Om Modo ska vara med ikväll tror jag nyckeln för dom är 'specialteamsen' Vi har skapat mkt i PP sista tiden men inte fått lika bra utd som tidigare . Kan Modo fortsätta hålla oss borta från mål i spelformen samt göra något själv blir det här en helt öppen historia. Självklart måste Modos keeper vara riktigt bra. Speciellt första 10 min då jag tror vi kommer ut med extremt bra fart. Har sett Modo ganska mkt denna säsongen faktiskt. Helt klart är laget förtjänt av lite mer poäng. Samtidigt brukar man ju säga att en tabell aldrig ljuger. Har inte sett lagen i närheten (sett till tabell ) riktigt lika mkt,med undantag för Rögle som jag av någon anledning sett ett 10 tal gånger(och verkligen imponerats av)
Tippar 4-2 ikväll. Lundberg fortsätter göra mål. Tror även en spelare som Lindholm hänger en 'kasse'. Norman och Ritola får också känna av den fruktade 'forum' pressen:)
Förstås riktigt kul att 98:an och Skellefteå killen Linus Lindström får göra SHL debut:)
Vet inte vad jag ska tro om kvällens match. Får för mig det kan bli allt från storseger till ett riktigt bottennapp.
Mest troligt är väl ändå det kommer se ut som det ofta gjort att vi vinner men inte stort eller imponerande. Kan det vara så det blir kross på torsdag med Jimmie och Pesonen kanske tillbaka.
Sven Tuta: Ja, MoDo är mig kär. Känns ytterst svårt med kvällens match, inte bara det att jag tror att MoDo faktiskt kan ge AIK en match ikväll, men även känslomässigt svårt. Jag hoppas ju verkligen att MoDo ska slippa kval och därför vill jag att ni ska få poäng men jag hoppas mera att AIK vinner serien och för att hålla undan Frölunda så krävs det nog tre poäng för AIK ikväll. Hoppas du förstår.
{7827}: Länge sedan jag tittade in i den gula boken Lite ovanligt att det finns " normala" SAIK fans, som skriver lite mer nyanserat och utan det babyspråk som några troll härinne använder. Dessutom så har de ett Modohjärta, bara en sån sak. Sofos, välkommen till Foppaland då tiden är inne ;-)
Mkt spännande avslutning i SHL. Som jag skrev tidigare tror jag DIF har något riktigt bra på gång. Tror dom vinner hemma mot Frölunda i nästa omg och kommer klättra till en 4e plats (efter LHC) när ligan ska summeras.
Då ställs dom garanterat mot Luleå eller FBK. DIF kommer gå sedan gå vidare därifrån oavsett lag.
Play in serien känns väldigt svårtippat. Mkt talar i alla fall att vi har Bryäs,HV och Örebro där. Sista platsen kan det bli lite 'fight' om.
Höjer ett varningens finger för HV och håller förstås på Brynäs före lag som Örebro och Växjö.
Dubbelmöte för oss mot Modo nu. Tror vi vinner hemma och att det sen blir en 'conflip' borta. Vid vinst för oss i nästa omg mot Modo samt ev förlust för Frölunda mot DIF kan jag köpa en förlust borta mot Modo på tors. 2 förluster är förstås inte OK (då det kan förstöra en ev framtida serieseger.)
{7603}: Alla normala? Du är allt annat än normal, ditt nättroll. Det är riktigt synd om SAIK-fansen att behöva stå ut med dig härinne. Tror aldrig jag läst mer patetiska inlägg än dina. Det värsta är att du skriver under flera nick. Ett är ju redan ett för mycket.
{7804}: Faktiskt ren slump jag loggade in just nu. Höll på med annat men råkade kolla och såg kommentaren.
Ja fulsmällarna är satta i system men det andra snuskigaste man kan hålla på med är väl divings och Sweatt hade en ikväll. Från och med nu kan vi slå fast dt finns en filmarkultur i Qatar!
Alltså Qatar sätter två system i verket -divings och tjyvsmällar!
Redan där borde varningsklockorna ringa för alla normala. Det är väl bara Zappaholic som dras till smuts och attraheras av en Gnomström,Hedman,Petrell,Osten,Sylvegård,Sandström,Wallmark eller alla andra utom andremålisen ikväll.
Något helt annat. Asplöven är till 99.9% klara för kval. Viktigare än man tror.
{7603}: Alltså, vi bor just nu i Skellefteå, men jag är egenföretagare och frugan jobbar inom landstinget. Hon är ensambarn och svärfars har en stuga som är åretruntboende vid höga kusten. Våra barn är i högskoleåldern och tror hon att den dag svärfar dör så vill hon ta över hemstället. Jag ser 7 av 10 hemmamatcher live. Hur stor chans har jag? Det som talar till min fördel är att hennes far och morföräldrar är över 90 eller nära 90 år gamla så förhoppningsvis så är det 20 år kvar innan vi flyttar tillnFoppaland, .
Zappaholic: Sa jag att jag var expert? Tror du lägger ord i min mun. Du kanske inte har humor, jag trodde faktiskt det, men det lutar just nu åt att du är en tråkig trist typ. Överraska mig gärna, jag är inte svår alls, utan jag uppskattar gärna en spänstig diskussion men om det är personer utan självdistans och folk som inte kan se sig själva utifrån så är det dödfött. Hoppas att du på nått sätt kan visa att du har glimten i ögat, annars blir det tråkigt framöver.
Zappaholic: Du har humor, det ska du få cred för! :-) Men du, jag tippade ju bif sämst fyra, räknas inte det? Ok, tappade vi dessa två långtidsskadade så hade vi legat tvåa, sämst trea... . Även om du inte tror det så är Brynäs på min plussida... Ni har historik och många bra spelare genom åren.
Zappaholic: Vilket helt klart hade varit dom två tyngsta utespelarna att tappa. Utan Burström mår laget klart sämre. Zacke är förstås otroligt bra men kan ersättas klart lättare än 'Nisse'
{7827}: Fast det blir ju orättvist att jämföra så. Vi är ju tippade i botten från början och ni i toppen. Blir ju en skev jämförelse. Är det ok om jag tar en back och en anfallare? Måste en vara finne? Några fler kriterier?
I så fall säger jag Zackrisson och Burström, om du vill avtvinga mig två namn.
Zappaholic: "Marcus Svensson är en, sen vet jag inte...men utanSvensson hade ni inte haft serieledningen." Tja, i mina öron och ögon så berömmer du Markus utan nån hänvisning till Hanses. Nåja, jag ska inte ställa dig mot väggen eller din kompisar på andra sidor. :-). Men tillbaka till min fråga: Nämn två UTESPELARE som vars långtidsskada skulle medföra att Skellefteå AIK skulle ligga på plats 5 eller sämre efter 45 omg? Du får icke nämna Ritola eller Pesonen.
{7827}: Beröm och beröm. Jag ställde honom mot Hanses. Hade ni haft Hanses så tror jag ni legat kvar topp fyra men inte i ledning. Svensson är ok, men ingen VM-målis och definitivt inte en NHL-målvakt. Over there har han inte skuggan av en chans...
nils: Jo det är ju tråkigt att just det medför att man blir tjuv. Näe, skämt åsido, så visst rötägg finns det överallt, det är trist att det drabbar en mindre klubb som löven. Jag tiilhör dem som vill ha löven i SHL för jag vill ha RIKTIGA derbyn och inte dessa låssasderbyn mot Luleå.
{7827}: ja extra kännbart blir det ju när man utbildar spelare från 6 års ålder och inte får en krona i ersättning från dom fattiga SHL klubbarna i krans kommunerna.....
Zappaholic: Hehe, se mitt förra inlägg. Vi snackade utespelare. Men, annars så får du gärna gå in på Luleås sida och upprepa ditt beröm för Markus Svensson. Få se vad Sven säger om det.
{7827}: Jo fast nu är det ju ingen katatstrofsäsong vi gör med tanke på att många tippade oss på kvalplats. Nu har vi tre raka förluster och innan dess fem raka vinster så att påstå att det är ett gigantiskt underbetyg till Brynäs som förening är ju en direkt lögn.
Hur jag än ser på det? Nu får du ta och kalmera dig och nyansera bilden en smula. Klart som fan vi blir påverkade av att två av SHL:s bästa spelare blir skadade. Du får det ju som att låta att vi ska kvala när sanningen är den att vi fortfarande har häng på topp sex, vilket skulle vara, om vi fixade det, ett gigantiskt överbetyg mot vad alla "experter" tippade.
Om jag skulle nämna två av er? Blir svårare då ni har en bredare trupp. Marcus Svensson är en, sen vet jag inte...men utanSvensson hade ni inte haft serieledningen.
nils: Du har en poäng där. Ursäkta min otydlighet men då vi pratade om utespelare så är det utespelare jag menar. Så: UTESPELARE. Men, nej även om dessa två skulle vara borta så tror jag inte vi skulle ligga sämre än fyra i tabellen.
nils: Poäng från din sida förstås men ända tveksamt att vi inte klarat oss utan dom för en plats mellan 5-7; Tror Jeppe hållet oss topp 5 utan några större problem faltiskt. Man ska komma ihåg att Mackan var mer än mänsklig i inledningen. Nu när vi vi har en toppdefensiv sett till hela SHL är jag övertygad att vinsterna rullat på även med en bra J20 målvakt(som även spelat i landslaget)
Zappaholic: Om det nu skulle vara så, att R & S betyder så mycket, vilket jag inte tror, så är det ju ett gigantiskt underbetyg till Brynäs som förening, sportchefen, men även de andra spelarna. Hur fn kan man riskera säsongen på två spelare? Hur fn dålig är man som förening om man inte klarar av tapp av TVÅ spelare. Hur du än ser på det så är det ett jävulskt underbetyg av Brynäs som förening. Jämför med AIK tex. Nämn två spelare i vårt lag som skulle vara långtidsskadade som skulle medföra att AIK låg på plats 5-7 idag. Då får du inte nämna Ritola eller Pesonen för de har redan varit långtidsskadade.
Bra spel av Modo och lite märkligt att dom ligger vart dom ligger. Men Malmö och Rögle är heller inte dåliga. Idag klev SHL : s klart bästa keeper i Svensson upp stort vid ett flertal tillfällen.
Hoppas Modo får nästa mål så dom kan få än mer syre och inte onödigt stresspåslag.
{7603}: Överraskningar för mig hittills ikväll är ju Karlskronavinsten mot Hv, Malmö mot Färjestad och Djurgårn mot Brynäs. Brynäs Brynäs Brynäs..... Jag hade dem som #4 efter grundserien. Men vilken besvikelse. Att säga att det beror på att Rödin och Salmela är borta håller inte, så mycket betyder inte dessa herrar. Det skulle vara som att säga att om Ritola och Pesonen inte varit skadade denna säsong så skulle AIK haft minst 110 poäng redan nu. Jag hoppas Brynäs går vidare, ett klassiskt lag som vi gillar att vinna mot.
Ett senare kvällsnöje blir PKn med Bulan,eller Bagdad Bulan de egna fansen börjat med också. Var väl Yoda som vanligt som först döpte lögnhalsen utan social kompetens,empati,hederlighet eller allmänt hyfs.
Ja grabben med flickvän har gått nu. 1:a perioden. Rögle bäst första 13 min, AIK de sista 7. 2:a perioden nästan tvärtom, 1-1 i den perioden rättvist. I tredje så kämpar ju Rögle självklart men det var ingen fara vår defensiv är bäst i ligan. Offensivt så är Frölunda bättre. Markus var kung i målet! Att påstå att nån annan än Lasse från Frölunda skulle vara bättre än Markus är ett skämt.
Har gäster så att sitta och kommentera är knepigt, men Rögle har varit liks svåra som jagvtrodde men oj så effektiva vi är. Kul för Forsell! (Och oss...)
Tvivlar det här håller. Alltså det ser ut som dom fått order inte göra en knop för mycket. Egentligen ser det ut som AIK har konstant mjölksyra. Den som har pucken får försöka själv bäst det går och resten anländer senare. Inga backar hinner upp och stötta och det är allmänt blekt.
Nu vet man allt är enligt plan men inte är det mycket sprutt och spelglädje.
Ok!!:)
Norman (check)