{7804}: Hörrudu Yoda, jag tycker man ska ge människor chans till bättring. Det är så hela vårt samhälle fungerar. Nu har ju Mannberg skött sig exemplariskt både på och utanför isen så det är på tiden att släppa det förflutna där.
Vad gäller Bulan är han en vinnare, skicklig på att flytta fokus där han tycker fokus ska vara. Sen kan man ju tycka olika om hans personlighet och ledarstil. I allt detta ska man kanske komma ihåg att han också är pappa och småbarnsförälder och har säkert en go och mjuk sida också.
Precis som du. Du nattar ju dina små skriver du ju ibland, och är småbarnsförälder, så du har säkert en go och mjuk sida som du inte visar här på forumet. Precis som jag. Har fyra barn. Två tonåringar och två småttingar.
Vad vill jag ha sagt med det? Jo, att jag ska skärpa till mig och inte skriva massa skit om dig och andra. Jag skulle inte vara speciellt stolt över mina barn om de skrev taskiga saker om andra. Bäst att vara en förebild istället. Så jag ber om ursäkt för det jag skrivit. Nu kör vi hockeyrelaterat.
Vad ska man säga om Lasse-gate? Jag förstår ju om han vill iväg och tjäna en massa rubel ett par år, det fattar man ju. Även om jag givetvis vill behålla honom, han är den sportchef/GM med bästa CVn av alla sen han började med den tjänsten. Men han får tusan inte dränera klubben på alla bra ledare, fystränare, och annat löst folk om han far. Nu tror jag inte att det är en jätterisk, det ska ju funka på alla plan att dra iväg med familj till Putinland även om lönen är bra. Ungar i skola, frugan har ett bra jobb, etc.
Skellefteå AIK klarar sig utan Lasse, men inte blir det lika bra inte.
han gjorde det två gånger i CHL, attackerade pungen. Christina Abbot verkar helt klart ha ett starkt intressen av att utöva våld mot andra mäns pung. Typ man sitter där i en ring för att lära känna varandra: hej, jag heter Kent och jag gillar att resa, hej jag heter Leif och jag gillar att baka, hej jag heter Börje och jag gillar att plocka svamp, hej jag heter Christina Abbot och jag gillar att med tillhyggen attackera andra mäns pungar.
kul att ni är nöjda med Mannberg och Bulan Bob. Det är det viktigaste, att ni fans är nöjda. Själv skulle jag inte ta in någon av dessa två med en tång ens...
{7804}: Sitter och ser tv4 sporten och nog fan dyker Christina Abbott upp igen. Är det sant? Nu kör han upp klubban mellan benen igen! Visst var det Christina ifjol också i CHL? Inte konstigt HV går trögt. Helt allvarligt tror jag väldigt mycket kan bero på en enda spelare för vi pratar om råttan Abbott.
Ser det blev lite väl hård spelarkritik. Tror jag hakade upp mig på man vet dom kan bättre.
Sedan är ju deras lägre nivå ändå otroligt hög. Vi ligger tvåa i tabellen och jag kan tänka mig de flesta spelarna imponerar på andra lag.
Nästan alla namn jag räknade upp är vår stomme och de som burit laget när andra spelare kommit och gått. Utan dom hade förmodligen fjolåret blivit en djupdykning.
lite väl tuff spelarkritik, men håller med om en del. Petterström kunde ha gjort 10 mål hittills om han inte fick ström i klubban när det doftade het målchans. Holmström ser ut som gamle Holmström, i slow motion. Aho är ok ikväll men måste snäppa upp i egen zon, likaså.
Adam P, Lindgren, P Lindholm, M Pettersson, M Lundberg, Forssell och Zackrisson tycker jag alla har vart bra. Vill speciellt lyfta fram Adam Pettersson som jag tycker har tagit stora kliv. Norman har vart lysande! Urbom behöver i ge mer tid för att komma in i spelet, mn honom förväntar jag mig mer av. Gillar dock att han är där och hugger framför egen kasse när någon mopsar upp sig.
Ikväll är det väl framför allt Svensson som är bra i en jämn match, sen är det väl ungdomarna Öhman, Olsson, Wingerli och Calof som visar upp sig från den bästa sidan. Öhman gör målet men det är Wingerli på 62 kg som går in och skymmer målvakten, beundransvärt!
Om man skulle våga sig på lite spelarkritik. Vet inte var man ska börja och det vore betydligt lättare bara nämna de som får överbetyg.
Kör lite spontant. Petterström-visst han har sin roll men ibland är det så dåligt man blir rädd. Känns som han skulle kunna missa öppet mål. Holmström likadant. Burström som brukar vara felfri är också blek och gör misstag. Linkan åker omkring bra men spelet med puck är som han glömt allt han lärt sig. Aho gör då inte mig glad. Strular,skjuter på täck,för ofta burskydd. Marcus P börjar se ut som ifjol. Urbom tycker man borde kunna visa mer kraftfulla tag. Adam P och Norman har varit bra tidigare matcher men ikväl liknade det inte mycket. Pär L måste jag säga gjort kanske flest bleka insatser av alla. Martin L ungefär som vanligt men nog trodde man på en positiv reaktion på landslagsplatsen. Forssell ungefär som Pär L. Väldigt blek väldigt många matcher. Zackrisson inte ikväll men vissa matcher har han spelat konstigt svagt.
Guld-Jimmie saknas såklart, Ritola, Anton Lindholm, Arvid Lundberg, Stenlund-Ädelgran... en förstafemma saknas alltså!
Ingen kanonmatch mot ett starkt kämpande bortalag, men vi är bättre och vinner rättvist. Tre poäng är tre poäng! Skönt också med en presskonferens där motståndarens tränare inte får psykbryt för att han inte kan ta en förlust, samt att kaptenen inte står där och flännar i TV efteråt.
Sofos och alla andra vad tror ni. Alla verkar överens AIK kan betydligt bättre men varför ser det ut som det gör?
Naturligtvis kan det vara att man har problem med något men stundtals har de visat sitt rätta gamla jag och när man vet dom har planer för i stort sett allt så tror då jag man följer en plan nu också.
vilken text menar du? Någon kopiera klista text...? Den har man ju aldrig sett? hihihihi!
det var väl några mindre genomtänkta saker skrivna i affekt när jag var lite rund om fötterna och när ett gäng hjon kom in här och hånade efter förluster. Lite pinsamma en del grejer får jag erkänna.
Vad som däremot skulle vara mer pinsamt vore förstås att om det visade sig att Bagdad, som lovade vid upprepade tillfällen att han ALDRIG läste här inne och ALDRIG skulle läsa här inne, i själva verket satt där och smygläste ensammen på nätterna när vanligt folk sover. Näe, han lovade. Fast jag skrev ju det, jag lovar att han ljuger och läser allt hela tiden! Han blev tillslut ertappad och tvingades erkänna. Det var ju precis som jag sa, jag hade rätt även där och skrev ännu en gång sanningen!
Det skulle i min bok vara betydligt mer pinsamt, att man inte har någon ryggrad eller integritet, utan att man är en patologisk lögnare som dessutom är en riktigt fjollig drama queen.
Yoda Marklund: Du kanske ska ta ett steg tillbaka och titta på vad du egentligen skriver i dina inlägg?
Här går det ju att kopiera texten från Sven Savage när han klippt och klistrat ihop massa saker du skrivit men det är ju lika lätt att klicka in i Luleås forum och titta.
Yoda Marklund: Trist match ikväll. Skillnaden denna säsong jmf med de tre föregående är att vi spelar ingen propagandahockey. Ja jo, mot Luleå gjorde vi det. Men på det stora hela så gör vi det vi ska men inget mer i år. Hoppas att Ritolas och Jimmies återkomst kan förändra situationen.
Zappaholic är en riktigt jobbig typ, det kan man ju lungt konstatera.
Håller med dig om matchanalysen. Spelarna med lite glöd ikväll är gallerskallarna och ungdomarna. Men tre poäng är tre poäng. Jag är nöjd så länge vi vinner.
Det var visst ingen "apsanning" med Lasse the Almighty J, halvguden vid rodret i Sveriges bästa lag. Som jag sa så är nästan allt muppen skriver ljug och ej förankrat i verkligheten. Oftast väldigt komiskt lögnaktigt, ungefär 100% fel och med en sjukt taskig verklighetsuppfattning. Det är därför han heter Bagdad Bob!
Det där med Svinjävla REGEL, låt han dö, Joel ska bäras ut på bår, Ferholm kan inte spelahockey mer, det är förstås sanningen! Samma sak med köpmani, inga anor, sargutdunkarmedley och kraschlanda direkt i slutspelet i ett årtusende... det är också sant.
Lite kort. Zappaholic saknar substans och bidrar knappast med något vettigt och har någon förstått varför hon ( ja det måste vara en hon slår det mig.Sättet att skriva och tydligast blev det när hon ifrågasatte en gång varför den personen tog för givet att hon var av manligt kön. Vilken man skulle ställa en sån fråga?) öht är här inne ständigt och jämt.
Jag tror det är viktigt fortsätta både med rent hockeysnack men även vedergälla och bemöta lögner och förtal från Sven Savage i Qatarboken. Tror fortfarande en lösning kan vara vi delar upp det i varsin tråd.
Matchen ikväll var som så många andra i höst undantaget Qatarmötena. Ingen propagandahockey utan bara göra vad som krävdes.
Vet inte om det var det ens för en slumppuck kunde trillat in och trösten då hade varit Rögle knappat in på Qatar.
Det är nästan så man började undra om de ville bjuda på poäng i kampen mot Qatar.
hoppas bara han inte plockar med sig mer folk från vår stab, Thomson eller någon annan.
Jag känner mig kluven. Såklart blir man glad för att Lasse the Almighty J får ett sådant hedersuppdrag. Men samtidigt blir man ledsen över att tappa en sådan ledare. Man känner sig nog som Maria gjorde när Jesus sa att de skulle spika upp honom på korset för att frälsa mänskligheten. Eller som Megan Foxs pojkvän när hon gjorde slut. Kluven.
Lasse the Almighty J följer alltså i flensis Bergströms fotspår, den enorme ledare, Sveriges bästa enligt vissa "kunniga". . Flensis var ju också landslagscoach. För Österrike. I B-VM. Det är ju nästan samma sak som att leda Ryssland! hihihihi!
hoppas såklart att du fortsätter skriva här då du kommer med intressanta synpunkter, även sofos tillför.
Zappaholic sitter och tokljuger när han förklarar att han vill skriva om hockey. Han skriver aldrig om hockey, utan verkar vara med fixerad av personer och leker bror duktig.
Det är ingen hemlighet att det ligger en konflikt bakom mitt skrivande här, mellan mig och Bagdad Bob. Bagdad Bob ljuger mest om allting hela tiden. Gubben har ingen integritet utan sitter där och snyftar och skvallrar för att sedan begå övertramp som skulle få själva flensis att se ut som en trevlig person. Önska att folk ska dö, pedofili, nazism, hota med att döda (vilket är brottsligt), Breivik, inavel etc. Zappaholic sitter då där och hejar på, inte heller säger han ifrån när det lyfts fram "låt han dö, låt han dö", "Joel ska bäras ut på bår", och nu senast då"Fernhom kan inte spela hockey mer".
Jag lovar att Bagdad sitter där och ljuger om nästan allting!
Sanningen är att jag är en ganska ny skribent här på hockeysnack, och att jag anpassat mig till den låga nivån som råder här. Säger man inte ifrån till övergreppen från ett håll, då är man medskyldig. Då kan man sedan inte ensidigt angripa den andra sidan som försvarar sig.
Jag försöker hålla mig till sanningen faktiskt, och det gör även Barbro. Barbros beskrivning om vad som hänt är helt korrekt, och Barbros beskrivningar av Bulan Bob ligger ocj´kså nära sanningen. Bulan har vid upprepade tillfällen, både som spelare och som ledare, uppvisat klart psykopatiska drag. Lögnaktig, provokativ, dålig förlorare. Nu senast så ska han alltså anklaga Skellefteå AIK för att filma efter att Pesonen, som aldrig filmar, får en fet smäll på pungen. Rödinåker och slänger sig coh gestikulerar till domarn som inte går på den. Sen ska han stå där och snyfta om domarn efter en match där Brynäs är klart underlägsna och under långa stunder inte får låna pucken... en match där de får 3 utvisningar.
Så sitter de där på Brynäs forum och hånar Wallson och klagar på hans beteende. Sådant måste man bara svara på.
Den här logiken att man får bete sig hur som helst bara för att man håller på ett dåligt lag, den köper inte jag.
Du har rätt i att nivån här på HS är låg. å kan vi försöka höja nivån, och det har du faktiskt gjort sen du kom hit.
Det vi borde göra är att skriva mer om hockey såklart, för jag älskar hockey. Höja nivån genom intressanta hockeydiskussioner.
Alla angrepp på Skellefteå AIK, och alla personangrepp, det kommer jag att fortsätta svara på. Med samma mynt. Visst är det en tacksam situation att vara i denna polemik med Qatarhybrider. Men kommer det en dvärg och gnager mig på smalbenet, då sparkar jag bryskt bort dvärgen. Även dvärgar måste lära sig att uppföra sig, även hockeydvärgar.
Lite tråkig första period, gubbarna ser inte helt tända ut. Kanske är grabbarna chockade över att Lasse the Almighty J ser ut att lämna för ett pengastint jobb i mäktiga och anrika Ryssland?
Det vore förstås jättetråkigt ifall Lasse lämnar, men samtidigt så ska vi inte stå ivägen för individernas möjligheter att följa sina drömmar. Bara att gratulera Lasse till ett fantastiskt jobb hos oss om han väljer att lämna.
Ser att det redan börjas spekulera vem som ska ersätta honom. En som är där och tokfjäskar är Rönken, men tror inte han skulle passa in med hans minst sagt destruktiva hockey även om Rönken verkar vara en mycket smart och duktig ledare med pondus på alla sätt och vis. Själv tippar jag att vi fyller på med någon underifrån. Skellefteåstyle!
Det som känns tryggt är att vi har maskinen Skellefteå AIK bakom oss. Har du en Ferrari så kommer du lätt att kunna köra om en epatraktor från Qatar även om du byter förare.
Skellefteås ordförande Nordlund bekräftar att det förhandlas om ersättning med Ryssland.
Xtravaganskaja: Bra ämnen helt klart men därför behöver vi även bli fler inte färre.
Pesonen spelar.
Öhman ska bli intressant se även om det förmodligen blir få minuter. Han är väl ungefär som Heed spelmässigt.
Ritola blir också intressant men det dröjer väl till efter uppehållet men då borde han ju fått ordentlig träning och kanske överraskar.
Ja det här med Lasse J och efterträdaren är ett stort ämne. Det är väl Erixon du tänker på och för mig låter det tämligen perfekt. Vet ju inget men nog verkar han lika sympatisk lugn klok och kunnig som LJ. Även om det inte blir lätt ersätta giganten.
AIK har nog byggt ordentligt så de flesta poster är inbyggd i ett lagarbete och då borde det mesta kunna rulla på. Om det är två år han tänkt åka över kan han väl komma tillbaka efter det och på två år ska inget kunna raseras tycker jag.
Stor uppmärksamhet och bra reklam blir det också förutom en rejäl ekonomisk ersättning.
Hellre växla lite bland de anställda innan det eventuellt stagnerar eller tappar fart.Nu tror jag ju inte det gjort det på flera år men jag tror inte detta är någon katastrof.
Farbror Barbro: Haha det är jag som ska ta time out för att se hur klimatet blir, men då frågor riktats direkt till mig känns det inte schysst att inte svara:)
Ingen time out för dig !! Bara 1 V utan flamewar. (Gärna längre förstås)Under denna vecka kommer du förvånas hur mkt bra du har att skriva om AIK. Kolla bara en dag som denna!!
-kommer Pesonen till spel? (fantastisk form) -hur kommer säsongs debuten gå för Öhman? -vilken roll kommer Lundberg få i landslagsdebuten? -ska vi ha ett super PP när Ritola kommer tillbaka eller istället satsa på två jämnstarka PP?(lutar åt det senare själv,speciellt när vi nu börjat leverera i PP1) -kommer ett glapp skapas i botten vid vinst för AIK och Örebro ikväll (som blir cementerat)
Samt förstås dagens intressantaste nyhet. Som tyvärr verkar stämma och troligen redan är klar.
-vem ska ta över efter Lasse? Personligen tycker jag att efterträdaren ska komma inifrån. Finns en som person som också tycker om att stå lite i bakgrunden. Som också gått tränar vägen via våra juniorlag ,Som delar Lasses syn på spelare/människor extremt mkt,Likt Lasse verkar personen mkt analytisk och en person som inte lätt tappar fotfästet vid varken framgångar eller motgångar,som likt Lasse har varit en stor del av AIk resa det senaste deceniumet,en person som redan varit/är med och påverkar vilka spelare mm som ska komma till klubben.
För mig är personen given!
För mig behövs ingen ytterligare tråd. Vore däremot kul med en matchtråd(sett att tex Modo och Brynäs kör med det)
Sofos: Oj då.Har inte tänkt på rubriken. Såg det var redan i början av oktober det blev SHL 2015/2016 -tråden alla skriver i.
Ja men vi kan väl höra vad de andra tycker. Tror faktiskt på idén med två. Dessutom finns ju redan trådarna. Denna SHLtråd skulle vara den där andra lag diskuteras och Skellefteå AIK-tråden vara den "rena" hockeysnacket.
Egentligen vill jag också bara ha en tråd för det liks skrivits så lite men om du och Xtra men även fler fortsätter så kanske det blir enklare med en uppdelning.
Farbror Barbro: Jag tycker det räcker med en tråd så länge som vi är så få. Anledningen till att jag skapade SHL 2015/2016 tråden var dels att jag ville att det skulle handla (mest) om denna säsong samtidigt som jag ville börja lite på nytt så att säga.
Många kloka ord. Förstod inte riktigt vad du menar Xtra,om jag skulle time out en hel vecka eller bara avstå påhopp?
Funderar på om det skulle kunna vara klokt köra med två trådar.Vad tror ni?
Själv tror jag inte på, nu när vi är så få som skriver , att ha det som Brynässidan t.ex med massa matchtrådar och andra trådar. Det blir för rörigt.
Om man skulle köra med två trådar där en är tämligen ren på dels Skellefteå AIK,matcher och hockeyrelaterat. Naturligtvis ingen knivskarp linje där varenda ord ska vara korrekt men i huvudsak handla om det som Xtra efterlyste.
Den andra tråden handlar om andra lag,andra spelare,ledare och allt mellan himmel och jord men även har extremt högt i tak och tillåter bemötande av påhopp men även angrepp och kritik. Då kan man välja var man vill läsa och var man vill skriva.
Jag är ganska säker på jag skulle skriva i bägge trådarna. Nu ska jag inte föregå men är 99% säker även Yoda skulle göra så.
Xtravaganskaja: Det finns ju inga bevis för att någon har flera nick, men när flera nick i olika forum eller sociala medier skriver på exakt samma sätt, samma ordval, samma meningsbyggnad så förstår du ju också att det blir misstänksamt. Och nu menar jag inte specifikt ditt nick...
Nåväl, jag ska inte slänga glöd på elden från och med nu, utan bemöta påhopp med tystnad. Och vill Yoda exempelvis endast diskutera hockey på ett konstruktivt sätt så inte mig emot.
Problemet är ju att det är svårt eftersom luleåhatet spiller över så mycket att termer som "Bulan är ond, genomrutten", "Vem ska Mannberg misshandla på krogen i helgen" etcetera är väldigt provocerande och leder bara till en infekterad stämning...
WTF! Ja, det är ju ett bra betyg, men f-n vet om jag tycker är bra? Lasse har inte gjort alla värvningar rätt, men utan honom så hade vi inte haft 5 raka SM-finaler, det kan man vara säker på! Hmmm, gillar inte det här.
Sofos: Jag kan ta att brynäsare får kritik, jag rycker inte ut varje gång det händer, men jag förstår din poäng.
Sen det här med vad som är sant eller inte. När jag blir påhoppad om att tycka om att sluka åderpåle, vara IS-sympatisör eller seriemördare, ja då vet jag ju att det inte är sant. Den sortens uttalande hör inte hemma någonstans.
Jag kommer heller inte göra några personliga påhopp på dig, men kanske kritisera det du skriver emellanåt, men det ser jag ju att du inte har några bekymmer med.
Ber också om ursäkt, vi stryker ett streck över det och fortsätter med intressanta hockeydiskussioner.
Xtravaganskaja: Jag håller med dig. Som jag skrev till Zappaholic så tycker jag visst att man kan kritisera både andra lag och spelare. Men, det bör ju göras i samband med en händelse eller en match, nånting relevant. Dessa kroniska uttalanden om hur onda andra lag är, uttalanden som görs både i SKE-forum liksom andra HS-forum blir bara tröttsamma. Jag vet att Yoda hatar "Qatar", "Flensis" och köpelag, jag vet att Sven.Savage i Luleåforum avskyr "Apan", "Fläskberget" och ansiktsmålning för barn. Jag behöver (vill) inte läsa det i vartannat inlägg här och i Luleåforum. Det är bara tröttsamt och ointressant. Skriv om lag, matcher, spelare, tränare, taktik, ekonomi, osv utan att blanda in personliga påhopp. Vill ni kalla Luleå för Qatar eller Skellefteå för Apan, gör det då, men sluta upprepa dessa kroniska återkommande påhopp på varandra.
Bra skrivet och ursäkten är mottagen och godtagen. Om det är som du skriver är det förstås inte bra. Förstår fortfarande inte det här med vem som är vem mm. Finns det flera anv för tillfället på AIK forumet som visar sig vara en och samma person? Finns det flera personer under olika användarnamn på andra lags forum också.
Om det är som du säger att folk från andra lag blir misstänktsamma om nya AIK fans registerar sig på forumet. Detta blir det förstås inte enklare/bättre när andra lag fans öppet anklagar dom nya medlemmarna att vara någon annan.En ovärdig terrorbalans och hur ska en ny anv kunna försvara sig mot sådana inlägg? Jag förstod inte ens detta förän nångon utifrån påpekat detta faktum för mig?
Vad händer tex om någon annan lags fan gör en anv under falsk flagg på AIK: sida? Bara för att sen skriva galenskaper. Blir den personen då samma person som mig helt plötsligt?
Du ser själv hur illa det låter. Tycker även att du borde titta närmare på vilka du själv går till sängs med och rikta samma kritik åt alla håll. Problemet med mobbare är att ränderna inte går ur så man ska passa sig för dom noga.
Farbror Barbro:
Läste vad personen skrivit. Väljer att inte ens kommentera det och tycker du ska göra detsamma. Fokusera på tabelläget och målet att vinna serien för vilken gång i ordningen. Håll sedan drömmen vid liv att vi spelar vår 6e raka final till våren. Detta medans dina antagonister troligen kämpar för att undvika ett negativt kval. Bryt personens möjlighet till lågstadie retorik genom att inte ge någon ny ammunition. Att inte få uppmärksamhet är det värsta en "bully" kan råka ut för. Vi gör en deal!! Om du inte skriver något om Luleå eller något annat lag på 1v. Undviker alla slags "flamewar" så lovar jag att fortsätta skriva om hockey!! Kan lova dig att om en vecka kommer abstinensen vara helt borta och du kommer inte bry dig nada vad något halvfullt glas tycker.
Zappaholic: En kommentar från min sida i denna tråd. Då jag dissade Rödin och du skrev att "tycker det är ett jävla skituttalande från dig.", så anser jag att du provocerar i detta forum. Om alla vi i HS, alla lag, skulle in och kommentera i andra lags forum så fort man kritiserar en spelare i ett motståndarlag på det sätt du bla gjorde på mitt inlägg, så får man inte göra annat. Lek med tanken på att jag skulle in i andra lags forum och skriva "jävla skituttalande" eller liknade så fort någon kritiserar Jimmie Ericsson. Så här är det: Jag har inget emot att man kritiserar andra lag eller enskilda spelare och jag tycker det faktiskt är ok att kalla andra lags spelare för "värdelös", "dålig", "gnällig" osv. Tom att man ger öknamn till andra spelare som Fläskberg ody. Att du retar dig kraftigt när någon Brynäsare för kritik och väljer att skriva här hur idiotisk man är som tycker så bidrar det bara negativt. Om min känsla är att Rödin är gnällig så är den inte osann för mig för det. Att du tycker annorlunda respekterar jag och och jag säger inte att din bild är osann för det heller. Vi tycker olika. Sen, och det är ju lite synd, så kommenterar du inget om hur jag berömmer Brynäs i samma tråd, hur bra som lag jag tycker att de är i år. Jag har kritik mot en spelare av 25 av Brynäs laguppsättning, och det kan jag säga är lågt jämfört med vad jag har mot andra lag. Brynäs är bra i år, i varje fall hittills, men ni har en gnällig spelare i mina ögon.
Du skriver "Vräker man ut sig skit som är osann i vart och vartannat inlägg, så får man räkna med att bli bemött. ". Jamen vem bestämmer vad som är sant då? Jag tror ingen här, i varje fall inte jag, tror att det någon skriver här på HS är "sanning" då man uttrycker sin personliga åsikt. Skriva faktabaserad statistik är ju en sak, men så fort någon här skriver vad man tycker om den ena eller den andra så är det ju ingen sanning utan ett uttryck för det man känner just då.
Sen håller jag med dig att personliga påhopp är fel. Ingen ska tåla att bli kallad seriemördare, pedofil, fyllo eller liknande. Jag ber om ursäkt för då jag anklagade dig för att dricka fredagsgroggar, det var av typen personliga påhopp, men kanske inte den värsta typen av påhopp :-). På samma sätt så kallade jag Yoda vinfyllo en gång i ett annat lags forum och det var också fel. Nog dryftat om detta, jag kan inte lova att jag slutar kalla Rödin gnällig, men jag lovar dig att inte kritisera dig personligen eller att du har "skituttalanden" för att du tycker annorlunda om du kan göra detsamma mot mig.
"Ett läktarbråk utbröt när en supporter kastade in en snusdosa på isen under matchen mellan Skellefteå och Luleå.
En man i 25-årsåldern tvingas nu böta 14 700 kronor, efter att åklagare utfärdat ett så kallat strafföreläggande för brott mot ordningslagen."