Skidsport

894 inlägg · 86 ämnen

Skidskytte VM 2008 Östersund

984742 · » Till forumet


Sv: Skidskytte VM 2008 Östersund
Metal Guru:
Tack för listan. Håller den inte för otrolig som sanningsdokument.
Kommentera

Sv: Skidskytte VM 2008 Östersund
Metal Guru:
Förlåt. Menar förståss att 'namnen kan ni nog läsa ändå'...
Kommentera

Sv: Skidskytte VM 2008 Östersund
Bukefalos:
Här är förrexten 'den där listan'.
Den är på tyska, men eftersom det bara är namn kan ni nog hantera det ändå.
Kommentera

Sv: Skidskytte VM 2008 Östersund
Apropå doping, så var det ganska intressant att lyssna till Ola Rawalds resonemang i studion tidigare idag.
Om man tolkar honom mellan raderna, så råder det knappast något tvivel om, att han är övertygad att det finns ett antal åkare som har använt sig av otillåtet raketbränsle.
Kommentera

Sv: Skidskytte VM 2008 Östersund
Tellus: Bergman gjorde en bra avslutning iallafall så att Sverige slutade 6:a. Men som sagt, Nilsson förstörde med sin usla ståskjutning Sveriges medaljchanser
Kommentera

Sv: Skidskytte VM 2008 Östersund
Tellus:
Ja, Helena eller Björn i masstarten - eller eh hmm...... den där listan.
Kommentera

Sv: Skidskytte VM 2008 Östersund
Bukefalos: Nu får man lägga all lycka till Helena J
.....
Kommentera

Sv: Skidskytte VM 2008 Östersund
Sannes:
Inte helt oväntat att Mattias Nilsson drabbades av "stora darren" i det stående skyttet. Måste kännas förjävligt att på hemmaplan i en VM-stafett, skjuta Sveriges chanser i sank.
Sveriges medaljchanser torde stå till att ett antal nationer och åkare stryks ur resultatlistan, då den nyligen uppkomna listan om dopingavslöjanden, skulle visa sig vara sann. : (

Är jag ovanligt negativ, eller är det fler som tycker att det känns väldigt svenskt att sällan eller aldrig lyckas hantera press och förväntningar?
Kommentera

Sv: Skidskytte VM 2008 Östersund
Tack Nilsson ny behöver man inte se sista.....
Kommentera

Sv: Skidskytte VM 2008 Östersund
Nu är ju ACO febersjuk så hon ställer inte upp idag, (om det nu blir något lopp överhuvudtaget) möjligen att hon kan vara med på stafetten till helgen.

Frågan är vem av de andra tjejerna som skulle varit med istället för ACO, för trots att hon är gravid så var hon det bästa alternativet enligt mig.
Elisabet är en suveränt bra skytt men åker på tok för sakta, Sofia sprider skotten precis överallt dock inte där dom ska vara, även om hon gjorde en bra jaktstart och Nilsson är ju ruggigt ojämn.


Kommentera

Sv: Skidskytte VM 2008 Östersund
ACO måste ta sig en funderare då hon är gravid hur mycket hon orkar, Man ser att hon har tappat tempo i åkningen i alla riktningar!
Hon skulle strukit sig redan före VM men skulle tro att det var svårt då VM går på hennes hemmaplan, Varför visa sig från en dålig sida med formen i botten och dyl ting????
Kommentera

Sv: Skidskytte VM 2008 Östersund
Tellus: Jag håller med dig! Hade varit bättre om nån av de andra tjejerna hade fått åkt mixstafetten idag..
Kommentera

Sv: Skidskytte VM 2008 Östersund
Lyfta ur ACO frå detta vm....
Kommentera

Sv: Skidskytte VM 2008 Östersund
Metal Guru: Nej.
Kommentera

Sv: Skidskytte VM 2008 Östersund
Hälge:
Under riktigt dåliga förhållanden skulle alltså en skidskyttetävlings andra halva bestå i att man varvade översiktsbilder med reklamskyltar med publikhav..?
Kommentera

Sv: Skidskytte VM 2008 Östersund
Bukefalos: Slaviskt tycker inte jag heller att man ska följa någon, däremot så tycker jag att man ska följa en toppåkare i det första skyttet och gör den åkaren ett dåligt skytte där så ser jag ingen anledning att kolla deras andra skytte.
Kommentera

Sv: Skidskytte VM 2008 Östersund
Hälge:
Ok, man kan fälla in en ruta i överkanten.

Men jag förstår att det för tävlingen inte är intressant, om t.ex ACO har en dålig dag på skjutvallen, att slaviskt följa henne med bilder. Det tycker jag också framgår av artikeln.

Men jag ger mig - en blygsam bild i överkanten kan man gott inflika.: )
Kommentera

Sv: Skidskytte VM 2008 Östersund
Bukefalos: Jag tycker inte att man ska visa en svensk "bara för att...", men både ACO och Ferry är/var väl rätt så intressant att följa för de dem kan prestera.

Om du läser det som står sist i länken, så ser du att det skulle ha gått bra att visa deras skytte.
Kommentera

Sv: Skidskytte VM 2008 Östersund
Hälge:
Det där kan ju vara en svår balansgång. Vet inte om producenten har möjlighet att kabla ut flera alternativ samtidigt till olika TV-bolag. Är det så, bör man ju kunna bjuda den nationella publiken på för dem mer intressanta bilder.
I annat fall tycker jag det kan bli pinsamt, om de nationella intressena får gå före, mer för tävlingen och övrig publik, relevanta bilder.
Kommentera

Sv: Skidskytte VM 2008 Östersund
Paddan: Riktigt dålig bevakning av de svenska skidskyttarna. Man kunde väl ha lagt in dem i de infällda smårutorna som dök upp i bland.
Kommentera

Sv: Skidskytte VM 2008 Östersund
Paddan: trodde att svt var en svensk kanal.
Kommentera

Sv: Skidskytte VM 2008 Östersund
Men visst var det väl härlig teve när man bland annat valde bort att visa en svensk skidskytt på skjutvallen för att istället zooma in en tysk skidskytts ansikte i tiotalet sekunder.
Kommentera

Sv: Skidskytte VM 2008 Östersund
Jag får nog revidera min synpunkt om det svenska skyttet något. Det är tydligt att det framför allt är farten under skidorna som inte är vad den varit tidigare.
ACO kunde ju förra säsongen placera sig ganska högt upp i resultatlistan, trots ett antal bommar.
Annorlunda i år.
Kommentera

Sv: Skidskytte VM 2008 Östersund
Bukefalos: Jo jag tror det jag också
Kommentera

Sv: Skidskytte VM 2008 Östersund
ÄlskarTIK:
Tycker inte våra svenska skidskyttar har imponerat i år, mer än i någon enskild tävling. Framför allt verkar skyttet inte ha fungerat tillfredställande.

Tror vi får sätta största hoppet till Björn Ferry.
Kommentera

Sv: Skidskytte VM 2008 Östersund
ÄlskarTIK: Ett brons i mixed.
Kommentera

Skidskytte VM 2008 Östersund
Imorgon så drar det igång :)
Vad tror ni om Svenskarnas chanser?
Kommentera

984742 · »