Södertälje SK

HockeyAllsvenskan · 2612 inlägg · 374 ämnen
« · 147427 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Genidrag!
pappin: Ja det var nog ett bra drag. Nora var bra idag....

Timrås andra på raken!
undra om dom kommer in i någon typ av formsvacka nu?

Genidrag!
Av säcken att sätta in norbäcks kedja i första ach larssons i 3:je....
Någon som håller med mejj?

Sv: SSK-TIK
Vi föds alla med Timrå IK-hjärta
men alla kan inte hålla sig till denna rätta väg
Det är våran, Timrå IK fansens, uppgift att välta
bortkomlingarna på rätt köl igen!

1-3 i bästa fall annars 0-4 :-)

Håller med Nanne... höj standarden en aning så att vi slipper rensa upp ;) Rivalitet är bra och ska finnas, men det behöver ju inte betyda smutskastning.

hassebasse: Han tillhör för alltid SSK.
Anders håller på Tälje imorgon.

Numero Uno:

Just det !!

Och han Anders Eldebrink. vilket lag tillhör han !!!!!!

Jo, TIMRÅ IK 4 Ever !!!

Jag tycker att vi ska hålla denna diskussion lite mer rumsren så att det inte går överstyr. Kärleksfulla gliringar är ju alltid välkomna, men se gärna till att hålla det vid endast gliringar och inte påhopp. Kule annars med diskussionerna....

hassebasse: Det är bara tjejer och pensionärer som håller på Timrå...

FINNS BARA EN ANDERS ELDEBRINK!

Bigge:
som sagt var: TIK:are föds man till !

SSK:are blir man p.g.a. dåligt omdöme, och taskiga polare !!

TIMRÅ IK 4 Ever !!!

Knugen:
Ett tips till alla SSK-spelare i morgon.
Ta på er VARMA halsdukar, för det kommer att bli korsdrag i SSK:s försvarszon hela matchen igenom.
Stor risk för kraftigt förkylda SSK:are om ni inte lyder mitt råd!!!

SSK - TIMRÅ IK = 3 - 5 !!!!!!!!!!!!

TIMRÅ IK 4 Ever !!!!!!!

Känns som om SSK kommer ta ytterligare en seger utan att imponera imorgon...

bucken: tre plusmål är helt rätt, men SSK lyckas göra ett mål, så då återstår 1-4

Bigge: Vad tråkigt att det är så att alla SSKare har fått en dålig uppfostran..... Kanske skulle Vi Tikare starta föräldragrupper så alla får en bra uppfostran. Om man nu skall tolka ditt inlägg att allt beror på uppfostran.

TIK POWER -- THE RED MACHINE

Sv: Lagens låtar
nanne: Som jag ser det, så har dom valt fel låt, det är ju jubileumslåten. Den kör dom ju inte så ofta i Scaniarinken.

Det finns ju två andra låtar som körs mer.

Amb-41: Nja, det har nog snarare med dålig uppfostran att göra om man blir TIK-fan eller inte.

Kul att se att ni TIK-are håller fart på vår gästbok. Vi SSK-are håller generellt sett till i forumet på hemsidan.

CoolaKoffe: Har juha brytit armen?

bucken:Roffe e skit bra så d e rätt svårt å släppa in 3 mål han släpper in 2 tror ja

CoolaKoffe: Nja att det blir en tikvinst är väl klar men det blir 0-3 tror jag

Amb-41:ja tror oxå timrå vinner fö att d hr formsvacka å d dröjer 5 matcher te den går bort

SSK-TIK 1-2

d e bara Roffe som inte har formsvacka
Å Juha Lind har brutit armen

Vi föds alla med Timrå IK-hjärta, men alla kan inte hålla sig till denna rätta väg.
Det är våran, Timrå IK-fansens, uppgift att välta bortkomlingarna på rätt köl igen!

SSK-TIK 2-3

TIK-POWER -- THE RED MACHINE

SSK-TIK
På söndag kommer Timrå IK på besök till er och med sig hem har vi 3 poäng....SSK-TIK 1-4..HEJA TIMRÅ IK!!!!!!!!!

Sv: Grattis Tälje
difzi: Klart djurgårdare får skriva här!!

pappin: Djurgårdere får väl oxå skriva här!

Ville bara säga bra spelat och grattis till vinsten. tälje...

// Trogen Djurgårdare

Sv: kontrakt...
pappin: självklart

Knugen: Ja men det vore väl kul om han stannar?

norris: Mmm tror nog att det är viktigt för Juha att laget slipper kriga i botten... sen beror det nog på vad han får för erbjudanden åxo.. han kanske tycker att två säsonger räcker. men det är ju rätt menlöst att spekulera i det... om han stannar eller itne vet nog bara juha själv...

Som Knugen säger:
Juha och Poppe har kontrakt över denna säsong.
Larsson har kontrakt t o m säsongen 2004-05.
Juha stannar nog endast om SSK börjar spela lite mer offensivt.

pappin: Den som lever får se...

Knugen: Tror du han stannar?

pappin: Nä han har kontrakt den här säsongen..förra året skrev han om jag inte minns fel 1 år..tror det var samma sak i år ..det innebär att det är sista året..

Knugen: ett år efter den här eller?Hur fick du reda på det?

pappin: Poppe har ett år, Larsson har tre år kvar och Juha har nog ett år..

Sv: Rykten
Nike89: Lär vara rent skitsnack.. SSK har i dagsläget bara 11 forwards och sju backar.. att tillgå idag.. verkar inte finnas någon som helst sanning i det påståendet.. dessuto lirade ju båda spelarna från start hemma mot Luleå.. och varför låna ut lirare som man rankar så högt att dem är med å lirar från start?!?!

Rykten
SSK diskuterar med AIK om en utlåning/övergång av Ola Möllerstedt.Plus att Gnagarna är ute efter Peter Gerhardsson som har svårt att få något uträttat i Södertälje som har en stark forwardsbesättning.

Källa Svenskafans/hockeyallsvenskan

kontrakt...
Äre nån här som vet hur långa kontrakt poppe,juha och larsson har?

Sv: Frölunda
Klinth: Ja det gick eran väg i tisdags. Men det är som vissa säger, bara att bryta ihop och gå vidare........=)

Knugen: Jo det är "Här kommer boysen" jag menar. Nog har du rätt i att det är svårt att göra en hockeylåt, men med lite bättre grejer att spela in och skapa med så torde det kunna bli lite bättre kvalitet....

Klinth: Vad var det jag sa ;-)

Vi möts igen, vi får väl se hur det går då.

joje: hålldejj till dif gästboken polarn!

pappin: Tyst med dej PIPPAN

nanne: Bra målvakter, och bra spelare. Det kommer att bli en bra match, men frågan är om Södertälje räcker till. Frölunda är extra laddade pga senaste förlusten hemma mot HV 71, och kommer inte att förlora ikväll på hemmaplan. Ni är välkomna till Scandinavium, uppbjudna till kamp om 3 poäng. Tyvärr för eran del så åker era pojkar hem med tomt bagage. ;-)

Må bästa laget vinna.

nanne: vilken låt menar du? här kommer Boysen är det Mankan som sjunger japp.. mm inte så lätt att skriva en hockeylåt...

danne147: håller faktiskt inte med dej. Däremot kanske Frölunda vinner då deras utespelare på vissa punkter är vassare. Men ett SSK i flyt är få som rår på. Det har vi sett förr.

nanne: "Roffe" e en bra målvakt, men målvaktsmatchen vinner Frölunda, elitseriens bästa målvaktspar! Vi ses ikväll...

Södertälje - Luleå 16/10
Hejsan igen !

Vill bara tala om för dom som inte redan vet, att dom visar Södertälje - Luleå på Canal Plus på torsdag. Jag har begärt semester då för att kunna se matchen. Tur att farsan har Canal Plus.....=)

Men nu riktar vi först och främst in oss på att försöka ge Frölunda en minnesbeta ikväll. Mitt patriotiska tips är 2-4 till SSK.....

Lagens låtar
Hej och hå !

Nu har jag röstat på SSK's "lag-låt" för att vara den sanna SSK'aren som jag ju är. Men ska jag vara ärlig så är inte våran låt så himla bra. Den låter väldigt "demo" och är ganska torftig. Kan det vara Mankan som sjunger? Låter lite som han i alla fall. Ingen av låtarna som fanns att rösta på var speciellt bra, men det fanns dom som ändå hade lite kvalitet.
Men men........Som jag sa...Jag röstade på våran låt för att vara patriotisk.....=)

danne147: Det kommer onekligen att bli en tuff drabbning där jag hoppas att Södertälje vinner med hjälp av Roffe i målet och den fina framgångsvåg som vi rider på just nu. 3 poäng mot VF och vi ska vara stolta........

Frölunda
Kommer krossa er imon... Vi fick stryk av HV, det kommer ni få betala för;) Vi ses imon, hoppas på en bra och spännande match.

Sv: SSK
CoolaKoffe: JUHA LIND har lekstuga eller???

« · 147427 · »