Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen

Säsongen 16/17

Sv: Säsongen 16/17
{7603}:

strunta i hen. Uppenbart att det är "den där tidpunkten i månaden" för Simple Zappa... jag har själv i livet lärt mig att bara nicka, säja ja och sen hålla mig undan i några dagar...

{7603}:

jag ger dig mitt drömscenario. Vi slutar 3a, Brynäs slutar 6a. Vi möts i kvarten och vi sopar banan med dem i 4 raka. Sen skräller något av bottengängen mot Växjö eller Frölunda, varför inte Qatar. Vi knäcker dem busenkelt i 4 raka och går upp till 12 raka slutspelssegrar. Sen vinner vi finalen av bara farten, varför inte med 4-3 i matcher med avgörandet i sudden i svensk hockeys mest spännande finalserie någonsin.

Det skulle va nåt!

{7603}: Hatar inget annat lag. Det är sånt som såna som du och Yoda pysslar med. Jag älskar mitt eget lag. Ni hatar Luleå mer än ni älskar SAIK.

TRAGISKT.

{7804}:
Zappaholic är ju hjärtligt välkommen alla dar i veckan men inte i månaden...
Brukar vara trevligt med Zappaholics besök men det här ämnet var dött och inga argument fanns.

Hoppas AIK kliver upp ett snäpp och testar HV med intensiv skridskoåkning i 60 minuter.
De är bra men jag vill se om de pallar med ett AIK som kör järnet en hel match.

{7603}: Ok, Babsan. Vi går vidare. Ska inte driva något i långbänk för att vi tycker olika.

Spännande avslutning. Lika många poäng som ni så här sent i serien. När hände det senast?

{7804}: ok! Ursäkten godtas! Hade hört en massa politisk dynga och var super irriterad igår!! Skål!!!

Mike.F

Bra period av två bra lag. Känner mig lite seg efter palten, för er sörlänningar kallas det för paltkoma. Men en riktigt bra period med högt tempo och böljande spel. Jämnt, 1-1 känns rättvist

{7804}:

Jo jämnt i första, men 10 min in i andra är det bara ett lag på isen.

Rytter:

Otroligt bra andraperiod av HV. Vi spelar okej men HV är så jäääävuöskt bra. Väldigt bra hemmalag, precis som man bävat. Vi är däremot inte ofarliga när vi sticker upp, detta är inte kört. Man får hoppas att de kroknar litegrann efter deras totala urladdning. Och där slinker en till in... tre sekunder kvar

{7804}:

Detta är något av det bättre jag sett av HV i en period, 4-1 är just nu smickrande siffror, 21-5 i skott denna period.

Ortio har inte varit bra idag, kolla returen han lämnar på 3:an, sedan har han haft flera svaga ingripanden, bland annat ett par svaga returer som HV varit nära att ta göra mål på.

{7804}: Två bra lag men ett bra lag är nedtränade inför slutspelet va?

Assar_L:

Växjö och indijanerna från Jöttäborrj kanske? Tror inte vi är det.

Vi gör en helt ok bortamatch, men HV är väldigt väldigt duktiga. 5 2 är fullt rättvist även om det i sedvanlig ordning är ett par bjudmål.

Andrakedjan i HV är extremt vass ikväll. Otroligt bra. Isen bäste spelare är dock Mikko Lehtonen, inte den där gänglige finnen som gillar att finta på yttersidan när han kommer en mot en i sin specialdragning, utan en ny finne på backen jag aldrig sett förrut. Otroligt bra back, vilket nyförvärv!

Hos oss tycker jag Fille Berglund är duktig, även Holloway är bra. Aho har gått ifrån landslagsback till allsvensk back. Tokmisstag, dålig markering, fjuttspel... vad har hänt med grabben? Dog hans katt, är han skadad eller vad är det frågan om? Flera floppinsatser i rad.

HV är inget lag man vill möta i slutspelet med start på bortaplan, det kan man konstatera. Bätte än Växköp Fakers skulle jag säga, men jag håller Frölunda som favoriter då det har ett bättre bortaspel.

Ibland får man lyfta på hatten, och ikväll var en sådan kväll.

Förstår att våra grabbar blir förbannade där i slutet då Berglund blir trippad, men domaren ger 2 min tripping och 2 min diving. Det är ingen diving. Däremot spelar Berglund över litegrann istället för att bara ramla. Lite rulla ett extravarv sådär som sydeuropeer och sörlänningar kan göra ibland. Domaren har inte fel där, jag håller med, och hoppas att vi får se mer liknande beslut även om det inte var en filmning.

Ett litet misstag när Christina Abbot drar upp klubban i fejjan på Petterström som ser ut att sy direkt i båset, men i övrigt tycker jag att domarna gör en mycket bra och konsekvent match. Inte 5, men en bra match. Har inget att anmärka på i en rättvis domarinsats där minuterna speglar händelserna på isen, och ser gärna domarpar mer på isen när vi spelar.

Det jag kan glädja mig över ikväll, det är att jag har halva dunken kvar och att min fru är snygg och sexig. Alltid nåt, får försöka lura i henne nåra glas...

{7804}:

Ställer du fram dunken på bordet och säger till frugan "sup tills jag blir snygg"?

;-)

Rytter:

näe, så är det inte.

Det är mer så att jag ger henne ett kex med ost, sen smygfyller jag glaset lite. Flera gånger. Sen måste barnen gå i säng. Vad snygg du är älskling, vad spänd du är i nacken, vilken tur att jag har dig, här ta ett litet glas till. Inget sånt där bonnigt ni kör med i ö-vik, utan som en SWAT-förförelse där hon inget märker innan det är en träff rätt i Bullseye, lite Assassains Creed sådär om du vet vad det är?

{7804}: Du vet verkligen hur man förför en kvinna. Har hon hunnit somna av all alkohol innan du får till det?

Tyvärr har bortaspelet inte vart bra i år, men hemma är vi ett riktigt topplag. Om man ska försöka se det positivt, så avslutar vi alltså med 4 av 5 på hemmaplan.

AIK - Färjestad
AIK -Linköping
Karlskrona - AIK
AIK - Frölunda
AIK - Djurgårn

Sen är Karlskrona borta en mänsklig motståndare där vi bör kunna ta poäng. Färjestad, Linköping och Frölunda är sannerligen inga dussinlag, men nu är det i vår borg bataljerna utspelas. Tror och hoppas att vi avslutar med 12 poäng av 15.

Brynäs har 4 mycket svåra matcher i rad nu. Slutar 5a eller 6a?
Linköping har 6 svåra matcher kvar, tre svåra i rad på bortaplan där de är mänskliga. Slutar 3-6?
HV har 3 av 5 på hemmaplan och ganska mänskligt motstånd. Slutar 2a eller 3a. 2a?
Frölunda har 4 av 5 på bortaplan, de är grymma hemma men mänskliga borta.Slutar 3 eller 4a?

Jag tror alltså att vi slutar 3 eller 4a? Men då gäller det att vi radar upp hemmasegrar och skapar ett bra känsla i truppen inför slutspelet. Nu kommer också Möller tillbaka, väldigt skönt!

Det betyder att Frölunda och HV får tampas med bottengängen i kvart, och vi eller Frölunda får tampas med Brynäs och Linköping. Jag hoppas att det blir vi mot Brynäs faktiskt.

Våra special teams är riktigt bra, bäst i serien, Ortio är grym i kassen när han är på humör, och vi har en förstafemma av yttersta klass. Om vi nu ska kyssa bucklan fram på vårkanten så behöver de andra kedjorna kliva fram. En kedja och PP kan inte ligga bakom alla mål framåt. Sen måste vi städa bort alla dessa bjudningar. Varje match bortskänkes 2-3 gratismål efter rena bjudningar, det håller inte mot topplagen.

Zappaholic:

den här killen är nog bra på att förföra?

Ja jag har då aldrig hört talas om någon kvinnotjusare vid namn Don Simple Juan, men man lär sig nya grejer varje dag!

{7804}:
Får börja med att lyfta på hatten för din vardagsrumsrealism!
Avskalat, igenkännande och utelämnande!
Du är där uppe med Bergman, Kieslowski och de andra giganterna!

Hockeymässigt blir det allt tydligare AIK är av eller på.
Läser spelare kritiseras och syndabockar letas men få var bra igår och har de inte en högre nivå räcker vi inte långt i år.
Tror dock mörkandet är stort i år och upplägget är ju Hollywoodstuk på med Möllers återkomst.
Ödmjukt måste man ändå säga det lika gärna kan bli en riktig strul och skitsäsong.

Undra om inte hela helgen blir skit. Vinner Qatar i afton mot KHK är det nog kört där.

Helgen räddas KHK-Qatar 3-1 och bottenstriden lever!
Härliga DIF tar också tre pinnar!

Jag känner stor samhörighet och medkänsla för Blekinge och Karlskrona fast jag bara passerat en gång på E 22 på väg mot Österlen.
Luleå och Qatar lämnar mig kall eller rättare sagt tar jag avstånd.

{7603}:

Ja visst är det fint! Qatar kan faktiskt bli fast i ingenmansland - i dubbel bemärkelse! Vad har de för spelarbudget? hihihihi!

{7804}:
Ja enligt Helber har de högst budget.
Osten har alltså bränt pengar på spelare han inte ens kunnat uttala namnet på.
-Molli Molli i e r i a t...

Nu är det nog bara OlaConny kvar som vill bygga en staty över Osten.

Fast egentligen skulle en liten byst utanför SKA också passa bra med tanke på hur Osten krattat gången för Skellefteå AIKs framgångar.

Läser Joel Lassinanntti varit bedrövlig två senaste matcherna och han tillhör ju Luleåfalangen som inte vill Skuggan ska hamna i alltför dålig dager om Qatar blir en vinstmaskin.
Hoppas hela klubben är i en svår sits med grupperingar som drar åt olika håll.

Stort gjort av Karlskrona. De vi uttrycka sin respekt. Så många matcher, så lite vinna. Taliban-Janne skulle nog kunna fortsätta och spela likt Jagr utan att någonsin vinna, med 99.99% sannolikhet? Klart neutrala applåderar åt sådant, precis som de gjorde när Eddie the Eagle var i farten, eller när afrikanen tävlade i slalom. Jag tycker att det är häftigt och sportsligt att applådera åt en sån som taliban-Janne! Keep it up Janne men snälla försök undvika att crosschecka folk i nacken efter avblåsning!

{7804}: Jaromir Jagr...japp, en dussinlirare bara....inget i klass med "Skaik produkterna"

M.Lemiux:

noterar att den skotträdde jättebäbisen Anders "Sållet" Nilsson odlat ett slutspelsskägg. Varför han har gjort det kan man ju undra över?

Och så över till Skellefteå. Arvidsson bästa målskytt i NHL i Februari. Vilken sniper han är den där hackspetten från Kusmark!

{7804}: Kanske för att han firar att han är klart bättre än Sållet Svensson...hur går det för han i den näst bästa ligan?? Får han vakta båsdörren emellanåt ???....hihihihihihih

{7804}:
Viktigt med tre poäng i kväll men det det hade inte varit fel med bra spel också.
Tycker kedjorna börjar arta sig nu när Axel är piggare och flyttas upp i hierarkin.
Senast mot HV var ju mycket parodi men sista perioden tycker jag faktiskt Jimmie,Axel och några andra började röra på sig.

Tror formen är på gång precis som för Kalla.

Om man petar in Möller på Jespers plats senare i veckan och gör den till andralina är jag väldigt nöjd.

Det sågas friskt med viss rätta.
Tycker ändå det var ett klart fall framåt.
Bjudningarna fanns ikväll också men spelarna såg piggare ut. På tok för mycket egna projekt och en som har pucken resten tittar på.
Kedjan med Hetta-Adam p -Jesper var de två förstnämnda nästan osynliga men om Möller går in där isf JO hoppas jag på en förvandling.
Amatörtankar naturligtvis men från en pinsam insats mot HV tycker jag det här var en vändning.
FBK såg ut att göra en toppmatch.
Känns som det står och väger mellan fiasko eller succe i år.
Hoppas fortfarande Möller får det väga över.

... och sen sitter Börje och gillar mina inlägg... FAN I HELVETTE vad less jag blir. Efter kvällens insats så är det han och inte jsg som fnissar, och det känns inte ok.

Bara hoppas att vi maskerar formen. Vi låtsas vara dåliga för vi vill möta Brynäs eller nåt? En jävla Paella av totalt jävla värdelösa manövrar, allt för att spöa Brynäs?

{7804}:
Får börja med att tacka för utbrottet igår som det var klass på. Inget inlindat tjafs.

Nåja trevliga resultat ikväll. I första hand bra Malmö förlorade men även fint med Djurgårdens två poäng.

Spelar Färjestad som mot oss imorrn mot Qatar bör det bli kross.

Tycker inte riktigt det lyfts fram FBK ser ut att göra en maximal insats igår.
Har fastnat vid att jag tycker många spelare enskilt börjar se pigga ut i AIK men nu gäller det att man börjar spela och hjälpa varandra.

Hoppas och tror det kan bli bra snabbt om man lyckas gå ihop som lag och tjatigt men Möller kanske är nyckeln.

Ja Möller vad ska man tro? Kom till stan idag och är det möjligt han går in och värmer på fm och spelar redan mot LHC?
Tycker absolut man ska gå för det.

OM det blir slutspel så börjar det fre 17 mars så det finns en del tid ändå få det hela att lyfta. Tror det är för tidigt räkna ut Skellefte

{7603}:

hade problem att vårda språket. Var så jävla arg, för det var så dåligt att jag var tvungen att dricka sprit för att lugna nerverna. Ser att Qatarhjonen skriver att det var riktit till dig, så var det då inte. Det var riktat till våra spelare.

Nu ikväll så är det äntligen Skellefteå AIK som spelar hockey. Som natt och dag. Dagens lag mot det förra laget hade väl slutat 10-0? Väldigt bra period av oss, synd bara att pucken inte trillar vi in. Spelar vi som i första perioden så är det inte många lag som står emot i 60 minuter, så är det.

{7804}:
Hade inte en tanke på det var riktat till mig och läser sedan Börje uppfattat det utifrån deras kultur, sätt att vara och samtala.

Tycker det var klockrent uttryckt och lärorikt för oss hämmade. Tror du fick med de flesta könsdelar :)

Kanske självförtroendena är lite naggade i kanten men större fokus och allvar idag.
Tror mer och mer på att Möllers återkomst kommer göra allt.

Väldigt bra match ikväll! Kul som fan att se, rock n roll! Småfult spel från båda lagen, stentuffa närkamper, det smäller och de verkar lite sura på guld-Jimmie och Burström. Burström som är en så snäll pajk, varför ska de vara sura på honom? :-)

{7804}: Straff för det där???

Kom igen...

Jocke Lindström... magikern... avgör! Herregud vilken spelare! Även guld-Jimmie är magisk ikväll, alla är bra.

Rättvist med 3-1 mot ett duktigt Linköping, men vi är bättre!

Sen till Qatar... torsk med 5-0! Fem noll!!! hihihihi! Även Brynäs får däng! En härlig hockeytorsdag helt enkelt.

Ser att Tagnes gnäller på domarn. Vi har nog lite tur på straffen där. Däremot har Linköping en ENORM tur med domsluten i resten av matchen. En tvåa på dem, och tre på oss? Speglar inte direkt förseelserna på isen där 5 tvåor på dem och en på oss hade kännts rättvist ungefär.

En rättvis hemmaseger där 3-1 är i underkant.

Ja igår fick man ju se Skellefteåprodukten Jocke Lindström stå för en riktig Skellefteåmanöver när han lirkade in 1-0.

Dagens dos av Skellefteåmanövrar får Skellefteåprodukten Ogge Lindberg stå för, i NHL för sitt NY Rangers! Mamma mia vilken Skellefteåmanöver!

Finfina poäng ikväll.
Man bli glad.

Känns väldigt ovisst i afton mot KHK.
Storförlust storvinst eller jämnt, möjligt alla tre får jag för mig.

Första perioden otroligt blek.
Enda positiva det är KHK som får tre poäng.

{7603}:

Spännande taktik ikväll. Låtsas att vi är tolsämst på allt 3 matcher innan slutspelet drar igång.

Men kul ändå att vi saboterar för Qatar, vi har även DIF kvar.

Mitt tips är att sluta stoppa i grabbarna valium innan match. Bjud på snus och palt istället. Det ser i alla fall ut som några grabbar försöker i andraperioden men det är mest snurr i sarghörnen

{7804}:
HV hade gärna fått utjämna mot FBK annars tror jag allt är under kontroll.
Litar på de vet vad de gör.

{7603}:

Ska det bli 7-1 nu? Jocke Lindström och guld-Jimmie får godkänt ikväll, resten är ju så jääääävla dåliga. Helt värdelösa! Ännu sämre än mot Färjestad nästan?

Aj aj aj. Färjestad vinner och är nu efter vår floppmatch bara 2 poäng efter men med bättre målskillnad. Det kan komma att krävas att vi knäcker indijanerna från Jöttä-borrj först och sen ett desperat Djurgårn som strider för livet.

Mycket svagt att oss att underprestera när det gäller som mest. Klent!

Men ändå intressant. Vi kan komma att ställas i Qatar i playin. Vi kan ställas mot indijanerna från Jöttä-borrj i kvart både om vi slutar 6a eller 7a. Lite synd att vi inte kunde spela bättre så vi fick möts Brynäs. Att få Brynäs i slutspelet är ju som en gåva från ovan men nu har vi nog sumpat det

24-9 i tacklingar till Karlskrona ikväll...

{7804}:
Förlorar DIF ikväll behöver vi förmodligen inte ge de poäng i sista omgången och de lär ju vara minst sagt loja.
Blir det ingen Möllereffekt och vi fortsätter så här är säsongen över tidigt.

« · 1803497 · »