Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen

SHL 2015/2016

Sv: SHL 2015/2016
hanzon:

Själv gillar jag SAIK och brukar faktiskt hålla på dem, men visste inte att det var en bandymatch ikväll?

Blister Brigade: Jo så kan man se på det ;-)
Visst finns det ett par stycken som har utvecklats men kanske inte blivit så bra som man hade hoppats på!!!

Ni har inte som jag förvånat mig över varför David R valde spel i en annan liga än att komma "hem" till SAIK?

Ja det lär nog bli det, hoppas på en bra match!!
Lycka till!

{7943}:

Vi har nog flest ordinarie spelare från den den egna kommunen av samtliga lag i SHL?

Försöker ställa in mig på Växjöseger.
Vinner vi inte ikväll har vi gett bort minst en match.
Då var det inte meningen.
Eller bara helt enkelt att AIK inte kom upp i rätt nivå när det gällde som mest.

{7943}: Kan oxå tillägga att jag hoppas det ska gå bra för löven (så länge vi inte möts ;-) )

Hoppas verkligen att SAIK vinner ikväll.

{7943}: Kul att höra att så många vill komma och utvecklas med oss ;-)

Kommer att bli en nagelbitare i kväll, kämpa AIK!

{7804}: Förstår din nervositet som du har!
Det som roar mig en aning är att du kallar motståndet för Växköp!!
Ser det som att kasta sten i ett glashus faktiskt ;)

Kan upplysa dig om att Skellefteå har lika många egna produkter i årets lag som MoDo hade nämligen 3st!!!
Och i ert J20 hade ni om jag inte minns fel 9st mot MoDos 5st av en trupp som är på 30st spelare!!

Önskar trots allt lycka till ikväll och detta främst för norrlandshockeyns skull!

Blister Brigade: Har en dålig känsla ikväll. Givetvis ska jag dit och skrika mig hes, för hoppet är ju det sista som överger en.
Läser på NP-forum att det kommer en busslast lövare ikväll. Undra vilket lag de ska heja på? :-)

Blister Brigade:

Ja sablar vad nervös man är. Hoppas spelarna är mindre nervös än vad jag är. Jag kommer knappt kunna hålla i min White Russian, så kan tänka mig hur svårt det skulle vara att hålla i en hockeyklubba och trixa med den.

För mig känns det som det är lite fördel Växköp Fakers. Det har vart väldigt jämnt rent spelmässigt över 6 matcher, och visst har hemmalagen vunnit alla matcher. Men mentalt känns det som slagläge för Växköp, det mentala talar för dem. Hoppas att jag har fel, och att grabbarna kan göra en bra prestation.

Idag är dagen D, vinna eller försvinna! Har ändå en bra känsla för i afton! min shit va nervöst det kommer att bli

Viktig match imorgon minst sagt.

Tycker det känns bra men med tanke på hur matchen igår såg ut tar jag absolut inte ut något i förskott.

Vinner Växjö måste jag säga AIK inte var tillräckligt bra när det gällde.
Imorgon kanske det blir en bra match men den 6e var en djupdykning.

{7804}: Jösses... Rena lekstugan av frölunda! 1-7 vart ska de här sluta?

Hihihi! 1-7!!!

Mitt tips till Fagge är att sätta in Fabbe resten av perioden och satsa allt på ett gammalt hederligt sprattelgubbeanfall?

Garanterat att de säger att det var fullsatt trots att massor av stolar gapar tomma

Blister Brigade:

Otroligt ojämn match där dvärg-Lassi är på JVM-humör. Känns klart, Frölunda är tre klasser bättre.

Frölunda till SM-final, precis som jag tippade. Enkelt. Svårt att avgöra hur bra de egentligen är när motståndet är så mediokert?

Qatar kan ju ändå vara jättenöjda med sin säsong. Lågbudgetgäng där talang efter talang har slussats in från de egna leden. Sen blev det ju guld för Munks... Qatar menar jag, i damhockey! Undrar hur många gånger man kommer att få höra det, från Börje, från flensis och andra i deras tillstånd av permanent självbedrägeri. Kanske borde de köpa ihop världens bästa curlingspelare så att Qatar kan vinna guld även i curling? Eller varför inte kälkhockey?

Brynäsgubbe: Sluta trolla, det kan du göra i brynäs boken om du vill klaga på att våran kommun sponsrar våran klubb.
Tror nog att vi har lärt oss läxan sen alla våra misslyckande tidigare år

{7603}: Lule blir verkligen överkörda, ren slakt

Ang. damlag menar jag inte att vi ska köpa ett lag utan etablera ett lag så klart

0-2 direkt i andra perioden i ett anfall jag kan svära på Qatar aldrig den här säsongen varit i närheten av.

Däremot är jag 100% säker Qatar kommer vända och vinna ikväll.

Dels behöver dom inget spelövertag utan gör nästan bara flytmål,bl.a höstlöv är en specialitet.
Dels är semifinalerna kopior.

Läste Savage är kritisk kring kommunala pengar och Skellefteå AIK.
Skellefteåbornas egna pengar alltså.

Jag är kritisk till att staten via LKAB och SSAB pumpat in pengar i Qatar. Qatarsupportrar på chefspositioner i de statliga bolagen har oblygt plöjt in hundratals miljoner i ett konstigt projekt.

Dessa pengar som är dina och mina KAN sedan 70-t uppgå till mellan 500-1000 miljoner gissar jag.
Det innebär Luleå HF aka Qatar kan vara skyldig varje svensk medborgare så mycket som 100 kronor!
Fy satan!

Ikväll tror jag det ologiskt slutar med vinst för som jag tycker det näst minst skickliga laget i SHL -Qatar.
Logiskt på så sätt de bägge semifinalerna nog följer varandra med hemmavinster.

Blister.
Tror du missat något grundläggande om Skellefteå AIK.
Det är inte AIKs stil att som du i Qatarboken önskar att bara "skaffa ett damlag till riksserien"
Det låter som du har Qatartänk att det bara är att köpa in ett damlag. Lätt om man har en miljardär som betalar.
Även om man hade en miljardär är jag ganska säker det även strider mot Skellefteå AIKs ideologi.

Brynäsgubbe:

ni i er kommun får såklart göra vad ni vill med era pengar. Men att blåsa barn, ni känns synnerligen skrupelfria i Brynäs faktiskt. Usch!

{7804}: För att ni har ett bättre lag, som möjliggörs på grund av kommunen och Skellefteå Kraft. Inte svårare än så.

Förresten fruktansvärt fel nämna endast en spelare i kväll.
Är någon bra?
Tror det mesta handlar om att en 7e hemma hägrade.

Kan någon förklara vad Petterström gör med 3 sekunder kvar som inte åker ut på Gynge utan låter han kliva in och ta skott?

Det är så skumt så jag vill egentligen inte ens ställa frågan.

Brynäsgubbe:

Varför har ni förlorat 16 raka matcher mot oss? Är det pga vår kommun, eller bolaget Skellefteå kraft? Luktar dålig förlorare.

Växjö vann rättvist och har varit bättre i fem av sex matcher. Hallam har ätit upp Wallson även i år. Detta vinner vi inte.

Bara att gratulera Växjö till en otrolig vändning. Kiiskinen är jävligt bra, så även Rogga Rosen.

Blir en spännande match på Onsdag

Blister Brigade: Ni har stort bidrag från både kommunen och Skellefteå Kraft, tror du er framgång kom ur luften eller?

Brynäsgubbe:

Vi har vart minuter från konkurs, snubblat på målsnöret 16 år i rad, satsat på att bidra till svensk hockey och fostra spelare, och bjudit på offensiv underhållande hockey

Blister Brigade: Ni tar det på Onsdag.

Fyfan va tungt... Vi var helt uddlösa i slutet det känns som soppa torsk
Blir att sova dåligt i natt

Brynäsgubbe: Va menar du det? Prova förädling av juniorer och några lyckade spets köp

Tror aldrig jag sett AIK så fantastiskt värdelösa och kraftlösa.

{7804}: Haha vad har Skellefteå gjort för att förtjäna ett så bra lag senaste ~5 åren? Verkligen ingenting.

Blister Brigade:

Det är inte nyttigt för hjärtat att se våra matcher mot Växjö. Det är fan inte sant? Det var kanske bara en White Russian fueled mardröm då jag dessutom lyckades somna med snusen inne? Näe, det hände just.

Otroligt spännande matcher, men de har en sådan osannolik röta att man inte tror att det är sant? Vad fan har de gjort för att förtjäna detta av hockeygudarna? Mammondyrkande köpelag utan anor.

HELVETE!

hockey_21: Stor risk för toa kö, gäller att våga i sudden och inte falla tillbaka men det känns som lakers har övertaget nu....
Shit va nervöst

Helt sjukt att den går in, snyggt som fan av Kiiskinen, jösses!!

hockey_21: Tror att SAIK vinner

Blister Brigade: Hoppas inte att era spelare skiter ner sig nu. vill verkligen se ni mot luleå i final

Omg... 59.59!

Känns rätt bra, fortsätter det så här så har vi god chans

Härlig bara inte lakers gör en snabbt kontring nu
Hm pp växjö ska det komma nu....

Snacka om öppen kasse...

{7804}: Haha Ritola missar inte andra läget! Fy fan va nice!

Blister Brigade:

Stabil förstaperiod mot ett bra Växjö. Synd att Urboms skott inte är en centimeter til höger då att det då går stolpe in och synd att A Pettersson inte får till ett bättre avslut i friläge.

Vi spelar smart och släpper skytten, Svensson har full kontroll på alla avslut. Vi ligger och väntar på att Växjö ska förivra sig och då hugger vi som en kobra. Ligger dock lite långt ifrån den i mittzon och de tar sig enkelt in, vi kan stå upp bättre och sätta mer press

Skönt att ha ledning även om växjö var bättre än oss. Tur vi har en av seriens bästa målvakter i svensson, bara jobba lite hårdare och börja sätta passen på bladet och mindre slarv så kan det gå vägen i afton

Det är få dagar man känner sig så svensk som dagarna Qatar åker på stryk.

Jag tror det bor en liten göteborgare i hos alla utanför Luleå kommun.

Göteborg där har vi alla varit någon gång och haft det gött.

Avenyn,Liseberg och den goa atmosfären med alla trevliga som man tjötat me.
Inte konstigt man lägger sig till med lite göteborgsdialekt en sån här dag.

{7804}:
Såg handbollen på 3an och Sverige tog sig till OS i Rio med ett straffmål 2 sekunder kvar! Malmö exploderade av glädje! Sverige exploderade av glädje!

Tydligen gör goa gubbar 3-2 i sudden och Göteborg exploderade av glädje!
Sverige exploderade av glädje!

« · 1744861 · »