de andra domarna är på andra sidan rinken, och domaren står nere i sarghörnet och ser situationen bakifrån från Växjöforwardens sida när åker emot Ritola mot det andra sarghörnet bakom kassen. Det ser ut som om Ritola delar ut en helt vanlig offensiv tackling från det hållet, även om det var en ojuste armbåge.
Men lönlöst att förklara sådant till dig. Så klart att du inte förstår sådana nyanser.
Ja nu har det hänt igen. Vadå tänker ni? Jo en Qatarknekt som har dopat sig. Andra gången på kort tid efter att Mark in Da Park åker dit och blir avstängd för dopinggrejer.
{7804}: 1:tror dopning är vanligare än man kan föreställa sig, då pratar jag inte om att man kör med sprutor två ggr vecka.... Utan preparat i den gråa zonen. Vet inte hur det äe i NHL men de testar väl inte... 2: tror faktiskt på killens historia....
Btw i Malmö fanns där ett gym som kallades Apoteket :):)....man snackade typ så "kurar du nu"... "Nej är i en återhämtningsfas" lite komiskt om man har den typen av humor
näe, mina bortförklaringar och åsikter är inget värda, du har rätt. Det som är värt någonting är att vi är klara för vår 6e raka SM-final vilket då är tangerat rekord i hockeysverige. Det är ganska maffigt! Så även 16 raka vinster mot Brynäs!
Om du läser mitt inlägg nedan och ser matchen i repris med glassögonen på så torde det vara ganska uppenbart att de dåliga domarna stod för ganska många katastrofala domslut som även drabbade oss. Några av dessa är nämnda nedan.
Svårt att säga om det var rättvist? Tycker det var lika jämnt som resultatet visar, sudden i game 7. Vi vinner för att laget lyckas kräma ur det sista lilla med publikens härliga stöd. En riktig mastodontserie och en seger för hockeyn med sådant gastkramande drama.
{7804}: Ja visst är det läskigt med Qatar. Det kan vara så illa det finns en utbredd dopingkultur i klubben.
Jag tänkte dock bjuda på ett ljus i mörkret. se länk.
Jag själv har lätt fastna i tänket att allt som har med Luleå kommun att göra är av ondo. Därför känns det riktigt bra när en klok person som L-G Niemi dyker upp och säger så kloka saker. Man ska alltid komma ihåg inte dra alla över en kam. Det finns hopp för Qatar. Synd bara fansen och klubben tycks behandla L-G Niemi så iskallt. Tur för oss som konkurrenter iofs.
Men det är faktiskt ganska anmärkningsvärt att det har vart två dopingfall i rad nu uppe i Qatar. Ganska anmärkningsvärt.
Det är också anmärkningvärt med 50 inköpta i rad där. Sen 100 stycken beteenden i rad på isen som var hjärndöda. Sen 500 sarg ut i rad på det! Jag tycker då att allt är ganska anmärkningsvärt?
nej nej nej. LG Niemi har såklart helt jäkla fel! Qatar står för precis rätt hockey, utvecklande för individen och storstjärnor står på kö för att få komma dit och lira deras underhållande högtempohockey! Klart de ska fortsätta satsa på samma hockey och samma ledarskap, flensis e ju grym! Qatar vann ju guld i år! :-)
Tarasov: Ja, det är ingen medveten doping, utan bara klantigt. Om de inte redan fattar det själva så blir väl alla elitidrottsutövare informerade om riskerna med att äta kosttillskottspreparat som inte klubbens läkare eller dylikt gett ok till?
{7804}: Jo..... Hade precis en diskussion i vår bok ang svårigheten att lägga en budget...Särskilt när man skall beräkna intäkter... Men tror att många lag får lära sig den hårda vägen, lite väl hård för oss dock:(
Jag börjar undra vad kostar ett damlag att driva varje år? Alla lag utom Qatar verkar ju ha fullt schå gå runt eller ofta minusresultat. Dessutom är det väl bara släkt och vänner som går på matcherna. Undra vad kvinnorna har för löner?
Gefle fotboll tar nog mycket sponsring från Brynäs.
Inte konstigt Osten o co sitter och myser när de vid varje intervju försöker få det till politiskt korrekt driva ett elitlag för damer och indirekt sätta press på AIK och alla andra SHL-klubbar.
Själva kan de lugnt bara skicka räkningarna till Hamstern.
Tur AIK visade styrka och klokskap i sin långsiktiga sunda satsning mot Riksserien.
Visst ja. Snillet brukar vara lite blyg och försynt så jag måste förtydliga det är Yoda Marklunds kreativa musikaliska gåva jag hoppas vi får ta del av.
Såg att det blir Sören Persson som domare i finalen. Nu är det svårt att vara sämre än lallarna i semin, men Sören vet vi vad han går för. Till semidomarnas försvar så var de lika dåliga åt båda håll, vilket Sören aldrig är, utan det brukar vara fria tyglar för motståndaren och non-stop svartgula i snickerboa. I situationsrummet sitter sen Lärking, och i expertstudion Petter Rönnqvist. De tre största Skellefteåhatarna i modern tid efter Börje Gnestadius.
Skellefteå AIK mot resten av världen. Först till 4a.
Jag absolut Inga problem med SAIK jag tycker klubben gjort ett fantastiskt jobb genom åren det är imponerande! Kan däremot ha problem med vissa supportrar som saknar ödmjukhet men det kanske lätt blir så . hur som helst lycka till i finalen må bästa lag vinna och hoppas det blir fartfyllda matcher med mycket hockey godis !! Trevlig helg alla saikare från en lätt deppad Brynäsare;)
Jag har inga problem med Sandviken heller! Inte Brynäs heller för den delen.
Får erkänna att det är jäääävulskt svårt att vara ödmjuk när vi är så ruggigt bra! :-) Men det mesta är faktiskt på skämt och med glimten i ögat. Man får passa på och spela allan nu för en dag kommer vi inte att vinna serien eller spela SM-final. Jag har på känn att man kommer att få höra det då.
i dessa slutspelstider har vi i vårt hushåll har vi gått steget längre än längre än Ica i Kåge med kexen där.
Alla sorters fisk och fiskrens är totalförbjuden (förutom surströmming). Orden "gött" och "Glenn" är strikt tabu. Ingen får vara glad och trevlig utan jävla anledning.
{7804}: det roliga är ju att Göteborgskex ligger i Kungälv o dom spelar inte sm-final, inte i hockey iallafall😁 Får hoppa över löjrommen under finalspelet och som tur e har jag bytt elleverantör!
Ja nu måste jag ställa om för under semifinalerna "blev" jag göteborgare. Sälj Volvon om du har någon.
Bra du tog upp det där med att spela Allan för det är precis vad det handlar om. När man tänker efter är det ju för att folk ska få ge igen när/om det börjar gå sämre för Skellefteå AIK.
Så har det alltid varit. När man mött motståndarfans har ju ena veckan varit kaxig och andra krypande.
Problemet för en annan som bor i fiendeland men även här på nätet att det har gått 6-7 år utan att de fått ge igen och det börjar bli en hel del man provocerat genom åren som lär hamna i ansiktet.
{7603}: e du rädd för att nån skall komma på dig eller? Har själv en jobbarkompis som håller på Saik men det sa han inte det förrän Saik började leverera😁 han berättade att han e född där men det kan man inte höra😳 han håller dock på Blåvitt!
{7603}: skulle för er skull inte blanda in maffia-FBK med Saik för jag tycker mer att dom är en sekt än ett Hockeylag och därför inte får så många röster😎
Jag vill se det gamla AIK som flyger fram. Skulle inte skada med fokus på målet också,inte bara fara runt och göra snygga grejer. Visst brukar AIK ta vara på chanser när det går trögt men nog tycker jag vi brukar vara ganska ineffektiva vid kraftiga spelövertag.
Tyvärr känns det mest troliga om man ska se till årets slutspel det blir tämligen avvaktande. Huvudsaken det inte är så illa de ser slitna och nertränade ut. Då undrar man hur planeringen varit.
Äntligen hockey mot ett lag som försöker vinna genom att spela bättre än oss. Det är ett ursinnigt tempo, men lite slarvigt passningsspel från oss. Frölunda skapar fler målchanser än oss, så lite spelmässig fördel till dem. Men ändå står det 2-1... Eller förlåt... 1-1
de andra domarna är på andra sidan rinken, och domaren står nere i sarghörnet och ser situationen bakifrån från Växjöforwardens sida när åker emot Ritola mot det andra sarghörnet bakom kassen. Det ser ut som om Ritola delar ut en helt vanlig offensiv tackling från det hållet, även om det var en ojuste armbåge.
Men lönlöst att förklara sådant till dig. Så klart att du inte förstår sådana nyanser.