Många lag vill nog ha med dom i playin/slutspel för dom känner det här laget slår vi 7 matcher av 7.

Något konstigt är det att Qatar kunnat plocka poäng för jag står fast vid att de är värdelösa,saknar eget spel,saknar teknik och kvalité. Det enda de gör är böka och gräva längs sargerna -ett pass och skott,returer,tappade puckar,dumpa och jag. Bara grisspel utan linjer.

Qatar är fruktansvärda hockeymördare.

Rajala och Flickan totalt osynliga. Vadå vantrivs,lurade av Osten?

Yoda. Är visst högtid för dig snart med en ny Star Wars.

Sv: Övrigt
Väldigt skön vinst. Håller inte med kommentatorerna. Tycker att vi är det klart bättre laget sett efter 60 minuter, även om utvisningen i slutet såklart är fel. Däremot var det en mängd slashings och fasthållningar från Örebros som skulle ha beivrats. Ren tur att Burström inte åker på en skada när han får ett stenhårt hugg rakt över handleden utanför spelet.

Det ser grymt bra ut. Uppe överst på tronen igen efter Qatars mycket överraskande vinst borta mot Frölunda, starkt gjort av Qatar och bra för oss såklart.

Sjukt härlig speed i laget. Vi har ett högre tempo i benen och i skallen. 6 juniorer på isen! Adam Pettersson isens gigant ikväll, även Calof duktig.

Sv: Övrigt
Xtravaganskaja:

Skönt och stabilt att vi enkelt vinner den avgörande matchen. Utlassning faktiskt. Jätteviktigt att våra grabbar får sparring mot de bästa lagen i top 10. Viktigare än eventuell medalj faktiskt.

Oerhört glädjande att se juniorskallarna gå ut på sen och ta för sig i a-laget. Tim Söderlund, Ted Söderlunds grabb, gjorde en kanondebut mot Linköping. Sebbe Ohlsson tycker jag var värd en JVM plats med Holmström, Aho och Pettersson, men han får en till chans nästa år. Wingerli är lite utav en personlig favorit. Andreas Söderberg i Vita Hästen har potential att bli en defensiv bjässe. Ädelgran ser lovande ut.

Många intressanta i J-20.Edström i Asplöven behöver få en utveckling likt Pär Lindholm för att vara intressant. Thilander och Danielsson har jag hört mycket bra om, även den offesive backbjässen Filip Berglund har en enorm potential. Linus Lundström är bofast i tre kronor och han är bra på allt. Öven Krekula och Khalid Ibrahim kan bli något.

I mål så är Jesper Eriksson från Kiruna duktig, även om han inte är lika lovande som Skellefteågrabben Filip Gustavsson som Qatar knyckte. Om Filip, Gus grabb, fortsätter att utvecklas så är han såklart välkommen hem om en 2 år eller så. Om han är redo att vara med och tampas om SM-guld dvs.

Det ser väldigt väldgt lovande ut med återväxten. Där har man ju vart riktigt bortskämd, men det ser lika jäkla lovande ut som vanligt.

Sv: Övrigt
Sitter live och kolla när AIK : s J20 fullständigt söndrar Luleå. Länge sen jag såg sådan utklassning i J20. Kunde stått 6-0 utan problem.

Bra AIK!!

Sv: Övrigt
Hade lite annat för mej men har sett kvartarna i CHL i efterhand.

Angående AIK vill jag inte säga för mycket. Konstaterar bara jag tror det var bättre åka ur än att fortsätta nöta på laget.

Man mjölkade turneringen på ett par trevliga bortaresor till Berlin och Davos och en försäsong som var mer omväxlande än vanligt,bra så.

Qatar åkte ju också ur. De kanske också insåg det var lämpligt kliva av tåget nu. Även om det var tydligt de var ett nummer mindre än Frölunda som tog det ganska lugnt.
Samtidigt kan vi bocka av två bommar för Qatar av klubbens tre tydligt uttalade mål.
Seriesegern är naturligtvis omöjlig och CHL.
AIK har också sagt de ville vinna CHL men jag tror inte de använt det som argument för att locka spelare.
Allt tyder på att Osten vilselett många värvningar. Det skulle handla om ett stjärnlag som skulle bli bland favoriterna till alla tre mål. Därför nappade de tillsammans med skyhög lön.
Snacka om att Flickan,Sweatt,Rajala m.fl förmodligen känner sig grundlurade. -Stjärnlag?! med chans på tre guld?! wtf!

Sv: Övrigt
hanzon:

lite besviken blir man, men samtidigt så har Ohlssons prestationer vart lite för ojämna precis som nämnts. Men nog är Sebbe en bättre spelare än killar som Ehn, Lööke och Anton Karlsson. Enormt vass på rören också och skulle kunna ta en checking role med bravur, men där verkar de hellre satsa på någon spelare med fler kilon vilket i mitt tycke är helt fel. Det är stor rink i Finland.

Vi har haft en mängd jätteduktiga spelare som helt klart hållt måttet men ändå blitt förbisedda på senare år. Melker Karlsson, Johan Alm, Anton Lindholm, Arvid Lundberg, Niclas Burström, Adam Pettersson mm. Kan inte riktigt säga varför? Känslan är dock att ifall dessa hade spelat i ett lag söderut så hade de fått chansen.

Sv: Övrigt
hanzon: Hallå Hanzon!! Tycker ändå det är rätt att Ohlsson inte kom med. Konkuransen i truppen är extrem på forwards sidan.Ohlsson hade en väldigt bra en period men har inte varit nog jämn över tid. Med det sagt hade han absolut inte gjort bort sig vid en uttagning.Finns andra på "gränsen" spelare likt en Mastomäki(bland dom bättre i matchen igår och en riktigt bra formkurva) som jag för stunden håller lite före Ohlsson.

Med det sagt så tror jag ändå mkt,mkt på Ohlsson. En 'joker' kandidat i ett kommande slutspel med sin speed och sitt skott(som man gärna ser lite mer av) Tror även han kommer få sin chans med juniorkronorna innan det är försent:)

Tror även som du skriver att han aldrig heller var riktigt aktuell och hade behövt leverera extremt bra match ut och match in för att få en plats.

Mkt talar att vi får med tre spelare. Endast DIF som ev har mer( 4st varav en keeper) Vårt bidrag räcker mer än väl till denna upplaga!!:)

Så känner jag i alla fall jag :)

Sv: Övrigt
Sebastian Ohlsson fick inte plats i svenska JVM laget, vad kan det bero på, eller var han aldrig aktuell?

Sv: Övrigt
Poäng i PP av D Rundblad i Blackhawks segermatch mot Nashville:)

Fd AIK spelare som Mekke,Arvidsson,Larsson,Klingberg(3ass) och Bellemare i spel(1mål)

Riktigt kul att dagligen kunna följa fd AIK spelare i världens bästa liga:)

Inatt hela 6st spelare:) Hlet otroligt faktiskt!!

Sv: Övrigt
Men herregud Rajala:(

Det lilla jag såg av matchen så känns det välförtjänt att Frölunda vann. Skotten och fria lägerna var ganska talande.

Men som jag skrev tidgare känns Harju,McFlickier och Rajala inte som några vinnare direkt.

Riktigt Antiklimax då man hoppats på AIK - Luleå i semi men känns som en välförtjänt semi mellan Frölunda och Davos.

Sv: Övrigt
Xtravaganskaja: Ja, Frölunda/Luleå får detaljstudera våra matcher. Fast vi visste exakt hur de spelar så gick det åt pillevippen. Davos är bra på det de gör. Lycka till ska de ha!

Sv: Övrigt
Herregud vilken tillställning:( Bara gratulera Davos som straffar vårt "dravvel" skoningslöst. Men vi hade och andra sidan lite tur som kom undan med 1-1 från första mötet.(tänker bla på räddningen i slutet)

Nej,vi har släppt till 4 frilägen mot Frölunda borta,2st klara mot DIF borta och i dagens match 3st som resulterade i mål:(

Det duger inte!!

Nu får man se sista perioden mellan Frölunda och Luleå.

Tack för CHL denna gången och grattis igen till ett totalt sett välförjänt avancemag för Davos.

/Xtra

Sv: Övrigt
Yoda Marklund: Kom just hem. Davos' har inget eget spel men de är ju mästare på att kontra och utnyttja misstag. Fel av mig att hänga ut nån specifik ikväll men vill ändå nämna Aho som inte hade nån lyckad kväll. Det var inte bara 1-3 målet där han schabbla vid PP.
Detta är en kombination av att vi är i en svacka, tung träning?, tuffa borta matcher, flera skador och en oförmåga att hantera Davos kontringar. Plussa på det med inviduella misstag så blir det så här. Första perioden var katastrof, vårt passningsspel var skit. Vi är nog i den klassiska decembersvakan, så början januari är vi tillbaka i god form.

Sv: Övrigt
Sofos:

39-13 i skott speglar matchbilden på ett bra sätt. 7 utvisningar och de kunde ha vart det dubbla ifall domarn dömt efter reglerna med fasthållning, slashing, hög klubba och blockering.

Det gick i byxan hos Sthlmskommentatorerna när Davos gör mål. Davos Davos Davos!!!

Fattar inte hur domarn kan missa där i slutet när vi jagar kvittering och Norman får en hård slashing rakt i fejjan och blodet sprutar. I situationen innan hugger de ner P Lindholm tror jag det var. Herregud!

Davos är dock skickliga när lägena dyker upp, men faktum är att de är utspelade ikväll. Men tycker ändå att Davos på något sätt förtjänar att gå vidare. De tar det på allvar, kämpar, knallar sarg ut och lobb ut och jagar efter, men framför allt så har de en stor klack på plats som lever om.

Nästa år hoppas jag att vi gör som Xtra (tror jag det var?) förslog: ställ alltid upp med minst en femma juniorspelare. Vila stjärnspelarna. Vi är ändå så pass mycket bättre, med normal utdelning hade vi vunnit med en 3-4 mål med 7 juniorer på isen ikväll.

Sv: Övrigt
Sönderkontrade.

Sv: Övrigt
Jag har tyvärr inte rätt Eurosport kanal så jag får titta på fhc mot kräket. Man unnar ju verkligen fhc vinsten sen förra årets final. Men se på fan, nötterna försöker fuska till sig en vinst i år igen. Vilka jävla loosers vi har till grannlän. Pinsamma as. Hoppas äckliga fhc kör över Sveriges skam i hockey!

Sv: Övrigt
Sofos: Uselt spel.

Sv: Övrigt
Ja detta förlorar vi. Så dåligt. Katastrof. Spela av matchen, inga skador tack. Ojoj...

Sv: Övrigt
Farbror Barbro: Ja, de spelare som har småskador bör vila. Som sagt, CHL är väl inte det hetaste direkt men helt ok att titta på.

Sv: Övrigt
Jag har ju klankat på CHL men ska i ärlighetens namn säga jag tycker AIK verkar ta den seriösare i år.
Däremot blir inte CHL viktigare bara för man sitter och fantiserar som de gör på Qatarsidan.
Det går inte lura någon,varken spelare,ledare eller publik. Turneringen är vad den är.
Sedan om prispengarna höjs ordentligt,riktiga tröjor,kanske kvart direkt efter gruppspel m.m höjs statusen.

Tror dock problemen med att lagen är okända. Trupper byts ut mer än fotbollen. Både KHL och NHL utanför gör det till en tredje rangens turnering.

Vardagsmediabevakningen av klubbishockey utanför SHL och NHL i viss mån har alltid varit nästan noll och så länge det fortsätter kommer inte de breda grupperna intressera sig för okända möten.
Problemen är för stora som jag ser det. Något småtrevligt och lite omväxling tror jag är rimlig nivå.

Heed och Ritola vilar också,visst kan man se det som ett tecken på hur viktig turneringen är men klokt ändå vila om de har skavanker.

Sv: Övrigt
Xtravaganskaja: Jag hoppas och tror de ställer Svensson i mål. Jag är ju inget jättefan av CHL som turnering men då vi är med så ska vi göra vårt bästa och ställa upp med bästa laget. Ja Luleå har fördel mot Frölunda och det lutar åt möta Luleå i semi men först ska vi vinna denna match. De spelar lurigt Davos och är inte förvånad om det blir OT. Vi är ju mästare på att spela "vårt" spel, konsekvent följa vår spelidé osv, men ibland måste man anpassa sig mera mot motståndet, och där har AIK brustit ibland. Det har ju sett ut så mot tex Växjö och Örebro de senaste åren och nu tydligen även Frölunda. Men, i längden är det förmodligen rätt, 8 gånger av 10 så är det ändå bättre att konsekvent hålla sin spelidé istf att hatta runt och spela olika. Det jag tycker om Davos är ändå att de spelar så pass annorlunda att där måste vi anpassa oss.

Näe, inte hört eller läst nått om biljettförsäljning. Tippar på knappt halvfullt.

Sv: Övrigt
Sofos:

Kul!! Vad tror du om matchen? Vem tror du dom ställer i kassen?

Jag har tyvärr inte sett så mkt hockey live på sistone:( Men ska bli bättring!! Ska ta med smågrabbarna på Frölunda matchen runt jul. Skönt att veta att julklappskassan går till personer i verklig nöd:) Känner mig så värsta Karl-Bertilen ju:)

Vore riktigt kul med Luleå i semin. Tror det är en av få matcher som lockar folk ur stugorna. Har du hört om det sålts mkt biljetter till ikväll? Tror matchen går på ES2 vilket kan tala för några extra(även om kanalen är med i rätt så många bas utbud) Hittade även till borta matchen en lätt sätt att registrera sig för en gratismånad.

Sv: Övrigt
Xtravaganskaja: Jag är också på plats ikväll!

Sv: Övrigt
CHL kväll med Davos på besök. Tyckte matchen borta var en av dom blekaste insatserna på mkt länge. Nu ska det tydligen vara erkänt svårspelat uppe i bergen och med tanke på det är utgångsläget mkt bra. Vi har ett ganska tufft schema framför oss med två förluser i bagaget!!

Är vi på väg in i en svacka??

Jag tror ändå inte det!! spelet i båda förlustmatcherna stundtals var rätt så bra.

Men med tanke på schemat framöver hoppas/tror jag på Hanses i kassen. Att matcha Svensson nu för att sen spela han i landslaget känns bara så onödigt.

Jag kommer vara på plats i arenan ikväll vilket känns riktigt kul. Känslan är tyvärr att jag kommer vara rätt så ensam. '
En tanke jag haft som jag funderar på maila styrelsen är att be dom skriva in i värdegrunden att vi ska spela CHL grundspelet med minst 5 spelare från J20 och i ett slutspel minst 3 spelare(ej J20 spelare som redan är i a lags truppen) Detta tror jag ökat intresset för CHL på lokal nivå. I gruppspelet hade tex Jeppe kunnat få stå vissa matcher tillsammans med 2 backar och två forwars från J20.

Vad tycker ni andra AIK fans om ideen!?

Tror man kunnat tjäna en hel del på ha den målsättningen uttalad! Dels hade media direkt nappat på tanken att en "femma" juniorer deltar. Men man hade också på ett strategiskt sätt kunna spara spelare.Man hade fått chansen att se A jun spelare mäta sig mot andra lags seniorspelare.

Nu har vi troligen tre spelare med i JVM. Med ganska många unga i J20 som inte är särskilt långt efter dessa tre spelare(vilket visar att vi hade klarat att spela med 5/3 juniorer varje match)

Men vi har även 3 spelare med stora kronorna samt CHL igång. Samt det viktigaste av allt många tuffa kommande SHL matcher. Så sett till uppdrag/skador vore även där mitt juniorförslag mkt lyckat.

Experter har ju sagt att man inte kan vinna CHL och SHL samma säsong. Tror det är skitsnack. Men däremot måste man spela lite smart och kan inte tappa för mkt energi genom att gå långt i en turnering. Förstås inte åka på för mkt skador under resans gång.

Tippar 3-1 ikväll(sista i öppen kasse) Tror det blir förlängning i det andra svenskmötet och att Luleå väl där vinner.

I övrigt riktigt kul med AIK spelare som lämnat. Petter Emanuelsson 5p i dom sista två AHL matcherna. I senaste matchen två mål på den NHL meriterade B Shrivens(som sen byttes ut) Även Arvidsson men ett GW goal i nattens match mot Bruins. O Linberg går bra även om Panrin och Larkin för stunden är lite hetare.

Vore mkt roligt om Rundblad hittade en plats igen. Men för dom som dömer ut killen för snabbt rekomenderas en genomgång av Blakhawks backuppsättning:) Förmodligen en av dom tre bästa i världen. Så lite jobbigt läge helt klart.


/Xtra

Sv: Övrigt
Yoda Marklund:

Ja han gick visst igång ordentligt och blev hatisk när man lite stilla och lugnt försöker tala om det alla förstår att många lag offrar inte allt i turneringen.

Jag tror Qatarfansen lever i en rosa CHL-bubbla.

Snopet för Osten hans JVM-taktik misslyckades.
Han har ju köpt sig fram en lång tid nu och det har rullat på. Ett damlag. Ett nytt lag.

Tänker på Mastomäki och backen Själin som säkert handlade mycket om JVM och fjäder i hatten för Qatar.

Nu är Qatar utan representant i Tre Kronor och juniorkronorna.

J20 näst sist. Asplöven sladdar.

Qatar sladdar i SHL och har ett skitlag utan spel.

Ute ur CHL om ett dygn förhoppningsvis om det finns logik och någon gnutta trovärdighet i CHL.

Qatar,det går bra nu! hahahahaha

Sv: Övrigt
Farbror Barbro:

Som vanligt så har du rätt i sak Barbro.

Börjar med CHL. Här slår du förvisso in en öppen dörr, det finns väl ingen som påstår att något annat svenskt lag än Qatar som tar turneringen på blodigt allvar? Som en träningsturnering, glest på läktaren, dålig produktion, kassa kommentatorer, inte direkt fullt påslag från någon spelare utanför Qatar.

Ifjol lyckades Qatar sprattla sig förbi Frölunda på något sjukt fuskigt sätt (förstår du vad jag menar), få se om Frölunda orkar anstränga sig detta år? I så fall kan det rinna iväg rejält.

Angående att lag spelar dåligt mot Qatar… inte heller så konstigt. Ifall vi möter Rögle, Karlskrona, MoDo eller något annat lag från samma tabellregion som Qatar, då är det svårt för grabbarna att tända till. Det blir ofta ganska halvljumma insatser, där vår höga lägstanivå oftast leder till poäng.

När de andra lagen möter oss, då är det typ YES nu är det dynasti-Skellefteå vi möter, nu blir det fest i arenan och i TV-soffan, sådana här matcher kan man lära sig av och utvecklas från, näe nu jävlar ska vi ta dem, 15e gången gillt?

När samma lag möter Qatar… då är det likt att vakna upp Fredagen den 11e November, det är kallt, mörkt och allmänt jävligt. Svårt att prestera på topp. Man glömmer helst den matchen, innan den ens börjat. Klart då att Qatar kan knipa en del ”fripoäng” precis som du skriver.

Förstår helt klart hur du tänkte när nu författade dina inlägg Barbro.

Sv: Övrigt
Farbror Barbro: jag läser om det du skrev och det är precis lika idiotiskt som förra gången jag läser det.

"couldn`t care less." ha ha ha ... du skriver återigen att Frölunda inte bryr sig, så dom är med i CHL bara på "skoj" .. leka lite med trissan .. lite på lattjo bara ?

Jag tror inte du fattar själv vad du skriver, sånt jävla meningslöst och idiotiskt inlägg, sen avslutar du allt återigen med ditt hat mot Luleå, och när Luleå vinner så gör givetvis alltid andra laget en av sina sämsta insatser någonsin.

Dags att fixa dina hatgener .... sök hjälp.

Sv: Övrigt
Wilhelmsson:

Läs om det jag skrev.

Frölunda kommer inte göra en läggmatch men kanske något åt hållet couldn`t care less.

Nåja det räcker med insatsen i första mötet och då såg Frölunda ut att inte bry sig speciellt.
Jag hoppas ju att de kommer skärpa till sig på hemmaplan för Qatar är en smutsig förening.
Visst sker stölder men första matchen var ingen stöld,Frölunda var måttligt intresserade.
Åker Frölunda ut förstår jag om de tänker -vi kanske skulle ha brytt oss i första matchen.
Kärnan är att Qatar är ett skitlag som mycket sällan vinner matcher när motståndarna visar lika mycket vilja.

Sv: Övrigt
Farbror Barbro: Visst är chansen stor att Frölunda tar hem det MEN om Luleå skulle vinna så påstår du att Frölunda medvetet gör en läggmatch ?

Ibland fattar jag inte fan det kan komma så många dumma kommentarer från en och samma person, visst, kanske ditt hat gentemot Luleå tar över men varför posta all skit på hockeysnack ?

Ibland är det bättre att INTE posta allt som man går och bär på, ibland kan ett snack med en psykolog också hjälpa.

« · 1717766 · »