Farbror Barbro:
efter kvällens match ser jag absolut ingen anledning att ändra mitt tips: det största hotet mot ett tredje raka SM-guld är de svenska domarna. HELVITTES så dåliga domarna är.
Man får börja med att konstatera att vi lyckas med uppdraget ikväll: vi torskar inte tre poäng, och Frölunda käkar inte in tre poäng, i "sexpoängsmatchen".
Visst borde man vara glad efter poäng på bortaplan mot den svåraste motståndaren, i en bra och händelserik match med 9000 på läktarna. Men det är svårt att glädjas när domarna är så jävla dåliga.
Tyvärr så får vi i pricnip varenda domslut emot oss, och domarna klarar inte att se dessa väääldigt uppenbara regelöverträdelser. Man sitter där och tänker: äntligen får vi PP eller blir det straffslag? Tills man inser att det var en Skellefteåspelare som åker ut, gång på gång på gång. Så här har det vart under en längre tid, och nu börjar jag på riktigt misstänka att domarna har fått order att göra serien mer jämn?
Hur i helvetet kan de missa dessa trippings, målvakten hackar ned Widing innan kontringen som blir mål, Calof blir jättehakad i friläge och sen nermejad och det skulle då ha vart 5-3, Schremp får en klubba rakt i plytet, hur jävla många situationer som helt. Petar vi däremot tillbaka så åker vi ut direkt.
Har inför och under säsong tippat att Skellefteå AIK - Frölunda blir SM-finalen sen, men får nog ändra mitt tips att SM-finalen nog blir Skellefteå AIK - Frölunda + domarna.
Farbror Barbro:
man får tacka för de värmande orden, själv brukar jag också sitta och flabba när jag läser dina genomtänkta lilla diamanter till hockeyinlägg.
Kolla på Qatars sida. Nu är det visst värsta försvarstalet om Bulan Berglund... en av svensk hockeys fegaste och mest osportsliga spelare någonsin. Om man kunde lägga ihop ett och ett så inser man ju att han ljuger när han säger att han aldrig är här inne och läser. Der listar man ut dels för att han alltid kopierar oss och skriver om samma ämne som vi gör. Men även om att han ljuger och hittar på om allting annat.
Amitiel:
19 eller 20 utespelare + en målvakt brukar ha istid när vi spelar. 11/21= 52.3% ur ordinarie lag är ur egna led.
Nu har vi haft fler än så på sistone då vi haft skador, men räknar som sagt ordinarie lag.
MoDo har 2 stycken spelare från Ö-vik i laget.
Sven Sewage:
så ni har 7 st skellefteå killar och 4 som är utbildade i Skellefteå det är dina egna siffror, det blir alltså 11 spelare i ett lag som har 25 spelare.
25 - 11 = 14 alltså enligt dina egna siffror så har ni inte majoritet av spelare ur eget led.
Farbror Barbro:
det som är lite lustigt är ju MoDofansen och Brynäsfansen som tydligt ställer sig på Qatars sida. "Köp köp köp, råtta råtta gneta" står de och sjunger, snart väntar man bara att de också ska börja med "låt han dö, låt han dö". Den mörka sidan håller på att ta över helt. Det vore liksom att MoDofansen satt där och tokhöll på äckligt diciplinerade köpelaget Malmö mot det hemvävda offensiva MoDo på tiden det begav sig.
Varför?
Min teori är att de blickat på både Munksunds damlag och Asplöven. Hamstern gick ju in och köpte båda lagen, bara en väska full med cash sen var lagen hans. En normal förening kanske skulle vilja vara med och bygga upp någonting, men det är ju som bekant inte riktigt Qatars melodi.
MoDo är inte långt från ruinens brant, både ekonomiskt och sportsligt. Brynäs likaså. Brynäs har redan gått så långt att man plockar in alla Qatar-rejects man kan komma över för att liksom visa: "titta vi kan ta hand om era rejects, vi kan bli ert farmarlag, skynda och köp oss" - det skriker detta om hela föreningen faktiskt, speciellt när man plockar in SHLs sämsta spelare Mannberg, och den onda tränarduon Bulan/Nilsson.
Själv tycker jag att det är synd. Tänk på hur damspelarna i Munksund måste känna? En dag blir man helt plötsligt Qatar, världens ondaste, ohederligaste och smutsigaste förening. Jobbig känska, all glädje måste försvinna, förrutom om man bara ser till lönekuvertet.
Farbror Barbro:
Qatar har ju vart inne i en enda lång köpefest sedan flens-Soetn tog över. Det har givetvis att göra med köpprovisionen i hans kontrakt - ju fler han köper ju större blir hans bonus.
Det tråkiga nu är att slipper köpa på rea, utan bara kan bjuda över alla andra när hamstern blandat sig i leken. KHL är på väg ner, och vi har sett att legoknektarna där kan spela för Qatar då de inte vet hur tråkigt laget och staden är, hur onda de är. Lönetak är det enda sättet att bromsa upp rymdimperiets framfart. Vi som Jedis kan lätt ta 100 stcyken klonrobotar, vi från Skellefteå med anor och hockeykultur är ett gäng nivåer högre i hockeyhirearkin och spelarutbildningen. Men det blir svårt att stå emot när hamstern öser på, och för hockeyns skulle måste man införa rättvisa regler.
Lönetak? Ett rungande JA! från Sven Sewage!
Amitiel:
personangreppen, lögner om att jag skriver under andra signaturer, och andra fjanterier, det kan jag ta. Men inlägg som nedan tolereras inte.
När jag tittar på vår laguppställning ser jag 7 stycken Skellefteåkillar som är fullt ordinarie. Utöver detta ser jag 4 ytterliggare norrländska grabbar som fostrats i vårt hockeygymnasium och juniorlag. Det innebär att vi har en MAJORITET av spelare ur egna led i ordinarie lag.
Vi tappade våra tre bästa femmor ifjol på kort varsel, och ändå fyller vi på underifrån. Givetviv kunde vi inte plocka in 15 juniorer på en gång eftersom vi behöver kunna ställa ett juniorlag på isen även i år.
Qatar har tre spelare i truppen från den egna kommunen, varav en är den vedervärdige Ledin vilket borde ge minuspoäng. Utöver dessa har även Harju från Överkalix fostrats i föreningen. Resten är inköpta. Sandström, Forsberg, Wallmark, Bryggman... de har köpt lika många av våra rejects som de har fostrat egna spelare.
Sen MoDo... hur många spelare har ni från Ö-vik. 2 stycken, Hedman och Nordgren. Sen har ni Ullmark, Runesson, Grundström, Kempe, Possler, Påhslsson och Öberg från juniorlaget från andra orter. 9 stycken, färre än oss.
Kom inte hit och snacka om köpelag, gubbe lille, innan du har torrt på fötterna. Gös läxan nästa gång innan du öppnar truten.
Farbror Barbro:
Kanske dags och öppna ögonen och inse att den här säsongen är ni precis samma om inte värre köpelag som ni anklagar Luleå att vara.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Farbror Barbro:
nog undrar man allt lite vad zappaholic egentligen gör här inne? Misstänker att han är full innan lunch nästan varje dag. Otrevlig, personangrepp, bristfälliga hockeykunskaper, dålig smak. Nu är Brynäs riktigt riktigt dåliga och man kämpar för att överleva, att han inte riktar in sig på denna överlevnadskamp istället för att vara här och mopsa upp sig mot ledarhunden - en kamp han aldrig kommer att vinna.
Farbror Barbro:
Sven Tuta och MoDo-fansen (ja det finns kvar några stycken faktiskt) skirver att vi inte ska klaga på domarna eftyer en förlust och att det är patetiskt att göra det. De drar inte dåliga domarinsatser i långbänk. Sen börjar de och klaga på Börjes insats mot Malmö i SM-finalen för 21 år sedan... för 21 år är ju inte långbänk! hihihihi!
Farbror Barbro:
Zappa är en snubbe i Gävle som skriver om "Norrland". Känns inte rätt, känns inte äkta. Han gnäller hela tiden likt han hade PMS.
Bulan hade 3 stycken specialiteter som spelare, glappa käft, slashing och filmning. En av de mest osportsligaste spelarna någonsin. Vad han säger bakom stängda dörrar kan man ju bara spekulera om, men man är glad att man slipper höra skiten.
Det är synd om Brynäs. Man går från SM-guldvinnare till allsvensk kandidat bara på något år. Givetvis är anledningen alla dessa galna köp av Qatar rejects. Om de inte åker ur kommer de garanterat att köpa in Fagerudd som kan vara SHLs sämsta back?
Sen Ledin. Jag börjar på riktigt må illa när jag ser hans döda fiskögon i TV-rutan. "En magnifik representant för Luleå" skrev Bagdad Bob på svenska fans. hihihihi! Ja, Ledin står för allt som är osportsligt, korkat, fuskigt och hjärndött. En riktig idiot, och kommer att jubla när han äntligen lägger av. Han åker alltså fram och slashar målvakten i ansiktet rakt över masken, och anser sen att det är fel att det inte blir mål? Han är en skam för mänskligheten.
Sven Sewage: Förresten, hur skulle du rata Forsberg? Är mumsbiten prisvärd, eller är han för förslappad numera?
Men lilla Sven är du svartsjuk??? Du kan släppa mig för jag är inte intresserad av dig det finns sidor på nätet där säkert folk söker din läggning (HUA) !
Jag hoppas du träffar någon men tycker synd om den du träffar...
Farbror Barbro:
Mutte Nilsson... den killen har på riktigt 77 i IQ! Snäppt sämre än Bagdad Bob faktiskt, Bob är i alla fall bra på skriva och är ganska rolig iband faktiskt.
Zappaholic:
jag tycker inte att det är så farligt, men det är rätt jobbigt med alla dessa avundshjon som förpestar utan den minsta glimt i ögat.
Förresten, hur skulle du rata Forsberg? Är mumsbiten prisvärd, eller är han för förslappad numera?
Redigerad kommentar
du sätter själv riban rätt lågt...
Zappaholic:
ja du och ditt stjärngäng kan då fortsätta med er mongolog så snackar jag hockey med Barbro... jag är dock ingen femtekolonnare likt låtsasfansen här inne så de värsta övertrampen kommer att besvaras... liksom personangreppen.
hanzon:
dödssynden superbia kan översättas som högmod, men även som stolthet. Stolthet lider vi ganska kraftigt av i Skellefteå AIK, men inte så att vi är en direkt kristen förening.
Jag tycker inte att jag lider av narcissim när jag skriver att jag tycker att vi är bäst. Vi är bäst. Och ni är sämt, tyvärr för er är ni det. Det är inte subjektiva åsikter, utan efter en placering i tabellen.
Det finns en annan dödssynd som känns ganska relevant i sammanhanget: invidia. På svenska: avund. Vad tror du om den?
Sen kan du fortsätta att skriva att jag är en massa signaturer. Det är inte sant. Du ljuger och hittar på. I er egen gästbok visar jag också att ni i MoDo ljuger och hittar på och anklagar andra för saker som ni uppenbarligen gör själva. Typ hela tiden.
Du är helt enkelt bortgjord.
Varför är du här och sabbar våra hockeydiskussioner om Skellefteå AIK? Vi vill inte föra irrelevanta diskussioner som inte rör oss och lyssna på dina hittepåanklagelser.
Redigerad kommentar
Sven Tuta:
grattis till sistaplatsen i SHL och grattis till kvalet. Grattis till 5 förluster av 5 möjliga emot oss med målskillnad 4-20. Hur många raka vinster har vi mot er nu? Typ 20? Grattis!
Farbror Barbro:
tycker att matcherna mot Frölunda har vart nästan höjdpunkterna under årets säsong. Två lag som verkligen vill vinna. Frölunda är det enda laget som kan mäta sig rent spelmässigt tycker jag. Det är inte så att de behöver fuska, filma, ha bonnröta och spela snorfult för att ha en chans.
Tror det blir en kanonmatch. Känns som en framtida final, och man vill sätta sig i respekt.
Sven Tuta:
Jaha.
Jag är inte countcrizak, och jag är inte Farbror Barbro. Jag bor inte i Skellefteå.
Men ni vet förstår bättre än mig?
Vilka hjon ni är. Nog undrar man allt vem som hör hemma på en institution.
Countcrizack: HAHAHAHAHA!!!! Det här är bara för mycket!!! Jag dör!!! AHAHAHAHAHA!!!
Fortsätt! Fortsätt! Det blir bättre och bättre!
Sven: Ett litet tips, jag vet inte hur det ser ut där du sitter men om du går till ett fönster och tittar ut så ser du vadå? en innegård? Har du galler för rutorna? i vilket fall som helst så finns det en värld utanför Skellefteå. Kan du tänka dig? Där människor varken bryr sig om Luleå eller hockey överlag. Det är ganska skönt att om inte annat, gå ut dit och andas en stund.
Må väl!
Missade matchen igår så jag har noll koll på hur spelet var men jag antar att Färjestad spelade väldigt bra med tanke på hur hemma starka vi brukar vara.
hoppas vi inte börjar ha mättnadskänsla i laget, men samtidigt så är det inte nu vi ska vara som bäst.
Sen domarna... vecka efter vecka går man före match och tänker: "helt omöjligt att de är lika dåliga eller t om sämre nästa match"... men tji fick man.
Helt klart är domarna det största hotet mot ett tredje raka SM-guld. Så är det bara.
Tung förlust igår i en jämn match. Även om vi vinner skotten stort så tycker jag nog att det är en rättvis seger för Färjestad som ser ganska tunga ut. Det går inte fort, men de maler liksom på, och skapar många bra lägen, de spelar ett bra lagspel och är starka framför kassarna.
Men ingen fara på taket då vi trots allt saknar 8 stycken ordinarie spelare, och lite glädjande är förstås att Frölunda också åker på stryk. Serieledningen på 11 poäng är således intakt, med den ointagliga målskillnaden är det 12 poäng till Frölunda, 13 till Växjö. 7 matcher kvar. Vinner Frölunda eller Växjö alla sina matcher så behöver vi vinna tre stycken. Imorgon kör vi borta mot Frölunda, ifall vi tar poäng där kan vi nog räkna bort Frölunda ur racet? Frölunda har 5 bortamatcher kvar. Växjö möter vi hemma i näst sista omgången om de nu får för sig att vinna varenda match fram till dess, Växjö har 4 bortamatcher kvar. Tycker vår serieseger ser ganska säker ut, även om man aldrig kan var säker i hockey.
Det är såklart glädjande att inte ligga i botten. Det som skulle vara lite pinsamt om så vore fallet, det vore ifall man då gick in på den överlägsne serieledarens forum och fjantade sig och var avis och missundsam.
En annan sak man är glad över, det är förstås att vår fina förening inte lider och köpmani och har fått sig en allvarlig släng av sargutdunkarmedley.
Livet leker när Skellefteå AIK är laget i ens hjärta, även om man såklart inte kan vinna varenda match.
Redigerad kommentar