Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen

Skellefteå AIK

Sv: Skellefteå AIK
M.Lemiux: Förvisso rätt...men ändå liite fel i "våra" ögon.  För på de flesta "Skellefte" forum så skrivs det AIK om OSS...vare sig du/ni vill det eller inte...

Farbror Barbro/Sven Sewage

Brynäs köper inte spelare från er utan från oss....men skulle de köpa från er skulle de få med sig en hel del salt på köpet.

Kaiser: Om man tänker efter Kaiser så är i min mening inte SKAIK nå nedsättande utan mer realistiskt...AIK tycker jag blir fel då det finns det "riktiga" AIK som egentligen skulle kortas SAIK (Solna AIK), då blir det just realistiskt med SKAIK (SKellefteå AIK)...eller??

Redigerad kommentar

M.Lemiux: Tja, det finns öknamn för alla lag, även ditt lag, men jag har inte för avsikt att skapa nån debatt om det.

Kaiser: Jag tycker det låter bättre iaf ;)

M.Lemiux: Hellre det än Luleå eller Luuläää... ;-)

Kaiser: SKAIK, heter ni ;)

Carl Lejonkräk: Hmm (liten suck), jo, AIK från Stockholm ska det. Du får ursäkta, men på Skellefteå AIKs eget forum så förbehåller jag mig rätten att skriva AIK istället för Skellefteå AIK, Skellefteå, SAIK, eller nått annat. Om jag skriver i nått annat lags forum så skriver jag nog nått av de namnen istället så alla ska förstå. Om du bor i Skellefteå eller nånstans nära, så förstår alla att om man säger AIK så så menar man Skellefteå AIK Hockey och inte AIK från Stockholm eller inte heller Skellefteå AIK Friidrott som också finns. 

Debatten om vilket lag som får kallas AIK eller inte är gammal och ointressant. Alla vet att AIK från fjollträsk var den ursprungliga AIK-klubben (nu skrev jag "Allmänna Idrottsklubben-klubben") men det bryr vi oss inte om, vi säger AIK ändå, i varjefall när vi pratar med andra Skellefteå AIK Hockey fans. Svårare än så är det inte, och du kan nog utgå från att om nån skriver AIK i Skellefteå AIKs eget forum så menar man Skellefteå AIK Hockey. Vill vi referera till AIK från Stockholm så blir det nog Gnaget eller Solna AIK (ja, jag vet att dom inte heter det egentligen...).

Kaiser: Rättelse:

AIK ska ju kvala för sin allsvenska status. Brynäs möter Skellefteå.

Kvartsfinaltips:

AIK - Brynäs: 4-1

Frölunda - Luleå: 4-3

Växjö - Örebro: 2-4

Linköping - HV71: 4-3

Med anledning av ett av mina förra inlägg då jag ondgjorde mig över Aftonblaskan, dålig journalistik etc, se bifogad länk nedan.

Va tusan är syftet med Linus Norbergs blogginlägg? Sååå dåligt!

Redigerad kommentar

Sven Sewage: Hade varit roligare att möta lule i kvarten men det är som det är.

känns som att vi borde kunna ta Brynäs hyfsat lätt gissar på 4-1 i matcher till oss och kanske vi får lule i semin.

Farbror Barbro:

såg du Wallsons kommentarer i norran? Det känns som en liten risk för underskattning.

– Fast jag har hela tiden haft känslan av att Brynäs kunde ta sig vidare. De har sett starka ut och har ett väldigt skickligt lag på pappret, säger Wallson som inte är förvånad över utvecklingen. 

– Spelare för spelare är Brynäs ett starkt lag. De har en av seriens bästa förstaformationer och de unga spelarna har jag sett vid flera tillfällen. De har mycket att tillföra, säger Wallson.

Det viktiga är såklart att vi kuggar i och driver på i skrdiskoåkningen och passningsspelet och totalhockeyn och bara nöter ut dem, minut efter minut, byte efter byte, period efter period, match efter match. Bara matar på med LAGMASKINEN på alla cylindrar!

Zappaholic: Ja ni gjorde det bra! Hur det än går så kan ni vara nöjda!

Farbror Barbro:

här är mitt tips på slutspelet.

Kvartsfinaler:

Skellefteå AIK - Brynäs = 4 - 0

Ett skadedrabbat Brynäs kommer att få problem mot skridskostarka och utvilade Skellefteå AIK.

Frölunda - Qatar = 4 - 2

Qatar var överlägsna Djurgården och behövde ej ödsla kraft. Men Frölunda har vart spelmässigt överlägsna i vinter. Qatar kan inte köra sprattelfisk och förlita sig på domarn i oförtjänta råttsegrar match efter match.

Växjö - Örebro = 4 - 2

Tror att Växjö går segrande ur köpefesten då de har starkare trupp och bredare lag känns det som.

Linköping - HV 71 = 3 - 4

Linköping är bra och skickliga och har duktig tränare och vass spets. Men HV känns mer som ett "gå-över-lik-för-att-vinna" lag och jag tror HV krigar hem det i en jämn serie.

Semifinaler:

Skellefteå AIK - HV 71 = 4 -0

Ett utvilat Skellefteå mot ett tröttkört lag från den nedre halvan, kan bara sluta på ett sätt.

Frölunda - Växjö = 4 - 3

En mycket jämn serie där tillslut hemmaplan fäller avgörandet.

Final:

Skellefteå AIK - Frölunda = 4 - 3

Det går till tiderna som den bästa hockeyfinalen i SHLs historia. Skellefteå AIK tar tillslut den avgörande matchen med 11-0 i den sista matchen i en kokande kraft arena!

Kaiser: Vi är ju hårt drabbade och för att ens ha en liten chans så hade vi behövt fullt lag. 

Jag tror vi tar en match, 4-1 till er.

Ni förstår säkert att vi är rätt nöjda med att nå kvartsfinalen med tanke på skadorna vi har/haft.

Sven Sewage: Håller med om att Brynäs är ett mer kreativt spelande lag än lule, som dock är bättre än Brynäs på defensiven och kan stänga matcher. Tror oxå att Brynäs inte alls kommer att orka. Deras enda chans är att vinna första matchen för att få "momentum" som boorken skulle säga. men det gäller att vi är påslagna på torsdag och inte underskattar Brynäs...

Kaiser:

självklart är det bättre för oss med Brynäs än Qatar. Brynäs är ett spelskickligare lag med mer talnangfulla spelare, visst. Det är inte det hockeymässiga jag tänker på. Utan att Qatar har Royal Straight Flush i hjärndöda spelare, de har ett helt gäng som saknar både spärrar och alla former av sportslighet. Inte så att jag är orolig för det sportsliga resultatet emot dem, men priset vi får betala. 4 raka segrar för oss, eller möjligtvis 4-1 skulle ha vart stalltipset, men en 4-5 skador och en 2-3 avstängningar kanske.

Har inte följt Brynäs matcher på nära håll, där kanske Barbro har mer koll. Men enligt det man har läst sig till så har försvarsspelet förbättrats över hela banan, plus att kämpaandan och jävlaranammat ser bättre ut. Där har Bulan gjort ett bra jobb.

Men det känns ändå som att vi har en mentalt övertag, både på Bulan och på Brynäs spelare. Slutspel är något annat än grundserielunk, absolut, men vi känns mer som ett slutspelslag än dem i lagbygget. Dessutom har Brynäs många skador, och backsidan ser väldigt klen ut. Nyckeln för oss är att driva upp tempot och tugga på likt en trimmad Sovjetisk maskin, utmana backarna och driva på mål. Då får de det svårt över en matchserie på 7 matcher. Brynäs har en bra spets men är inte i närheten när det gäller bredd. Men det gäller såklart att vi fokuserar på vår egen prestation, och respekterar motståndet. En svag prestation kommer att leda till att vi slås ut, så det gäller att alla våra spelare bidrar med hårt jobb.

Grattis Karlskrona!!

Blister Brigade: Nu blir det Brynäs... Jag är tudelad vad som var bättre? Skulle ha varit skönt att skicka ut Lule redan kvarten, men samtidigt tror jag att det blir bra att börja med Brynäs. Om inte Frölunda fixar lule så hoppas jag att man slutar med skitsnacket att förrà året fick aldrig AIK möta motstånd. Fixar inte Frölunda att gå vidare i år till semi så visar man att man är inget slutspelslag. Och då får vi tvåla till Lule i semi istället. Final mot Växjö till slut...

Farbror Barbro: Kan vara sant men i värsta fall så går lule på rus efter att ha plockat Frölunda och och med horn i pannan/lite turstudsar/skador på nån av våra nyckelspelare ect ect så är dom i final!

Ser nog hellre att möta lule i kvarten

Fasen oxå! undra vad som är bäst? att möta lule i kvarten eller mötas i en semi?

skulle det bli så vi får lule i semin så kan det gå precis hur som helst!

KulaShaker: Hoppas ni får chansen att prova... ;-)

Sven Sewage: nä, ni har faktiskt bara sju raka segrar. Men den trenden ska vi vända totalt när vi avverkat bollklubben! ;-)

Farbror Barbro:

lika bra att du bara ignorerar hjonen. Uppenbart att det inte är de skarpaste knivarna i lådan om man säger så.

Såg delar av Djurgården - Qatar. Skallkrossar-Forsberg avgör med ett riktigt Qatar-mål, flipperspel och sen självmål, ruggigt fult mål. Publiken är jävligt upprörda över orättvisan med att Forsberg nätar när Fernholm är invalid, med rätta.

Totalt sett är Qatar helt överlägsna. Klasskillnad, och Djurgården är väldigt bleka och tafatta. Svårt att säga hur bra Qatar är när motståndaren spelar så dåligt.

Sen ska det såklart bli kul att se ifall Brynäs kan ta Färjestad. De skulle nog vara vår önskemotståndare litegrann, vi har väl typ 10 raka segrar mot dem eller något liknande?

Farbror Barbro: Och vad tillför du/ni när du börjar ett inlägg med
att " såga längs med fotknölarna"!!??

Försök att komma med ett inlägg där du för en saklig debatt utan att blanda in eran kiss och bajs nivå. Då först kanske du/ ni blir accepterad hos oss övriga hör på forumet. Fattar inte du/ ni att vi övriga driver med dig och dina nick? Men med tanke på din biktning här på forumet då kanske det är en form av njutning när folk driver med dig.
Om du inte förstår vad jag menar, så säg bara till så kan jag skriva långsammare och med stora bokstäver.

Farbror Barbro: Det är väl den berömda droppen som fick bägaren att droppa över för mig...

Farbror Barbro: Suck, kryp tillbaka till gruvan och spräng igen schaktet efter dig.  Du pratar efter det förstånd du har.

Redigerad kommentar

Är det nån fler än jag som är skitless på den låga nivån på journalistiken av Aftonblaskan (främst) men även Expressen? Nu tänker jag inte på Spottbladets ”granskning” av kommunala medel till klubbarna utan på den ordinarie rapporteringen som (inte) finns. Dåliga matchrapporteringar men desto fler artiklar där man har tagit ett citat från någon, lösryckt ur sitt sammanhang, endast i syfte att skapa rubriker och allmän spott och spe. Ja, självklart, de vill sälja tidningar osv, men man har ju tappat helt förtroendet för sportjournalister från kvällsblaskorna. Har de praktiserat på Hänt Extra? På samma sätt som jag upplever att vi har tappat kvalitet på domarna så har ju journalisterna tappat minst lika mycket. Tja, jag kanske upprörs lite för lätt av detta, och slår in öppna dörrar, men jag tycker sportjournalisterna bör rannsaka sig själva och fundera på om det de presterar idag är bra journalistik. Men det lär ju hända... Not. 

En annan sak, det är ju så genomskinligt vilka lag som blaskan håller på, och där är Djurgården i toppen. Inte så konstigt med tanke på var journalisterna bor, men de kan väl försöka verka objektiva lite grann iallafall i sin rapportering ändå då AB är en rikstäckande tidning. 

Farbror Barbro: Märkligt, du och alla dina nick ni brukar alltid synka era inlägg och skriva om samma skit i samma tonläge. Men nu när du ger ett " gilla" till ditt andra nick så svarar inte det med att ge " gilla" tillbaka, konstigt! Kan det vara därför att ni sitter på samma IP- adress!?

Farbror Barbro:

man får tacka för de uppmuntrande orden, samt den sedvanliga genomtänkta analysen.

Vem det nu blir, Brynäs, Djurgården eller Qatar, de kan inte vara så värst motiverade på kvartsfinal? Jag menar, hur stor chans tror de att de egentligen har? I en serie över 7? Visst kunde Tre Kronor ta Sovjet på 80-talet anförda av Larionov i någon enstaka match, absolut. Oftast mer beroende på tur än skicklighet, ska erkännas. Men bäst at 7? Typ 0.1%.

Qatar är en sämre motståndare för oss. Inte hockeymässigt förstås, utan pga att de har Royal Straight Flush i hjärndöda spelare som kommer att gå in för att skada och filma. Fyra raka segrar för oss kan ändå betyda 4-5 skador och 4-5 avstängningar emot avskummet.

Qatar är nästan lika hjärndöda som Löven.

Forsberg 1978:

Jag är inte din kund! Tack gode Gud! hihihihi

Sven Sewage: Jag jobbar och betalar skatt som delvis ska gå till vård för sånna som dig men när det gäller den vård du behöver så har ju ett stort misslyckande skett, du behöver experthjälp!

Forsberg 1978:

näe, det är jag inte! hihihihi!

Sven Sewage: Du är inte min kund!

Forsberg 1978:

är det så du tänker när du jobbar? Dina kunders organ är skit? 

Sven Sewage: SKIT SKA SKIT HA!!!!

Sven Sewage: Har du barn borde du skämmas nåt så in i helvete...

hjon:

ni är på vårt lags forum och hånar och skriver om gruvan, skit i munnen, och sen när man svarar med samma mynt då är det trolljägarna eller stalker som gäller?

Själv sitter jag och håller tummarna för Brynäs. Av själviska skäl förstås, en riktig önskemotståndare för oss. Brynäs är ju föreningen som uppfann och införde klappan i svensk hockey, det kan de vara riktigt stolt över.

För MoDos del känns klappan malplacerad, ser absolut ingen anledning till att de ska dela ut klappor till alla i publiken på hemmamatcherna i det stundande kvalet då föreningens existens mer eller mindre står på spel. Klänypor däremot...

Sven Tuta: Det är lugnt vi kommer snart få se idioten när han blir konfronterad i trolljägarna eller stalker eller kanske till och med i båda programmen! Helt säker på att han är en sådan person! Sen att han är homosexuell kan man ju inte säga så mycket om och det dömmer jag honom inte för men han verkar ju tro att alla är det! Det man kan ifrågasätta är hans snedvridna bajsläggning!

Sven Sewage: Du har nog rätt eftersom du verkar veta säkert. Själv har jag ingen aning.

Sven Sewage:Återigen har du utryckt din läggning här, det är mycket "kiss och bajshumor" från din sida. Det skulle vara mycket intressant om du lade ut en kopia på dina läkarjournaler här på forumet, så kanske vi skulle ha förståelse för din/dina sjukdomar. Du kanske till och med skulle kunna få en "gillamarkering" i rent medlidande. För just gillamarkeringarna för ditt/dina nick är lika frånvarande som ditt förstånd.

Redigerad kommentar

Zappaholic/Forsberg 1978:

jag förstår hur du menar där, det är inte mumsigt med skit i munnen, eller få något i munnen som har vart i skitan just innan

Sven Sewage: Hellre skit i luften då och då än skit i munnen hela tiden :-)

Sven Tuta:

näe. Det jag menar är ungefär som sist jag bilade upp till norrland med polare, och så skrek nån: "helvete, vem drog av den där äggfisen? Ner med rutan, NUUU". Och sen när rutan vevades ner blev det ännu värre. Det var när man passerade Ö-vik.

Kanske vänjer man sig vid fislukten, så att man inte går omkring och tänker på att det luktar fjärt hela tiden?

Men även om så är fallet... som bosatt där... när man har vart ute och rest och sen kommer tillbaka, mmmm vilken maffigt pruttmoln som hänger över samhället, äntligen hemma!

Stämmer det eller?

Sven Sewage: Med tanke på att du har här på forumet biktat dig för dina läggningar är jag inte förvånad över ditt luktsinne

Sven Tuta:

tacka vet jag att sitta där på altan och andas in fjärtlukt kväll efter kväll, mmmm vad gott det luktar! Det och komma överlägset sist, det är helt klart höjdpunkter i tillvaron!

Sven Sewage: Bussarna från gruvorna går väl ända fram till arenan

såg att Sörensen blev friad efter sin off-ice knuff emot ansiktet på Harju. Liknande som den Ledin delade ut på Janne Pesonen när vi möttes nu senast.

Klart diciplinnämnden kunde ha tittat på den.

Det skulle ha vart kul att ha sett Rick Moranis ansiktsuttyck när han fick nyheterna förmedlade. Tror nog att flens-Osten själv anmäler den själv till diciplinnämnden och därmed bryter mot överenskomna regler, precis som Wikegård säger.

« · 1670623 · »