Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen

Skellefteå AIK

Sv: Skellefteå AIK

Farbror Barbro:

YES SÖREN PERSSON ÄR BORTPLOCKAD!

Kul att du läste texten till Bobby Brown. Läs den bifogade texten, t om ännu grövre gayhumor i den.

Det kan inte bara vara jag som ser ironin att någon som kallar sig för Zappaholic och hävdar att han har läst ALLT om Zappa och kan ALLT om Zappa sitter där och häver ur sig homofob om andra som skämtar till det?

www.lyrics007.com/Frank%20Zappa%20Lyrics/He%27s%20So%20Gay%20Lyrics.html

Farbror Barbro:

Väntar nu bara att de ska plocka borft Petter Rönnqvist från Géatan Royers gäng så att man kan ha på ljudet under sändning. Då kan det här bli en kanonkväll, om vi lyckas knipa segern förstås. Tippar 4-1 till oss.

Tror nog att Kabanov saknas pga skada. Lövensvinets slashing som höll honom borta i en match gör sig påmind.

Sven Sewage: På plats nu... Har avnjutit en god middag med frugan, pannbiff med lök, kokt potatis och lingonsylt. Till det varsin Staro... Jag är laddad! KROSSA SKITEN!

Sven Sewage: Nu är det ju så att Frank Zappas texter var geniala. Det är inte dina. Och den stora skillnaden är du inte skämtade till det utan du försöker efterkonstruera det där. Hela skivan som den låten är med på, He's so gay, är bara massa satir. Du skriver inte satir😂😂

Det gick inte att skriva ett inlägg utan att blanda in mig? Och du som bara vill skriva hockeyrelaterat, första meningen handlar om hockey, resten är blaj.

Hur ska du ha det? Hockey eller blaj?

Redigerad kommentar

YES PETTER RÖNNQVIST ÄR BORTPLOCKAD! Mamma mia vilken kväll detta kommer att bli!!!

Zappaholic:

vill du ha "blaj" får du allt ringa till den mumsiga skitklicken Forsberg. NU ÄR DET HOCKEY!!! SKELLEFTEÅ AIK YYYEEEEESSSSSS!!!

Sven Sewage: Och där blandade du in Forsberg. Inget hockeyrelaterat återigen.

Hur ska du ha det?

Sven Sewage: För övrigt är inte Sören Persson bortplockad. Sjöberg och Nord har dömt båda matchens i Skellefteå. Persson dömer i Växjö.

Kom igen nu gubbar! KÖÖÖRRR! :-)

Ajajaj :-(

Jösses! Nu är det kört.

Blister Brigade:

helvetes jävla vårtiga kuk!

Det här gör fan ont att se. Dubai ser koncentrerade ut, vi ser nervösa ut.

Katastrof

Sven Sewage: Aj aj, tänk på språket. Du har ju själv klargjort att det ska ett vårdat hockeysnack här.

Sven Sewage: Gör du reklam för din Petter Nicklas?

Redigerad kommentar

Kaiser: det är sant katastrof! Vi reder inte ut det här! Nu är jag tok pessimist

Just är Växjö bättre på allt

Sven Sewage: Skrev det innan matchserien och bekräftade det efter match 1. Det här blir en 7-matchers serie och att vågskålen tippade över till Växjös fördel efter första matchen. Tycker inte om lag utan kultur och historia som bara köpt ett gäng legoknektar utan klubbkänsla så därför hoppas jag att ni vänder på steken.

Hoppas det gick bra för han, såg nästa ut som det tog i ögat

Blister Brigade: De enda som skapar något i SAIK denna period är ju vattenbärarna. Var är stjärnorna? Pesonen? Zackrisson?

Pesonens backchecking är hemsk. Wallson ser ut som han ska få stroke över det tillbakajobbet...

Huss:

aj aj aj AJ! Det gör ont att se. 0-2 är klart i underkant, länge sedan jag såg oss vara så här utspelade. Typ 6-7 år sedan.Dubai ser väldigt koncentrerade ut och spelar avslappnat, spelar ett bra lagspel. Ingenting stämmer för oss. Vi ser paralyserade ut och tagna av stundens allvar. Passningarna är i knähöjd eller en meter bakom. Vad händer?

Nu har vi 40 minuter på oss att skärpa till oss å det grövsta.

Väldigt otäck skada där på Hennessy. Hoppas att det inte tog i ögat utan bara på kinden eller örat.

Dubai är för övrigt ett väldigt sportsligt lag. Har inte sett en enda filmning eller fult spel från deras sida. Det tyder på ett starkt ledarskap uppifrån toppen och ner. Jävligt bra är de också.

Huvva. Det ser jobbigt ut detta.

Redigerad kommentar

Zappaholic: Lustigt sätt av Pesonen att svara på den totalsågning som Skrikegård gjorde av hans karaktär och arbetsmoral.

Sven Sewage: Tycker inte ni är så utspelade. Däremot var det nog över fem år sen ni slarvade så här mycket vid de båda blålinjerna. Wallson får nog slå på hårtorken på högsta kraft i omklädningsrummet.

Sven Sewage: Jo, det ser tufft ut och du kommer kanske ihåg min beundran för Hallam och hans förmåga att få ihop legoknektarna. Individuellt så håller Växjö högre klass än SAIK (som jag som oberoende tycker tappat för många duktiga spelare) men om du inte får ihop laget så spelar det mindre roll, speciellt när man möter maskinen SAIK. Men om Hallam lyckas med det (mkt tyder på det), ja, då blir det här riktigt svårt, kanske för svårt, är jag rädd. 

Sven Sewage: Vi måste vinna andra perioden med 1 mål. Ligger vi under med 2 mål inför 3e är det kört. Oj vad vi dräller med pucken!

Sven Sewage:SS, en fråga i all enkelhet. Varför är inte du som ett uberfan av skaik aldrig på plats i SKA och bevittnar matchen live?

För övrigt ser Växjö ut att bygga på trenden med bortavinster i denna finalserie. Tiomiljonersmanner Pesonen är han med? Totalt osynlig nu när matcherna betyder allt, men han kanske blir synlig när det blir pp och ofysiskt.

Huss:

Blev han intervjuad? Vad sa han? Missade det helt.

Rytter:

hur gick det med Josh Hennessy? Var tvungen att tröstsupa hela periodpausen, och missade allt snack.

Wolf:

gissa varför! Ett tips: det har med geografi att göra.

Såg om Hennessy nu, skönt att höra

Sven Sewage: Ajajaj. Skar skridskon av senan på Sundqvist!??

Det såg inget vidare ut...

Redigerad kommentar

Zappaholic: vi är körda suck...

Sven Sewage:Jaha du bor i Pite, då förstår jag. För inte bor du i björkarnas stad eller...?

DansbandsWolf: Säter, gissar jag på

WHAT! Man tror inte det är sant!

JAAAAA! JANNE PESONEN!

Hoppas att grannarna inte ringer till polisen.

Blister Brigade:

glöm ALDRIG bort att ditt lag är Skellefteå AIK. Vi ger aldrig upp. Inga förlorartendenser tack!

Sven Sewage:Ja bor du i Ume lär polisen ringa på dörren.

Well vi vann perioden med 1 mål...

Jag tycker att vi är det bättre laget i andra perioden. Hur många jävla skott har vi haft i stolpen i finalserien? Typ 10 stycken på 5 matcher. 

Jag har respekt för Wikegård och diggar honom som person även om jag själv föredrar en annan typ av hockey (Sovjet!). Men håller inte med honom i hans analyser att Markus Svensson borde ha räddat någon av puckarna. Vid första målet har han en fri spelare på bortre stolpen och måste stanna på linjen, och skottet sitter stenhårt i krysset. Vid det andra målet så håller han stolpen, och Fredrik Lindgren har koll på Alex Johansson. Jättebra avslut av honom i en trängd situation.

Kul att se Wikegård lyfta fram Stigge Salming. Och Hardy. Mer sådant. Vi har en fin stolt hockeyhistoria i SHL.

Spännande detta. Tycker vi för det mesta är som bäst i tredje, så även i denna serie (förrutom förra matchen). 

Gillar förresten Sanny Lindström också. Avskydde honom som motståndare när han var i Färjestad och härjade, en verklig komplimang. Har väldigt mycket integritet som expertkommentator, ingen jävla vindflöjel som så många andra.

KÄMPA SKELLEFTEÅ!

skönt att ha SUndvist tillbaka. Satan så nervös jag är.

Kaiser: ack..

Gonatt..

Sven Sewage:Yesssss! :)

10 miljoner svenskar jublar och kommer somna med ett leende på läpparna.

En jämn match, igen. Finnarna i Dubai är klart dominanta. Lajunen riktigt vass precis som Wikegård förutspådde, Kiiskinen är sjukt duktig med pucken, Laakso är tung att möta, stabilt spel rakt igenom av Kallio... men Varakas... satan vilken bra back han är. Welch och Murphy får rubrikerna, men Dubais bästa spelare är Ville Varakas enligt mig.

Som väntat är Dubai en tuff nöt att knäcka. Men det är inte över än.

Åter en match långt från vår kapacitet. Vi bjuder på så mycket och så många är bleka. Ingen åker ju i dom rätta banorna heller. Måste säga alla hemmamatcher varit haveri egentligen.

DansbandsWolf:

...och 10 miljoner spermier i ditt anus när du somnar med ett leende på dina läppar din lilla fittgubbe

Jag tror också på vinst nu på torsdag sedan avgör vi lördag hemma.

Sven-Barbro Slobodan

Men oj vilket språk gubbe lille.... :D

Redigerad kommentar

Sven Sewage: Spermier, anus, fittgubbe? Skulle inte du hålla dig till hockeyprat?

Du skrev att du hade en vacker fru. Du kanske ska lägga till stolt också. Stolt över dina episka alster.

Redigerad kommentar

Sven Sewage:Och där kom underlivshumorn fram, är vi förvånade.

Nej maken till uppiskning har saik inte varit med om på år och dagar och nu är storhetstiden över och färden nerför har börjat. På torsdag är vi alla Växjöfans och gläds över att Le Marklund endast fanns i fantasin. Här tvivlar ingen!

« · 1681903 · »