Skidsport

894 inlägg · 86 ämnen

Längd VC 07/08

967827 · » Till forumet


Sv: Längd VC 07/08
Den där jävla Peter Settman kunde inte låta bli att sprida sina baciller till Charlotte. :)
Kommentera

Sv: Längd VC 07/08
Mike Skinner: Jag har lyckats missa spektaklet, det du! ;)
Kommentera

Sv: Längd VC 07/08
Mike Skinner:

Gläd dig åt att vi fått fram en ny världsstjärna inom damskidåkning nu istället :)
Kommentera

Sv: Längd VC 07/08
henrikj:

Mycket imponerande. Men efter kvällens sportsändningar är man duktigt trött på Kallas ryck, tror jag sett spektaklet 10 gånger idag :)
Kommentera

Sv: Längd VC 07/08
Fasen vad imponerad man blir!
Vilken genombrott!
Vem ska kunna slå henne framöver? :)
Kommentera

Sv: Längd VC 07/08
Metal Guru: Hehe:)

Väntar på Stigsson:s inlägg... Told you so vem som skulle leka mhem det hela:)
Kommentera

Sv: Längd VC 07/08
PEN:
Stackars klasskompisar.
Kommentera

Sv: Längd VC 07/08
Ja vad fan ska man säga om Kalla som inte är sagt, Snacka om taktik som inte ens Björgen skulle anamat.
Släpper Finskan ca 40 sek före till backen sedan vänta och vänta och sedan small det till och vips var hon på Virpi K och där såg man att Finskan knäcktes direkt, , Kalla iskall vänta vänta vänta sedan small det ånyo igen och nu var det defenitivt att hon visar vem som kan klättra uppför slalombacken!!!

Men hon har ju kört uppför backar i träning tidigare under sin gymnasie tid uppe i Gällivare, Då körde dom upp en slinga till en toppstuga på Dundret och enl rykten så drog hon iväg där på sin träningspass med sina klasskompisar!!

Tillsist bra följande sak:
Charlotte Kalla Simply the best and North Steele bites in Italy
Kommentera

Sv: Längd VC 07/08
ajon:
Ja, du.
Hon fuskade och skaffade sig utförsbacke i en tuff uppförsbacke, och kunde på så sätt fullständigt ruycka sönder värdseliten. Juryn sammanträder just nu, och svenska folket sitter andlösa.
Kommentera

Sv: Längd VC 07/08
Metal Guru: hur går det för Kalla?
Kommentera

Sv: Längd VC 07/08
Lumber Jack: Nu hoppas jag att Majbäck överraskar alla i herrtävlingen på träskidorna.
Kommentera

Sv: Längd VC 07/08
Poffa:
Vikket ävvla ryck hon gjorde.

Åkte hon verkligen UPPFÖR i slalomhanget?
Kommentera

Sv: Längd VC 07/08
PANG! BOM! SWAPP!

Kalla det vad ni vill, men jösses. STÅPÄLS som Gunde skulle sagt.
Kommentera

Sv: Längd VC 07/08
Frisco: Som den enkulade uppför Alp de Huez, fast på snö!
Kommentera

Sv: Längd VC 07/08
Grymt ryck. Hoppas att hon håller.
Kommentera

Sv: Längd VC 07/08
Frisco:
Herre jösses... Pang, pang....
Kommentera

Sv: Längd VC 07/08
Lumber Jack: OJOJOJOJOJOJOJOJOJOJOJOJOJ!!!!!

WOW!
Kommentera

Sv: Längd VC 07/08
Lumber Jack: Samma tempo ungefär.
Kommentera

Sv: Längd VC 07/08
Poffa: Bättre än Anja i den svarta pisten.
Kommentera

Sv: Längd VC 07/08
Men Charlotte Kalla, hur i hela helsike är du möjlig?

Jösses vad hon åker. Pang, sa det. Sedan var hon ikapp.
Kommentera

Sv: Längd VC 07/08
PEN: Nja, jag har kört nån sprint själv så att bara grym kapacitet ska räcka är nog inte helt korrekt. Det finns mycket som kan hända på vägen fram. Men idag gick det ju vägen. Två spännande lopp kvar.
Kommentera

Sv: Längd VC 07/08
Herregud va grymt bra Kalla är!! verkar finnas nästan hur mycket kapacitet i henne som helst
Kommentera

Sv: Längd VC 07/08
Stigsson: Jag vet Kalla:s kapacitet när det gäller skate, Hon har en teknink som få har i toppen av eliten den saken är klar!
Nu gäller det bara hänga i och borra ned skallen och vara med då tåget går i morgondagens massstart klassiskstil, Är hon inte långt efter då kommer hon åka i kapp leder hon inför sista distansen ser jag liksom ingen som knäcker hon det enda ska vara att hon tar tok slut!
Kommentera

Sv: Längd VC 07/08
PEN: För att aldrig ha varit i en final i sprint överhuvudtaget så tyckte jag att du var tuff tidigare när du utropade Kalla till segrare redan innan kvalet var färdigt men du fick ju ganska rätt! :-D
Kommentera

Sv: Längd VC 07/08
Stigsson: Kalla är SIMPLY THE BEST!!!!!!
Kommentera

Sv: Längd VC 07/08
Stigsson: Kalla vidare till Final och ser ut att kunna vinna det hela idag om det vill sig väl!
Kommentera

Sv: Längd VC 07/08
Södergren vidare.
Kommentera

Sv: Längd VC 07/08
Totalledaren Bauer utslagen liksom totalfemman Jonnier.
Kommentera

Sv: Längd VC 07/08
Hellner vidare.
Kommentera

Sv: Längd VC 07/08
PEN: Larsson och Rickardsson utslagna. Fredriksson startade inte.
Kommentera

Sv: Längd VC 07/08
Stigsson: Norrbottniska stålet biter i Tour De Ski:)
Kommentera

Sv: Längd VC 07/08
....och Jenny Hansson vidare som 30:e och sista tjej. Alla svenskorna vidare och av det i top 15 var det bara Shevchenko som inte får vara med i eftermiddag.
Kommentera

Sv: Längd VC 07/08
Anna Hansson också klar.

Valentina Shevchenko, Ukraina, som låg sju sammanlagt missar i kvalet och är utslagen.
Kommentera

Sv: Längd VC 07/08
PEN: Nu har hon fixat kvalet. Intressant att se om någon annan ur top 15 bommar.
Kommentera

Sv: Längd VC 07/08
Stigsson: JAg tror att du ska vara mer orolig när det kommer till morgon dagens tävlingar, Händer inget oförutsett så tar Kalla hem sprinten iom det är skate!

I morgon är det massstart + klassisk åkstil där Kalla är mindre bra så att säga, Hänger hon med och inte släpper för mye där då ska det otroligt mycket till om konkurenterna ska knäcka hon i slalombacken på 3km uppför!
Kommentera

Sv: Längd VC 07/08
Svenska startnummer i dag:

Damer 10.00:
16 Anna Hansson
17 Charlotte Kalla
42 Jenny Hansson

Herrar 10.35:
30 Anders Södergren
32 Mats Larsson
45 Mathias Fredriksson
46 Marcus Hellner
47 Daniel Rickardsson
Kommentera

Sv: Längd VC 07/08
Spännade och viktigt kval till dagens sprint för Charlotte Kalla i Tour de Ski börjar nu klockan 10.00.

Dagens viktiga punkter:
*Fixa kvalet
*Håll utrustningen hel idag
*Tappa inte för många fler sekunder till Virpi Kuitunen
Kommentera

Sv: Längd VC 07/08
PEN: Jo jag tror det jag också :)
Ja hon ser ruskigt stark ut i branta backar! Så det ska bli jätte roligt att se :D
Kommentera

Sv: Längd VC 07/08
ÄlskarTIK: Det är 2st klassiska stäckor nu med bouns sekunder som ellan pris och i slutpris, Individuellt i morgon och följt av en masstart var jag tror att Kalla kan hänga rätt bra med!
I slalombacken är jag inte ett dugg orolig utan jag tror snarare dom övriga är skärrade när Kalla kommer dundrandes i backen bakom dem, För är hon i täten när stigningen börjar då är det tack och bock och hon drar i från dom övriga för så stark är hon i backarna!
Kommentera

Sv: Längd VC 07/08
PEN: Ja man saknar verkligen ord över Kalla, hon är hur grym som helst :D
Det ska bli jättekul att se fortsättningen o se hur hon klarar de klassiska sträckorna och hur hon lyckas i slalombacken, det blir intressant ! :)
Kommentera

Sv: Längd VC 07/08
Man saknar ord över hur Kalla lekte med Björgen och allt vad nu damerna heter i skidtouren, 38sek bakom i start till att vara 8sek före i mål snacka om att ge huvudbry åt sina konkurenter!
Håller hon bara ihop sin åkning nu på klassiska sträckorna viket jag tror hon kommer göra också så ser jag knappsat någon som kan ta hon i slalombacken i Val Di Fiemme, Där konkurenterna går på 2:an växel kör hon på 3:ans växel betydligt längre än de övriga och det är styrka!

Man känner sig stolt som Norrbottning då man ser en skidprodukt får IFK Tärändö en lite byhåla mitt ute i skogen med få invånare, Sedan att dom fått fram denna skidåkerska ja det är en fröjd för ögat att se i spåret!
Kommentera

Sv: Längd VC 07/08
Sannes: Hehe ja det hade gärna fått drabba några andra istället ;)
Kommentera

Sv: Längd VC 07/08
ÄlskarTIK:
Man får räkna med diverse olika saker när det handlar om sprint, synd att det skall drabba svenskarna bara..... :)
Kommentera

Sv: Längd VC 07/08
Sannes: Det var väldigt synd att Kallas stav gick av alldeles innan upploppet, annars så hade nog nog gått vidare till iaf semin o fått fler extrasekunder
Kommentera

Sv: Längd VC 07/08
Lumber Jack:
Trots den något klena svenska insatsen idag, så har både tjejerna och grabbarna fått en bra start på Tour de Ski.
Nu tror jag i och för sig att det inte räcker hela vägen, men det visar i alla fall att det finns lite hopp. :)
Kommentera

Sv: Längd VC 07/08
Så drar Tour de Ski igång, skidåkarnas svar på Tour de France och vem hör man inte som speaker där nere i Tjeckien om inte Roberto Vacchi. Det är mao en riktig Tour.
Kommentera

Längd VC 07/08
Då har Världscupen varit igång ett tag, och det är en helt okej start som Sverige har fått tycker jag.
Tjejerna har även denna säsong tagit ett stort kliv framåt, vi har många bra unga tjejer som kommer att bli bättre och bättre. Skall bli enormt kul att följa dom.

När det gäller killarna vet jag inte vad jag tycker, vi har bra sprintåkare men sen då....
I dagens stafett så visade i alla fall Johan Olsson fina takter, det var en grymt bra sträcka han gjorde. Även Hellners avslutning var bra, inte illa att komma på pallen. Det är man ju inte så van vid när det gäller Sverige och stafetter.
Kommentera

967827 · »