Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Säsongen 16/17

« · 1813604 · » Till forumet


Sv: Säsongen 16/17
Ja så var det dags att försöka ta skalp nummer fyra mot indijanerna från Jöttä-borrj. En mycket svår match då de är utslagna vid förlust. De kommer att ge allt och lite till, så det kommer att krävas en hundraprocentig insats från oss.

Hittills har vi svarat på allt indijanerna kastat mot oss. Fysiskt spel, powerplay, kontringar, offensivt tryck, provokationer. Det enda vi inte kunnat svara på är Lärkings hittepåbedömningar. Det känns som vi har ett litet mentalt övertag, men det är små marginaler i denna sport. KÄMPA AIK!

Kan såklart inte sluta med mina Judas Priest låtar då det bringat tur. Dagens låt tillägnar jag Petterström, Hetta och Olsson som samtliga vart helt lysande i kvartsfinalen.

GRINDER! LOOKING FOR MEAT! :-)

Sv: Säsongen 16/17
Bertilsson avgör igen! Jösses! Har alltid tyckt att han är fördjävla bra, synd att han är skadad så ofta. Eller tur för oss.

Det blev ett riktigt 0-0 maraton! Misstänker att Bulan Bob pratat med Mannberg, Gnomström, Kihlström, Råttio och Fälth innan matchen: Näe nu kör vi 0-0 dyrkan som vi brukade göra i Qatar. Sen SMSade han Fogström, Näkyvä och jättebäbisen Sylvegård innan matchen: vad tror ni om lite 0-0 dyrkan?

Sv: Säsongen 16/17
Noterar att Qatar köper in den nygamle smålänningen Olausson. kanske hockeyvärldens långsammaste spelare?

Sen har man letat med ljus och lykta efter något gammalt Skellefteåreject... och man fann ett i Daniel Sondrell... grattis Qatar till drället!

Ja Skuggan går från klarhet till klarhet. man sparkar alla bra spelare och behåller alla dåliga.

Det finns ingen röd linje i föreningen. Eller den röda linjen är att man ska göra motsatsen till det tidigare misslyckade året. Man byter helt strategi. Nu var det en massa utlänningar i truppen, och det gick som vanligt dåligt, så nu tror jag det blir att köpa in endast svenska spelare... spelare med bristande kvalité...

Ja lycka till Qatar. Mitt tips är att ni befäster positionen som bottenlag!

Sv: Säsongen 16/17
Yoda Marklund: Jag tror inte att det kan vara det mentala för hur många av spelarna i Brynäs har varit med om förlustraden? Jag tror att det snarare handlar om att kunna spela SITT spel utan att behöva anpassa sig efter motståndarna. Detta är ju precis vad som har hänt i er matchserie mot Frölunda. Ni har fått dem till att anpassa sitt spel utifrån ert spel och tvingar dem således att hitta nya roller i sitt spel. Har man spelat "sitt" spel i 52 omgångar plus alla matcher i "Kalle Anka Cup" (CHL) så blir det svårt att ändra över nån match. Deras diagonalpass över mittzonen är ju så förutsägbart att det blir väldigt lätt för er att stoppa deras uppspel. Nej, jag tror att frölunda kan ta fram golfklubborna redan på söndag.

Sen får vi se om Brynäs mäktar med att ta sig till Semin, Vi fick ju en drömstart men jag tycker att det börjar väga över mot LHC mer och mer. Hyperviktig match ikväll. Vinst ikväll och jag tror att det finns goda chanser för ett avancemang.

Sen kan vad som helst hända. Winning streaks or not...

Sv: Säsongen 16/17
Mamma mia vilken jävla match av dynastiernas dynastiförening igår. Går omkring med ett stort jävla leende som vägrar lägga sig. Ingen som vill prata hockey på jobbet heller! :-)

Sv: Säsongen 16/17
Powerfade:

inte för att dryga mig, men ni passar oss väldigt bra. Kan inte riktigt förklara varför, kan vara det mentala?

Men går inte händelserna i förväg. Först måste vi slå in matchbollen mot indijanerna. Ingen lätt uppgift.

Sv: Säsongen 16/17
Yoda Marklund: Jag tror att ni kommer att fixa semifinalplatsen redan imorgon och indianerna får spela golf på reservatet. Som det känns så är det bara vår matcheserie mot LHC som känns helt öppen. Växjö har det jobbigt mot MIFfona och deras 3-0 tapp i tredje perioden igår var nog dödsstöten. Jag ser inte något scenario att HV ska tappa mot dansbandsgänget från Karlstad heller. Så vi får hoppas att det blir oss ni möter i en semi. En semi som jag tror att ni vinner. Kanske inte lika enkelt som föregående år. Om vi inte åker på en massa skador förstås, ett handicap ni fått de senaste åren vi mött er i slutspel.

Sv: Säsongen 16/17
Farbror Barbro:

Jag har inte tagit ut något i förskott. Det är hockey. Frölunda är ett bra lag och det kan svänga fort i denna idrott.

Men det ser onekligen bra ut. Sen ser Malmö heta ut. Varken Linköping eller Brynäs är något lag i semi som ger skrämselhicka direkt. Om vi ni lyckas slå in en matchboll hoppas jag på Brynäs, precis som jag vart inne på förut.

Sv: Säsongen 16/17
Yoda Marklund:
Frölunda ser slagna ut.
Tycker första perioden avslöjar vilken kapacitet som finns.
Sedan blir det mer och mer efter klockan men bäst idag är att nu vet man det finns sparat.
Påminde om Topfuel dragsters du vet när de ibland slår av efter 100 m och rullar i mål.

Sv: Säsongen 16/17
Yoda Marklund: För blockering antar jag.

Sv: Säsongen 16/17
...Men så jäääävulskt bra! HERREGUD, MAMMA MIA! Svårt att hitta superlativet. Jag skulle säga så här:

HELVITTES SÅ BRA VI ÄR JUST NU!

DYNASTIERNAS DYNASTIFÖRENING SKELLEFTEÅ AIK HALLELUJA!

Sv: Säsongen 16/17
Zappaholic:

Men varför blåste blindstyret av?

Sv: Säsongen 16/17
Yoda Marklund: Blåste inte domaren av innan målet? I så fall är det väl inte bortdömt?

Sv: Säsongen 16/17
2 st helt korrekt bortdömda mål på 4 matcher då...

Sv: Säsongen 16/17
Houston calling: Roger is red in the face!

I övrigt en korrekt analys av Rogga. Frölunda kommer inte in på kassen. Det är en spelare i Frökenlunda som krigar, och det är hitte-Joel. I Skellefteå är det 21 som krigar

Sv: Säsongen 16/17
Zappaholic:

Vi spelar jäääävulskt bra i första halvan. Det bästa spelet under hela säsongen. Finess och kreativt framåt, stenhårt jobb, bra avvägningar över hela banan, urstarka framför kassen. Efter 3-0 spelar vi mer safe och Frölunda spottar upp sig, men de skapar knappt en vettig målchans då det ser urstarkt ut centralt bakåt.

Säsongens bästa match av oss! 3-0 är i underkant efter två perioder.

Frölunda är helt utlirade i första och ser ut som de behöver byta kalsonger i paus. I andra spelar Frölunda bra men de saknar koller instinct och den där offerviljan

Sv: Säsongen 16/17
Yoda Marklund: Nej, det har jag förstått sen länge.

Är det ni som är bra eller FHC som är dåliga? En kombo kanske. Tycker inte de varit bra sen efter jul...

Sv: Säsongen 16/17
Zappaholic:

Det är inte jag

Sv: Säsongen 16/17
Yoda Marklund: Vem är moderator härinne nu för tiden?

Sv: Säsongen 16/17
Bra insats av domarna. 4 -2 till Frölunda speglar händelserna på isen. Gillar att finnen tar hakning och interference, tempot i matcherna blir högre när man åker ut för sådant. Gillart!

Sv: Säsongen 16/17
MAMMA MIA! GÅR DET ATT SPELA BÄTTRE HOCKEY? WE'RE HEAVY DUTY!!!

Sv: Säsongen 16/17
Farbror Barbro:

Nu är det dags att driva inijanerna till vanvett! Vi ska ha en tredje skalp ikväll, fyra behövs till samlingen våran.

WE'RE HEAVY DUTY! WE'RE THE DEFENDERS OF THE FAITH!

Sv: Säsongen 16/17
Yoda Marklund:
Jo men allvarligt så nog tror jag AIK justerat upplägget i slutspelet.
Jag menar två finalförluster då motståndarna såg ut ha mer energi.
När man läser norran låter det som man tar det lugnare mellan matcherna.

En flarra själv är inte så lite heller. Du får väl spara lite eller dela med frugan :)

Sv: Säsongen 16/17
Farbror Barbro:

asså Börje har ju flera gånger skrivit att Skellefteå är hans andralag. Tänk hur jobbig han skulle vara om Skellefteå var hans tredjelag då? :-)

Har en bra känsla i kroppen ikväll. Indijanerna från Jöttä-borrj är ett riktigt bra hockeylag, och bataljerna har vart väldigt högklassiga och spännande. men vi har vart det lite bättre hockeylaget i samtliga matcher tycker jag, det ser väldigt koncentrerat ut. Jag har ju vart inne på att Öbba valt en lite annorlunda taktik i år, låtsas och luras att vi är ett dåligt lag i grundserien och sen exploderar vi i slutspelet. Tror faktiskt att alla andra lag i SHL skiter på sig just nu.

Men för att stilla nerverna så fick jag ta mig en liten tur på lunchen där jag inhandlade en flarra rödtjut. En flarra och inte en dunk, det är ändå mitt i veckan :-)

Sv: Säsongen 16/17
Yoda Marklund: Det var ingen dålig filmning det där....rätt uppenbar :-)

Sv: Säsongen 16/17
Farbror Barbro: Själv kan jag för lite om unicefsatsningen för att ge ett bra svar. Kritiker menar att pengarna till stor del går till elitverksamheten medan de som är positiva menar att pengarna gynnar ungdomar och barn i regionen.

Sv: Säsongen 16/17
Zappaholic:
Ok. Bra svar.
Och värdegrund som du nämner borde alla klubbar ha. Låter flummigt först men man inser det är viktigt med riktlinjer och ramar att hålla sig till.
Annars spårar det ur och galningar kan snabbt snesegla en hel verksamhet.

Sv: Säsongen 16/17
Farbror Barbro: Vet du vad Babsan? Du kan väl lägga några minuter på frågan, googla runt lite och skaffa dig en egen bild, om det nu intresserar dig så mycket.

Ja fair play är viktigt för oss i Brynäs. Till exempel när det gäller vårdslöst spel. Inför säsongen hade Brynäs som mål att faktiskt försöka ta rätt beslut ute på isen när det kom till brutala tacklingar. Tacklingar mot huvudet lyftes fram som något att ta extra hänsyn till. Hur gick det? Ja inte en enda avstängning för något sådant. Sånt kallas värdegrund...

Men unicef-frågan får du ta reda på svaren om själv. Och var gärna lite källkritisk när du läser.

Tack på förhand.

Sv: Säsongen 16/17
Spontant hur kan man ens ta emot pengar från Unicef ?!
Eller ger ni pengar till Unicef?

Sv: Säsongen 16/17
Zappaholic:
Sant.
En annan sak som känns oklart.
Ni rider på ganska höga hästar med Unicef som sponsor och Bulans brist på fair play klingar falskt.
Får ni stora pengar från Unicef? Som jag uppfattat det är det väldigt lite arbete för pengarna.
Till sist hur tusan kan insamlade pengar till Unicef gå till Brynäs?!
Man misstänker ju det sitter någon brynäsare som chef på Sverigeavdelningen.

Du ser ju vilka frågor man har och red gärna ut det hela Zappaholic så ni slipper missförstånd.

Sv: Säsongen 16/17
Farbror Barbro: Om linjedomarna lärde sig att släppa pucken istället för att veva bort spelare vid varenda jävla tekning så skulle matcherna flyta på bättre.

Stör mig nåt oerhört på just tekningarna. Oavsett lag eller match...

Sv: Säsongen 16/17
Farbror Barbro:

Indijanerna från Jöttä-borrj är välkomna upp till Skellefteå, till vår borg. Deras knän kommer att skaka när våra svartgula iskrigare äntrar isen till NPs mäktiga tryck.

Vi i Skellefteå AIK är faktiskt "defenders of the faith". Inget jävla indijan, lakers, bulls, red hawks, popcorn eller nåt annan jävla plastskit, inga jävla klappor, inget jävla köpelag, inget jävla gnetspel eller feglir. Vi har blidkat hockeygudarna och förhoppningsvis får vi skörda ikväll.

Sv: Säsongen 16/17
Slötittade på LHC-Brynäs och tror det blev icing 1 minut kvar andra perioden och isf målvaktssmutsen Bulan körde senast skickar han in 6 man.
Tekningen fördröjd.
Som tur är förhalar? de andra teket också och åker på utvisning.

För mig är detta Bulan i ett nötskal.
Tycker Bulan ofta skiter i fair play och i vilken klubb har han sin historia?

Sv: Säsongen 16/17
Hoppas.
Kan bli riktiga fartfester uppe i COOP.

Sv: Säsongen 16/17
Jag visste inte att Lasus farfar lirade fotboll i GAIS? Kolla klippet! :-)

Sv: Säsongen 16/17
Yoda Marklund:
Förhandsvisning på det nya klubbmärket?? ;-D

Sv: Säsongen 16/17
Jaca:

Standardsvar

Sv: Säsongen 16/17
Yoda Marklund:
Ett standard svar helt i din anda.....

Sv: Säsongen 16/17
Jaca:

Ksssssss...

Sv: Säsongen 16/17
Yoda Marklund:
Du är nästan lite skoj med allt ditt hat, men bara nästan och det märks rätt tydligt när Du står svarslös ;)
Du är för övrigt ute på djupt vatten som vanligt då ;) när Du beskyller FHC Joel för att bara vara en bentacklare..
Hur många avstängningar har han i jämförelse med Jimmie??
Att jämföra kaptenernas kapten med Jimmie, bara det var roligt hihi.. ;)

Sv: Säsongen 16/17
Peja: Hög diving-klass på Lilja där.
Håller faktiskt nästan, men bara nästan Jimmie Jump-klass....

Sv: Säsongen 16/17
Yoda Marklund:
Trodde man var tydlig men förblindad av hat såg Mario L inte det alla andra såg.
Enligt alla experter ska väl Frölunda vinna ikväll.

Kanske kan oraklet från vidderna stilisten humoristen och HS populäraste Yoda Marklund vara den som påverkar AIK till vinst!

Sv: Säsongen 16/17
Jaca:

jag tror också att löven är ett bottenlag i allsvenskan och att Qatar redan tagit tidig semester. Vad tror du om det?

Sv: Säsongen 16/17
Yoda Marklund:
Han gör det sjukt bra, det håller jag med dig om..
Nu är det nästa steg som ska tas, han ska leverera och leverera match efter match och även nästa säsong..
Där är den stora utmaningen, man ska inte döma ut honom men heller inte höja honom till himmelen heller..
Han har mer att bevisa innan han ens är i Jööötttaaabbböörrrgs fostrade Erik Karlsson bara för att nämna ett exempel, det måste väll till och med Du inse eller?? ;)

Sv: Säsongen 16/17
Yoda Marklund:
Helt rätt Sherlock, Frölunda eller SKAIK går vidare..
Nått av lagen bör rimligen göra det... ;-)
(sorry, kunde inte låta bli när Du nu också konstaterar detta hihi)

Sv: Säsongen 16/17
Yoda Marklund: Ja, herregud vad osportsligt av Lindblom att trippa en motståndarspelare. Skandal, förstås, måste bli minst 5 matchers avstängning för den trippingen. Och så osportsligt av Brynäs att domaren inte dömde utvisning. Eller...


Sv: Säsongen 16/17
Hackspetten från Kusmark nätar och smiter förbi Toews i poängligan, upp på plats 39. Herr Arvidsson är då ett mål bakom Ovechkin.

Vad var det jag sa nu då? Jo... vänta med att döma ut våra grabbar over there då de är unga och under utveckling.

Sv: Säsongen 16/17
Farbror Barbro:

kloka ord som vanligt Barbro. Den där L-G Niemi, har han skrivit en bok eller nåt? En riktig tänkare kan man lugnt säga.

Precis som du säger är det här en ytterst spännande matchserie där det är svårt att sia om hur det ska gå, känns öppet. På något sätt känns det däremot som vi har ett litet mentalt övertag? Med normala domarinsatser tror jag vi tar det här faktiskt, men precis som du skriver tror även jag att det blir Skellefteå eller Frölunda som går vidare. En annan sak som jag tror är att Qatar inte får vara med i slutspelet för de är så dåliga, och kanske de kommer att vara ännu sämre nästa år? Hoppas!

Nu är det dags att skilja agnarna från vetet, nu är det dags att leverera!

Sv: Säsongen 16/17
Alltid roligt när molnen hopar sig över Qatar.
Jaros hade kanske blommat ut nästa år.

Backlinjen de har nu med Janne S klappslut, Mikkelson och Todd anständiga och resten med Engsund,Själin Nässen skrämmer ingen.

Viktigt om Qatar förutom bottenplaceringen även har svagt på papperet.
Då krävs det enorma överpriser för att locka.
Jag säger som L-G Niemi -det ser mörkt ut.
Synd bara de har en demon till sportchef i Skuggan...

« · 1813604 · »