Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen

SHL 2015/2016

Sv: SHL 2015/2016
Händer ganska mycket i dagarna.
Angående silly och kontrakt känns det som det är lika bra alla utgående tas efter slutspelet nu.
Antingen att de flesta varit klara och förlängda en bra bit innan slutspel eller efter,inte just innan tänker jag.

Roligt se Backlund i målet.

Undra om det inte tyvärr blir klart med kval för Modo ikväll. Kanske är lika bra så dom får börja ladda och förbereda sig.

Intressant det Lasse J sa i norran,visst tolkar man allt positivt men spännande höra. Det här med så många utgående tror jag beror på det finns stora angenäma problem.
Inte som det kan vara för klubbar som Qatar där många vill bort och få är intresserade skriva på.

Zappaholic:
Tackar!! Är dock lite osäker om du är ironisk,halvironisk eller ärlig när du beskriver tonårstiden som njutbar?!:) Har precis haft en hantverkare hemma som avslutat en renovering av toan på övervåningen. Han beskrev sin papparoll till två tonårsflickor som extremt olustig,han oroade sig mest hela tiden.

Nåväl hoppas du är ärlig :)

Ok 20 min till matchstart. Kul med Backlund och verkligen väntat då ledningen tidigt gått ut med att han ska få någon start. Även spännande att se Pesonen med sina gamla vapendragare.

Därför blir det extra olustigt när man läser motståndarfan som kritiserar valet av Backlund som osportsligt:( Vi har genom bra spel satt oss i ett gynnsamt läge där vi kan spara på spelare inför slutspelet. Om motståndarlag vill ändra på det så är det bara tvinga oss att slåss ända in i kaklet,sen är det en annan sak att inte göra sitt bästa vilket förstås ingen 'sane' tvivlar på. Men med tre landslagsspelare från denna säsongen borta är vi givetvis rejält försvagade.

Men tippar med hjärtat och säger 3-3. Backlund vinner sedan bonuspinnen åt oss på straffar:)

Vad hjärnan tänker lämnar vi:)

Ikväll ska jag passa på att pusta ut och fira med en iskall sierra Nevada Pale Ale och en 'skvätt' 16 åring från Lagavulin (som en mkt trevlig person varit och lämnat)

Kom igen nu AIK:)

Janne Pesonen+mål=sant(snyggt såklart också)

Bra start!!

Xtravaganskaja: Haha, jag var både ironisk och ärlig. Det pendlar snabbt från att man är världens bästa farsa till att man är sämst och inget fattar...

Wow vilken period :) fruktansvärt vasst passningsspel och DIF ska vara glad att det bara står 1-0.

Bra start av Backlund och Pesonen. Pesonen ser spelsugen ut och man ser vilken kemi det är mellan han och Zacke. Calof funkar även han bra.

Tänk att vi har Marre,GuldJimmie,Lindholm och Mackan utanför. Helt sjukt egentligen:)

Kom igen nu AIK:)

En äkta Skelleftetaktik ikväll: gasen i botten!

Kul att se Backlund i kassen, och i Qatar står då Philip Gustavsson. Högberg lirar i Linköping. Det betyder att vi har två stycken Skellefteåmålvakter ikväll i SHL och noll stycken Qatarväktare. Bättre kvalitet i kassen ikväll.

Länge sedan man såg AIK så här pigga!
Kan ju ingenting om sånt här men såg ut som slutspelstempo och har de ändrat upplägg i år?

{7603}:
Vi gick ner oss ett gäng % medans DIF gick upp ett gäng% och det räcker för att matchbilden ska svänga.

Fantastisk match av Backlund som håller oss kvar i ledningen.

Kom igen nu AIK!!:)

Ja, Backlund håller nollan. Jag är då inte förvånad. :-)

Blir det nytt rekord med poäng i år?

Skellefteå AIK, halleluja!

Xtravaganskaja:
Vågade inte skriva något om Backlund innan matchen var slut.

Jag är lite chockad! Imponerande! Klass!
Kändes som laget kunde åka och fantisera hur mycket som helst för Backlund hade spikat igen!

{7804}:
Men vilken comeback/debut:) Killen var grym:)

Kul!!

Jämn match där vi dominerade 1a,DIF 2a och 3e var rätt jämn.

Målvakten avgjorde helt enkelt.

Kul för alla åsnor som sågade föreningen Skellefteå AIK för starten av Backlund:) Erkänner att jag njuter lite extra när clownerna somnar in ikväll med dumstruten på:)

Kom igen AIK:)

Xtravaganskaja: AIK och Frölunda har lika mycket att spela för. Vi leder ligan med 13 poäng. Hur man än ser på det så är Skellefteå AIK ett jäkla bra lag!

Överraskad Jimmie är tillbaka redan.

Lite oväntat Johan Backlund kanske också spelar. Trodde han skulle få vila och spela sista matchen på tisdag.

Många intressanta matcher och placeringar som snart ska avgöras.

Intressant om AIK men även Pesonen kan fortsätta växla upp. Tycker det var länge sedan AIK gjorde en så bra match som senast.

Läste någon spekulerade det kanske var en Backlundeffekt. Inte alls otroligt för det såg verkligen ut som laget trivdes,var trygga och fick en kick av att målisen var en vägg.

{7827}:

Ursäkta sena svaret Sofos!! Fick en rörmokare hemma som bytte toalett uppe och nere för 500skr. Stället jag köpte 'bajslådorna' på skulle ha 4000skr för installationen av båda :(

Frölunda vann vilket nog var riktgt viktigt för dom. Våran match var inte något att minnas och Backlund var enda ljusglimten (samt Jannes straff) Med det sagt vill jag inte ta något ifrån Örebro som ofta passar oss illa sista tiden.

Nåväl.....utmärkt tillfälle att ta en förlust ikväll och var helt inställd att den redan skulle kommit sist mot Djurgården.

Trevlig helg på dig/er!!

/Xtra

Xtravaganskaja: Helt ok att vi förlorade ikväll. 10 (tio) juniorer var det va i laget? Jag har sittplats till sista matchen nu på tisdag då man även ska fira seriesegern.

Bra avslöjat av Helber som visade upp spelarbudgeten för SHL-lagen.

Qatar har alltså dyraste truppen men sämst spel.

Osten måste vara den sämsta sportchefen men samtidigt är hela klubben och kommunen väldigt hatade och har enligt en undersökning sämst rykte bland spelarna.

Visst kan man förstå spelare som Rajala,Flickan och Sweatt var dyra även om de flesta förstått de är överskattade. Detta har inte Osten insett utan förmodligen överbetalat de än mer.

Förutom dessa överskattade måste Osten ha betalat på tok för mycket för alla Hedmantyper.
Jag tror Osten betalat stjärnlöner till brunkare.

Det ser ut som Osten helt skitit återväxten och bara sett kortsiktigt för hans ego har inte tid.
Ostens ego handlar om vinster nu!
Osten vill ha sina egna vinster!
Osten bryr sig inte om att så det andra får skörda!

Tack för att du finns Osten!

Tack för du är så värdelös,avskydd och inkompetent Osten!

Tack Osten för du får Skellefteå AIK att glänsa än mer och underlättar verksamheten för största konkurrenten!

Älska AIK!!:)

www.shl.se/artikel/78658/

Skönt att läsa hur en elitklubb ska drivas i dessa dagar när det varit 'skämmkudde" på mest hela tiden:)

Vår trupp kommer denna säsongen spela för guldet,vår trupp nästa säsong kommer vara ännu bättre:)

Tillsammams mot nya segrar!!

Xtravaganskaja:

Halleluja! Om jag kunde skriva i tungor skulle jag göra det, jag känner mig uppfylld av den helige ande när jag läser din länk.

Xtravaganskaja: Jag lägger upp bägge artiklarna här.
www.shl.se/artikel/78658/
www.shl.se/artikel/78865/

{7827}:

Det blir en sådan känslostorm när jag läser dina länkar, kan inte skriva ett vettigt svar. Får återigen lämna över ordet till Doctor Alban! :-)

www.youtube.com/watch?v=CWCycC0P5AM

{7827}:
Bra initiativ av dig!! :)
så verkar inte bara Möller vara klar utan även Hetta( Madhawken har sällan fel) Kul då Hetta har en utvpotential lite lik Normans enligt mig, folk glömmer snabbt hur låg poängproduktion Norman länge hade i AIK( samt lön) Men har nu utv till en sv SHL bästa spelare och är högt uppe i poängligan. Kul att vi är i topp i alla 'stats'
Tänker på PP,BP,serieledning,målvaktsstats mm,mm. Detta brukar vara ett gott tecken inför ett stundande slutspel.

Ovanligt mkt 'silly' redan för oss med Möller,Jocke,hetta!Emanuelsson,Rundblad,Erixon mm. Sista säsongerna har det varit knäpptyst då vi spelat så långt in på vårsäsongen.

Kul att vi fortsätter släppa fram så mkt framtida SHL spelare:) Vi var mkt nära att slå/ta poäng mot Örebro och Backlund mm vann matchen innan mot DIF.

Belackare som vill få oss att verka osportsliga blir väldigt sorgliga spillror då vi matchat juniorer kontant under hela säsongen. Mot tex Modo hade vi en kedja med två 97 or och en 98a:) Men då var det inte lika intressant att gnälla:)

Man kommer aldrig ifrån att HV har mer att spela för vilket ofta räcker långt,men det hade DIF också och vi hittade ett sätt att vinna. Tippar med hjärtat och säger 4-2.

Norman,Heed,Holmström och Zacke målar:)

Xtravaganskaja: På plats i Ska nu. Vore bra med vinst mot håwe ikväll om nu frikyrkolaget gå vidare och vi möter dem i kvarten

{7827}:

Kul!! Enjoy!! Ser 'vi i 5an med sonen' och väntar på att det ska ta slut så grabbarna hinner se när spelarna åker igenom elden:)

Sen blir det slappa framför matchen med Lillan i famnen.

Men så onödigt efter ett bra PP ( snyggt mål dock)

Heed är bara så bra,ser ut att prickat superformen.

Viktigt av Svensson att rädda friläget. 0-2 vore tungt där.

Kom igen nu AIK!!

Xtravaganskaja:
Lindgren i ramen efter en underhållande inledning där HV varit lite bättre men där vi träffat stolpen och missat öppet mål(Ritola)

Kul match:)

Xtravaganskaja:
Jämn första period på poäng till HV. Men vi skapade såpass mkt öppna målchanser att något läge borde resulterat.

Blir ofta roliga och fartfyllda matcher mot HV.

Xtravaganskaja:
Tycker vi känns tyngre än HV och dom börjar 'mattas' i det fysiska spelet. Får vi bara nästa mål så vänder vi detta!!

Kom igen AIK!!

Xtravaganskaja:
Tungt 0-2 mål:( Bara jobba in en snabbt mål nu!!

Kom igen AIK!!:)

Xtravaganskaja:
Tog sin tid efter fenomenalt spel i HV målet.

Kom igen nu AIK :)

Xtravaganskaja: Tillbaka hemma. Betyg 3 av 5. Hv effektiva, slet hårt även om vi hade mera tryck och mer chanser. Våra junisar bra, och Ritola var grymt bra. Gissar att vi får Hv i kvarten oxå. De vinner inte 4 matcher mot AIK.

{7827}:
Exakt!! Läst under kvällen att flertalet HV fans inte vill möta oss i en kvart. Men idag stod deras keeper på skallen och hade inte förvånat mig om han räddade upp emot 40skott. Vi dominerade 3e Tot men hade tyvärr inte skärpan alls i PP medan vi radade upp chanser i 5-5.

Men borde inte vi som 1a och vinnare i serien få möta det sämst rankade lagen sett till tabell från playin-serien?

Som jag förstår det kan vi inte få Brynäs som hamnar 10a(även om dom slår ut DIF!?)

Innan playin systemet fick väl seriesegraren välja mellan 7an och 8an om jag minns rätt.

Fyll gärna i!!

Xtravaganskaja:

Ok!!
Antar att vi kan få Brynäs om dom slår ut DIF men att du som många andra resonerar att dom inte gör det. Iåmd får vi HV som är sämst rankat av lagen vidare om dom vinner mot Örebro.

Xtravaganskaja: Vinner Brynäs möter ni oss. Vinner DIF får ni HV eller Örebro...

Örebro opassar väl er...

Zappaholic:
Har varit min känsla också. Men Örebro denna säsongen känns lite för svajiga för att röra oss i en lång serie. Så vore kul med något nytt faktiskt. HV tror jag inte heller vinner en serie men har 'snipers' och mkt bra målvakter. Känns som dom störde vårat PP rejält idag också(även om det var mkt slarvigt i uppspelsfasen) Tror även HV kan få till ett bra PP.

Får jag välja så tar jag Örebro för lite nytt blod eller er för våran plusstatistik.

Synd att ni inte kunde hålla i er ledning samt att vi inte vann(hade kanske inte spelat någon roll iåfs?!) Vi gick verkligen för det med födelsedagsmannen Ersberg var helt fenomenal ikväll:(

Heja Brynäs klapp klapp klapp, heja Brynäs klapp klapp klapp.

Uj uj uj vad det skulle smaka smaskens med en kvartsfinal mot Brynäs.

Ser även att Calof förlängt. Fin kille den där Calof, och en riktig skarpskytt.

Värmland är vackert.

Färjestad är starka och taggade -blir svåra i kvartsfinal för vem dom än möter.

håhå jaja håhå jaja,
oj va de blåser i träa i da.

{7804}: så blir det inte tyvärr för er ;-) Dif slår ut oss i 2 raka

{7804}: Ja mot oss lär ni väl inte lägga er, som ni gjorde mot HV.

Zappaholic: Haha! Ja, allt är en enda stor komplott!

Ja, nu ska Lasse gå vidare! Det är ju inte ologiskt. Succé och framgångar gör att man blir attraktiv på marknaden. Att AIK stoppade hans Rysslandsplaner var ju säkert inte helt uppskattat hos Lasse, men med tanke på 14 utgående kontrakt så kan man inte släppa Lasse mitt under säsongen och det förstår han.

Han kommer att göra ett strålande jobb med att hitta ett slagkraftigt lag även för nästa säsong och han kommer med stor sannolikhet göra nytta och succé på hans nya arbetsplats var det nu är.
Lycka till Lasse!

Hetta bekräftat av MIF. AIK bör ju inte dröja så länge då.

Zappaholic:

mnenar du att vi tog ut målvakten sista minuten och i flit förlorade med uddamålet och saboterade för ett lag man hatar?

Jag skulle nog säga att vi var det klart bättre laget igår men Ersberg gör en otrolig match i kassen.

{7827}:

snyft snyft... önskar Lasse the Almigthy J lycka till med sitt nästa äventyr, vad han nu ska göra? Coacha Ryssland, bli rådgivare åt Amerikas president, eller bli en profet till någon ny miljardsreligion?

Tack för allt Lasse!

{7804}: Nä. Jag menar att ni torskade mot ett klart sämre lag för att ni inte gav 100%. Det var allt jag menade.

Zappaholic:

du kan då inte ha sett matchen kan jag då lugnt säga.

Vi möter ett desperat bortalag, och vi ställer upp med 10 juniorer som krigar. Vi är det bättre laget och skapar massvis med kvalificerade målchanser, men Ersberg gör en otroligt bra insats i kassen och är anledningen till att vi inte vinner med en 3-4 kassar.

{7804}: Varför ställa upp med tio juniorer?

Zappaholic:

Varför inte? De gav då 100%

« · 1731944 · »