Farbror Barbro:
Väntar nu bara att de ska plocka borft Petter Rönnqvist från Géatan Royers gäng så att man kan ha på ljudet under sändning. Då kan det här bli en kanonkväll, om vi lyckas knipa segern förstås. Tippar 4-1 till oss.
Tror nog att Kabanov saknas pga skada. Lövensvinets slashing som höll honom borta i en match gör sig påmind.
Redigerad kommentar
Zappaholic:
vill du ha "blaj" får du allt ringa till den mumsiga skitklicken Forsberg. NU ÄR DET HOCKEY!!! SKELLEFTEÅ AIK YYYEEEEESSSSSS!!!
Blister Brigade:
helvetes jävla vårtiga kuk!
Det här gör fan ont att se. Dubai ser koncentrerade ut, vi ser nervösa ut.
Huss:
aj aj aj AJ! Det gör ont att se. 0-2 är klart i underkant, länge sedan jag såg oss vara så här utspelade. Typ 6-7 år sedan.Dubai ser väldigt koncentrerade ut och spelar avslappnat, spelar ett bra lagspel. Ingenting stämmer för oss. Vi ser paralyserade ut och tagna av stundens allvar. Passningarna är i knähöjd eller en meter bakom. Vad händer?
Nu har vi 40 minuter på oss att skärpa till oss å det grövsta.
Väldigt otäck skada där på Hennessy. Hoppas att det inte tog i ögat utan bara på kinden eller örat.
Dubai är för övrigt ett väldigt sportsligt lag. Har inte sett en enda filmning eller fult spel från deras sida. Det tyder på ett starkt ledarskap uppifrån toppen och ner. Jävligt bra är de också.
Huvva. Det ser jobbigt ut detta.
Redigerad kommentar
Sven Sewage:SS, en fråga i all enkelhet. Varför är inte du som ett uberfan av skaik aldrig på plats i SKA och bevittnar matchen live?
För övrigt ser Växjö ut att bygga på trenden med bortavinster i denna finalserie. Tiomiljonersmanner Pesonen är han med? Totalt osynlig nu när matcherna betyder allt, men han kanske blir synlig när det blir pp och ofysiskt.
Rytter:
hur gick det med Josh Hennessy? Var tvungen att tröstsupa hela periodpausen, och missade allt snack.
Wolf:
gissa varför! Ett tips: det har med geografi att göra.
Redigerad kommentar
Blister Brigade:
glöm ALDRIG bort att ditt lag är Skellefteå AIK. Vi ger aldrig upp. Inga förlorartendenser tack!
Jag tycker att vi är det bättre laget i andra perioden. Hur många jävla skott har vi haft i stolpen i finalserien? Typ 10 stycken på 5 matcher.
Jag har respekt för Wikegård och diggar honom som person även om jag själv föredrar en annan typ av hockey (Sovjet!). Men håller inte med honom i hans analyser att Markus Svensson borde ha räddat någon av puckarna. Vid första målet har han en fri spelare på bortre stolpen och måste stanna på linjen, och skottet sitter stenhårt i krysset. Vid det andra målet så håller han stolpen, och Fredrik Lindgren har koll på Alex Johansson. Jättebra avslut av honom i en trängd situation.
Kul att se Wikegård lyfta fram Stigge Salming. Och Hardy. Mer sådant. Vi har en fin stolt hockeyhistoria i SHL.
Spännande detta. Tycker vi för det mesta är som bäst i tredje, så även i denna serie (förrutom förra matchen).
Gillar förresten Sanny Lindström också. Avskydde honom som motståndare när han var i Färjestad och härjade, en verklig komplimang. Har väldigt mycket integritet som expertkommentator, ingen jävla vindflöjel som så många andra.
KÄMPA SKELLEFTEÅ!
Sven Sewage:Yesssss! :)
10 miljoner svenskar jublar och kommer somna med ett leende på läpparna.
En jämn match, igen. Finnarna i Dubai är klart dominanta. Lajunen riktigt vass precis som Wikegård förutspådde, Kiiskinen är sjukt duktig med pucken, Laakso är tung att möta, stabilt spel rakt igenom av Kallio... men Varakas... satan vilken bra back han är. Welch och Murphy får rubrikerna, men Dubais bästa spelare är Ville Varakas enligt mig.
Som väntat är Dubai en tuff nöt att knäcka. Men det är inte över än.
DansbandsWolf:
...och 10 miljoner spermier i ditt anus när du somnar med ett leende på dina läppar din lilla fittgubbe
Sven-Barbro Slobodan
Men oj vilket språk gubbe lille.... :D
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Sven Sewage:Och där kom underlivshumorn fram, är vi förvånade.
Nej maken till uppiskning har saik inte varit med om på år och dagar och nu är storhetstiden över och färden nerför har börjat. På torsdag är vi alla Växjöfans och gläds över att Le Marklund endast fanns i fantasin. Här tvivlar ingen!
Farbror Barbro:
YES SÖREN PERSSON ÄR BORTPLOCKAD!
Kul att du läste texten till Bobby Brown. Läs den bifogade texten, t om ännu grövre gayhumor i den.
Det kan inte bara vara jag som ser ironin att någon som kallar sig för Zappaholic och hävdar att han har läst ALLT om Zappa och kan ALLT om Zappa sitter där och häver ur sig homofob om andra som skämtar till det?
www.lyrics007.com/Frank%20Zappa%20Lyrics/He%27s%20So%20Gay%20Lyrics.html