Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen

SHL 2015/2016

Sv: SHL 2015/2016
Haha 15 lax för att kasta in en dosa, tror inte han gör om det.

"Ett läktarbråk utbröt när en supporter kastade in en snusdosa på isen under matchen mellan Skellefteå och Luleå.

En man i 25-årsåldern tvingas nu böta 14 700 kronor, efter att åklagare utfärdat ett så kallat strafföreläggande för brott mot ordningslagen."

Har du:
Qatarklacken verkar gilla slänga saker. Är det inte ut på isen är det på cmores personal som ska sända.

Ja det här med Lasse J så tänker jag som så att man är ju inte förvånad det rycks i våra ledare,är nästan förvånad inte fler köpts ut.

Visst blir man orolig men tidigare har AIK skött sånt här smidigt.

Hoppas och tror på en intern rekrytering. Osexigare men så mycket klokare.

Det ser då utifrån ut som AIK har byggt organisationen som ingen position är solokörning på samma sätt som andra klubbar har det. Visst huvudansvar finns men jag får för mig det är mycket grupparbete och det borde betyda Lasse J inte ska vara helt omöjlig ersätta.

Alltså om det handlar om två år kan väl inte så mycket hinna gå på tok och efter det är väl det mest logiska han återvänder?

Mycket tyder på det blir en bra slant till klubben.

Alltid farligt med stagnation och att alla är kvar för länge. Gäller både spelare och ledare. Hellre kanske onödigt tidig skifte än stagnation.

Borde ju vara bra PR och klubben får stor uppmärksamhet.

Internt tror jag det ger syre när andra ser det finns möjligheter och karriärkliv. KHL och NHL,lönemässigt om inte annat.

Jag tror AIK kommer klara det här tämligen galant.

Har du:

Bagdad hävdade ju att det inte var Qatarsupporters som kastade in grejer på isen!

Han ljög visst även där!

Han ljög visst också om att ryssarna inte var intresserade av att köpa loss Lasse the Almighty J! Ryssarna säger nu själva att de försöker köpa loss Lasse!

Han ljuger visst om det mesta!

Han fortsätter att ljuga om att han inte alls skrev vid upprepade tillfällen om att han inte lästa på vår sida, och att han inte skulle göra det. Ljug alltihopa!

Det är därför han heter Bagdad Bob. För att han är en lögnare med minst sagt skev verklighetsuppfattning, en figur som alla skrattar åt!

BAGDAD BOB THE ONE AND ONLY!!! hihihihi!

Han kommer nog fortsätta ha fel om det mesta.
Verkligheten är det som gäller i slutändan,inte hans önskedrömmar och sjuka fantasier.

Måste säga jag tvivlar starkt det blir tre poäng för AIK ikväll.

Bara det här med att vi möter ett lag med f.d AIKare. Har för mig det brukar gå dåligt då och man, felaktigt naturligtvis, får för sig dom ville vara snälla.

Sedan formen, har väl ganska många matcher sett ut som AIK gått på sparlåga tycker jag.

Första perioden ser ut som det gjort så många matcher i höst.

Det här är inte rätt nivå.Om det är den lägsta låter jag vara osagt men inte liknar det mycket.

Burströms klubba nuddar på låret på den där Tenute eller vad han heter, och han flyger som om han trampat på en landmina!

Hur är det med filmningar och diciplinnämnden, måste domaren gå på filmningen och bli lurad, eller räcker det att man bara kastar sig som Tenute? Ifall det inte kräver utvisning så är det såklart ett solklart fall för DP.

En okej första period där vi är det bättre laget, men siktet är inte inställt än. Vi måste träffa mål när vi har bra lägen. Petterström missar fan kortsidan när han skjuter!

Tror inte Malmö orkar spela i 60 minuter i detta höga tempo där de mest får jaga puck. Vår taktik brukar oftast betala av sig i sista perioden.

Den där Tenute gör misstaget att försöka åka förbi Fredrik Lindgren som delar ut en knuff på Tenute... samtidigt som den där typen Tenute måste ha trampat på en till landmina? Oooooj vad han flyger!

Kollade upp vikten på landminetramparen. 86 kg, ett kg mer än snittet i vårt lag?!? De måste ha skrivit fel, 56 kg ska det nog vara?

Sen utvisningen på Martin Lundberg... suck!

På det stora hela så kämpar Malmö som svin, medan vi försöker snida. Det spelar ingen roll om man har pucken och spelar runt om man inte vill in framför kassen och skymma och peta in returer. Det gör ont, men då kan det bli mål.

Lite för bekvämt ikväll, men det finns 20 minuter kvar att rätta till det hela.

Vilken jäkla 3e period! Fy faan så bra vi var! Historiskt bra!

VILKEN RUGGIGT SKÖN SEGER!

Precis som jag tidigare skrev så betalar sig vår taktik i tredje perioden, och jag trodde hela tiden att vi skulle vända. Skellefteå AIK, halleluja!

Jag skulle nog beskriva vår match i boxningstermer, en sport som jag gillar utöver hockey. Let the opponent punch himself out. Du låter han slå och slå, du försöker blockera och minimera skadan. Sen när han kroknar, då visar du vem som är bossen. Då tänker nog motståndaren" helvete" när du då visar din fulla kraft efter en 6-7 ronder.

Nu gick det just förbi bån dansk och skrek HELEVETE när de intervjuar coachen! :-)

Domarn gör ALLT för att hjälpa Malmö. Vad i helvetet är det där för två utvisningar vi åker på??? Är det något slags skämt eller?

Tippar att nästa match kommer att se ut mer som tredjeperioden, nu har vi nött ner dem både fysiskt och mentalt.

Kul att få se den gamle hjälten Hadelöv igen föresten!

{7827}: Lite som Brynäs igår :-)

Vill förresten passa på och berömma Malmö. Mycket bättre än vad jag trodde, och det måste vara omöjligt för dem att lista ut vår "let the opponent punch himself out" taktik på förhand. Kanonbra inramning. Nils Andersson är jättebra, tycker även att Storm är duktig.

Hos oss är Adam Pettersson isen bästa spelare, en otroligt bra defensiv insats. Framåt är det väl superfemmorna som där jag tycker att det är centrarna Forssell och Zackrisson som leder superfemmorna likt Larionov ledde Sovjet på 80-talet.

Såhär skrev jag:

"Jimmie Ericsson har tidigare i sin karriär stått för flera filmningar. På ålderns höst har han dock skärpt sig. Inte en enda filmning de senaste tre säsongerna I Skellefteå AIKs dress faktiskt."

Såhär skriver Bagdad:

"Jag ber att få länka till information som visar hur fläskberget skämde ut inte bara sig själv och Apklubben utan hela Sverige i VM för ett drygt år sedan, efter en pinsamt filmning mot en 70 kg dansk spelare. Fy fan!

Fy fan din vidriga, lögnaktiga slusk!"

Det är en filmning av Jimmie. I Tre Kronors tröja! hihihihi!

Vem som är den lögnaktiga slusken, som sitter vid upprepade tillfällen och tokljuger tills han ertappas med fingrarna i kakburken, ja det är som sagt Bagdad. Mannen med noll integritet.

Det kan fan inte vara lätt att hata Skellefteå AIK! Halleluja!

Tredjeperioden av oss är det bästa jag sett i SHL denna säsong, tillsammans när vi lekte med Qatar.

Jag känner lite historiens vingslag efter kvällens heroiska vändning, Skellefteåstyle, halleluja! Man blir så glad! :-) hihihihi!

Får ta och bjuda på ett litet klipp. Skellefteå AIK ligger under med 3-0 efter 2 perioder, men i tredje perioden går man ut och fullständigt pulvriserar Malmö precis som man gjorde ikväll!

Den fantastiska kvällen rundas av med ett litet flin av Wernblom efter Harkins magiska framspelning. Ett flin riktat mot vem? Jo Malmös dåvarande tränare... ingen mindre än Rick "flensis" Moranis!

YES!

Näe, nu får nog Bagdad gå och ljuga ihop någonting och lova att han inte gör något vid upprepade tillfället... något som han gör varenda natt när normalt funtade människor sover. Nu väntar jag bara på att Bagdad ska börja lova "näe, jag tittar inte på tysk mustachprydd läderporr på datorn" eller något liknande? hihihi!

Vilken kväll!

{7804}: Snudd på Brynäsklass på den, grattis! Om ett par decennier kan ni vara på vår nivå, lycka till!

Zappaholic: typ!

Ganska typisk första period tyvärr.

Trots 1-0 ledning tycker jag det är blekt darrigt försiktigt taffligt struligt avvaktande spänt och motsatsen till vad man vant sig vid senaste åren.

Måste ju vara någon form av taktik och bara vi vinner köper jag allt.

Det är ingen jättematch, men då har vi ju kvar tredjeperioden som brukar kunna bli speciell när det är Skellefteå AIK som lirar. Tycker Malmö är rätt så bra faktiskt. Mycket bättre än Qatar, och tippar att Malmö kommer att klättra förbi dem i bottenstriden, det baserar jag på den spelmässiga kapaciteten. Speciellt Nils Andersson tycker jag är jättebra, han är Västerbottning och allt och där borde vi ta kontakt då kontraktet bara är ettårs.

Vi måste ta tre poäng och käka in tre pinnar mot Frölunda som åker på smisk ikväll.

Vi siktar på trippeln såklart.

{7804}:
Pesonen!!
Tre poäng!
Spelet var inte imponerande men det gör inget.
Måste iväg nu på annat.

{7603}:

Uj uj uj! Fem poäng upp till Frölunda. En till torsk på dem tack, sen knäcker vi dem hemma, och så vips är vi uppe på vår rättmätiga plats överst på den svenska hockeytronen!

Men Qatar är ju bra. Om man läser tabellen nerifrån och upp!

Vill även passa på att hylla klubblegendaren Janne X:et Erixon som välförtjänt nu sitter på väggen i den goda kraftens hockeytempel. En grym NHL-spelare och en fantastisk ledare som har haft stor del i talangfabrikens otroliga resultat. Klass rakt igenom på den mannen.

Statistik efter omgång 16. Fyra lag en match mindre spelad (*).
Uppladdat:

500x0-shl_omg16.jpg

Berlins rink ser enormt stor ut eller är det bara en synvilla?

Hurvas fick sparken. Jaja, hoppas nu att Johansson kan göra skillnad.

1-5 nu. Ser stabilt ut. Kollade upp deras rink. Den är 60x30, så det måste vara kamerpositionen eller nått för jag upplever den ännu större.
www.eurohockey.com/arena/1444-wellblechpalast-berlin.html

Kul med vinst även om det är en turnering som jag är skeptisk till. Att vissa lag som inte har sportsliga meriter kan köpa sig en plats är patetiskt. Man kan tro att det är FIFA som ligger bakom turneringen. På det stora hela tycker jag att det är en tramsturnering och det kommer jag att tycka även om AIK skulle vinna den. Rensa bort lag med köpesplats först, då kanske man kan respektera turneringen lite.

{7827}: Kan bli nog så svårt om inte blir Foppa jävligt förbannad.... Igen😂
Han får nog vara med på fler värmningar innan match..

Oftast känner man sig rätt nöjd med 2p men idag finns ändå en liten besvikelse. Vi är det klart bättre laget och borde stängt ner matchen tidigare med tanke på att vi skjuter upp mot 40 skott.(keepern deras var vass!!) Hanses fortsätter vinna när han startar. Super Janne var stundtals magisk,Urbom är klart mkt bättre än i starten,går undan när Norman kommer åkandes.Skönt att Jimmie kom tillbaka till spel i 2a perioden.Riktigt viktigt att Axel fick 'måla' Nu hoppas/tror vi Ritola är tillbaka inom en vecka. Kommer göra att vi stärks framför allt i PP men med tiden blir ännu jobbigare för motståndarna att möta då dom ska matchas mot 4 extremt starka kedjor.

Är något riktigt bra på G helt klart!! känns som kommer fortsätta vinnartrenden mot ett FBK som varit klart ur slag den sista tiden.

Kul för Modo !!

Kommer man sova lyckligt inatt igen:)

Go AIK!!

Xtravaganskaja:
Känner likadant,onödigt poängtapp men det låg i luften länge i tredje att rätt som det är drar Örebro in en puck.

Riktigt trevliga resultat i övrigt. Roligt för Modo och nog borde de börja klättra.

Jag tror hela Sverige önskar att Modo och Qatar borde byta platser i tabellen.

Qatar åker på dyngstryk och hur är det de sinnesjuka brukar säga?

-Man blir glad!

Av det jag sett verkar de flesta Qatarerna babbla om tränarbyte. Konstigt dom inte ser att Osten misslyckats igen och fått lite för pengarna men även köpt fel.

Bra ändå om de sparkar Fagervall istället för Osten så fortsätter dom göra allt fel.

{7603}: Domarna var katastrof, det blev fel åt båda håll. Men utvisningen på Zacke som renderade till 2-2 var värst av alla. Men med tanke på spelet vi hade så bådar detta gott! Nog ska vi ge Frölunda en match om seriesegern till slut. Gissar att även Brynäs och Växjö tillhör topp 4.

För övrigt, nog är det tufft för Luelå nu. Vem får mest skäll? Osten eller Fagge?

{7827}: Lyssnade på sportradion att domarduon i Rögle-Brynäs hade en extremt tung dag på jobbet. Men som pojkspelare fick man ibland döma 'matchspel' i slutet på träningar. Efter att ha gjort det har jag valt att aldrig håna domare. Bäst är förstås att inte märka av dom. Jag brukar känna att det trots allt jämnar ut sig i längden.

Men märker att dåliga förlorare oftare fokuserar på domarna än vinnartyper som tar en förlust som en man och går vidare.

Växjö kommer definitivt klättra upp till en top 4a. LHC och Brynäs kommer vara och 'hugga' på 4e platsen tillsammans med FBK och Örebro.

Har ganska dålig koll på Luleå faktiskt. Men spelare som Harju,Rajala och Mcflickier är inga spelare man håller i handen när åskan går direkt. Tänk dig dessa spelare i ett negativt kval...pust. Man har läst väldigt många Luleåfan på forum kritiserat kaptensvalet av Harju rätt så hårt,många har skrivit att killen är alldeles för vek i motgång. Känslan man får är att killen blir mindre och mindre mot tuffare motstånd och tillslut far omkring och gömmer sig.

Tror inte det är lönt att sparka tränaren. Ett redan nervklent lag lag hade då blivit direkt förstört. Man har förstås lite koll på Fagervall sen han var hos ärkerivalerna. Många där var inte alls överdrivet imponerade av hans kunskaper som tränare. Men klart är att om Modo och Malmö kliver förbi finns det inte mkt kvar att göra.

Pelle Johanssons krönika i NSD:

"Pinsam förlust efter plågsamt spel med patetiskt resultat. Luleå Hockey skulle ta tre guld. Just nu är Sveriges kaxigaste förening inte ens på slutspelsplats.
Finns det några ursäkter? Inte en enda. Det här var Luleås sämsta match hittills. Det här var precis som vanligt.
Vad som var värst? Jag vet inte. Ni får välja själva, utbudet är det inget fel på.
Daniel Larssons lilla styrning bakom eget mål som ställde Janne Sandström och gav 1–0?
Den clownkonferens som sammanträdde i egen zon strax innan 2–0?
Det misslyckade bytet innan 3–0?
Det faktum att en motståndare fick stå skinande ren en meter framför eget mål i numerärt underläge tre mot fem?
Det här var, rätt och slätt, genomuselt.

Luleå Hockey har byggt ett lag för ett spel som man inte klarar av. Nu, när spelet är så enkelt att en genomsnittlig cockerspaniel hade förstått det, har man inte spelare som klarar av att göra de små detaljerna rätt – eftersom det aldrig varit deras uppgift. I stort sett vartenda beslut som tagits den här säsongen har varit felaktigt och nu ser det vämjeliga resultatet av en organisation som bara knappt verkar klara av att sätta på sig långkalsongerna ett ben i taget.

I fjol fanns fortfarande Per Ledin och Chris Abbott i laget när det blåste snålt. När tränarna ändrade sin spelidé till enklare lösningar hade de tongivande spelare som visste vad som ger utdelning: Hårt jobb, noggrannhet med detaljerna, driven disciplin. Nu har tränarna Toni Rajala och Jacob Micflikier att tillgå och om jag ska vara vänlig – vilket jag egentligen inte alls har lust med – så står de inte riktigt för samma värden.

Än så länge har jag undvikit att kräva rullande huvuden i Luleå Hockeys organisation. Jag vet av egen erfarenhet att lugn, ro och långsiktighet ger bäst resultat – men jag börjar vackla. Luleå Hockey ståtar med

1) En sportchef som verkat smått granatchockad ända sedan hans kollega Thor Stöckel fick sparken.
2) En tränartrio som i stort sett misslyckats med allt sedan de kom till klubben för ett och ett halvt år sedan.
3) Ett halvt lag – minst – med spelare som verkar lika bekväma i de tuffa matcherna som en leprapatient i ett radiobilsrally.
4) En verkställande direktör som... tja, jag har ingen aning om vad Stefan Enbom pysslar med.

Än så länge har ingen av dem gjort någonting som berättigar att de ska behålla sina jobb.

Jag såg matchen på tv, Johan Harju verkade nästan gråtfärdig i intervjun och jag förstår honom. Det var ju inte så här den här säsongen skulle bli, han skulle ju vinna guld, precis som alla andra som kommit hit, de skulle bli hyllade och det skulle vara roligt.

De blev lurade av Luleå Hockeys guldlögn.

Varje gång Luleå Hockey mött en motståndare som inte spelat med huvudet under armen har man hamnat i stora bekymmer och oftast förlorat. Det finns varken riktning, mening, mod eller mål i den här spelartruppen. Med nuvarande lag- och klubbledning finns det inte ens någon räddning i sikte.

Ska någon avgå?

Kanske det – jag vet bara inte vem fan som ska börja.

Pelle Johansson"

God morgon Sofos:) En bra dag att vara AIK:are!!

När man läser det du länkade är det bara konstatera att man kanske intr har så dålig koll på Luleå trots allt. Krönikören bekräftar det mesta man själv misstänkt är fel. Det är enkelt att köpa 'namn'men erkänt svårt att köpa framgång . Det är därför det är så himla tryggt att vara AIK are för stunden. Vi kan tappa landslagsspelare som Norman och Jimmie tillsammans under en lång period och bara mala på. Igår hade 97:an Wingerli ett friläge och tyvärr stod den utmärkte keepern i vägen. Men det kommer fler frilägen (även för fnya AIK talanger)

Precis tvärtom verkar det vara för ett desperat Luleå. På forum läser man att klubben inte bara ska köpa en spelare utan två klassbackar och en toppcenter. Ingenstans läser man att 97-98 or från A jun ska kliva in och ersätta dyra divor som sakar klubbkänsla. När inte unga spelare från dom egna leden slussas in på ett kontinuerligt sätt är man som klubb illa ute. Luleå har nu blivit den svenska klubben alla andra lag,fans och media skrattar åt bakom ryggen. Öknamn som Realy Kassa, Realt Fulea. Igår säger LG på Radiosporten att någor är "fundamentalt fel med klubben" På Aftonbladet skriver man Fagerwall hade rätt när vi skulle få se ett nytt Lule efter uppehållet "ett sämre Luleå"

Detta är riktigt trist för norrlandshockeyn. Luleå är 2015/2016 SHL cansersvulst och måste opereras bort. Klubben hade nog mått bra av några är i allsvenskan så man kan våga börja ge egna talanger chansen. Dålig koll men den enda junioren som spelar är väl Mastomäki tror jag? Håller inte måttet när lag som AIK,Frölunda,HV,LHC matar fram egna och unga produkter i match efter match.

Luleå är för tillfället SHL:s enda dinosourie och alla andra vet om det.

Kämpa nu Luleå!!

Ja tyvärr så gick det åt skogen för Modo ikväll och Djurgården lyckas nog inte lugga Frölunda på poäng.
FBK borta i morrn blir en tuff utmaning. Fixar vi 2 poäng så är det klart godkänt.
Om Pesonen nu är skadad så är det ett tungt tapp, han tillsammans med Zacke är gudomliga. Nästan i klass med Rosén och Gynge.
Luleå möter HV71 och en förlust i morrn kommer att ställa saker på sin spets för våra norra Norrlandskollegor.

Oflyt med skadorna. Speciellt Pesonen som varit riktigt bra på sistone. Men känns fortfarande som vi har en bra chans mot FBK imorgon.

Kul att Luleå satsar på en Skellefteå kille i kassen imorgon. Hoppas verkligen han spikar igen . Dom har väl inte så stora val antar jag med D Larsson som 17e rankad och en skadad Lassinati som 16e rankad. Att få in en målvakt som inte bara representerade Västerbotten i tv pucken utan också vart bästa målvakten i turneringen kan vara skillnaden mellan liv och död. HV dras desutom med en drös skador och avstängningar så finns en bra chans.

Viktigt att vi unnar unga spelare som varit hos oss (men känner att konkuransen är stenhård)lycka till i andra klubbar. Tänker egentligen inte på Filip nu utan mer på en sådan som Wallmark (som aldrig skulle fått en match i det stora laget) Sen kan man tänka sig att en sådan spelare som E Emanuelsson verkligen ångrar att han lämnade en sådan mästarklubb som AIK. Speciellt när han sett att 4 st 97-or och tidigare lagkamrater redan fått chansen i SHL.

Usch vad jobbigt:(

Hoppas bara att spelare som lämnar AIK får spela och utvecklas i andra klubbar som verkligen ger juniorer chansen. Tycker vårat sammarbete med allsvenska lag funkat riktigt bra. Vi har bla sett utlåningar som O Lindberg och P Emanuelsson till Sundsvall där spelarna sedan kommit tillbaka och varit en stor del i våra två raka SHL guld . Exemplerna är förstås många,många fler och man ser klart att våra unga spelare gynnats mest av att gå till allsvenskan kontra andra SHL lag.

Trist för Modo idag. Skjuta över 40 skott och förlora med 0-5. Kanske läge att låna Jeppe som inte kommer få så många matcher denna säsongen. Svårt i detta läge för Jeppe då Hanses inte ännu förlorat när han startat i SHL och Svensson är uppe top 3 i målvaktsligan.

Haha yes!!:) Årets räddning av Svensson. Killen är lätt SHL bästa keeper även om den sista var mkt,mkt turlig:)

GO AIK:)

sjukt stolt över laget vårat:) årets bästa insats och så många förtjänar beröm. Men är nog läge att lyfta fram Ritola mest!! Vilken comeback 1+1 med smak för mer. Calof totalt magisk! Enda plumepen var att en rent överjävligt Mackan inte fick plocka sin 4e nolla.(men det kommer) FBK hade det riktigt jobbigt och man lider nästan med dom efter Svenssons magiska räddning/ar.

Med en av våra bästa spelare borta i Pesonen år känslan av det jag skrev igår ännu stakarkare ikväll. Nåt stort är verkligen på G!!:) Man får en magisk feeling helt enkelt. Att vi är var vi är nu kan inte komma lägligare heller,då nov och början dec kommer vara en period där lag kan vinna mkt poäng men lika snabbt förlora dom(med CHL mm)

Idag är det helt magiskt att vara AIK:are. Nu flyttar vi fokus och hoppas Sverige vinner kvalet.

Avslutar att skriva som Guidetti!!

"Hat föder hat,kärlek föder kärlek"

Kärlek AIK:)

Två saker har man funderat lite extra på efter gårdagens riktigt fina insats.

1. Kemin mellan Calof och Ritola. Tror ingen kan ha missat att dom kompletterade varann fantastiskt och desutom verkade ha riktigt roligt ihop(detta såg man även i båset,då dom hela tiden småpratade under matchen) Calof har absolut inte varit dålig som 3e länk mellan super Janne och zacke men ändå kommit lite i skymundan(både sett till spelet men även poängmässigt)

Vore det inte riktigt lyckat att fortsätta med Janne och Zacke som verkligen hittat varann med en ny 3e länk. Om ni känner som mig! i så fall vem? Jag känner att Lundberg är ett mkt bra alt.

Samma gäller i sådana fall vem som ska gå tillsammans med Calof och Ritola? Jag hade gärna sett A Pettersson som bara kommer bli bättre och bättre samt kan ta ett ruskigt bra defensivt ansvar.

Vidare ser jag gärna Jimmie och Norman ihop i framtiden. Norman med den extrema farten och en sjuklig 'grit' Guld Jimmie med rutin och smartness. Vem ska då gå som 3e länk här. Jag tycker Lindholm. Han och Norman har visat att dom 'kuggar' ihop bra.

Sen Teddy/Petterström , Forsell och Axel.

Ohlsson som joker i alla formationer beroende vart vi sliter med skador för tillfället.

Sen är även matchschemat intressant !! Men för inte bara oss. På dom 4 nästa matcherna har vi ett ruskigt bra Växjö borta, Karlskoga hemma och ett dubbelmöte med ett av seriens formstarkaste lag i Brynäs. Kommer vi ut som mot FBK kan vi absolut ta 3 nya p mot Växjö(speciellt när det verkar som Svensson hittat en ruskig form. 3p av 6 möjliga mot Brynäs tar jag . Karlskrona hemma ska vi bara vinna.

Andra lag som diskuteras mkt på forumet har även dom intressanta matcher. Luleå har tex 3/4 matcher på bortaplan mot bla ett DIF som ser starka ut och ett Örebro som troligen passar Luleå verkligt illa för stunden. Brynäs får som tåget med har likt oss tuffar matcher. Fördelen för Brynäs är att inget fokus behövs läggas på CHL.

Hur ser ni på vårt kommande schema ? Intressant att även höra hur Brynäsfansen ser på deras kommande 4 matcher.

Kan vara intressanta saker att "tjöta" då det är lite för länge till vår nästa match:(

Sen är jag nyfiken hur ni skulle ställa upp vårt PP när Janne är tillbaka .

/Xtra

Xtravaganskaja: hej hej!

Två saker som intresserar mig och flensis, det är CHL och riks, 2 storturneringar, där Qatars storpublik kommer till maxfokus

Xtravaganskaja: vi har väl Hiv hemma sen lule borta där jag tror vi har stor chans att vinna men sen har vi ju er i back to back som lär bli tuffare . ni har väl typ 13 raka mot oss eller nåt ?

pjåtor: fbk var det visst före vi möter er ..

{7804}:

Ok!! Men alltså inga funderingar över våra formationer eller kommande matcher?

Osten har säkerligen tallriken full och jag har inget att tillägga. Som jag tidigare skrev anser jag det av största vikt att lag som Luleå och Modo är kvar i SHL . Det bästa vore egentligen att ytterligare ett lag från norr kunde vara med och fightas. På ett sätt saknar man extremt mkt vårat verkliga derbyn. Försäsongs matcher i all ära men blir aldrig detsamma som en riktig match. Redan nu börjar rivaliteten försvinna och är ganska säker att om ytterliga ett decenium är den närmast obefintligt hos den större publiken.

pjåtor: go kväll Pjåtor!! som du säger har vi ett gäng matcher upp på er. Är ändå nöjd om vi tar 3p av 6 i vår back/back. Sen rent mentalt är det nog viktigare för er än för oss att få en vinst. Eller vad säger du om den aspekten? Båda lagen klarar egentligen att torska båda matcherna sett till poäng.Är dock tämligen övertygad om delad pott.

pjåtor: 13 raka, jovisst, men nån gång bryter ni det och en av matcherna vinner Brynäs tror jag. Just nu känns Brynäs och Skellefteå som de två formstarkaste lagen, även med tanke på Växjö och Frölunda.

Xtravaganskaja: jo du har rätt vi behöver nog en vinst mer än vad ni gör för vårat självförtroende skulle jag tro ..

pjåtor: HV känns jävulskt luriga denna säsongen. Ett gäng mentala spelare...pardon My frensh :) men samtidgt jävulskt med "skills" Verkar även fått igång en keeper. Samt mot er har dom väl tillbaka sina avstängda spelare!?

En tuff match där jag ser er som knapp favorit.

Xtravaganskaja: kan bli en kryss match mot hv det är också ett lag vi brukar ha problem med ..lule borta tror jag blir 3 pinnar om inte dom fått igång sina knektar.

Xtravaganskaja:

Jag tycker att vi har två offensiva formationer med bra kemi. Förstafemman med guld-Jimmie/Forssell/Norman och sen den dödligt giftiga andrafemman med Super-Janne/Zacke/Calof.

Själv skulle jag peta in Ritola i tredjefemman med Holmström och kanske Martin Lundberg. Försöka skapa tre vassa offensiva kedjor. Ritola är riktigt jäkla vass, och hoppas nu bara den otursförföljde liraren får vara skadefri.

{7804}:

Hallå!!

Mkt talar väl att det blir som du än inne på. Tränarna har trots allt brutit upp Zackes kedja tidigare under säsongen för att sen komma tillbaka till samma spelare igen.Men ändå kan jag tycka att formationen med Janne/Zacke/Calof kan byta ut lite "skills" mot en mer utpräglad defensiv spelare. Nu är det lite 3 spelare som vill gå på skoldans med samma tjej(puck) Sen tror jag att vi hade kunnat få fyra riktigt grymma formationer om man satte ihop följande.

Pesonen-Zacke-Lundberg
Ritola-Pettersson-Calof
Norman-Jimmie-Lindhholm
Petterström/Terry-Forsell-Homlström

13e Ohlsson

PP1. Heed-Zacke-Pesonen-Axel-Jimmie

PP Aho-Lundberg-Calof-Ritola-Norman

BP1 Pettersson-Lundberg-Petterström-Lundberg
BP2 Urbom-Burström-Pettersson-Forsell

Tycker detta laget hade känts extremt homogent. Allt från balans offensivt/defensivt till 1/2a tekare i grundformationer säväl som i PP/BP.

Sen kan man ändra dom tre första formationerna beroende på motstånd där min 3e uppställning lika väl kan gå som en 1a formation. Detta gör att det inte behöver finnas nån uttalad hiearaki heller. En sån som Axel hade fått mkt speltid i 1a PP och fått mkt totalspeltid genom det. Forsell som inte på något sätt varit dålig tycker jag måste komma upp i nivå innan han ska in i ett PP. Men han hade fått bra med tid i bla BP samt som 2a tekare i viktiga lägen.

Som Sofos var inne på ska vi inte ropa hej för tidigt. Men dom som räknat ut oss på förhand har nog inte riktigt tänkt helt klart. Detta lag är bättre än det som spelade final förra säsongen. Givetivs ingen garant för ny final men heller inte något extremt vågat tips om man är en Wennerholmare eller någon annan november tyckare.

Tror inget lag känner sig super säkra på vinst om dom hade tittat på laguppställningen ovan innan match:)

Riktigt kul att höra lite Brynäs "input" i tråden!! Tror mkt väl Brynäs kommer vara med och slåss om en top 4 plats(helt säkert en top 6)

Personligen är jag ingen vidflöjel så står fast vid mitt top 6 tips innan starten.

AIK
Växjö
Frölunda
LHC
Brynäs
Örebro

ikväll håller vi på Modo!!

/Xtra

« · 1708224 · »