Södertälje SK

HockeyAllsvenskan · 2612 inlägg · 374 ämnen
« · 161765 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Matcher på Canal +
pappin:PPV är väl en sådan grej där man kan beställa hem matcherna direkt i datorn.Dock kostar det väl en slant.

Klinth: PPV ?Vad är det?bra att nån håller med mej....

pappin: Jag kan delvis hålla med dig rörande Canal + och de matcher som de visar. Det roliga i denna situationen är att jag har reagerat likadant fram till ni när de visat Frölunda 2 ggr i rad, del mot FBK och dels mot HV 71.

Som tur är har jag PPV, så på Söndag ser jag SSK mot VF och hoppas på en underhållande match. Skall bli kul att se om Frölundas segersvit håller i sig eller ej.

Sv: Nr.2
Per HApps: Asgrym...gav råd på innebandyplan..och vilket mål sedan!

Sv: Skäms, SSK!
Knugen: Popovics nivå är jag inte orolig för, killen har som bekant en förmåga att lyfta både sig själv och laget efter svaga insatser. Men vilka av de andra "rävarna" uppvisar en liknande offervilja och jävlarannama? Jag tycker mig inte se några tendenser till att Larsson, Gahn, Törmänen, Lind och Zetterberg skall komma att lyfta sig till den nivån du pratar om - och därmed finns det heller ingenting som talar för att vi kommer att lyfta i tabellen. I synnerhet inte som Roffe nu börjat tappa in puckar till höger och vänster...

MoDo-SSK
mitt tips blir 1-5 med hatrick från tilli..

Sv: Nr.2
Per HApps: Eldebrink är Gud... men det visste vi ju alla redan innan...

Nr.2
Hur cool var inte Eldebrink på SVT i går.??

Matcher på Canal +
Tycker dom visar Frölunda,FBK och HV för mycket....Det blir nästan aldrig lag som SSK,Mif,Luleå,LHC....det finns mer lag en FBK och co: som kan spela bra hockey och ,det gör dom flesta...En SSK match hittils i år och den var mot luleå,Och där tyckte jag,Att båda lagen bjöd på underhållning,men,det är väl det Canal + vill visa?
Alla lag spelar ju underhållande på sitt sätt och.......Det jag vill säga är att dom ska sluta gnata med topplagen hela tiden,Alla spelar Under Hållande!

Cox: Visst och det tar ju faktiskt ett tag att lira ihop ett gäng... speciellt en kedja med tre helt nya forwards.. den man verkligen kan begära mer poäng av är #52 men jag är övertygad om att det lossnar förr eller senare för honom. Det viktigaste är att vi tar oss till slutspel och där lossnar det säkerligen med den rutin vi har i laget... tänk dej Popovics offervilja i slutspel när han redan nu täcker skott med pannan.. visst är det rätt å ha höga krav men vi klarar faktiskt av något som endast Malmö har gjort de senaste tio åren.. tänk på att vi dessutom gick upp i elitserien med en högst medioker trupp som ingen trodde på.. nu är många spelare utbytta på två säsonger och vi ligger faktiskt sexa.. och med dagens form är det inget som talar för att vi ska dala..snarare tvärtom... vi är på väg uppåt och kanske hinner ta en placering till innan jul..

Knugen: Jämförelsen mellan spelarnas prestationer måste naturligtvis göras utifrån deras olika förutsättningar. Ingen kan begära att en oteknisk grovjobbare som Anders Back skall åka in gå in och glänsa på isen, ändå lyckas han nästan göra det. De spelare jag nämnde är alla erkänt skickliga hockeylirare med massor av rutin från spel på en hög nivå, och då bör kraven på dessa rimligtvis också vara högre än på dem som saknar dessa förutsättningar.

Vi ligger sexa, utan att för den sakens skull ha spelat särskilt bra -Det visar att det finns en stor potential i detta SSK, om de själva bara vill.

Alltid Rött, Alltid Rätt!

Cox: Dem nya killarna du klagar på delar samtliga ledningen i den interna skytteligan... du menar alltså att dem andra presterat bättre? allvarligt så tycker jag vi ska vara nöjda med en sjätteplats då det faktiskt är vår andra säsong endast..kolla hur det går för LHC... Vi kanske inte spelar världens vackraste hockey..men nånting måste vi gjort rätt eftersom vi ligger sexa..

bobbe: Men jag menar t.e.x peter larsson...

pappin: Vi kan ju hoppas i alla fall! :) Bättre sent än aldrig, om nu sent inte är för sent...

bobbe: Jag tror lag som SSK och Linköping kommer komma igång på riktigt efter jul....

Cox: Du upphör aldrig att förvåna... ska du inte såga Roffe också, han släppte ju in tre puckar? ;)

Till viss del håller jag med dig, dock. SSK spelade i kväll mycket sämre än jag förväntar mig att SSK ska spela. Linjer i spelet? Vilja? Fart? Njä...

Cox: Äh, häng inte upp dig på kvällens match. Vi lirar liknande spel och idag var det ssk:s tur att föra i kraft av hemmaplan och en uppåtgående trend. Jag såg inte denna match, men kan tänka mig att det var liknande match som i Linköping - dock var Lhc ganska överlägset spelmässigt då, vilket ssk kanske inte var idag. Men då spelade ni en lysande försvarshockey och kontrade in 3 puckar. Vi är jäkligt lika i laguppsättning - och det är inställningen för dagen som gör skillnaden. Idag var vi mer taggade för att vända trenden - förra gången var det ni som utnyttjade oss för att vända er trend.

Keep it going, tror på er i längden.

Skäms, SSK!
Fy fan vilken besvikelse man känner inför detta loja, fega, och fantasilösa lag. Det ickespel som man uppvisar idag får en ju att skämmas som SSK:are. Larsson är återigen sorglig att skåda, Jörgen Bemström är usel som vanligt och Björk gör bort sig på nytt.
Törminator (haha) har inte presterat ett skit, Gahn har inte infriat kraven och Zetterberg tillbringar sin mesta tid i utvisningsbåset.
Lyckade värvningar?

Sv: SSK-LHC
pappin: Vi får väl se. I linköping spelade ni jävligt, för att inte säga förbannat defensivt, och det lönade sig den gången. Denna gången lär det bli ni som för matchen i och med hemmaplan och ett bättre självförtroende. Detta passar Linköping bättre. Tuff, hårt och jämt är att vänta - tror och hoppas på att vi ändå avgör under ordinarie tid. 1-3.

För övrigt vill jag att vi båda tuggar ifatt Timrås poäng, tycker de blivit lite väl kaxiga och vill att de behåller sin urusla form ett tag till så jag kan skratta dem i ansiktet...

God match och må det lag som gör flest mål vinna!

Sv: SSK-LHC
SSK-LHC 1-2 e.str (0-0, 0-1, 1-0, 0-0, 0-1)

Jag hoppas att strafftrenden i Scaniarinken för LHC:s del håller i sig...

SSK-LHC
ser ut som en tuff match....mitt tips blir 5-2 till SSK,efter en mycket bra 3:dje period....period statistik ...2-1 0-1 3-0

Sv: SSK-TIK
SirPimme: ja,alla vet vilket lag som är det bästa...

God natt alla ni övriga SSK:are, som vet hur man bemöter medmänniskor här på HH.
Ser fram emot nästa möte mellan TIK och SSK.

Må bästa laget vinna!

heidling: En liten fråga bara med risk för att bli bortplockad:

Vad fan har du emot Timrå?
Jävla Fjantigt att fälla en sådan kommentar som nedan.
Jag menar vad jag kunde se var det inte SSK som spelade ut ett för dagen uselt TIK, så vad i ligger problemet?
Är du allmänt jävlig eller är det kanske så att du bara är två år gammal och inte vet bättre vad sunt förnuft står för?!

Själv tror jag det rör sig om avundsjuka...

SirPimme: Nu när man är nöjd och glad, så kan man se framemot ännu en seger i SSK`s riktning.

Sov gott

heidling: Smaken är som baken och tur är väl det!

SirPimme: Kan man hålla på något annat lag än Södertälje ???

FredrikM: Konstit?

heidling: DE flesta av Tiområs supportrar är antagligen från Sundsvall

SSK- LHC
Hittills har ju Södertäljepubliken, sin vana trogen, inte nött ut vändkorsen i templet precis. Kommer vändningen på den fronten möjligen mot, den i supporterkretsar, så bittra rivalen LHC?

Tycker att det är beklagligt att dessa matcher inte drar mer folk, men de flesta medgångssupportrar anser väl fortfarande att mötet mot Djurgården är publikmatchen framför andra. Förvisso en korrekt iakttagelse - om det vore för 10 år sedan. Numera känns det tyvärr mest som en match i mängden.

Sv: Förstår inte..
Nike89: Är dom bara utlånade?på hemsidan står det att dom kommer sleppa fram juniorer...Christeen och Hagelin då?eller?

pappin: AIK får självklart betala för spelarna..

Nike89: Det enda klara beskedet vi har fått är att de ska plocka hem junioren Christeen från Örebro.. men ryktena säger att någon kan vara på väg för att förstärka sportklubben.. vad händer? det får framtiden utvisa.. personligen tycker jag truppen är för tunn för att bara fylla upp med juniorer.. hoppas inte att beslutet var för att spara pengar..

pappin:Kan nämna till dig att dom bara är utlånade till Solna-gnagarna iofs.Är inte Täljes trupp lite liten nu?Nån värvning aktuell?

Förstår inte..
Varför gick dom till aik?vad känar telje på det?vad fick dom i utbyte?

Sv: Rykten
Knugen:Du skrev för exakt tre veckor att ryktet att Ola Möllerstedt och Peter Gehardsson var aktuell för Gnagarna var rent skitsnack.21 dagar sen blev dom båda klar för AIK.Se länk.

Sv: HEJA HEJA SSK!
arnetiberg: Är han här nu o fjäskar?Tro inte på han,Lilla arnetiberg blev avstängd ifrån Frölundas forum igår!!

nanne: Ja,det fattas helt och klart sånt...hockeysupportrar ska inte hata varan,framförallt inte för att man håller på ett särskilt lag ...

Pat86: Det var roligt att höra att även andra lags supportrar kan berömma andra lag. Jag kan bara buga som en stor SSK-Supporter och tacka för ditt fina inlägg. Såna behövs det fler av....Såna som dej alltså. Hoppas i retur att det går bra för Bofors i framtiden också.
Kan inte elitserien komma igång igen snart !! Får abstinens här....=)

det är roligt att det går bra för er i SSK.........det var ju inte längesedan ni spelade mot Bofors i Superallsvenskan förr förra säsongen..närmare bestämt.....det är roligt när det går bra för lagen som inte legat i ES så länge.......som er och LHC......visst ni har varit där mycket förr men ändå

ssk: Kolla tebaks?=)Djurgårdare?va gjör dom där?

pappin: Oooojjjaaaa! Minst 20 som jag känner här! Härligt härligt Gick stolt ut på stan idag med SSK-halsduken och det var många som kollade på mig =) Träffade lite djurgårdare också... trevligt folk =)

ssk: Finns det många man kan förlöjliga?

HEJA HEJA SSK!
FAN VAD HÄRLIGT DET KÄNNS JUST NU ATT VARA SSK:are OCH BO I MALMÖ! Snart kommer jag till Templet... SSK-LHC den 14:e nov! HEJA SSK!

Dröm vidare.

Timråbönderna borde dränka sig i Selångersån.

Östrandsluktandelag med en sista plats att räkna med.

Må väl & länge

Sv: Timrås andra på raken!
pappin:
vi får se ikväll... Djurgården hemma. Vi slog dem med 4-1 på bortais senast...

hassebasse: Han är assisterande tränare i Timrå IK...

Sv: Genidrag!
nanne: om inte sätter man ihop jukka och lind....spelade ju tillsamans i junior hockey..

pappin: Jag tror att kedjorna börjar arta sej. Hoppas att 4:e linan kan göra bra ifrån sej också så har vi ett stabilt lag. Väntar på att det ska lossna för Juha Lind och Antti Törmänen. Hoppas att Gabbe kommer tillbaks snart....

nanne: Jaså var han...den kedjan har ju varit den bästa hittills och juhas kedja får spela mot kanke lite sämre motstånd och kanke gör fler mål/poäng...?

« · 161765 · »