Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen

SHL 2015/2016

Sv: SHL 2015/2016
{7827}: mm mkt trist.men kan gå snabbt om man lyckas ta 3 raka segrar.

Gediget men inget extra tycker jag.
Om man skulle fråga publiken så tror jag de säger AIK imponerar då inte.
Samtidigt är man väl bortskämd,HV-publiken kan inte vara nöjda.

HV har jag aldrig haft agg mot men nu när de köpt in Abbott och Arlbrant är dom ett äckligt lag plötsligt.

Såg ju inte modos match, men va fn... Man får inte vara riktigt glad. Nu blir det svårt att komma ikapp för Mo och domsjö.

Mackan vald till AIK bästa spelare och är 92%:) Vi hjälpte han betydligt mkt bättre och täckte en del skott som tidigare runnit igenom och blivit livsfarliga. För mig var dock AP matchens gigant.

Malmö nästa hemma och hoppas vi det blir åka av och 3 färska poäng.

Xtravaganskaja: Ja och kul får Adam ikväll också och viktigt att Ritola fick göra mål. Trodde inte på seger och inte med 2-5. Vi är ju ovanligt sega i början på matcherna.

{7827}: Bra match där det var klasskillnad på passningsspelet.

Stolt över laget å Mackan leverera på topp igen med räddad straff som grädde på det berömda moset :)

Kom igen aik

Xtravaganskaja: Stark att leda ändå då vi förlorar nästan varje tekning. Abbot är en jäkel på teka

Xtravaganskaja: herregud han var trots allt utanför målgården.'get real'

:)

Jimmie har varit mkt bra !! Snyggt när han ägde abbotscheten två gånger :)

Det där var rätt så skönt:) Terry fortsätter bra!!

Xtravaganskaja: RitOla!

{7603}: tycker Lindholms lina varit bra och tryckt ner HV bra när dom fått chansen . Nära att jobba till sig nån utv. Mer skärpa dock!!

Hade nån sagt innan att ni får 2-3 inför 3e perioden hade jag tagit det alla dagar i veckan . Synd att vi slarvar bort läget att stänga ner matchen . Det bjuds mkt men känner att vi är starkare.

På motståndarsidan flödar hatet fritt och är nog nervösare där än hos många AIK:are:) Svårt att inte börja misstänka att nån är lite små förälskad i vår guld Jimmie. Förståligt då man genetiskt dras till vinnare;)

Kom igen nu AIK!!

Det syns vi fortfarande är i en svacka. Inte pinsamt dåliga men nästan.
Är väl egentligen bara Norman om ens han som förmår blixtra till framåt.

Spelare som Lindholm,Pontus,Broadhurst,Forre,Jimmie,Axel,Martin,Ritola och Zacke är ju totalt uddlösa framåt.
Dock syns det tydligt vad det beror på,det ser segt ut.

{7827}:
Herregud vilken match:) nu fick HV straff men inte Pettersson!!

Svensson tar straff igen(senast mot Rögle)

Hehe, hockey... 2-3... Vårt 5 mot 3 sög ju. Vi vinner ju inga tekningar.

Xtravaganskaja: nära 1-4 oxå! Men, har onda aningar, tror att Karalahti skadar nån ikväll.

Xtravaganskaja:
Bra att dom är snälla med Jere....han har haft så mkt utv:)

Så JAAAA! Viktigt efter bjudningen i inledningen samt det knackiga PP ET!! In med 4an nu!!

Forza AIK :)

Oväntad spelare som kladdar:(

{7827}:
Adam är bra på riktigt !! Vilken brytning innan på blå!! Nästan snyggare än målet vilket inte säger lite då målet var grannt. Samma Normans sjuka backcheking ner till egen blå. En fröjd att se.

Tror inte ens 'sjuklingarna' sparkar undan den sparken:) ska kanske vara den där dansbandsbjörnen till åsna som är helt vild på aftontrasan då:)

Kanske även huserar och sprider sin björndynga på andra ställen,)

Nu jobbar vi på!!

Antar att du har två skärmar igång:) Ser frun lugn ut i soffan eller skriker hos "danskjävlar" mest hela tiden:)

Xtravaganskaja: En klar spark. Men det finns säkert de som tycker annorlunda.
Ja, vi kom in i matchen efter Adams mål. Kul för honom! Calof var kall också då han nätade!

Puhh:) Bra period speciellt sista 12-13min. Skönt att det vart bortdömt (kändes rätt)

Jobba in 3an nu!!

men YES!!
Men så sjukt viktigt!!
Kom igen nu AIK

{7827}:
JAaaa!! Så viktigt mål!!

Som sagt, tippar förlust ikväll, få se hur tunga ben de har nu.

Xtravaganskaja: Förrsten så glömde jag skriva att appropå flera signaturer så tror jag att den du hänvisar till även är den bekante Dansbandsslaven.

Xtravaganskaja: Äsch, bry dig inte så mycket vad den sidan skriver. Han skriver för att provocera. Han tror inte själv på vad han skriver. Verkar vara mycket copy-paste, det är inget nytt som kommer fram.

Jo, visst vill jag att vi vinner ikväll men HSB (hon som bestämmer) är väääldigt på ikväll om Modo.

{7827}:
Men NEJ för helv.... Sofos:)

Härligt att se motståndarfans 'go totally bananas' i em:) Maken till brist på självinsikt och avsaknad av impulskontroll har jag helt ärligt aldrig stött på i mitt rätt långa liv. Att nån som INTE ska skriva nåt om vårt kära lag ägnar mer tid/rader åt AIK är sitt eget lag blir numera inte ens roligt utan enbart sorgligt. Förstås finns ett litet underhållningsvärde när personen återigen tar varje tillfälle i akt att försöka visa sin totala överlägsenhet. Idag var åsnan rätt nöjd med sig själv när han konstaterade att han inte skrivit så mkt om AIK sista tiden....OMG:) Kan garantera att alla övriga fans oavsett lag ser en helt annan bild av det korrekta läget:) Vi fick även oss en ordentlig 'slev' när mästaren satte ner målvaktsfoten:) Herregud alltså:) Svensson är i topp i spelade matcher,i topp i SO i topp i räddnings%,i topp i antal vinster osv,osv :) Men vem fan orkar bryr sig om förbannad statistik när man kan vara ett självutnämnt orakel:) Lassinanti är mkt bra men han slåss om att vara bäst med 4 andra keeprar för tillfället. Svennson har styrkor som vissa av dom andra tre saknar men kan oxå utv vissa delar som andra besitter bättre. Vad som dock inte går att diskutera är Svenssons 'stats' dom sista åren(om man nu bryr sig om sånt ) Visa mig en keeper som varit bättre sett till dom fyra sista säsongerna och jag ska koka min 'meindl' till soppa imorgon(räknar in denna säsongen i dom 4a) Åsnan kommer förtsås inte kunna göra det! Varför? För att det är omöjligt:)

Denna allsköna blandning av dårskap från motståndaråsnan där allt från paranoia(anklagat allt och allafrån dubbla/trippla användare) till den sjukligt grandiosa bilden av sig själv och sitt eget lag presenterar rakt av utan någon som helst 'farstu'.

Nej måste man komma med en förklaring som lätt liknar en ursäkt för att läsa en tidning bör personen be läkaren skruva upp dosen medikament asap:)

Nu hoppas jag alla AIK verkligen tar chansen att lämna Luleå snacket och lita på att vi har ett mkt bättre lag när det kommer till slutspelet!!

Nu laddar vi för match ikväll och håller tummarna för poäng!! Lutar åt att Svensson står och "feelingen" är mkt bättre än tidigare:)

Kom igen AIK!!:)

Även intressant med Växjö-Frölunda.

Ser Axel verkar vara 13e. Inget att säga om.

Damsatsningen känns genomtänkt och långsiktig. Inte för jag trodde det men farhågan var styrelsen känt press och stress och fattat ett PK-beslut och försökt skapa något konstgjort bara för att vara PK.
Har ingen koll på flick och damverksamhet men det verkar ju vara så få aktiva knappt några lag finns ute i klubbarna. AIK har då inga flicklag.
Varför ska det då finnas ett elitlag typ redan nästa säsong? Kanske bara är troll som ibland babblar och försöker skapa dåligt samvete och dåliga beslut så vi gör en Qatar och köper in ett lag.

Viktig match ikväll men modos match är ännu mer viktig! Kämpa Modo!

Xtravaganskaja: Tja, nog tror jag att föreningen har "råd" att satsa på damhockeyn men frågan är hur upptagningsområdet ser ut? Finns det underlag för att få ihop ett lag? Ska man satsa som ett nytt lag så måste man börja nånstans och ska man som vissa köpa ett lag på en gång eller ska man börja med ungdomsverksamhet och gneta på i 10 år år först?
En kombination kanske? Varumärket Skellefteå AIK är bland det starkaste (minst sagt) i Sverige så där finns det nog inga problem.
Tanken är som sagt god, men risken är stor att det endast blir läpparnas bekännelse. Men Rom byggdes ju inte på en dag, se bara på vårt herrlag. Det tog 5-6 år av verksamhet innan AIK blev en maktfaktor inom hockeyn efter det vi klev upp i finrummet igen.

HV-matchen? Hjärtat säger 2-3 till AIK men hjärnan säger 4-1 till HV tyvärr...

Ser att vi föreningen ska börja skissa på en damsatsning. Innebär det politisk korrekthet per automatik från oss fan eller tar klubben på sig hela ansvaret:)

En ide vore annars att Löven tar på sig den satsningen då dom redan varit duktiga på att få fram talanger på damsidan samt haft ett fungerande sammarbete med Modo:)

Så kanske vi kan vara med på ett hörn så kan dom få vår nya mediakub när bäst före datumet gått ut samt ett 100 tal drinkbiljetter med tillhörande paraply (nästa gång nån ansvarig vill titta på elithockey.)

Skämt och sido så vore det förstås mkt bra om det finns underlag för en satsning. Men är många klubbar i norr som ska dela på hur många aktiva? Någon som har koll på antalet damspelare i Västerbotten?

Tycker att klubben ska börja med att starta upp en riktigt seriös flickhockeyskola där dom bästa tränarna i klubben samt spelarna deltar(likt killarnas hockeyskola) Även bygga upp ett intresse från tidig ålder med hjälp av bla skolan. Samt ha en tydlig juniorsatsning. Fylls det sen på bra från bygden/länet är ett elitlag absolut en bra ide. Men hur vettigt det är köpa in ett i princip helt nytt lag är jag mer osäker till. Efter jag tittat igenom damernas publiksnitt är jag övertygad att egna produkter är en förutsättning för ett långsiktigt intresse. Nu har klubben förstås ekonomi att satsa en lång tid utan annat än reklam intäkter.Men allt handlar i detta fallet inte om pengar enligt mig!! Lika mkt handlar om att satsningen ska hålla för framtiden och inte bara bli en kortsiktigt 'jippo' grej för tjejerna. Problemet är väl mest att det är omöjligt att göra en seriösare satsning utan ett faktiskt elitlag. Detta med tanke på hur tunnt seriesystemet är underifrån.

Vad tycker ni andra AIK fan om en damsatsning? Tror ni det skulle finnas helt egna produkter(från länet)efter en 10 års satsning ?

Ikväll en riktig utmaning i SHL. Känns mkt bra att Burström inte var borta. Med Jimmie tillbaka har vi även mer möjligheter att vaska om i formationerna samt få en ytterligare dimension i PP:et(som inte var bra sist trots mål)

Blir mkt,mkt svårt men tror vår keeper står upp och ger oss en chans till nån poäng.

2-2:)
(med hjärtat)

Örebro har samma syn på matchen som jag,de bjöd på segern.

Örebroarna har samma syn på matchen som jag. se länk.

Qatar gör ju inget fel,bjuds det så bjuds det men jag vidhåller dom saknar eget spel och bara har ett fåtal skickliga.
Många tror Qatar kommer funka bra i slutspel jag tror tvärtom. Alla tunga oskickliga kommer orka en match drygt.
Dock tror jag Porser kommer lägga upp saftiga bonusar så det är mycket möjligt Qatar kommer kriga förvånansvärt för att vara ett köpelag utan klubbhjärta.

Ja Brynäs blir intressant följa. Naturligtvis betyder Rödin mycket men även andra skador.
Tror inte dom är nedtränade för det kan nog bara vi och Frölunda kosta på sig.
Skador har dom haft tidigare också och fungerande trupper klarar detta hyfsat.

Rödin kanske fungerat som Bulans högra hand och när nu den kopplingen saknas försvinner sergeantens styrmekanism.

Det jag tror mest ändå är att Bulan helt enkelt kört slut på laget och dom är både mentalt och fysiskt utmattade.

Ska inte sticka under stolen med att det skulle kännas bra om Brynäs går som ett sänke pga Bulans ledarstil och personlighet.

{7804}: Hahaha och vem försöker du lura? Du följer Luleå slaviskt och ser alla våra matcher i hopp om att se minsta lilla svaghet/tabbe att racka ner på tragiska människa.

2016-01-23, 17:00 skrev du:

"man blir förbannad över liret vi bjuder på. Det påminner om Qatars förra hemmamatch mot "kronan". Alltså, det mammondyrkande fakelaget Qatar som lirar i plastiga Kööp Arena som måste vara byggt direkt ovanpå helvetets portar? De bjuder på en parodi till hockey."

Men det är klart...du står väl inte ut att se alla 60min när nu vinner och vinner och vinner....hihihihihihihi

{7603}:

självplågare där, skulle aldrig klara av att genomlida 60 minuter tortyr av Qatar hockey. Det gör för ont i ögonen, och vill inte vända hockeygudarna mot oss genom att beblanda fritiden med mammondyrkarna från ingenmansland.

Ser att Brynäs åker på torsk igen. De verkar vara mer eller mindre i fritt fall. Kanske har du tröttnat på slavdrivaren Bulan Bob? Kanske inser att de aldrig kommer att bli lyckosamma när det bara handlar om att jaga och kämpa?

Jaja... nu gillar jag egentligen Brynäs, men rent själviskt skulle det vara mumma ifall Brynäs slutade 9,10 och sen skrällde i play-in. Knäpper vi dem då i fyra raka så går vi då upp till N I T T O N raka segrar. Det skulle nog vara världsrekord i att förlora? Det är typ Eddie the Eagle-klass, fast i hockey. Eddie den gamle hjälten, kolla upp om du inte vet vem han är, rekommenderas!

DansbandsWolf:
Skrattar bäst som skrattar sist. Snart kommer ni avslöjas. Du tror väl inte ett lag utan spel teknik och kvalité är bra?

Inga argument tolkar jag som du håller med om att ni är ett skitlag som bjuds på vinster.
Nu såhär på rak arm skulle jag granska backarna Jalvanti och Zamorsky. Även Anders Eriksson uppträder "mutat".

{7603}: Hahaha Luleå berör! Stackars dig som måste må så dåligt när Luleå vinner. Dina bittra inlägg är grädden på moset och lika kul att läsa som de pinsamma inläggen i Norran när SKE förlorat. Värmer fint under kalla vinterdagar. :)

Har plågat mej och uthärdat ytterligare en hockeyparodi där Qatar är med.

Örebro sällar sig till resten av SHL-lagen som bjudit Qatar på vinster senaste veckorna.
Det Örebro sysslar med ikväll är sådan grov underprestation det faktiskt är helt ofattbart inte någon spelmyndighet går in och granskar det som läggmatch och mutmisstankar.

Jag tror aldrig jag sett ett lag bjuda på så mycket förutom tre rena bjudmål.

Qatarspelarna är lyckliga publiken likaså. Flickan,Rajala och Sweatt osynliga som vanligt och kanske är dom de enda i Qatar som fattar de blivit bjudna igen.

Min teori är de andra lagen vill Qatar ska tro de är bra och avstå värva. För när det är för sent för Osten kommer alla börja slakta SHLs hatlag nummer 1.
Hoppas det åtminstone.

Hmm, även Brynäs har problem med KHK? Khk har vaknat till, typ 30 matcher för sent.

{7603}:

ren och skär poesi. Förnamnet borde väl vara Börje då, inte Sven som en del skulle kunna tro.

Börje Gnestadius!

Andra potentiella namn skulle kunna vara:

Mika Sargutinen
Jussi Gnetinen
Bastu Koskenkorva

{7827}:
Bra du nämner den detaljen. Har också tänkt på hur sanslöst ofta puckarna studsat från bladet och det har tydligen med trötthet att göra också.

{7804}:
På tal om det är inte Gnestadius det perfekta namnet för en spelare i Qatar?

Såg att Gnesta-Kalle, svärmorsdrömmen och gudfruktiga faktiskt hette Gnestadius i efternamn.
Gnesta-Kalle var en fin värdig representant för Gnesta.

{7804}: Samt att när pass var rätt lagda så var mottagaren kass och pucken studsa bort från klubban.
Undra hur länge den hårda fysen ska hålla på?

{7603}:

Hörru, kommer du ihåg den där Börje uppe i ingenmansland som jag brukade skriva skämtsamma kåserier om tidigare? Det visar sig nu att n Börje är skogsarbetare. Den farbrorn vekar ha många strängar på sin lyra, en riktig vinnartyp! Hihihi!

Ja, det jag skrev om felpass mest hela tiden, så såg det ut igår. Det var pass i knähöjd, pass på skridskor, pass åt fel håll, ja pass nästan överallt utom på bladet till en medspelare i fart. Allmänt uselt passningsspel. Tycker Rögle känns som det något bättre laget, fast då går vi och avgör och lägger in ett råttig puck i tom kasse.

Ja vad ska man säga. Man har fått en inblick hur vardagslivet är för en Qatarsupporter. Man är kass, och vinner orättvist.

Med två ”små” skillnader dock:

Vi ställer upp med 9 stycken utespelare från den egna kommunen, samt 13 stycken norrländska grabbar som alla fostrats i de egna juniorlagen. Alltså inte 97% inköpta.

Vi går upp i serieledning med en gäspning, det är inte en strid på liv och död för att kvalificera sig för slutspel – där man åkt ut direkt i kvarten ett helt årtusende i streck förutom när man torskar 8 raka mot värsta rivalen.

vf1983:

För oss har det sett likadant ut över en tid nu, i ett par veckor. Grabbarna åker med raka ben tio sekunder in i bytet, felpass mest hela tiden, väldigt grinigt, bristande koncentration, dålig energi. De enda som har vart bra hela tiden är Adam Pettersson och Martin Lundberg, två stycken fysfenomen som brukar turas om att vinna den interna triathlon på försäsongen.

Det är uppenbart att grabbarna är nedtränade å det grövsta.

Jag kan nästan garantera att det är samma sak med Frölunda. Inte en chans att ni torskar mot MoDo och Rögle, samt mot Linköping med 5-0, ifall ni är i fullt slag.

Lycka till resten av serien, men inte för mycket så att ni kniper förstaplatsen. Det skulle vara en riktig hockeyfest med landets två bästa lag i final.

Xtravaganskaja: Ja, visst var det toppen med vinst igår, tack vare Norman och pigga junisar. Men inte känns det som att vi är ute ur svackan ännu. Visst, vi lyfte oss genom matchen men hade vi mött nått annat lag högre upp i tabellen så hade det inte räckt. Det var så många av våra spelare som skulle behöva syrgas på isen igår.
Håller med om att HV borta blir en tuff match.

Jimmie tillbaka nästa match och Hv borta brukar vara tufft så nog behövs en kapten då.
Kan de bara ta det någorlunda lugnt imorrn på träningen borde väl laget vara lite mindre sega på torsdag?

vf1983:
Skönt att höra den inställningen av en som faktiskt är kvar i CHL. Man låter annars lätt som en taskig förlorare vid minsta lilla gnäll. Min inställning har varit att försöka gilla spektaklet och hoppas att vi vinner så länge vi är med. Men har varit svårt då något bara inte stämmer med CHL formatet. Jag har sett någon match live men kommer i fortsättningen lägga slantarna på någon Xtra SHL match istället. Känslan när man varit på plats är inte den samma som ett SHL möte och ingen ide att ljuga för sig själv.

Med statusen på er backsida tolkar jag dig som att ni får anses vara 'underdogs' i finalen....eller!?

Tuff match nästa för er även om Växjö blandar och ger ordentligt.Dom var rent usla borta mot oss för att sen vara riktigt vassa i nästa? Mkt Märkliga i år och jag lär äta upp min hatt om dom försvarar sitt guld:)

Vi har HV borta och kan ärligt inte riktigt se hur vi ska komma därifrån med 3p. Positivt att vi får tillbaka nån spelare även om jag inte tror det spelar någon roll. Men Svensson kan förstås stå på skallen och jag kommer bli mkt besviken om han inte i alla fall får en ärlig chans att försöka göra det. Sen har HV verkligen fått till sin målvaktssida som du tidigare var inne på:(

« · 1723301 · »