Varför inte plocka in skallkrossar-Forsberg också? Han vann ju skytteligan i slutspelet när han lirade med oss. Då skulle ni kunna ställa upp med kanske den giftigaste kedjan i historien: Mannberg-Gnomström-skallkrossar-Forsberg! Snacka om talangfullt gäng!
Det viktiga är såklart att ni fans är nöjda. Rödin-Scott-Lindblom är kaputt, och kanske kan ni då ersätta den med ovan kedja? Ser bra ut för Brynäs! 200 papp i månaden för Gnomström! Hihihihi!
Zappaholic: Tror att det blev lite för mycket siffror där ;-) Kul att höra när andras spelare attackeras verbalt!! Tänker närmast på Luleå Forsberg som satte in en för hög tackling på en DIF spelare. Visst den var skitful inte tal om annat men hur är det med vissa armbågstacklingar som den utskällde domaren inte tog??? Hade det vart under grundserien hade han INTE spelat nu!!! {7804}:
Sedan har kaptenen för de svart/gula var avstängd för en blindside tackling för inte alltför länge sedan!! {7804}:
Tror dessutom att ovan nämnda kapten INTE skulle klara av att stå framför mål i tex NHL med den stil som han har!! Men det är klart, vissa spelare som tex Granström spelar med samma stil oavsett motstånd...
Den som såg när Jimmy var i KHL såg tydligt att han hade en lite mer återhållsam stil framför målet Det tyder på att en viss tuffhet saknas och jag bör nämna att jag tar honom som ett exempel och det INTE bara gäller honom!!
Hörde att det var något ljushuvud som jämnförde ovan nämnda kapten med Holmström i Detroit!!! Faan det är som att svära i kyrkan och går inte att jämföra ens!!
Pesonen kom tillbaka från långvarig skada just innan slutspelet. Under sin tid hos oss har Janne snittat en poäng per match! Nu är han inte i toppform av förståeliga skäl, han har fått lite mindre istid än tidigare och spelar inte i första PP. Super-Janne lirar SM-final för bövelen! Det gör inte Gnomström som vek ned sig! Eller han vek inte ned sig, utan han är bara värdelös!
Ni är nöjda med Mannberg, David Råttio och Gnomström som ni då betalar 200 papp i månaden för! Vi är nöjda med Pesonen, och så plockar vi in hem Möller och Jocke Lindström. Alla är nöjda! Bra!
Det ska bli spännande att se om det blir sjuttonde gången gillt för er i höst? Kanske Gnomström och Mannberg blir tungan på vågen för er? Vem vet?
{7804}: Super-Janne är inte längre så super...ca 0.5 per match när det gäller som mest. Imponerande stats. Tar Granis alla dagar i veckan än en halvfet lat finne som lyfter skyhög lön utan att göra sitt bästa. Granström vek ner sig? Är du redan onykter?
Dessutom har Granström karaktär, något lat-Pesonen saknar...så ja, jag är jävligt nöjd att ha en spelare som Granis i laget.
Zappaholic: Anser att ni båda har en poäng. Jag tycker Janne har mycket kvar att bevisa, han har inte levt upp till förväntningarna. Han har inte varit super. Samtidigt så skulle jag inte vilja ha Granström. Men teka kan han, de gånger han inte blir bortplockad. För de statistik på det förresten?
Ni är nöjda med Mannberg, David Råttio och för att ha köpt in Gnomström för 200 papp i månaden.
Vi är nöjda med super-Janne och glada över att Oscar Möller och Jocke Lindström ska lira med oss nästa säsong.
Alla är nöjda! Vad bra! Vi får helt enkelt summera efter nästa säsong vem som hade mest skäl att vara nöjd? Vi har ju även minst fyra möten mot varandra, ska bli intressant att se om den där lilla sviten upprätthålls, eller om Mannberg och Gnomström kommer att tvåla dit oss?
{7827}: Lite av min poäng är, som vinfyllot aldrig vill förstå, är att spelartyper som Granström behövs i ett lag för att stjärnor som Pesonen ska kunna leverera.
Fyllot resonerar som så att det räcker att ha stjärnor i laget och inget annat. Då blir det bästigast någonsin. Vi andra, som har lite innanför knoppen, förstår ju hur det ligger till i verkligheten.
Och om då en spelare som Granström dessutom levererar en poäng per match i ett tufft slutspel, så förstår du hur jag resonerar, för du verkar förstå det här spelet mycket bättre än tok-Yoda...
{Vinfyllot Yoda}: Vem har sagt att vi är nöjda? Spets ska värvas eftersom Scott och Rödin försvunnit. Men sånt fattar inte du, ditt meningslösa rättshavererande troll.
Ni backar 8 miljoner kronor, elitlicensen är hotad, och ni tappar de få spetsiga spelarna ni har. In köper ni då andremålvakten David Råttio från ej fattiga Linköping, samt att ni bjuder över stenrika Qatar och hämtar in Gnomström för 200 papp i månaden.
Men nu ska ni köpa in spets! För en spelare med 200 papp i månaden, han är inte spets. Ni har en evig källa med guldpengar, det har man ju märkt?
{7804}: Du är en största tönten som någonsin gått i ett par skor. Vart vill du komma med ditt skitsnack? Återkom när ni också har 13 SM-Guld. T R E T T O N stycken. Du vet, två av dina händer + ett finger till.
Snart smäller det. Blir spännande detta, tippar att vi går på kraft i kraft arena. Frölunda känns lite blödiga faktiskt, bara att trycka ned dem ordentligt nu och visa vem som är bossen.
Spännande att se om Lärking ska lyckas döma bort ett till regelrätt mål för oss tredje matchen i rad?
Ska också bli spännande att se ifall Brynäs lyckad köpa in några fler värdelösa Qatartejects? Oskarsson? Taliban-Janne? Sprattelgubben Fabricius? Skallkrossar-Forsberg? Finns så många att välja mellan.
Frölunda verkar ha hittat vår svaghet, kanske har se kikat på våra matcher mot Qatar? Skjut låt mål och så blir det ett flipperspel som turligt ställer målvakten. Det är ju Qatars specialitet, tursamma flipperspel.
Jobbig uppförsbacke nu, men 40 minuter hockey kvar.
Tänk om vi hade haft Mannberg och Gnomström i laget, då skulle man ju jämnt sig trygg!
Nivån är hårdare bedömd än tidigare såklart. Men det är väldigt konsekvent. Ni åker på en roughing där i en situation jag inte förstår varför då båda lagen är lika dåliga kålsupare, i övrigt är det en klockren domarinsats. Klart bästa i slutspelet. Man får inte crosschecka ner folk. Sen är det lite petigt med offside i målgården. Ointelligent av spelarna ur båda lagen att inte anpassa sig efter en korrekt nivå.
Vårt PP är däremot toksämst rakt igenom. Frölunda är det bättre laget än så länge och Joel Lundqvist är en gigant än så länge. Sen har jag sagt det förut och jag säger det igen: SHLs två mest underskattade spelare är Lasu och Rosselli Olsen, fan vad bra de är.
Grattis till Frölunda. Ett fantastiskt BP, uppoffrande försvarsspel och en duktig insats av Gustavsson fällde avgörandet. Inte ett dugg orättvist, och svagt av oss att inte göra mål när domaren äntligen hittar pipan.
Nästa match är det vi som har bortaplansfördel- .-)
Det man kan trösta sig med en kväll som denna, ja det är många grejer. Skellefteå stödjer hockeylaget istället för att bjuda invånarna på en kissdrickardhow. Vi ställer upp med en majoritet ur egna led istället för en majoritet utländska legoknektar, tack Wikegård. Vi ställer upp med fyra juniorer istället för fyra värdelösa Qatarrejects, tror inte att Mannberg hade gjort en skillnad ikväll eller vad tror ni?
Jag har hakat upp mig på att vissa spelare var så sanslöst osynliga eller blyga. Det var så pass illa jag blir oerhört hoppfull för det påminner om semin.
Orkar bara nämna en,Ritola. Hade han ett rätt med pucken?
Som sagt. Antingen är det ett haveri eller så slutar det väl. Lovar jag ska försöka vara ärlig och erkänna Frölunda är bättre om alla visar rätt nivå.
Men tänk om vi haft Mannberg, Gnomström, Oskarsson, sprattelgubben Fabricius, skalllrossar-Forsberg, taliban-Janne, David Råttio och resten av det talangfulla gänget i vårt lag, för en sådär 200 papp i månaden var och en... Ja då hade vi nog jämnt en jäkla trygghet att vi ska vända det här, eller vad tror du?
Vad tror ni. Vet inte om det här är rent önsktänkande men jag inbillar mig båda lagen såg lite trötta ut i tredje. Det jag hoppas är att AIKs trötthet handlar om att vi är på väg upp och inte nått toppform. Frölundas trötthet inbillar jag mig handlar om begynnande soppatorsk. Ren gissning.
Vi spelade på 11 forwards ikväll istället för normala 13 då Petterström åker på en skada. Holmström knäskadad i en icke ojuste situation, Petterström skadad ikväll i en olyckshändelse, och så har ju Lauritsen ostraffat slashat av handleden på A Pettersson.
Klart våra Sovjetiska forwards blir tröttare än vanligt
{7804}: Pesonen klev verkligen fram idag. Spelade väl alla åtta-nio PP så det klart att det var en riktigt finfin utdelning för honom.
Han stod ju mest och hängde vid sargkanten och ville byta så fort det blev försvarsspel. En riktig förebild. Han hann också med en ful spearing men den missade du såklart, ditt fyllo.
sen tänk om Lavander och Harju kunde göra comeback i Brynäs. Det skulle va nåt!
Jag tror nog att alla lag redan nu tänker: fan också Brynäs har Mannberg, Gnomström och David Råttio i laget, det blir nog svårt nästa säsong mot detta lag som vet hur man lägger en budget.
{7804}: Om Brynäs kör med Granström i fjärdekedjan skulle jag nog tippa dem som en given guldkandidat. Han avslutade enormt snyggt i Luleå och är värd 100 gamnackade Janne Penisare eller Jimmie Jumpare för sitt lag. Förutom Wallmark blir Granström den svåraste spelaren att ersätta och jag önskar Osten hade pyntat upp 250k/mån för att få behålla honom. Jävla Brynäs som missuppfattat våran deal med att ta en spelare vi verkligen ville ha kvar:)
{7804}: Nej, jag tror du har fel. Rautio är nog snarare en pålitlig backup till Felix som ses som en klar kandidat till förstaspaden, vi satsar på våra juniorer. Mannberg är ju en uttalad rivig gnuggade i en fjärdeformation och ingen uttalad poängproducent. Granis är en mycket kompetent center för en första/andrakedja. Tycker du kunde se igenom ditt Luleåhat någon gång. De lånade honom bara två säsonger. Sedan borde du kanske sluta se våra nyförvärv som ersättare för de förlorade spetsspelare vi tappat. De har vi inte värvat än!
om man skriver sanningen dag efter dag, vecka efter vecka, då är man ingen rättshaverist, utan en hockeyanalytiker. Om man har rätt dag efter dag, vecka efter vecka, då är man ingen rättshaverist, utan en person med djup kunskap.
Jag har sagt samma sak inför säsong, under säsong, under slutspel. Det kommer att bli Skellefteå AIK mot Frölunda i finalen, och där håller jag Frölunda som favoriter. Just nu ser Frölunda ut som favoriter, mot Skellefteå AIK. 100% rätt än så länge.
Jag skrev att Qatar skulle floppa då de inte har några spelskickliga backar och därför inte kommer att kunna ha något eget spel. Börje tjatade om 107 kg dit och 104 kg dit, men det spelar ingen jävla roll i modern hockey. Även fast de köpt ihop det dyraste laget så skulle de inte gå till final då Frölunda och Skellefteå är klasser bättre, och det stämde! Utöver detta så hade halva laget i sedvanlig ordning kritat på för ett annat lag när slutspelet drog igång, och laget uppträdde utan hjärta. Så blir det ofta när man är ett köpelag. 100 rätt.
Jag skrev att Brynäs skulle överraska då laget hade en otroligt vass spets. Däremot skulle man inte kunna utmana topplagen Skellefteå och Frölunda över en hel serie, då bredden i laget är på tok för svagt. När spetskillarna tappade formen eller blev skadade så dalade laget från en 4e plats till en 10e plats. Där hade jag 100% rätt, även om bredden var ännu sämre än vad jag kunde ha fantiserat ihop.
Jag sa hela tiden att flopplaget i serien skulle blir MoDo och att de skulle riskera åka ut. Föreningen har tappat sin koncept och sin identitet, och man har ett gäng överbetalda knektar utan hjärta för föreningen i de ledande positionerna, och tyvärr tyvärr fick jag även 100% rätt även där.
Jag tror nog jag har haft helt jävla rätt i nästan varenda grej jag har skrivit om och om igen? Eller vad tycker du?
Nästa år tippar jag att ni i Brynäs är i ett ytterst prekärt läge. Ni har ett dåligt momentum som förening, det känns om ni är på väd ner. Ekonomin är totalt urusel och ni tappade 8 millar utan att ställa ett märkvärdigt lag på isen. I pricnip varenda talangfull och ledande spelare lämnar laget. Då går er sportsliga ledning in och värvar in David Råttio som förstamålis med en väldigt darrig Sandström som andremålis. Ni bränner 200 papp, dvs drygt 3.5 miljoner per ett år inklusive sociala avgifter för en ytterst begränsad och medioker 3e 4e center som Jonatan Gnomström.
Med mina hockeykunskaper så skulle jag var mycket mycket orolig om jag var ett Brynäsfan.
Så känner jag. Så får ni gärna vara hör inne och håna oss efter att vi förlorat en SM-final mot ett väldigt skickligt och duktigt Frölunda.
{7804}: Han såg sjukt taggad ut där han satt i slutet av matchen efter det att han hade svingat sitt trollspö igen!! Har du totalt förträngt att Guld-Jimmie höll på helt egen hand fixa så att ni torska mot Lakers!!
du menar alltså att Brynäs har så jävla bra ekonomi, trots -8 millar årets säsong, utraderat eget kapital och dåligt stöd bland sponsorer och publik, de har planerat att värva in Gnomström för 200 papp i månaden för att sätta honom i fjärdekedjan?!?
{7804}: Nej jag menar inte att de har bra ekonomi, vilket de uppenbarligen inte har. Det jag menar är att han är värd det. Har Brynäs så många bättre spelare att Granström bara platsar i fjärdelinen så ser jag dem helt klart som en guldkandidat.
väldigt onödig utvisning där av en övertänd Jimmie. Men såklart korrekt av domaren.
Totalt sett har guld-Jimmie vart bäst i AIK under finalspelet. En gigant.
Tänk så här Jaca. Vi hade ju några spännande bataljer där 2002/2003/2004. Tänk om Mats Lavander, som är lika gammal, spelat upp er i SHL, och i SHL utvecklades Lavander till en gigant i ligan och i landslaget som han represnterade 85 gånger. Han kom upp i över i 500 i er fula tröja och ansågs av experter som en av de bästa kaptenerna någonsin i ligan. Lavander utsågs av de andra spelarna till hela Sveriges bästa spelare! Han utvecklades till en av de mest fruktade och samtidigt hatade spelarna pga sin tuffa spelstil.
Tänk om det hade blivit så Jaca, Tänk om Ni hade haft hockeygudarna på er sida, och tänk om Lavander hde haft en gnutta talang i kroppen likt guld-Jimmie.
Ja det var bra fakta det Simple Zappa!
Varför inte plocka in skallkrossar-Forsberg också? Han vann ju skytteligan i slutspelet när han lirade med oss. Då skulle ni kunna ställa upp med kanske den giftigaste kedjan i historien: Mannberg-Gnomström-skallkrossar-Forsberg! Snacka om talangfullt gäng!
Det viktiga är såklart att ni fans är nöjda. Rödin-Scott-Lindblom är kaputt, och kanske kan ni då ersätta den med ovan kedja? Ser bra ut för Brynäs! 200 papp i månaden för Gnomström! Hihihihi!