Webmaster: En liten grej du har glömt är att på tjuvkika så ser det ut såhär när man läser en annans gästbok "pettsson Läser gud privata gästbok+". Det ska ju inte vara något plus med.
Webmaster: Tack för ditt svar...Då är allafall jag nöjd och kan ta dessa avbrott med ett större lugn..
Lycka till med ditt sökande efter felet...
Psst.. Jag tror jag struntar i att söka upp "arp spoofing" Känns ändå lite meningslöst för en sak som jag som är lycklig när jag hittar on knappen på en dator...;)
gud: Bredbandskapaciteten är det inte. Men felsökning pågår. Teorin just nu är att det kanske är ett felande nätverkskort någonstans som orsakar något som heter "arp spoofing" (som du får slå upp vad det betyder). Detta detekterar internet-leverantören efter ett tag och stänger automatiskt ner förbindelsen. Jag kan tillägga att jag för nästintill varje avbrott får åka 2 mil ToR för att tillfälligt ställa servern på annan ort, ringa supporten etc. Tröttsamt som fan! Men hade jag vetat lösningen så hade det ju varit kirrat för länge sedan!
Gästböckerna tar lång tid att hitta att någon skrivit ett inlägg och visa en röd skylt med "1 nytt GB-inlägg". När Pettsson svarade mig så tog det 2 timmar innan den kände av inlägget.
Paddan: Ah, men varför sade du inte det på en gång? Jag tittade efter nåt helt annat när du började yra om en röd tjofräs. Tyckte väl det lät lite ekivokt... Men nåt rött band ser jag iofs inte heller...
Ann: Eller så är det så att vi som är lite förmer, vi som har HS+, vi får besked om när vi fått inlägg i våra gästböcker medan ni i pöbeln blir helt ignorerade.
Ann: Det ska, om allt fungerar, dyka upp ett meddelande liknande det som om du har fått ett brev i brevlådan. Det vill säga ett rött "band" där det står exempelvis "1 nytt GB-inlägg"
Tycker det verkar som att denna finess inte funkar helt klockrent, i varje fall inte vad gäller meddelandet om att man har nya inlägg i gästboken. Eller så är det bara jag som är okunnig.
Men lite skumt är det när det enbart är SwärdH som råkar illa ut, borde vara fler moderatorer i andra gästböcker, hm säger jag som inte kan ett dugg om sånt här.
Sannes: Och jag som har moderator rättigheter i matchtips gästboken har två olika kryss så at jag kan välja om jag vill radera SwärdH med kryss 1 eller 2.
Nu kan man återigen radera SwärdH i matchtips gästboken, känns lite onödigt att man kan det. Eller förresten man kanske inte kan det trotsa att man har en "raderarutaknapp", dock vågar jag inte att testa.
Säker en bra funktion men när jag försökte föra muspekaren över den snygga lilla röda frågetecknet på min inställningssida så gömde sig informationen effektivt bakom de dropplister som finns. Ganska så omöjligt att läsa infon.
Metal Guru: Försök inte vara kul jag vill helst ha det fixat så fort som möjligt. Har en viktig sak att prata med folk här. Men tydligen går ju det inte.
Noterar att när HS var nere (2005-10-29 23:36) stoppade en TraceRoute tre routerhopp från slutmålet;
7 ge10-0.cr1.sto1.se.bredband.com [195.54.123.229]
8 pos14-0.cr2.sto1.se.bredband.com [195.54.123.130]
9 *FAIL* (pos3-0.cr1.svl1.se.bredband.com [195.54.124.5])
10 *FAIL* (ge1-4.dr1.svl1.se.bredband.com [195.54.118.246])
11 *FAIL* (vlan11.dr2.svl10.se.bredband.com [195.54.120.98])
12 *FAIL* (c-40bce253.04-2-73766c10.cust.bredbandsbolaget.se [83.226.188.64] = www.hockeysnack.com)
samt att HS har bytt IP se'n dess. Det händer väl då du bussar runt server'n.