I övrigt angående mitt förra inlägg. Ja, det är ok att kritisera och ge bitska kommentarer, som jag skrev så ska det inte bli nått tråkforum. Vi har ju knappast ambitionen att fira jul tillsammans nån gång, men jag brukar tänka så här: Kan jag säga detta ansikte mot ansikte? Nåja, nu ska jag sluta leka diplomat! :-)
Och nu är fikapausen slut!
eltifoso: Klart det är bittert när vi spelar såpass bra som vi gör. Vore ju att ljuga att påstå något annat. SAIK är bra.
Det skulle ju vara klädsamt om du också kunde erkänna hur bittert det var att åka ut mot oss. Ett slumpmål i slutet av tredje matchen. För jävla jobbigt om vi åkt på det baklängesmålet. Dessutom missade ni slutspel för första gången på 21 år. Bittert, eller hur 😃
eltifoso:
tyvärr tyvärr så väntar nog publiken på mer spännande matcher och de tar ut segern i förskott mot Brynäs. Antingen beror 500 stolar på det, eller pga att det finns alldeles för många andra spännande aktiviteter i Skellefteå en Måndagskväll?
Qatar B gör en bra match, igen. Den jämnaste hittils, och Qatar B är det bättre laget efter två perioder. Men som väntat orkar de inte i tredje och de orkar inte i förlängningen. Ännu en hedervärd förlust för Qatar B, men det är inte orättvist att vi tar det tillslut. En helt jämn match där vi vinner för att vi har mer ork helt enkelt. 3-0 nu, gigiantisk uppförsback. Orkar Qatar B ladda om nu?
Sen var det någon som klagade efter första matchen att jag skrev att det var kul med ytterliggare ett tvillingpar med damp i SHL (förrutom Camilla och Christina Abbot alltså). På riktigt, den där Pontus Westerholm, han lider ju av damp! Grabben borde börja käka medicin eller något.
Sven Sewage:Westerholm lider av besvikelse och frustration i det läget. Det går att förstå att det kan rinna över...
Vad led Petterström av när han försökte kastrera Rödin?
Zappaholic:
om det inte vore för ditt och mumsbiten tvivelaktiga beteende så skulle jag nästan lida litegrann med Brynäs (nu menar jag inte mumsbitens skamfyllda arbete utan endast uppträdandet på hockeyforumen).
Brynäs spelar inte alls tråkig hockey, utan man öser på framåt i högt tempo. Bulan har helt klart väckt laget, och Bulan står för en annan typ av hockey än den tråkigaste tränaren som anammat Lasse Falks hockey och kryddat den med Drillo-influenser: Rönken. Jag ska nästan sluta att klaga på Bulan efter denna kvartsfinalserie,om han slutar att vara en så dålig förlorare så ska jag då inte hacka på han något mer. Rödin såklart enormt duktig, hela den kedjan med transorna är vass. Men framför allt är jag imponerad av backen Nörstebö som är oerhört duktig.
Zappaholic:
jag vet inte vad Petterström led av, men tre matchers avstängning känns faktiskt på sin plats tycker jag.
Jag tippar på att Pontus Westerholm lirar i Qatar nästa säsong. Han har visat sig vara en hjärndöd spelare som dessutom är en väldigt dålig förlorare, passar nog perfekt hos Qatar. Åt andra hållet till Qatar B tippar jag att Fagerudd går, den killen är den sämsta spelaren i Qatar. Berglund i Asplöven är även en trolig värvning då han är sällsynt uddlös och dålig på det mesta.
Zappaholic:
men P Westerholm känns faktiskt som en spelare som Qatar skulle kunna köpa in. Åker omkring och muckar och är allmänt störig i varenda match, sen efter matchen när slutsignalen har gått för länge sedan då åker han och ska slåss mot random spelare i mästarnas lag. Fostrad i samma skola som Gnomström. Får han bara lära sig lite mer fult spel och osportsliga tjuvtrix som att kasta grus i motståndarens gång, ja då kan han nog vara på tapeten för att spela i det grisigaste laget på denna planet.
Var har jag fel?
Mumsbiten får inte svara eftersom vi kan få virus om han skriver för mycket på våran sida.
Huge:
vadå bestulna? Ni är då betydligt mindre bestulna än vad vi var i SM-finalen 2013. Kvällens match var helt jämn och 50/50, ni är bättre under den första halvan. Men ni slutade 10a och har haft en kraftödande play-in, dessutom matchar ni era toppspelare (förutom Mannberg) väldigt hårt medan vi har vilat och sprider istiden. Det är inte ett rån, inte alls, utan en jämn match där vi tar över i slutet. Det är inte slump eller orättvist att vi vinner.
Farbror Barbro:
såg du Frölundas hån mot Qatar?
Ser du att Frölunda hade stavat fel?
Huge:
jag tycker att det är ett fint pass av Holmström, och en riktigt vass styrning av Forssell. Ett typiskt Forssellmål. Forssell är liten och svag i närkamperna, men han lirar ändå framför kassen i PP. Varför? Jo, för han är otroligt skicklig på att styra in puckarna. Det är inte tur, utan skicklighet, en jättebra styrning tycker jag. Fast det var såklart nära at Honken räddar den, men nära skjuter ingen hare.
Ni i Qatar B kan dock vara stolt över er insats ikväll även om det inte riktigt räcker. Så här har det sett ut de senaste 2 åren. Laget i kvartsfinal bjuder på bäst motstånd, men vi gör precis vad som krävs för att vinna matcherna.
Farbror Barbro:
nja, jag tänkte på Granström. Han heter ju faktiskt Gnomström! hihihihi!
Håller med dig om att Frölunda är det största hotet mot oss. Det enda laget som riktigt utmanar oss spelmässigt i en matchserie över 7, det tycker då jag. Växjö är också duktiga, men är mindre oroliga för dem.
Om Qatar nu grisar ut Frölunda... det skulle verkligen vara en drömscenario för oss, precis som när Färjestad gjorde självmål i slutminuten mot Qatar B.
Sven Sewage: Här har du förklaring till bråket vid slutsignalen. Det var Zackrisson i Inte Riktiga AIK som firade i örat på Wallace.
När ska Pesonen göra comeback?
Redigerad kommentar
Zappaholic:
det såg ut som att Skellefteå firade nere i hörnet efter att Widing lagt in den avgörande kassen, laget samlades i ett glädjerus nere vid sarghörnet. Då är Wallace där av någon anledning istället för på förlorarnas planhalva, varför vet jag inte? Sen kommer damp-tvillingen dit och vevar. En dålig förlorare helt enkelt, samt en dålig förlorare med damp.
Huge:
Sicket dravel, trodde du kunde lite hockey och försöker vara ärlig, men nu visar det sig att du bara försöker vara smådryg, förringa motståndet och låtsas som att ni bara går på halvfart.
Öh, va? Vi går då definitivt på max, även om det finns mer att ta spelmässigt av laget. Jag tycker att Brynäs har gjort det jättebra och hänger nästan med mästarna/seriesegrarna både spel- och målmässigt.
Faktum kvarstår dock att laget i kvartsfinal bjöd på bäst motstånd vid det senaste SM-guldet, jag tror att det var de två senaste om jag kommer ihåg rätt? I semi och final blåste vi motståndet av banan. En del av förklaringen tror jag är att vi är mer vältränade, att vi sprider istiden i slutspel i grundserie, samt att vi vilat oss i form till slutspelet och låtit spelare läka småskavanker.
Det är dock ren och skär bonnröta att den går in via masken och stolpen.
Det är små marginaler på de flesta hockeymålen. Forssell är en spelare som väldigt ofta har marginalerna med sig i spelet framför kassen, och jag tror inte att han har tur varenda gång.
Ni var då inte liiiite känsliga. Ser på ert forum att mumsbiten utalar sig om att "SAIK nu är hatlaget nummer ett" och alla gillar inlägget. Det är inte så konstigt. Har man som målsätning och strategi att bli Qatar B så får man med hatet, avundsjukan och missundsamheten genom alla dessa rejects man reaköper in.
Sven Sewage: Hatlag likt FBK skrev jag! Tycker det är rätt äckligt att du kallar mig mumsbiten jag är inte lagd åt det hållet har jag ju sagt!
Ska su logga in på dina andra nick nu?
Farbror Barbro:
ser nu att Gefle Dagblad har uppfunnit en ny benämning. Bulan Berglund + Badgad Bob = .... trumvirvel... Bulan Bob! hihihihi
Zappaholic:
i så fall... varför skriver du inte om hockey? Barbro, kaiser, BGJ, även jag själv ibland när jag inte behöver bemöta personangrepp, skriver om hockey. Du har inte postat ett enda hockeyrelaterat inlägg tror jag.