Växjö klart värdiga vinnare dom malde ner oss och nu är det bara att knyta näven och sikta på nästa säsong.
Jag är jätte nöjd med säsongen 14/15 vi vann serien, SM silver samt 3'a i Europa cupen hur många trodde att vi skulle klara det i början av säsongen? vi tappade nästan 3 kedjor så jag tycker det var ett fantastiskt resultat med tanke på förutsättningarna.
än engång stort grattis till Växjö, ett perfekt exempel på hur man bygger ett fungerande importlag
Sven Sewage: Förlorarnas hörna? Sitter du i vinnarnas hörna?
Ajajaj, för mycket vin igen...
Sven Sewage:
Jag tar också time out. Någon gång i veckan möjligen in och kommenterar nyförvärv eller annat viktigt.
Huvudsaken du dyker upp Sewage när det börjar dra ihop sig med träningsmatcher eller annat viktigt.
Jag får nog också ta och tacka för mig för ett tag framöver. Min fru är inte nöjd med att jag sitter och är full och arg och skriker framför TVn och datorn, hon avskyr hockey i allmänhet tror jag? För inte kan man bara hata Skellefteå AIK sådär då vi är det goda laget?
Barnen har man redan lyckats hjärntvätta, så där är det lugnt. Dessutom har jag mina studier utöver arbetet som också är krävande, alltså både studierna och arbetet är krävande och då håller det inte att tanka ett par lådor rödtjut när det är match.
Näe, tack för mig. Som tur är så är det snart silly season då Qatar, Qatar B och Géatan Royers gäng är som bäst. Vem vet, kanske blir det fler inköpta spelare som Ledin, Mannberg, Niinimäki och Géatan Royer även detta år, det måste bara kännas spännande för er från förlorarnas hörna? Och sen kan ju Petter Rönnqvist komma där med sina smarta expertkommentarer i silly season, då blir nog allt bra för alla - kvalitet rakt igenom så att säga. Man får passa på att gratulera på förhand. Hejdå!!!
Sven Sewage:
word! ( tror jag man skriver)
Känns redan nu klart bättre. Jag ser inget slut på dynastin och vem vet mycket snart kan sillyn och bokslut m.m få denna hemska dag att kännas som ett litet gupp på vägen.
Jag menar laget får mer sympatier än Dubai ute i stugorna tror jag. Det är bara i böckerna vi förlorade,i verkligheten vann vi. Och ett omtag tror jag kan vara bra efter två guld isf göra en jättekrsch efter tre,fyra fem.
Redigerad kommentar
Monno:
jag tycker absolut att Dubai är värdiga mästare då man var det bästa laget. Inga bortförklaringar där.
Mår bara lite illa av att expertkommentatorer, journalister, fans från andra norrlandslag... att de inte klarar av att vara objektiva. Hederliga. Att jantelagen är så stark i Sverige, det äcklar faktiskt mig. Det äcklar mig likt dansbandswolf sjukdomsjagande och åderpåleslukande aktiviteter.
Redigerad kommentar
Sven Sewage:
Bra skrivet. AIK kommer igen härdade och starkare nästa år. Jag tror på sikt det kan vara bra med en omstart och börja bygga en ny svit. Det skadar säkert inte utvärdera,komma ner på jorden.
Rytter du får tycka vad du vill,jag är av en annan åsikt.
Sven Sewage:Det här är mitt sista inlägg här i den gula boken säsongen 2014-15 och vill bara säga dig SS-man att det är bara för dig stt tugga i dig tråkningarna utan att grina som Robertson (som säkert ligger i fosterställning och gråter just nu) för svinhugg går igen.
Väl mött med nya tråkningar nästa säsong.
Farbror Barbro:
Nej klart dom inte är sig lik när Växjö inte tillåter dom att spela den hockey dom är van.
Ni mötte ett starkare, smartare mer taktiskt lag. Det enda man kan kritisera från SAIK håll är att dom inte tidigare försökte ändra sitt spel till det mer primitiva istället för att fortsätta på vägen till undergång (speciellt i matcherna på hemmaplan). Faktum är ju att Växjö varit det bättre laget i 5 matcher av 6.
Dubai är värdiga vinnare. En jämn finalserie där de är lite bättre tycker då jag. Duktiga i försvaret, bjuder inte på någonting, starka framför båda kassarna. I kvällens match hade man ganska mycket tur med domsluten, men sett över 6 matcher tycker jag att de är bättre laget faktiskt.
Spelmässigt tycker jag att det är flera i vårt lag som inte kommer upp i den standard som man blivit bortskämd med. Vill inte hänga ut någon individ då vi vinner och förlorar som ett lag, men det är de yngre killarna som leder vårt lag. Yngre killar med kontrakt nästa år vilket känns tryggt.
Sen att hålla på att kalla Dubai för ett köpelag... visst är Dubai ett köpelag utan anor, men ledningen i Dubai har gjort ett jättebra jobb. Rent sportsligt var Dubai det bästa laget, man hade absolut inte tur. För mig är det ingen skillnad om Dubai köper in några skåningar eller några 08or... eller några kanadicker eller några finnar. Utlänningarna gör vår serie bättre, och laget med flest utlänningar var det bästa laget.
Tungt tungt detta... vin låda rödtjut är slut, min flaska rom är slut, behöver någonting starkt...
Att hjon från Qatar, Qatar B och Géatan Royers team är här inne och hånar efter en tung förslut... i min bok förstärker det mina tidigare åsikter om att det är onda supporters som alla är mammondyrkare och har lierat sig mot det goda laget Skellefteå AIK... vi kommer att komma igen, vi kommer att fortsätta att satsa på en offensiv hockey, träna hårt och på att utveckla våra egna... att ni är här och hånar nu säger ganska mycket om vilka människor ni är. Det styrker helt enkelt magkänslan jag hade, nu har man bevis på vilka små hatfulla människor ni verkligen är.
Farbror Barbro:
Se då till att sparka Pesonen, han var verkligen inte intresserad av att spela finalen såg det ut som.
Farbror Barbro:
"Jag vidhåller vi inte kom upp i rätt nivå. Spelet nästan bortblåst. Nånting var fel."
Ja felet var att ni mötte seriens starkaste lag. Sluta snacka om någon jävla fjantig tredjeväxel som ni aldrig fick i. Växjö gjorde allt rätt och hade 5 matcher av 6. Taktiskt så neutraliserade dom er fullständigt, dom jobbade hårdare och smarare, det var problemet inte att ni inte fick igång passningsspelet.
Grattis till seriesegern föresten!
Sven Sewage:
Jag vidhåller vi inte kom upp i rätt nivå. Spelet nästan bortblåst. Nånting var fel.
Tror inte det här var bra för Dubai i längden. Tror AIK kommer igen ännu bättre nästa år.
Farbror Barbro:
tung tung förlust, jag trodde att vi skulle ta det.
I Skellefteå AIK vill jag lyfta fram Anton Lindholm som är otroligt jävla bra i finalen, även Axel och Norman är duktiga.
Dubai är väldigt duktiga. Och det är inte alls orättvist att Dubai vinner. Ett jätteduktigt lag, och jag är inte alls förvånad att Kiiskinen avgöra.
Det är bara att gratulera Dubai och Kiiskinen, lite bättre än oss i finalserien i år.
"Rhaksani och Jognsson visar bra energi"
Petter, du är genomskådad. HÅLL KÄFTEN DITT HJON!
Ytterliggare ett exempel. Svensson kör matchens räddning. Då måste han lyfta fram Dubais spel.
HORA!
Sven Sewage:
Petter står där med öppen mun säger han själv. Det kan jag bara tolka på ett sätt. Det är en åderpåle på väg i den riktningen
Redigerad kommentar
Huge:
så du tycker att det är utvisning när man hugger någon i ansiktet efter ett skott, eller när man knätacklar någon stenhårt. Eller att det är nära när man skjuter i stolpen?
Sådant Petter missar - när det var åt vårt håll.
Wikegård kommer sedan in och påpekar dessa saker, emellan Petters alla hyllningar mot Dubai.
Jag tycker inte att Petter är objektiv, eller kunnig. Smaken är som baken, men jag tycker att hugga någon i ansiktet, knätackla någon, det borde minst vara 2 min, speciellt när man kikar på REPRISEN!!! Man har en REPRIS! och killar blir huggna i ansiketet, och knätacklade. Helt jävla otroligt att man inte kan se att det ska vara utvisning. Då är man köpt. Eller en trög jävla hora.
och där kommer den. Den obligatoriska utvisningen på Sevc. Inget fel på den. 2 minuter efter regelboken.
Probelemet, som jag ser det, är att Sunqvist får en fet jävla klubba rätt i plytet, och att Holmström åker på en SOLKLAR jävla bentackling. Vi åker på en enormt petig 6 spelare på banan.
Har Dubai köpt domarna? Petter är inte köpt, utan han lider av samma avundsajuka syndrom som resten av mongisarna från Géatan Royers gäng där i fismolnet.
Boxen rödtjut är slut... känner kraftiga spykänslor mest hela tiden, men när jag drar av ljudet så jag slipper Petters äckliga stämma, ja då inser jag att det är rock n roll att var Skellefteå AIK och att vi kommer att ta detta.
Tror att vår Sovjetiska träning kommer att fälla avgörandet och att vår Sovjetiska spelare Kabanov ligger bakom den avgörande kassen. Kommer att skriva: in yopur face Petter! när vi lägger in den. Nu menar jag inte in your face som dansbandskillen från Qatar tänker däremot.
Sven Tuta:
just nu sover mina barn, men vi har en känsla för rättvisa i vår familj. Ja, samt att vi älskar varandra i den egna familjen och den egna familjen, ja. Inte heller bor vi i ett fismoln.