Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen

SHL 2015/2016

Sv: SHL 2015/2016
Daddeh:
Jag tycker det känns som det skrivs 10 ggr mer hat på er sida av du vet vem.

Läste nyss denna intressanta insändare av en ganska tung person tror jag.
se länk.

Fasiken man blir orolig om det börjar bildas opinion mot Osten.
Han måste stanna för han tror jag helt ärligt är en viktig pusselbit för Skellefteå AIK.

L-G Niemi,Jimmy Landström och nu förra sportchefen på kuriren skriver det vi alla andra ser.

{7603}: Hahaha! Hat? Jag ser inget hat, men jag ser att vi har roligt åt er lagkapten som är rätt larvig. Du kommer aldrig någonsin se mig sjunka till den avgrundsdjupa nivå som du och Yoda gör ibland. Ni har en nivå som de flesta aldrig skulla röra i ens med en radiostyrd pekpinne. Sedan hade jag väl inte förväntat mig mer än ett "men ni då"-resonemang från dig.

Tycker du inte själv det är kontraproduktivt och rent av utvecklingsstört att efterfråga en högre nivå från Zappa bara för att i nästa stund förolämpa honom och hans lag? Lägg dig själv på en högre nivå, utan skitsnack, så kan jag lova dig att du blir bemött på ett bättre sätt. Just nu är ni två Romson och Fridolin här på hockeysnack.

{7943}: Du ser vad som händer härinne närmdu vill prata hockey? Hån hån och åter hån.

{7804}:
Jag kan bara svara för mig själv och säga att jag har INTE gaddat ihop mig med någon över huvud taget men sen att tex jag kommer överens med bl.a MoDos, Brynäs och Luleås supportrarna på ett respektfullt sätt beror på att vi snackar enbart hockey! Vilket jag även har försökt men det dröjer inte länge innan att det ska dras upp snack om urindricka mm...

Kan dock avslöja att ca 95% av Umeåborna INTE var så impade över att vi skulle vara nån jävla kulturhuvudstad över huvud taget!! Låt "fjollträsk" hålla på med sådant för att kultur är olika från person till person. Jag ser liksom hockeyn och motorsporten som min kultur och var definitivt INTE intresserad av att betala och bli påtvingad nått opera dravel!!

Men att vi två inte kommer att komma överens är lika klart som amen i kyrkan!! Det liksom sitter i generna på mig i alla fall!!
Om du kollar in på min presentation så får du en liten hint om hur länge jag har följt mitt Löven eftersom jag minns Mats Abrahamssons övergång till er som om den vore igår!

Sedan håller jag med om att detta snack om Qatar och Fiskrens har gått lite överstyr men bryr mig överhuvudtaget inte om det men det som förundrar mig är att du använde dessa namn strax innan finalserien men nu pratar du om FHC med mycket stor respekt vilket jag måste säga hedrar dig!

Nu har du min åsikt i detta ämne och pratar gärna hockey med dig men att stå och slå sig för bröstet i varje mening man skriver finner jag inget nöje i att svara på för det leder ingen vart i vår diskussion. Men vill du snacka hockey så går det utmärkt!

Amen!!

Daddeh:
Och vad tycker du om ert egna podium i kväll? hat hat hat.

{7603}: Äh var inte så ledsam nu...dra lite roliga nazistliknelser igen så lättar du säkert upp stämningen. Sedan om du eftersöker förbättring från Zappa kanske du inte ska håna honom och hans lag i efterföljande mening?! Ditt höga podium du ställt dig själv på luktar skit.

{7603}: Härinne anpassar man sig efter klimatet. Sopa rent framför din egen och vinfyllots dörr så ska du nog se att klimatet blir mycket bättre. Hänger på er två och ingen annan.

Zappaholic:
Häng var du vill och skriv vad du vill men senaste tiden måste jag säga du mestadels uppfört dig illa här inne.

Faktiskt verkar ditt dåliga humör sammanfalla med er oroväckande silly.

Talanger-Förlåtande ledarstil-Spel-Kreativa stjärnor-Bulan? skulle inte tro det.

Lite hockey.
Kommer inte AIK upp ett snäpp eller två känns silvret logiskt tyvärr.
Två år i rad man blir besviken att laget underpresterar tycker jag.

Öberg verkar enligt norran ta vid efter Wallson och det känns bra.
Är nöjd med både Lindgren och Öberg utan att veta något om dom och hur det ska gå.
När allt går bra tycker jag det är rätt fortsätta samma linje.

{7603}: Här har man inget för att hålla någon trevlig ton när det finns två forumtroll som vinfyllot och hans sidekick, dvs Yoda och du.

Har vid ett flertal tillfällen försökt hålla god ton men det slutar alltid i hån från er sida. Skriver du skit får du skit tillbaka och så länge det är öppna forum hänger jag var jag vill utan att du ska ha en åsikt om det.

Begrips?

Zappaholic:
Tror nog det mesta här inne hade legat på en mysputtrande nivå om inte haters som du dök upp här inne.
Ta bara när jag skrev AIK nog har ett snäpp kvar så var man från vettet enligt dig.
Trevlig ton?

Yoda.
När det går dåligt brukar jag hålla en låg profil och försöka inse vad som är fel och ta till mig något som är bättre.

Tror läget för konkurrenterna är för oroande och AIK så ofattbart framgångsrika de måste önsketänka och fly verkligheten.

Det är då hat smutskastning,hopgaddning, utfrysning och mobbing av stjärnan lindrar för stunden.

{7603}:

det är faktiskt inte ett dugg konstigt att fansen från Qatar, Brynäs och löven i gaddar ihop sig mot oss förlorarnas hörna. Inte ett dugg konstigt faktiskt.

Vi är ju dynastiernas dynastiförening, 5 raka seriesegrar och 6 raka finaler. Det ska bli spännande att se ifall vi kan hitta vårt spel mot ett väldigt duktigt Frölunda och vända på steken redan imorgon.

Qatar har ju bara lyckats gå till final en gång på 20 år, och då slog man rekord i negativ bemärkelse då man var det första laget någonsin att torska i fyra raka matcher. Mot oss såklart.

Brynäs är ju uppe i en minst sagt maffiga förlustsvit... alltså 16 raka torskar... mot oss! Nog förstår man att det lätt brinner en säkring i proppskåpet!

Löven... ja här behöver man inte ens skriva någonting.

Inte ett dugg konstigt att de gaddar ihop sig. Det får man ta när vi är supportrar till dynastiernas dynastiförening Skellefteå AIK, halleluja!

{7603}: Det är här flödet hatar, du har blivit hemmablind...

{7804}:
Ja nu flödar hatet hos våra grannar och som vanligt värst i norr.
Måste säga jag har svårt förstå dom som har överseende med Sven Savage och tycker han är frisk.
Verkligheten är deras största fiende.

Har smält gårdagen någorlunda.
Onödigt nämna namn utan räcker med tänka på hur otroligt mycket som var slarvigt,blekt,tokigt och konstigt.

Fortsätter det på samma sätt känns det kört,ska inte gå vinna en final så långt från toppnivå.
Tror dom är ganska oförbrukade men skärpan och spelet måste börja funka.

{7804}: Felaktigt bruk av mammondyrkande igen. Hur många klasser fick du egentligen gå om i grundskolan när du inte lärt dig det ännu? Är du ännu kvar bland andraklassarna kanske?
Såvitt jag vet har din egen klubb störst eget kapital av alla SHL-lag, och tom la ner ert eget damlag som belöning för att de nådde högsta serien. Allt bara för att ni, likt Smaug, ska kunna sitta och ruva på en pengahög. Dyrka pengarna skulle man tom kunna säga. Tänk vilken goodwill Skeå aik hade fått om de i julas släppte pressmeddelandet "Våra fans förtjänar julgranar". Kan ju inte röra sig om något större belopp och hade garanterat blivit en riksnyhet. Istället sitter de där på kansliet och jublar åt alla pengar de lägger på hög och även i framtiden får in från kommunen. Kanske tom betala tillbaka lite pengar till Björklöven och Luleå som var högst delaktiga i att ni överlevde konkursen då ni hade det så tungt. Istället saknar ni en total brist på ödmjukhet och står för den högsta mammondyrkan av alla SHL-klubbar :)

{7943}:

Vi har inte dåligt samvete för att grabbarna från Clemens, Bergsbyn, Jörn, Boliden, Kågedalen etc lirar med oss, nej. Däremot skulle vi nog ha dåligt samvete om vi var ett mammondyrkande köpelag utan anor.

{DansbandsHjon}:

Ok, då säger vi så. Ni har ju rent ut sagt ruggiga juniorlag, och a-laget kryllar ju av egenfostrade talanger som ni tålmodigt byggt upp! Hihihihi!

Själv tror jag vi har stort stöd i många orter i norr- och västerbotten, förutom de östra hybridska delarna av norra norrbotten där man bevisligen är synnerligen dåliga på att spela ishockey.

Men det jag skriver är lögnaktigt, er egen sida är... faktaspäckad information där allting är sanningen! Japp! hihihihi!

jag dööööör! hihihihi!

{7804}: Ursäkta att jag lägger mig i men när du påstår så uppenbart lögnaktigt kan jag inte längre hålla tyst.

Ni plockar INTE längre Norrbottensfödda talanger av klass, nej den tiden är förbi. Osten har skruvat år kranarna och idag finns inte en enda Norrbottenskille av kvalite i era juniorlag.
Du förstår att idag finns det ingen Norrbottnisk spelare i TV-pucksålder och tidigare som inte ogillar Västerbotten i allmänhet och SKE i synnerhet så där har ni inget att hämta. Det tog tid men nu är den marknaden stängd. Nu senast försökte uberlasse men komsi komsi till Lundeström men se den gubben gick inte.

Det här har givetvis du och andra Internetkrigare uppmärksammat och inser allvaret med och taktiken nu är att på alla sätt och vis smutskasta LHF i allmänhet och Osten i synnerhet men bara att inse, SKE:s storhetstid uppbyggd av Norrbottenstalanger är över.
Allt har ett slut bara för dig att inse, nu är det vi som hämtar killar från Västerbotten, speciellt målvakter........

Ha en bra dag.

{7827}: Jo, men så är det bara att titta vilka som spelade i Elitserien då också....bra mkt högre kvalité på spelarna. Jag tycker att denna debatt lyfter ni SKAIK-fans mest fram för att hävda er på nått vis att ni har haft det bästa laget någonsin i Elitseriens historia vilket är bull....bara att titta på laguppställningarna, t.ex 2004-2005. Inget lag i dagens Elitserien skulle inte vinna i en serie bäst av sju mot något av lagen.
Då dessutom en del av dessa herrar som var med 2004-2005 fortfarande håller hög nivå i NHL så var dom nog minst lika vältränade då.
SÅ denna debatt är bara löjlig som mest ni lyfter fram, men du får ju absolut tycka motsatsen...och det är bra att du och Blister iaf debatterar på ett normalt sätt trots meningsskiljaktigheterna till skillnad mot dina andra "kompanjoner" här.

M.Lemiux: Nej, jo, men nej, jo, nej, jo... Vi tycker olika helt enkelt!

{7804}:
Vart dom är hämtade ifrån bryr jag mig inte om utan bryr mig mer om hockeyns överlevnad som sådan!!
Nu har jag inte nån speciell insikt på hur SAIK har sitt samarbete med småklubbarna?

Men tycker personligen det där snacket om att dom ska känna sig hedrade av att reprisetera låter som ett försök att dämpa ett visst dåligt samvete!

Vad löven gör, ja vi bjuder in småklubbarnas juniorlag att delta i cuper och även lägger träningsmatcher i deras hallar och låter gästande klubben få ta intäkterna bland annat.

Och det ni gör, gör ni bra inget snack om detta men man ska inte förklara bort det som står längst ut i kolumnen på elitprospects!!
Detta trots allt är ett kvitto på att moderföreningen har lyckats!

Hoppas att du förstår att jag månar om hockeyn som sådan och skulle ha haft denna diskussion oavsett vilket lag som du håller på!

Sen tycker jag att du ska tona ner ditt snack om dynasti för det låter lite patetiskt för saken är den att ni var ändå ute ur SHL i 30år!! Finns lag som aldrig har vart ur denna serie och de som har kommit tillbaka på kortare tid!!

Visst jag vet att du gillar att slänga käft men det blir liksom lite urvattnat bara att snacka som så för att ta MoDo som exempel så kan det snabbt vända speciellt när det byts ut lite folk i styrelse poster och att de nya kanske INTE har samma goda kontakt med tunga sponsorer!
Det kan jag känna en viss oro för att tex ta Boliden Minerals som styrs från "fjollträsk" med folk i dess styrelse från just "fjollträsk"

Vad tror du att dessa kostymnissar bryr sig om SAIK när dom hänger på DIF eller AIKs matcher!!!

Jag kan ha helt fel där men det tåls att tänkas på och som sagt så är det sjuka pengar i en spelare som har 3-4miljoner per år och kanske knappt levererat på 50 matcher!!

{7943}:

Ok. Det fanns alltså ingen 16-18 åring hämtad från Löven, Lycksele eller Malå? Ok.

Hur tycker du man ska ge credd till småklubbarna i kommunen? Som FU skriver.

Jag tänket såhär: det man ska göra är att inte glömma bort spelarnas moderförening, även om de spelat i stadens representationslag sedan 13 års ålder. Om de lirade knattehockey på uterinkarna i Kusmark, Clemens, Jörn, Varuträsk, Bergsbyn, Medle, Byske, Bureå, Kågedalen, Lejon, Lövånger, Myckle, Buerå... Så gjorde dom det! Alla dessa håller på Skellefteå AIK och alls känner en stolthet att producera en ordinarie spelare till dynastiernas dynastiförening Skellefteå AIK!

Det är ju det vi gör! Inte som sörlänningarna som låtsas att de är från samma moderförening. Skellefteå AIKs 10-åringar är inte bättre än Clemens och Lejon, däremot för 15-åringarna skiljer det en hel del.

Du får jättegärna tycka att en kille som lirar i Vännäs eller Teg som10-åring inte är en egen produkt.

{7804}:
Det första tog jag som ett litet exempel bara!!
Ja från egna kommunen ja, men dom är fortfarande INTE fostrade i SAIK!!!
Utvecklade är dom men om vi ska ha kvar lag i de lägre serierna så måste småklubbar i tex Div2-3 få lite kredd för sina spelare!!
Som utvecklingen ser ut så finns det snart inga lag kvar i dessa serier!!! Hur ska ni då hitta en talang i tex Åsele???

Varför jag inte spyr galla över tex MoDo eller Luleå så har vi samarbetat under mycket lång tid, redan på 70-talet och detta har SAIK inte funnit sig att göra i samma utsträckning!!
Det har liksom vart ett givande och tagande mellan lagen, visst har en viss konkurens infunnit sig mellan lagen och dess supportrar men det har ändå vart med respekt!

{7943}:

ok. Vilka har kommit från Lycksele, Malå och Löven i 16-18 års ålder under de senaste 10 åren då?

Själv tänker jag så här:

Vi har flest spelare från den egna kommunen av samtliga lag i SHL, vi har flest spelare fostrade i det egna juniorlaget av samtliga lag i SHL. Men alla är inte från Skellefteå såklart, och inte alla är från juniorlaget, även om de är i majoritet. Vi plockar in stortalangerna från norr- och västerbotten och vi siktar på att bli norr och västerbottens lag! Ifall MoDo lirar i allsvenskan så tror jag nog att änny fler Umetalanger kommer att välja oss, men har inte sett dig spy galla över att MoDo tidigare lyckats locka till sig västerbotten största talanger?

{7804}:
Ja men då förstår jag att du inte kan resa upp, minns själv hur detta var när jag bodde ett år i Göteborg!!

Ska säga som det är att tyvärr har SAIK lags sig till med att säga att man fostrar många unga talanger och det håller jag med om men att automatiskt göra dem till egna produkter när dom har kommit från Lycksele, Malå, Löven mfl i 16-18års åldern just det sticker i ögonen på folk!!
Känns liksom lite fel när resten räknar sina junisar som kommit från andra lag som just vad dom är och inte egna produkter!!

Sen beror det hur man ser på detta!! Närområdet, Kommunen, Länet, Landet!!!

Tyvärr är det nog som så att ALLA lag i HA och SHL är just köpelag och inget annat!!!

{7943}:

ja tänk om vi inte hade blivit räddade av löven? Tänk om inte Israel hade bombat USA i 911? Herregud!

Kan såklart inte önska löven lycka till, eller säga att det vore roligt att ni skulle gå upp. Det kommer i alla fall inte att hända då ni helt enkelt är sämst.

Men det skulle faktiskt vara lite kul om vi fick spöa er inför publik, så att alla fick se vem som var bossen i Västerbotten. Nu menar jag inte att vara bossen genom att dricka urin på operascenen, utan att vara bättre i ishockey!

{7943}:

vadå facit i hand? Jag har sagt samma sak i ett års tid!

Frölunda är jävligt bra och blir en tuff nöt att knäcka, som befarat! Hoppas och tror vi kan knäcka dem i Scandinavium.

Jag bor inte i Skellefteå, så svårt att åma upp norr och se matcherna live. Men har däremot sett flera matcher i slutspelet live i år, i Sörland.

Jag blir angripen av Simple Zappa för att jag upprepar mig, och jag förklarar att upprepningarna har vart korrekta hela tiden?

Nog får du komma här och skriva att Skellefteå AIK är ett köpelag när vi ställer upp med flest spelare från den egna kommunen och flest spelare fostrade i det egna juniorlaget av samtliga lag i SHL. Själv tykce jag mer att Qatar och Växjö är köpelagen.

{7804}:
Ja du tänk om ni inte hade fått stöd av oss när det såg lite illa ut för er!!
Tänk då hade ni spelat under namnet Lejon nu!!

Nä att fantisera överlåter jag åt dig, för det är du underbart bra på!!

Jo han såg sjukt taggat ut liksom Berts ansiktsuttryck sa mer än Pesonens 300000:-/månaden x 12 = 3,6Miljoner/år när han drog på sig ännu en utvisning!!!!

Daddeh:

jag håller faktiskt med dig, tro't eller ej. Gnomström förtjänar verkligen att lira i 4elinan i bottenlaget Brynäs.

{7804}:
Det där är lätt att säga när man har facit i handen.
Men att du hyllar Frölunda på detta sätt!!
Hur är det med fiskräns och köpelag som du kallade FHC tidigare!!
Kan det vara så att tron på det egna laget håller på att mjukna??

Du bör kanske vara mer orolig över att er capitano sitter på kontrakt över nästa år och det kan till och med en blind se att tempot börjar att bli ett problem!!
Det spills en massa energi på att döma ut andras värvningar och slå sig själv för bröstet hur sjukt duktig du är på allt!!
Tacka fan för att du blir hånad, erkänner som Umeåbo och Löven fan att jag har stor respekt för flera SAIK anhängare!!

Men vet inte vad du är för typ av supporter och bryr mig inte heller men det verkar som att du inte är personligen och ser på matcherna!!

{7943}:

väldigt onödig utvisning där av en övertänd Jimmie. Men såklart korrekt av domaren.

Totalt sett har guld-Jimmie vart bäst i AIK under finalspelet. En gigant.

Tänk så här Jaca. Vi hade ju några spännande bataljer där 2002/2003/2004. Tänk om Mats Lavander, som är lika gammal, spelat upp er i SHL, och i SHL utvecklades Lavander till en gigant i ligan och i landslaget som han represnterade 85 gånger. Han kom upp i över i 500 i er fula tröja och ansågs av experter som en av de bästa kaptenerna någonsin i ligan. Lavander utsågs av de andra spelarna till hela Sveriges bästa spelare! Han utvecklades till en av de mest fruktade och samtidigt hatade spelarna pga sin tuffa spelstil.

Tänk om det hade blivit så Jaca, Tänk om Ni hade haft hockeygudarna på er sida, och tänk om Lavander hde haft en gnutta talang i kroppen likt guld-Jimmie.

Det kan du ju fantisera om Jaca!

{7804}: Nej jag menar inte att de har bra ekonomi, vilket de uppenbarligen inte har. Det jag menar är att han är värd det. Har Brynäs så många bättre spelare att Granström bara platsar i fjärdelinen så ser jag dem helt klart som en guldkandidat.

Daddeh:

du menar alltså att Brynäs har så jävla bra ekonomi, trots -8 millar årets säsong, utraderat eget kapital och dåligt stöd bland sponsorer och publik, de har planerat att värva in Gnomström för 200 papp i månaden för att sätta honom i fjärdekedjan?!?

{7804}:
Han såg sjukt taggad ut där han satt i slutet av matchen efter det att han hade svingat sitt trollspö igen!!
Har du totalt förträngt att Guld-Jimmie höll på helt egen hand fixa så att ni torska mot Lakers!!

{Simple Zappaholic}:

om man skriver sanningen dag efter dag, vecka efter vecka, då är man ingen rättshaverist, utan en hockeyanalytiker. Om man har rätt dag efter dag, vecka efter vecka, då är man ingen rättshaverist, utan en person med djup kunskap.

Jag har sagt samma sak inför säsong, under säsong, under slutspel. Det kommer att bli Skellefteå AIK mot Frölunda i finalen, och där håller jag Frölunda som favoriter. Just nu ser Frölunda ut som favoriter, mot Skellefteå AIK. 100% rätt än så länge.

Jag skrev att Qatar skulle floppa då de inte har några spelskickliga backar och därför inte kommer att kunna ha något eget spel. Börje tjatade om 107 kg dit och 104 kg dit, men det spelar ingen jävla roll i modern hockey. Även fast de köpt ihop det dyraste laget så skulle de inte gå till final då Frölunda och Skellefteå är klasser bättre, och det stämde! Utöver detta så hade halva laget i sedvanlig ordning kritat på för ett annat lag när slutspelet drog igång, och laget uppträdde utan hjärta. Så blir det ofta när man är ett köpelag. 100 rätt.

Jag skrev att Brynäs skulle överraska då laget hade en otroligt vass spets. Däremot skulle man inte kunna utmana topplagen Skellefteå och Frölunda över en hel serie, då bredden i laget är på tok för svagt. När spetskillarna tappade formen eller blev skadade så dalade laget från en 4e plats till en 10e plats. Där hade jag 100% rätt, även om bredden var ännu sämre än vad jag kunde ha fantiserat ihop.

Jag sa hela tiden att flopplaget i serien skulle blir MoDo och att de skulle riskera åka ut. Föreningen har tappat sin koncept och sin identitet, och man har ett gäng överbetalda knektar utan hjärta för föreningen i de ledande positionerna, och tyvärr tyvärr fick jag även 100% rätt även där.

Jag tror nog jag har haft helt jävla rätt i nästan varenda grej jag har skrivit om och om igen? Eller vad tycker du?

Nästa år tippar jag att ni i Brynäs är i ett ytterst prekärt läge. Ni har ett dåligt momentum som förening, det känns om ni är på väd ner. Ekonomin är totalt urusel och ni tappade 8 millar utan att ställa ett märkvärdigt lag på isen. I pricnip varenda talangfull och ledande spelare lämnar laget. Då går er sportsliga ledning in och värvar in David Råttio som förstamålis med en väldigt darrig Sandström som andremålis. Ni bränner 200 papp, dvs drygt 3.5 miljoner per ett år inklusive sociala avgifter för en ytterst begränsad och medioker 3e 4e center som Jonatan Gnomström.

Med mina hockeykunskaper så skulle jag var mycket mycket orolig om jag var ett Brynäsfan.

Så känner jag. Så får ni gärna vara hör inne och håna oss efter att vi förlorat en SM-final mot ett väldigt skickligt och duktigt Frölunda.

{7804}: Nej, jag tror du har fel.
Rautio är nog snarare en pålitlig backup till Felix som ses som en klar kandidat till förstaspaden, vi satsar på våra juniorer.
Mannberg är ju en uttalad rivig gnuggade i en fjärdeformation och ingen uttalad poängproducent.
Granis är en mycket kompetent center för en första/andrakedja. Tycker du kunde se igenom ditt Luleåhat någon gång. De lånade honom bara två säsonger.
Sedan borde du kanske sluta se våra nyförvärv som ersättare för de förlorade spetsspelare vi tappat. De har vi inte värvat än!

{7804}: Om Brynäs kör med Granström i fjärdekedjan skulle jag nog tippa dem som en given guldkandidat. Han avslutade enormt snyggt i Luleå och är värd 100 gamnackade Janne Penisare eller Jimmie Jumpare för sitt lag. Förutom Wallmark blir Granström den svåraste spelaren att ersätta och jag önskar Osten hade pyntat upp 250k/mån för att få behålla honom. Jävla Brynäs som missuppfattat våran deal med att ta en spelare vi verkligen ville ha kvar:)

{7804}: Då var du säkert extra stolt i slutet av tredje...

{7827}: Jo, definitivt Sofos

KulaShaker:

David Råttio är ju er förstemålis nästa säsong, en skotträdd dvärg.

Mannberg är SHLs ofarligaste forward, förutom för oskyldiga kroggäster ska tilläggas.

Gnomström är den hjärndöde 4elinagnuggaren ni bjuder 200 papp i månaden för.

På förhand känns ni som en kvalkandidat.

{7804}: Haha, ingen bryr sig när du skriver samma skit dag efter dag, vecka efter vecka. Du är en rättshaverist i ett trolls skepnad...

{Simple Zappaholic}:

förstår hur du tänker. Guld-Jimmie har vart vår bästa spelare i SM-FINALEN!

{Simple Zappaholic}:

sen tänk om Lavander och Harju kunde göra comeback i Brynäs. Det skulle va nåt!

Jag tror nog att alla lag redan nu tänker: fan också Brynäs har Mannberg, Gnomström och David Råttio i laget, det blir nog svårt nästa säsong mot detta lag som vet hur man lägger en budget.

{7804}: Mannberg känner jag igen som en tredje/fjärde- kedjespelare i Brynäs i övrigt vet jag inte riktigt vilka du pratar om och i vilket sammanhang

{7804}: Själv väljer jag att lyfta fram Stor-röven. En gigant bakom förlängd mållinje i anfallszonen...

{7603}: På väg upp och inte nått toppform än? I tredje matchen i finalserien? Är du helt från vettet?

{Simple Zappaholic}:

Ikväll vill jag lyfta fram Mannberg, David Råttio och Gnomström. Tre giganter!

{7804}: Pesonen klev verkligen fram idag. Spelade väl alla åtta-nio PP så det klart att det var en riktigt finfin utdelning för honom.

Han stod ju mest och hängde vid sargkanten och ville byta så fort det blev försvarsspel. En riktig förebild. Han hann också med en ful spearing men den missade du såklart, ditt fyllo.

{7603}:

Vi spelade på 11 forwards ikväll istället för normala 13 då Petterström åker på en skada. Holmström knäskadad i en icke ojuste situation, Petterström skadad ikväll i en olyckshändelse, och så har ju Lauritsen ostraffat slashat av handleden på A Pettersson.

Klart våra Sovjetiska forwards blir tröttare än vanligt

Vad tror ni.
Vet inte om det här är rent önsktänkande men jag inbillar mig båda lagen såg lite trötta ut i tredje.
Det jag hoppas är att AIKs trötthet handlar om att vi är på väg upp och inte nått toppform.
Frölundas trötthet inbillar jag mig handlar om begynnande soppatorsk.
Ren gissning.

För övrigt är det otroligt kul att se Börje Gnestadius sitta där och tokhålla på Värsta Köpelustan 😀

« · 1746493 · »