Zappaholic: Hur får du ihop 30 år? Högst 15 är rätt.
Du har missat det hela är vedergällning!
Jag är väldigt stolt över Skellefteå AIK och när det bara kommer lögner hat hot och hån från främst norr men även andra håll känns det rätt försvara klubben men även ge igen utan större pardon.
Alltså allt verkar tillåtet när det gäller Skellefteå AIK som är värda lite respekt,inte förtal och förlöjligande.
Yoda. Ett Yodainlägg är alltid bra för humöret. Jag skäms nästan för man inte är mer deppad idag,iofs såg man den komma.
Dessutom är jag löjligt hoppfull inför nästa säsong. Sedan tror jag silver är en bättre språngbräda än ett guld. Guld kan vara svåra handskas med. Fasiken så länge vi pendlar mellan guld och silver är allt frid och fröjd.
Oj va tungt!! Och stort grattis till Frölunda som var det bättre laget.
Såg matchen hemma hos några bekanta och ända ljuset i tunneln nu är att jag kan sova bättre på nätterna!
I samma sekund som vi förlorade Svensson förstod jag att det var kört och jag hoppas verkligen att vi hittar en bra första målis och inte kör med Hanses för han var en katastrof, ska inte klaga på Backlund han gjorde va han kunde men är ju helt ovan att stå och då bli inkastad i sista matchen i en final är ingen lätt uppgift...
Ska bli en spännande silly och se vad vi får ihop till nästa säsong (håller tummarna för Möller)
Ja det är lika bra skriva lite,kanske inte så läsvärt utan mer som terapi. Nu har vi investerat två år i rad kanske det blir så vi tar betalt nästa?
Står fast vid att vi hade vunnit både mot Växjö och Frölunda om vi fått ut max. Nu är det väl det allt handlar om iofs.
Tycker det var så tydligt skallarna inte var med. Varför vet dom säkert själva och det är viktigast.
Oavsett vilket lag vi har nästa säsong tycker jag ändå det borde vara perfekt läge mentalt. Nu när vi har ett skifte med sportchef och tränare borde det vara betydligt lättare ta över nu än efter ett guld.
Revansch hunger ilska glöd kemi glädje och vilja borde kunna finnas på ett sätt som inte fanns i år. Jag väntade hela säsongen på att AIK skulle explodera men inget hände.
Även om de vann serien så minns jag det hela som det var väldigt många uddamålssegrar och inga överkörningar.
Trodde då de sparade allt till slutspelet. Så sent som i lördags trodde jag dom sparat allt till sista tre matcherna men inget hände. Nu med facit känns säsongen som det var en arbetsinsats liknande grå måndag. Man gjorde det man skulle inget mer. Gruppkemin kan inte varit den bästa.
Oj vad man hoppas på ett livligare AIK som ser ut ha roligt. Ett lag som sprutar av spelglädje och hunger. Fler storsegrar och kanske mer energi går åt under året men samtidigt är väl matcher man avgör tidigt ganska sparsamma sista perioden.
Viktigast är ändå det finns glöd och sammanhållning i slutspelet.Utan är alla lag mediokra.
I truppen skulle det sitta fint med en toppmålvakt +Lindvall.Allt blir så mycket enklare då. Nu ska jag svära lite i kyrkan men jag har faktiskt inte så stora problem med att Svensson lämnar. Visst gjorde han extrema matcher ibland men andra såg agerandet underligt ut.
Alltså om Martin Lundberg och Axel lämnar kan vi väl ändå inte göra oss av med både Pontus och Forre. Om Axel blir kvar hoppas jag han växlar upp igen för det här året var nästan bedrövligt. Linus Lindström och Tim Söderlund vore perfekt om de tar ett steg i sommar. Då skulle återväxten kännas AIKaktig.
Bland backarna har jag faktiskt ingen ångest över om Lindholm,Lundberg och Anton Öhman söker sig vidare. Egentligen önskar man Öhman kunde axla Heed.
Av det lilla jag sett känns Filip Berglund men även båda Danielsson Hugo och Anton otroligt intressanta. Dom är storväxta redan så den biten är inget problem.
Sedan hoppas jag Calof blommar ut ännu mer,nu är han varm i kläderna. Ritola borde kunna växla upp ännu mer med en hel säsong. Pär Lindholm är bra redan och fortsätter utvecklingen en sensation kanske. Adam P tror jag har ett definitivt genombrott på gång. Hetta? vet inget om han men låter som Melker Karlsson ungefär. I så fall blir han viktig för det behövs arbetshästar som kan jobba över stora ytor.
Ja bara vi inte börjar köpa in 17 finnar, kanadicker och tjeckoslovaker som mest åker omkring och dunkar sarg ut och jagar efter i blindo.
Eller ifall vi fick för oss att den bästa strategin vore att gå och rota i Qatars soptunna efter diverse rejects, och sen gå back 8 millar varenda år som grädde på moset.
Eller ifall vår kommun fick för sig att sluta stödja föreningen och istället satsade all deg på att sörpla i sig finkulturella yttringar från en rostig liten kanna.
Tycker att vi ska hålla oss till vår grej att fostra egna spelare, vinna serien och spela SM-final om guldet. Inget av de andra grejerna. Det känns inte riktigt som vår grej, även om varje förening såklart får göra det de tycker är bäst och roligast.
{7804}: Och då har du inte ens nämnt Modo... Nä allvarligt så vill man ju nu Modo ska påbörja återtåget. Måtte dom nu börja fatta kloka beslut. Hellre det tar ett,två eller tre år än att dom famlar vidare utan riktning ledning och stöd underifrån och ute i stugorna.
Löven+Qatar känns ju självklara. Egentligen har Qatar inget att ge men tror löven saknar insikt och låter sig luras till vad som helst av Osten.
Brynäs och Zappa har jag snart inget överseende med. Mest pga Bulan naturligtvis. Intressant se om fel ledare kan sänka en hel förening.
Vår silly blir spännande. Ännu mer spännande blir det i höst se om AIK får en nystart. Tror det kan vara upplagt för ett AIK utan handbroms igen.
Zappaholic: Läs vad som skrivs inne på Qatarsidan.
Så har Gnestas sjukaste invånare hållit på i åratal.
Återkom gärna med fördömanden eller återfå lite trovärdighet och visa sympati och förståelse för att det här inne då och då tappas tålamod och i jämförelse skrivs verklighetsförankrade texter om psykopatens egna lag Qatar.
Tror inte det blir något samarbete mellan löven och Qatar. Qatar har ju redan ett samarbete med Finland, Kanada och Tjeckoslovakien. Qatar skickar stora summor till dessa länders pensionsfonder. Åt andra hållet går de mest hjärndöda och kriminella typerna. Lite som att ta betalt för att förvara farligt avfall.
Såklart får man följa strategin som passar bäst. Det finns ju inga hockeyspelare i eller från Qatar, och ingen normalt funtad med andra valmöjligheter skulle såklart skriva på för Qatar.
{7804}: Vi har redan ett "visst" och ett gott samarbete med LuleåHF, men om detta nu kommer att utökas när nu Asplöven som var deras samarbetspartner ramlade ur återstår att se!
{7804}: Ja, som alltid! Verkar vara din favorit hobby att ägna hela ditt liv åt att diskutera och provocera på andras forum lite här och var? Ganska sorgligt om jag ska vara ärlig :/ Förstår att människor är olika. Vissa är bland annat optimister och andra pessimister, men man kan väl ändå försöka bete sig även ifall det sker på internet?...
{7804}: Japp, och jag förstår att du är helt och hållet seriös med det du skriver...
Är det inte bättre att försöka vara lite ödmjuk när resten av hockeysverige vet att Skellefteå AIK är i den absoluta toppen i SHL för tillfället?
Försvarar ingen som som går in i andras forum bara för att provocera. Brynäsare som Skellefteå supporter. Och jag vet att jag själv gjorde det när Frölunda vann finalen mot er, oroa dig inte...
Guld-Jimmie klar för hockey VM! Kul för Tre Kronors fans och för den svenska såväl som den internationella hockeypubliken! En vinstlott för oss hockeyintresserade.
Guld-Jimmie joinar då truppen som redan innehåller Norman, Martin Lundberg, Burström och Adam Larsson. Även Oscar Lindberg och Mackan Svensson hade vart givna om inte skador satt stopp. Nästan halva laget är från guldstaden.
Visst är det så. Från Hudiksvall upp till Kiruna, förutom det kontaminerade området i östra Norrbotten där hybriderna frodas. Förlusten av hybrider gör då fan ingenting eftersom de ändå inte kan spela hockey där.
Låter bra men både han och Hetta har jag inte tänkt så mycket på när AIK mött dom så man blir klart nyfiken på vad det är för spelartyper. Emil verkar då vara tämligen renodlad center.
Pär L,Hetta och Pettersson känns som tre nyttiga som kommer göra ett stort jobb.
Spännande kille som har mycket hockey i den lite tunna kroppen, kan bli ett bra nyförvärv om han får till fysen. Teknik, spelsinne och åkning är riktigt bra.
Kul också med en till kille från det egna upptagningsområdet: Norrland! :-)
Efter en sommar med Thomsons Sovjetiska träning (och Bert som joggar bredvid skriker han i örat) när han kutar upp för Vitbersbacken, så kommer han att flyga fram på isen, sanna mina ord!
Märklig figur den där flens-Osten. Svinjävla regel hit, överklaga och anmälda dig, krydda degen med lite köpmani, och så får man en salig blandning där man mest förlorar hela tiden. "Den bäste sportchefen vi haft på 2000-talet"... ja det är inte direkt en stenhård konkurrens! Hihihihi!
Ja otroligt vad mycket önsketänkande det finns. Man gör det själv också men som tur är har det mesta slutat lyckligt senaste åren.
I Brynäslägret verkar det var delade meningar om allt är taktik och smart eller som jag tror på väg utför med en ledare som skrämmer iväg skills.
I Modoboken tror jag mer på dom som hävdar det borde städats i ledningen och gjorts en nystart. När ingen tar ansvar för vad som hänt tror jag återtåget får dålig uppslutning av alla utanför arenan.
Uppe i Qatar är det bra så många tänker fel.
1.Osten har aldrig halvdragen stått och vrålat: -DIN SVINJÄVLA N*G*R!!! -DIN SVINJÄVLA N*G*R!!! -DIN SVINJÄVLA N*G*R!!! *=E
2. Deras allsvenska satsning var medveten! hahahaha Jo tjena. Osten avstod medvetet SHLspelare?! Sanningen är naturligtvis ingen etablerad ville veta av Osten och Rönken och han tvingades betala SHLlöner till allsvenska.
Ja Norrland är stort. Jesper Olofsson klar och det är väl ingen stjärna men förmodligen billig och potential. Även om Broadhurst ej ersattes så vill AIK ha bred trupp och Olofsson får säkert utrymme. Förutom forwards som Axel,Forre,Martin L,Zacke och Pontus där jag tror åtminstone en stannar så kanske man kan hoppas på något till etablerat tillskott.
Om nu inte Alm kommer undrar om inte Tim Erixon är på g. Målvaktsfrågan+Erixon/Alm+Axel och en rightare till då känns allt bäddat.
Låter iofs ganska dyrt men Lasse J tror jag är en mästare på erbjuda löner i underkant.
Till detta tror jag Linus Lindström och Tim Söderlund j20 kommer vara med och hugga på speltid.
Backsidan lär inte ha problem med påfyllnad heller. Vet ju inte så mycket men två leftare Danielsson och två rightare Thilander och Filip Berglund känns tryggt.
{7804}: Det jag gilla med Emil var hans "smarthet", kommer bli riktigt bra. En kedja med honom, Jesper O och Adam P, skulle nog kunna bli riktigt bra. Eller Rito EP JO och man vill har lite kaka på kaka vilket kan bli riktigt bra det med ibland.
{7603}: Du är medveten om att det var flera Skeåfans i Ostens närhet som försvarade honom och sa de inte hört något av det som ett skröpligt gammalt pensionärspar påstod va? Fahlman blev till slut ertappad i en lögn för mycket och är numera helt bränd som journalist då ingen liten byatidning ens i nordvästra Långtbortistan vill röra i honom med en radiostyrd pekpinne.
Sedan var den allsvenska satsningen medveten så klart. Hur kan du få det till något annat? Osten hade inget annat val än att avstå dyra SHL-spelare pga låg budget och taskig ekonomi. Hade Luleå fått 10 miljoner årligen av kommunen så hade de utan tvekan värvat fler spelare av SHL-klass. Tar vi Arlbrandt som exempel så sade Mike Helber att han värvade just honom till LHC genom att erbjuda honom fyrdubbel lön.
Fahlman har skrivit några böcker och bytt arbete, och är ordförande i barncancerfonden i Västerbotten eller något liknande eftersom hans son lider av en sjukdom.
Fahlman var inte den som först rapporterade om detta, utan det var North Powers hemsida, och det fanns flera oberoende vittnen. Norran, Västerbottens Folkblad (genom Fahlman), Expressen och Aftonbladet skrev alla om händelsen efter NP, men Qatars supporters uppfattade det som att det var Fahlman som låg bakom detta ursprungligen vilket inte är sant.
I laglig mening var det ord mot ord när fallet togs upp av åklagare. Flens-Osten hävdade ju i förhören, genom sin försvarsadvikat, att han faktiskt skrek "Svinjävla Regel" till Yared Hagos, och fallet lades ner pga brist på bevis.
Det slutade med att fallet blev nerlagt pga "ord mot ord", det vanligaste då det endast finns vittnen och ingen inspelning eller vidoupptagning. Däremot blev Qatars ledarskribent på svenska fans dömd för olaga hot emo Jonas. Jonas Fahlman vann publicistklubbens pris till Anna Politkovsjakas minne 2012, ett yttrandefrihetspris som bland annat Dawit Isaak har vunnit.
Faktaspäckat inlägg! Det är från denna lilla historia Svinjävla REGEL-uttrycket kommer ifrån.
{7804}: Ja, det är ju det som är mest märkligt av allt, att det inte finns någon filminspelning av honom...i denna tid när mer eller mindre ALLA sitter med en filmkamera så tycker jag att det är helvetes märkligt att det inte finns nån som har spelat in Ostens "rasistpåhopp" (men ni har i sixfingercountry kanske inte lärt er att hantera en mobilkamera ;) ) och hade han verkligen skrikit det hade han med all rätt för min del åkt dit på det. Men nu var det inte så...det var en Skellefteå-fan i hans omedelbara närhet som hade sagt till Osten att lugna ner sig eftersom han hade vart arg och upprörd, men inte ens han hade hört Osten skrika nå rasistiskt, däremot tycker jag att om man är GM för en idrottsklubb måste man försöka hålla igen lite även om det är en viktig match men nå rasistiskt skrek han inte. Däremot de som anmälde Osten var ett pensionärspar som satt en bra bit därifrån och om inte de som satt i hans omedelbara närhet hört nått, hur kan de har hört? Men när det väl kom till rättegång drog de tillbaka sina vittnesmål vilket tyder ännu mer på deras trovärdighet och att de dessutom kände Fehlman gör ju inte saken bättre. Förresten Yoda, vet du hur det där Svinjävla regel kom fram?? Vad jag har hört från en mkt säker källa så blev Osten tillfrågad vad han hade skrikit....Fehlman pensionärerna hade ju sagt att han skrikit svinjävla n*g*r men Osten själv hade inget större minne vad han sagt när han var upprörd, men han hade iaf inte sagt nå rasistiskt. Han fick än en gång frågan "men vad kan du ha ropat då"? Inte vet jag, kanske svinjävla regel då svarade Osten lite sarkastiskt...med andra ord, han hittade bara på ett svar till ett påhittat påhopp, han hade ingen aning själv vad han sagt, men en sak är säker...nå svinjävla n*g*r va det inte, det var bevisligen ett hittepå från Fehlman pensionärerna. Och priset Fehlman fick...ja, nu var det så att juryn där inte kände till historien av Fehlmans Luleåhat och massa påhitt han gjort tidigare, dvs de var inte alls så kunniga i hockey, så av ren okunnighet fick han det...synd att en lögnare ska få sånna priser, men nu har han iaf fått det retroaktivt, dvs ingen vill veta av honom längre. Förresten Yoda, kan du gissa vilket lag de två personer vars vittnesmål friade Osten höll på?? Jo, SKAIK...
Fahlman själv var inte ursprungskällan till flensis-gate, utan han rapporterade om den i kraft av hockeyjournalist. Flensis själv hävdade inför åklagare enligt transkript att han skrek svinjävla regel. Qatars ledarskribent blir dömd för olaga hot. Fahlman vinner ett journalistpris. Fahlman är nu ordförande för barncancerfonden i Västerbotten.
Man skulle ju kunna gissa på ovanstående information vem som har högre trovärdighet i detta fall? Du eller jag, flensis eller Fahlman?
Svinjävla REGEL är ju lite av ett begrepp inom hockeysverige efter denna lilla historia, och det är viktigt att sanningen och händelseförloppet inte glöms bort, inte heller "låt han dö, låt han dö" incidenten när Fernholm blev invalidiserad.
{7804}: Det var Fahlman som svalde hela ryktet med ett girigt slickande runt munnen och sedan stod i TV4 och slängde anklagelser mot Osten utan att ha något annat än ett rykte som grund. Fram till dess så var det bara ett rykte i stil med t.ex. varför Fahlman egentligen gillar att träna innebandylag, vad Bud Hollaway föredrar för ålder på flickor, att Lasse J hade passat som katolik, att du har flera olika nicks, att Elvis siktats ridande på Lock Ness-odjuret, att Skeåfans heilar under matcherna i Luleå, nämen vänta nu... det visade sig ju vara sant trots att jag blev kallad en avundsjuk, missunsam, lögnaktig pajas av skeåfansen när jag bad er ta itu med det :) Det var inte heller någon engångsgrej som det påstods från både er fans och ledning, det var fler än en men de andra hade iaf intelligens nog att lägga av med heilandet efter att en blev påkommen och straffad.
Det finns en massa andra exempel på sådant som skulle ha lämnats som det rykte det var i diverse forum, men förhoppningsvis har du lärt dig någonting nu om hur rykten ska behandlas om du klarar av att lägga ditt Osten- och Luleåhat åt sidan bara för nån sekunds nyktert tänkande. 100-procentiga bevis som inte kan bestridas nyttjas av alla seriösa journalister. Klarar man inte det får man byta yrke och ta på sig ordförandeposter för att känna sig viktig.