Zappaholic:
Näe, det är inte Géatan. Det är hans identiska tvillingbror, en konspiration. Det är därför det inte står något på eliteprospects! hihihihi!
Zappaholic:
Suck!
kan du ge mig ett citat från någon i Qatar B som säger att Géatan Royer inte har spelat i Qatar B?
Jag har citerat en ytterst rimlig källa där det borde vara uppenbart för den som har alla hästar i hagen att Royer hade ett kontrakt med MoDo. Resten av diskussionen är hårklyveri. Lika relevant som att fråga dig om ett citat från er klubb att Géatan inte har spelat med er. Du vet ju redan att Géatan hade ett kontrakt med MoDo, men att han inte hade ett kontrakt med er. Det är liksom en löjlig diskussion.
Sven Sewage:
Bra jobbat. Vaför kan dom inte acceptera bara.
Ägnade lite tid igår åt dom slovakiska och tjeckiska barnen. Dom som kanske från ganska fattiga förhållanden och kanske trasig bakgrund handlas av Lulä.
Patienten skrev ju en uppsats av lögner och självbedrägeri och nämnde då det hemska i att Skellefteå AIKs gymnasister hade 10-40 mil hem i naturliga upptagningsområdet.
Hade varit lätt tokljuga nu och påstå Skuggan,Stöckel och Osten varje år åker ner med pengar och sprit och handlar med barn. Sanningen behöver inte kryddas utan ser tveksam ut ändå. Dom senaste 3-4 åren har 12 barn hämtats från Tjecko+slovakien.
Lestan 97,Jaros,Romancik 96 or,Cehlarik,Kasanicky,Pavlicek 95or,Keckes,Bröderna Zehnal 94 or,Beran,Kvapil,Beran 93or. Verkar öka också.
Dom har ca 250-300 mil hem,hur ofta ser dom föräldrarna varje år? vid jul kanske.
Hur lite pengar behövdes? Vad tycker hockeyförbunden i dessa fattig länder? är det moraliskt försvarbart tömma fattigare länder på talanger?
Hur satans sjuka är Luläs ledare som är så förödmjukade dom helt utan moral tar till varenda fulgrepp som finns för att rubba oss.
Kan inte säga jag har blykoll på denna ljusskygga verksamhet men det ser illa ut.
Farbror Barbro:
respektingivande inlägg. Om du går igenom deras a-lag och J-20 så ser du att de faktiskt har köpt in fler rejectspelare från oss än utbildat spelare från den egna kommunen!
På riktigt alltså! Fler från Skellefteå AIK än från Luleå kommun! Både i a-laget och i J-20!
Sådana inlägg kallar ju alla andra för trolleri, när man hänvisar till klar och tydlig fakta. Bara att räkna. Många här som lever i en ding-ding värld och inte klarar att ta till sig glasklar information som exemplen här idag.
Årets coach, Hasse Wallson. Mycket mycket välförtjänt och starkt att vi går till femte raka finalen när vi tappat så många spelare inför säsongen. Spelidén och vinnarinstinkten sitter i väggarna i Skellefteå Kraft Arena numera.
"Ingan mediakille som vill synas i media". Nej. Men hockeyprofessor och en stor människa, ja!
Wallson vinner alltså årets coach. Vi är nominerade i nästan varenda kategori vilket såklart är ett bevis på vilken stark säsong vi gjort, seriesegrare, Calof i årets rookie, Pesonen i årets forward, Heed till årets back, Svensson till årets burväktare, vi är starka i alla lagdelar. Tyvärr tyvärr saknas pricken över i:et i år och priset som spelar överlägset störst roll, där går vi bet. Sm-guldpokalen Le Mat.
SHL Awards är ju lite som filmindustrins Oscar där man prisar de bästa insatserna, och det ska bli jättekul att följa. Men det finns även en gala som kallas för Razzie awards... priset till den sämsta insatsen. Vem annars än mig skulle kunna dela ut dessa priser? Vi kanske kan kala dessa utmärkelser för Sewage Awards hihihihihihi!
Här kommer vinnarna! Bara att gratulera!
Årets ledare
flens-Osten Bergström
Motivering: Han är där och krigar efter denna utmärkelse år efter år och utmärker sig nästan alltid på något sätt. I år var det inga Svinjävla REGEL skrik emot mörkhyade, men här kommer ett litet ihopplock från den argsinte gubben: Vägra betala ut lönen till Mark in da Park. Inte bete sig respektfullt mot Chris Abbot i kontraktsförhandlingar, sedan kalla till presskonferens och offentligt såga sin kapten som gett laget 6 år utan att han kan försvara sig efter han lämnat. Den sedvanliga överklagan genom Abbots avstängning inför 7e match då man vägrar finna sig i regelverket utan fuskar och överklagar och bryter mot alla former av etik, moral och hederlighet.
Årets nyförvärv
Géatan Royer
Motivering: Han är det roligaste nyförvärvet någonsin till SHL.
Årets mest hjärndöda
Per Ledin och Jonatan Gnomström
Motivering: Delat pris. Det är omöjligt att inte ha med Ledin efter hans twitterflöde samt onda osportsliga gärningar som att grusa spelargången för motståndaren inför match. På isen har dock Gnomström vart den mest hjärndöda, sällsynt enerverande spelare som dessutom totalt saknar talang.
Årets överfall
Johan Forsberg
Motivering: Påeggad av orcher på läktarna bestämmer sig Forsberg för att krossa skallen med armbågen emot plexit på landslagsbacken Fernholm. Uppdraget lyckades och Fernholm blev invalidiserad och Forsberg fick sitta fyra (!?!) matcher på läktaren.
Årets filmning
Karl Fabricius
Motivering: Qatar ligger under en bit in i tredje perioden i CHL finalen, och Fabbe får en lätt tackling i ryggen. Fabbe kastar sig in i planket och vevar klubban i munnen på sig själv. Sen händer något spännande... han får kraftiga spasmer och benen börjar sprattla okontrollerat! Av att han vevar klubban i truten på sig själv, utan blodföde... från truten?!? Orcherna skriker, och den köpta domarn ger 5 min. Qatar vänder då mycket oförtjänt matchen i slutminuterna, man är mer eller mindre utspelade i 55 minuter. Så vinner man sin plastiga köpeturnering, som man alltså inte klarat att kvalificera sig sportsligt för, utan man köper sig sin plats. Helt otroligt!
Årets citat
Bulan Bob
Motivering: Efter första förlusten av fyra raka i slutspelet drar den obotliga optimisten, minst sagt, Bulan Bob till med: "Efter kvällen match (förlust alltså) är jag ännu mer säker på att vi kommer att slå ut Skellefteå". Jasså?
Årets strategi
Qatar B
Motivering: Man får en snilleblixt och börjar köpa in rejects från Qatar till laget på isen och till ledarsidan. Resultat: man harvar i botten och ryker i kvartsfinal, i år igen. Är någon förvånad?
Årets back
Niklas Torp
Motivering: Det är bara att passa på och njuta av liret som denna sällsynt spelskickliga back bjuder på innan han drar till... NHL... eller division ett?
Årets forward
Daniel Mannberg
Motivering: Sällsynt målfarlig kille som inte bara bidrar med ruggiga kassar utan även vansinnigt grymma assist. Jättebra på att åka fort, framåt, och bra på att fistpumpa (tack Barbro!) på och utanför isen!
Årets expertkommentatr
Petter Rönnqvist
Motivering: Han försöker dölja sin avundsjuka missundsamhet mot Skellefteå AIK men han misslyckas gång på gång. "Mjölkar tjuren" i Skellefteås motståndares omklädningsrum efter match.
Årets supportrar
Qatar
Motivering: Hata hata hata, internethulliganer, långfinger och mordhota journalister har man ju vant sig vid från deras sida. Årets insats håller samma låga nivå. Ett axplock: Kastar in saker på isen som ingen annan. Skanderar "låt han dö, låt han dö" när Fernholm ligger utslagen på isen. Efter match attackerar man Sanny Lindström och kastar flaskor emot hans huvud, och då har Sanny haft problem med hjärnan tidigare. Mordhotar diciplinnämndens ordförande efter straffet på Christina Abbot.
Amitiel:
Antingen saknar ni helt humor eller så är jag helt kokko som tycker det var briljant Razzie awards.
Som jag tolkar det var det inte bara roligt skrivet utan även viktigt budskap lyfta fram alla pristagare och hur skadliga dom varit.
Ritola har jag inget emot att AIK chansar med.
Farbror Barbro: Eller så tycker du det är roligt för att det är du som skrivit det? =)
Intressant det här med luläs få egna spelare som är bra. Ingen av dom vill komma tillbaka till helvetet som Osten styr över.
Fransson har inte ens kontrakt och går hellre ner till NLB än spelar i den minst omtyckta klubben av alla en ligt spelarna själva.
Omark och Nilsson är förmodligen erbjudna fantasilöner av PoshOst men dom känner att varken dom själva eller familjerna klarar en vinter med Osten och staden Lulä.
Inte ens Omarks hund vill leva i Lulä.
Ledins kontrakt hemligstämplat och inlåst till september för att inte skrämma iväg säsongskort och andra spelare man hugger på.
Undra hur det känns för Ledin när Osten säger: -du förstår väl att vi inte kan gå ut med ditt namn. Du är ju tamej fan vidrigare än vidrigast Ledin.
Glömde Ledins replik till Osten: -Ja men du då Osten. Du din tjockis är ju lika vidrig.
Man kan väl säga båda har rätt.
Läste i Modoboken och fick inte ihop det riktigt Sewage. Det var något inlägg som fattades och det kommenterades kring någon som ( jag ber om ursäkt ) jag fick för mig kunde vara Sewage.
Det är nästan så man ångrar man inte höll på Vita Hästen istället och skippade gratulationerna. 1994 höll man tydligen på fel lag också,det var Malmö man skulle vrålat av glädje åt.
Gollum: En Rover, ja det är väl inte så illa. Men då skulle Ledin kunna vara en LADA, med tanke på hur du tänker. En tom och fallfärdig sådan hi hi hi hi hi............
Ha en bra valborg, för du ska väl ner i gruvan och demonstrera.
Sven Tuta:
okej, du är inne och kallar Ledin för en lada och fnissar, inte mig emot. Men lite schizat om du frågar mig då du är på Skellefteå AIKs forum och inte Qatars? Eller var du och tjuvnallade på explorern mitt under dagen?
Det ska bli spännande att se vad Foppa hittar på för kuligheter från Las Vegas denna säsong. Förra året blev det Donald Brashear och Géatan Royer. Nya slagskämpar från lingonligornas lingonliga detta år? Nån gammal alkispolare som behöver lite träning och rehabilitering? Kanske nån i Las Vegas Wranglers?
Gollum: Skillnaden mellan dig o mig (bl.a.) är att jag dricker med måtta, och definitivt skulle jag inte sjunka så lågt som att dricka något så ociviliserat somvodka, och framförallt inte rödtjut det är avsett för fruntimmer och gruvtroll. Så fortsätt och töm tetraboxen med rödtjut, för kunskapen om mer ädla drycker det lär du inte fatta. Du kanske sitter och nallar ur tetran hela dagen för du verkar inte veta vad ett jobb är. Du påstår att du studerar vad då tiil? Du är ju redan ett riktigt fulländat gruvtroll.
Sen är du riktigt ute trampar vatten när du börjar kalla Foppa för att vara alkoliserad. Men det är klart så många klasspelare ni har leverat över till NHL så har du noll koll som vanligt vad det är för liga. Så ta nu dunken och gå ner i gruvan och fortsätt med din självanalys.
Sven Tuta:
ja nu framstod du verkligen som sofistikerad kille med bra ölsinne som dricker med måtta ;-)¨
Klart att jag inte kallar Foppa för alkoholiserad. Jag diggar verkligen Foppa, en verklig favorit och han har alltid vart det.
Men jag misstänker faktiskt att den gode Foppa var lite på lyset när han bestämmer sig för att värva in den gamle polaren Brashear 42 år samt... ... den 38-årige giganten GÈATAN ROYER!!! I ett läge då MoDo ligger sist!
Jag tycker faktsikt att det var ganska roligt... hihihihi... och ganska anmärkningsvärt! Det känns som han var trött och full. Typ som om man spelar ett managerspel på datorn efter man kom hem stupfull från krogen. Nästa kväll kollar man igen på laguppställningen, vem fan var det jag köpte in nu igen? Géatan Royer, VEM FAN ÄR DET?!? hihihihi!
Sven Tuta:
jag tycker att det är tråkigt att ni kommer med personangrepp istället för att diskutera hockey.
En hockeyrelaterad fråga:
Vilka styrkor tycker ni att Géatan Royer har som hockeyspelare?
Gollum: Personangrepp!!!!! Ha ha ha..., nej jag menar hi hi hi hi....tillåt mig småle :-).
Zappaholic:
men jag har ju helt slutat med personangrepp även fast jag själv får utstå dem hela tiden.
Jag vill prata om hockey och ställer hockeyrelaterade frågor, men får bara personangrepp tillbaka.
Synd, för jag vill lära mig mer om MoDos värvning av Géatan Royer.
Gollum: Du vill bara munhuggas, ja visst jag är med ;-)
Ska vi ha en tävling, den som får mest likes vinner. Zappaholic, Forsberg och ett gäng till hänger nog på.Vad säger du? Om du förlorar lovar du dyrt och heligt att krypa tillbaka till gruvan (ta Bert med dig). Vad säger du? Hur många inlägg var? Du bestämmer.
Sven Tuta:
det som är synd med alla dina meningslösa tråkiga inlägg, botteninlägg från en bottenlagssupporter, det är att mitt Sewage Awards inlägg nedan kanske faller ur från första sidan. Det skulle såklart vara jättesynd, så jag förslår att vi bara skriver om MoDos köp av Géatan Royer så att det finns något att trösta sig med.
"Den som får mest likes vinner" hihihihi vilken rolig kille du är!
Gollum: Har försökt att vara seriös med dig tidigare, men du ska bara hålla på tramsa och skriva nedvärderande åsikter om allt och alla. Då blir nivån därefter, men det finns människor (och tydligen troll med) som tycker om att ha föra en diskussion på den här låga nivån. Du är en av dom. Tyvärr, så luras jag med på denna nivå, men personer som du ska bara bemötas. Du verkar så sjukligt besatt av Géatan Royer, sök för detta. Försök att skriva ett inlägg utan att blanda in Géatan Royer.
Visst vi ska snacka hockey, men skärp till dig och höj nivån då, sluta och tramsa.
Ska göra ett försök till på dig. Din åsikt om Ritola värvningen?
Måste bara kort kommentera sickot Savage på Luläsidan,nu har han spårat ur totalt igen och det blir bara löjligt till slut.
Tror han på vad han skriver? Är han sjuk? Har han komplex? Är han skadad? Vill han bara ha igång Sewage? Varför ljuger han så mycket?
Savage verkar besatt av Skellefteå AIK och Sewage.
Lite kort om AIK så sved det med Jocke L till SKA men det känns stabilt ändå.
Ritola trodde jag skulle vara tillbaka kring jul men senaste intervjun antyder han att det kanske blir betydligt tidigare.
En stabil back och en eller två forwards. Annars känns det nog så intressant få se om någon yngre forward kan blomma ut. Elias Edström,Sebastian Ohlsson,Stenlund-Ädelgran eller någon annan. Har dålig koll men man hoppas ju fler gör som Axel i år.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Träffade en utflyttad Lulebo med bra insyn i Qatar, och enligt honom är flens-Osten på Jörgen Lindgren och SHL för att genomföra ett gäng förändringar till nästa år. Enligt min källa var det följande förändringar flens-Osten ville se:
* Efter succén med hybridicing vill vi ha en regel för hybridsargut.
* Lönetak är vi emot, men vi vill gärna se ett tak på hur många spelare man får ha från den egna kommunen. Max 2 stycken. 2 stycken i varje lag, J-20, J-18 och a-lag.
* Lagen som åker ur i kvartsfinal ska få en buckla. Bucklan Ska Till Luleå!
* Vi vill tillbaks till 90-talets mittzonsgegga och för att nå dit måste vi tillåta hakning, slashing, holding och interference. Vi är för alla spelförstörande moment som borde återinföras omedelbart bums!
* Vi vill göra målområdet lite mindre och tillåta alla fem försvarande spelare svärma där i målgården framför egen bikup... kasse, menar jag.
* Slutspelet bör avgöras i bäst av en match för det är mer rättvist.
* Vi vill göra det lättare att överklaga. Allt. Utvisning, diciplinnämnd, mål, resultat, tabellplacering, spelartransfer, alla slags kontrakt, ja allt ska kunna överklagas. Vi vill kunna överklaga regeländringarna också, japp!
* Man ska kunna köpa sig en plats i slutspelet. Fast den åttonde platsen i slutspelet kan gå till det bästa laget i serien, då blir det ju sportslig rättvisa då det bästa laget är med.
Mål av Möller, assist och Klingberg och Jimmie Ericsson, Jocke Lindström poänglös. Kul att våra killar bidrar.
Qatar hade däremot inte med någon. När man kikar igenom samtliga laguppställningar i NHL och AHL i Nordamerika, ja då finns det heller inte en enda spelare från Qatar i NÅGON trupp.
I slutspelet rök man i kvarten, igen, som vanligt.
Är man hockeyintresserad med oturen att födas in i ett kasst förlorargäng som Qatar som inte har fostrat en egen spelare någonsin tror jag, ja... då är det inte så lätt fram till vårkanten.
Antingen får man sitta där och knipa igen eftersom de egna spelarna lyser med sin frånvaro när medaljer ska delas ut och när landslaget lirar. Inte så konstigt att man då vikt sitt fattiga liv till att hata det mest framgångsrika laget det senaste årtiondet. Baksidan med det är bara att man framstår som ett bittert psyko när Bagdad Boberiet flödar.
Gollum: "Baksidan med det är bara att man framstår som ett bittert psyko"
Skönt att du kommit till självinsikt. Medicineringen verkar hjälpa.
Zappaholic:
Börjegren skriver:
Under torsdagen skrev Royer på ett korttidskontrakt med Modo som gäller fram till jul.
Han skriver inte att ett kontrakt ska skrivas, utan att det redan är påskrivet. I efterhand när det alltså finns ett kontrakt!
Börjegren är reporter på Örnsköldsvik Allehanda. Dvs den media som är absolut mest insatt om MoDo av samtliga medier på hela planeten.
Inser du inte att Royer hade ett kontrakt med MoDo?
Men då ska ni sitta och hata mig istället. Precis lika logiskt som när någon som kallar sig själv Frank Zappas största fan som kan ALLT och har läst ALLT om Zappa ska sitta och kalla någon homofob efter att den personen dragit några bögskämt...