1150x200-hockeyicerinkfornhlteamsby_0.png

Support

4732 inlägg · 374 ämnen

Bugg

« · 1143393 · » Till forumet


Sv: Bugg
Metal Guru: Det där felet får jag också både hemma och på jobbdator. Kör IE 7 uppdaterad till tänderna
Låst ämne

Sv: Bugg
Tycho: Jag tar tag i det nu. Kolla mailen.
Låst ämne

Sv: Bugg
Och här har vi Actionleif's bildbevis:
Låst ämne

Sv: Bugg
1. Felkod
Internet Explorer cannot open the Internet site http://www.hockeysnack.com/index.php. Operation aborted. [ OK ]
(klickar man sedan ok, försvinner hela HS, och man får en snygg 404 File not found - eller motsvarande...)
Låst ämne

Sv: Bugg
Wayne Gresky:
Det får jag också. Det dök upp samtidigt som HS3.0, och kvarstår.
Det borde finnas en bild (eller åtminstone text) på felmeddelandet se'n den vevan.
Låst ämne

Sv: Bugg
Jag har inte kollat igenom mer än den första sidan så det är möjligt att någon påtalat detta: Jag får iaf väldigt ofta ett felmeddelande när jag laddar om en sida. Laddar jag sedan om sidan igen så funkar det.
Låst ämne

Sv: Bugg
Jag har fel på min profil här på HS som gör att jag inte får upp några vänner, forum eller ämnen i min högra meny. Det är ganska irriterande då man inte ser vilka som är inne, vad som är skrivet nytt eller om man fått nått snabbmeddelande. Jag har mailat Marcus och han har läst meddelandet utan att någonting hänt på över en vecka. Kan du pressa på lite i adminboken eller någon annanstans för jag börjar bli ganska less på det här...

Lägger upp en bild i mitt filarkiv så ni kan se hur det ser ut...
Låst ämne

Sv: Bugg
Nu är jag uppe i tre det-går inte-att-prenumerera-på-detta-ämne-ännu under Mina ämnen.
Låst ämne

Sv: Bugg
Kanske skulle sagt det i denna tråd istället, men jag får upp "åtgärden avbröts" rutan rätt ofta..

Använder IE 7.0.6000.16757

Någon vänlig ddr i denna bok kan ju ta bort mitt föregående inlägg..
Låst ämne

Sv: Bugg
T T:

Enklast vore väl att kapa texten som skrivs i rutan efter så många tecken som inte ger detta problem?

De som skriver i sina bloggar ska ju inte behöva bli begränsade, utan det kan ju visningen av blogg-rubriken göra istället.
Låst ämne

Sv: Bugg
Marcus: Nu är det en Luleåblogg i mediarutan som har en lång rubrik så att samma sak händer igen.
Låst ämne

Sv: Bugg
T T: Jag håller med! Stänga av henne! Djävla fasoner av språkmissbrukare, sånt måste beivras!
Låst ämne

Sv: Bugg

Friman SR:

Jag hade det fenomenet imorse 0700, då jag kikade på förstasidan.

Låst ämne

Sv: Bugg
Marcus: Jag får återkomma om det. Datorn jag använder nu har det aldrig varit problem med.
Låst ämne

Sv: Bugg
T T: Jag tog bort de ett hundra utropstecken som hon hade i titeln på blogginlägget. Fungerar det nu?
Låst ämne

Sv: Bugg
Marcus: Stäng av henne.
Låst ämne

Sv: Bugg
Jag tror att det är titeln på Jean1's blogginlägg som ställer till det. Undersöker vidare.
Låst ämne

Sv: Bugg
Marcus: På jobbet har jag samma fel just nu och där kör jag:
IE 6.0.2900.2180 sp2
Låst ämne

Sv: Bugg
Marcus: IE 7.0.6001.18000 använder jag..
Låst ämne

Sv: Bugg
Marcus: Jag vet inte om du gjorde något men nu är det ok igen.
Låst ämne

Sv: Bugg
Marcus: Jag sitter på biblioteket och väntar på hockeybussen, jag vet inte vad de använder. "Åtgärden avbröts"-rutan är också ständigt återkommande.
Låst ämne

Sv: Bugg
T T: Okey, men vilken webbläsare kör ni? Jag kan inte framkalla samma beteende.
Låst ämne

Sv: Bugg
Marcus: Rutan med Mina vänner, Mina forum osv lägger sig alltså under Mediarutan.
Låst ämne

Sv: Bugg
T T && Friman SR: Vilken webbläsare kör ni? Det ser bra ut i FF samt IE7.
Låst ämne

Sv: Bugg
T T: Inget jag har märkt av, kan det bero på webb-läsaren? Kör oftast med FF.

Däremot så krånglar FF på youtube.
Låst ämne

Sv: Bugg
Friman SR: Verkligen störande. När jag går hit ser det normalt ut, men när jag går tillbaka till Timråforumet hamnar hela den högra delen underst på sidan.
Låst ämne

Sv: Bugg
Marcus: OK.. Jag gick in i TIK boken förut, när jag gör det nu är "medlemsboxen" överst, förut kunde jag få andra grejor, typ "pressreleaser" och andra grejor "knödda" ovanför min "medlemsbox"... Jag kan inte återskapa det , men det har hänt... så det är möjligt att det händer igen, å inte helt otroligt heller.....:-) Några rackarns objekt skapas väl lite hipp som happ ibland, de e mitt tips.....;-)
Låst ämne

Sv: Bugg
Friman SR: Jag förstår inte vad du menar med överst.
Låst ämne

Sv: Bugg
Jag tackar för det här med Länkarna. hick...Fixa oxå medlemsgruppboxentillhörigheternamittforumminavännermittforumminaämnenminstatus-grejerna så att de kommer överst whereever alltid jag är på HS, då blir jag etter nöjdast.....;-)
Låst ämne

Sv: Bugg

Marcus:

Thanks!
(till båda grejjerna...)

Låst ämne

Sv: Bugg
Metal Guru: Det var en bugg. Nu ska det fungera. Länkar som pekar någonstans på sajten startar i samma fönster medan länakr på utsidan får ett nytt fönster.
Låst ämne

Sv: Bugg

Friman SR:

Se där. Nu är man inne i en passage som genererar tomma meddelanden igen...

Att inklippta länktips inte öppnar en ny tab/ny sida har varit uppe tidigare, och är ett märkligt default-värde. Normalt sett vill alla siter på hela Internet att folk ska stanna kvar på deras sida - eller åtminstone ha en tidigare besökt sida öppen, för att enkelt förledas tillbaka till ursprungssiten.
Men inte Hockeysnack.

Låst ämne

Sv: Bugg
Medlemsgruppboxen med Mina vänner, Mina forum, Mina ämnen och Min status tycker jag ALLTID ska ligga överst på sidan oavsett vilka andra ämnesboxar som läggs in. Det blir lixom lättare att finna medlemsgruppboxen då...
Låst ämne

Sv: Bugg
Länken under länktips skapar ny sida, men inklippta länkar i inlägg verkar inte göra det hela tiden...

Jag provar att åskådliggöra detta: www.lynyrdskynyrd.com/ åsså länktipset som då ska fungera annorlunda....
Låst ämne

Sv: Bugg
Något underligt har hänt med MoDoboken. Det lyser en grön lampa för nya inlägg, men när jag klickar på länken i högerspalten så uppdateras den ramen men inte själva forumramen.
Låst ämne

Sv: Bugg

Poffa:

Din uppgift och minne verkar funka. Det blir ett av mina många vapen att försöka tämja Office 2007. Återigen tack.

Låst ämne

Sv: Bugg

Metal Guru: Nä, du får ju så klart vilja ha ditt nya stycke var du vill. Jag har dock alltid haft just en rad luft mellan styckena och därför är det här precis som jag vill ha det.

Nu är väl detta en diskussion som har väldigt lite med ursprunget att göra. Men du kan ju kolla om min lösning var riktig, eller om jag minns fel. Herregud, det är lördag kväll och jag är lite lurvig. Det är NHL på TV och jag har jobbat hela dagen med att dra kabel och isolera tak. Det känner på en gammstök som mig.

Låst ämne

Sv: Bugg

Poffa:

"Den vanligaste anledningen till att man gör ett Enter-slag i Word är ju för att göra ett nytt stycke."

Helt korrekt. Men vad är det som säger att jag vill att det nya stycket ska börja två vagnsreturer ned?

Exempelvis tycker jag att det är alldeles för mycket luft i det här inlägget.

Så det så.

Låst ämne

Sv: Bugg

Metal Guru: I mina ögon är det inte fel att man gör grundinställningarna efter det mest normala sättet att göra saker och ting. Den vanligaste anledningen till att man gör ett Enter-slag i Word är ju för att göra ett nytt stycke. Normal vagnsretur sköter ju Word själv.

Vill man ha ett vitt papper så är ju som sagt Wordpad att rekommendera. Eller så laddar du hem Open Office som slår Office tvåtusen-whatever på fingrarna, varje dag i veckan.

Låst ämne

Sv: Bugg

Poffa:
Hoppsan. Jaså, det fanns en sån funktion dolt långt nere i en massa annat. Jag får tacka för den informationen.

Dock tycker jag fortfarande att ett ordbehandlingsprogram i princip inte ska hitta på egna lustigheter, om inte jag vill det. Default måste ju vara ett vitt papper i händerna på ett tangentbord. Ingenting annat.
Se'n ska man ju kunna ställa in fanskapet till att göra som man själv vill ha det.

Denna extra radbrytning är som kollektivanslutningen - jag måste själv göra ett aktivt val för att slippa.

Låst ämne

Sv: Bugg

Metal Guru: Hmm, det kan vara så att man ändrar under Home/Change Styles/Style Set så väljer man Word 2003 som val. Sedan får du klicka Set as default under Change Styles så kommer du ha det så även i kommande dokument.

Låst ämne

Sv: Bugg
Metal Guru: Om jag inte missminner mig så kan man ändra detta under inställningar. Just nu sitter jag på en maskin med endast Open Office, så jag kan inte kolla.
Låst ämne

Sv: Bugg

Poffa:
Hur gör man det i Word 2007?
Hur man gör det i HS-editorn är det ingen idé att fråga, gissar jag.

Låst ämne

Sv: Bugg
Metal Guru: Varför ändrar du inte inställningen för detta i Word så får du som du vill?
Låst ämne

Sv: Bugg
Metal Guru: Dagens I-landsproblem.
Låst ämne

Sv: Bugg

Poffa:

Om jag måste trycka ned två tangenter för att få som jag vill, varför kan då inte du trycka ned två tangenter för att få som du vill?

Låst ämne

Sv: Bugg

Metal Guru: Du får ju bestämma själv. Du trycker ner shift-knappen, så är det löst.

För oss som skriver mängder med dokument i Word så tycker jag det är klockrent att man använder sig av denna funktion, då det faktiskt underlättar arbetet. Det snabbar i alla fall upp mitt skrivande i alla de Word-dokument som jag författar.

Men det är klart, det är svårt att lära gamla hundar sitta. För dessa rekommenderar jag Notepad.

Låst ämne

Sv: Bugg

Poffa:

I helvete.
JAG vill bestämma själv när JAG ska göra en enkel respektive dubbel radbrytning. Denna satans intelligens som byggs in i program, som anser att de vet bättre än en själv, är endast till ondo. Och denna utveckling leds av Micro$oft.

Låst ämne

Sv: Bugg

knaskamilla: Bakåt-strävare!

När man skriver i Word är det ju normalt att man skriver utan radbrytningar till dess att man vill skapa ett nytt stycke. Så är det ju även här då man skriver på HS. Enda gången jag vill göra enkel radbrytning är om jag skriver en lista, vilket är betydligt ovanligare än att jag skriver normala stycken.

Nä, det här sättet är här för att stanna. Ett av få riktigt bra saker med Office-paketet.

Låst ämne

Sv: Bugg
73Sjöbba:

Jag ska aldrig byta! Inte om det innebär att man inte kan trycka enter utan att markören hoppar ner en extra rad. =)
Låst ämne

« · 1143393 · »