1150x200-hockeyicerinkfornhlteamsby_0.png

Support

4732 inlägg · 374 ämnen

HockeySnacks drift-tråd

« · 1163247 · » Till forumet


Sv: HockeySnacks drift-tråd
Metal Guru: Tycker det har varit många korta stopp nu senaste veckan.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Och nu hände vadå..?
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Marcus:

Teknikens stora under ;) Att starta om något program är det första jag gör numera då saker och ting inte funderar som jag vill, sedan finns uppdateringarna på sidan där helt plötsligt.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Metal Guru: Jadu, det var en bra fråga. Jag startade om mySql och apache och sedan fungerade allt igen. Mkt märkligt!
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Vad hade hänt idag då?
50 min tillhickande?
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd

Är det bara jag som har problem med att skriva i kommentators fältet med Iphone? Det går att skriva i "från" och "länk" fältet.

Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Metal Guru: En hårddisk som knasade sig.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Vad hade hänt idag då?
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd

Efter noga tesningar har jag dragit slutsatsen att blockningarna inte fungerar som de ska. Enligt texten som beskriver den applikationen ska den man inte kunna kontakta personen på något sätt, för att citera:

"En blockerad användare kan inte kontakta dig på något sätt."

Om en användare är blockad av t.ex. mig kan han/hon inte skicka brev till mig, men skicka bubblor och gästboksinlägg går utmärkt. Vilket inte ska gå.

Kommentera


Sv: HockeySnacks drift-tråd
Bissett19:
Ha ha, den var klickbar, men tom!
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
actionleif:

Jag är nu också drabbad,hur får man bort den där bubblan?


rackham
Stigsson
WarhawK
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Jag kommer att ta ner HockeySnack senare ikväll för en liten serveruppgradering. Sajten kommer att vara igång igen senare inatt eller imorgonbitti.
Kommentera


Sv: HockeySnacks drift-tråd

Metal Guru:

Jag tror på spöketlabban ;)

Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
actionleif: Jag tror att det helt enkelt är en ovän som försöker kommunicera med dig.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Jag är brydd över en sak som jag trodde skulle försvinna efter ett tag, men nu har jag haft det någon dag..

Det är som ni ser på bilden på länken en tom rad med bubbla efter och den bubblan går inte att läsa eller ta bort..

Fler som är drabbad av detta?
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
T T: Jag tycker att det är bättre än inga kommentarer alls. Men det är bättre om man konde kommentera dom här på HS.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Måste Youtube-kommentarerna följa med "på köpet"?
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Ang. filmerna.

Hur gör man för att kommentera/betygsätta? Det borde också framgå vem som har lagt ut filmen.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd

Alla fyra länkar funkar som förväntat. Thanx!

Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd

Marcus:
Luleås bok är värd att läsa emellanåt: http://www.hockeysnack.com/lulea-hf/forum.php

Willy Wonka och Chokladfabriken är häftig att blanda med Rush's 2112: http://home.i1.net/~bytor/guide4.html

(båda editorlänkarna är satta som default.)

Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Metal Guru: Nu tror jag det ska fungera. Det fanns ingen kod för fallet då man använder editorn för att göra länkar. Någon kan väl verifiera att det fungerar...
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Marcus:
Kan ju lägga till att som du beskriver att du vill ha det, vill nog alla andra också! :o)
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Marcus:
Det har varit så länge, och kommit upp nu som då.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Metal Guru: Då all text på sajten skrivs ut så ska det gå genom ett filter som ska göra så att alla externa länkar öppnas i nya fönster medans interna länkar ska öppnas i samma fönster. Så nått är vajsing med det. Det får jag kika på.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd

Friman SR:
Jag tror att man helt enkelt väljer hur man vill att länken ska bete sig.
Här har du en länk som öppnas i samma fönster.
(jag väljer på mål: Öppna länken i samma fönster.)

Här har du en länk som öppnar nytt fönster.
(jag väljer på mål: Öppna länken i ett nytt fönster.)

Default - om du inte bryr dig om att välja blir så här.
(Mål: Inte satt. Gissningsvis öppnar den länken i samma fönster nu också...)

Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Friman SR: OK, ännu en ledtråd. I Cafe'-boken så fungerar det som det borde göra...
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Friman SR: Nähä, Felet finns även i insändare om man testar med länken med mitt inlägg nedan...

Fixa...;-)
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Jag har för mig att det att inklippta länkar i insändare inte startade ny sida är tillrättat och det är bra för det retade en till vansinne. Men samma felet finns också i bloggar. T.ex
www.hockeysnack.com/medlem/hahl-bundy/blog.php , avdelningen om Martin Thörnberg's idiotiska bentacklingar. Fixa det med så blir en bra sajt etter bättre.....

Keep up the good work.......
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd

Metal Guru: Det är just det som är märkligt. Kanske "friskan" kan svara på om hon lade in sina kommentarer i min gästbok eller om det är jag som drömt.

Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd

250kg kärlek:
Jag kan rensa i min egen gästbok. Men jag kan inte ta bort någonting i din bok, trots att jag själv skapat det.

Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd

Blir lite fundersam på min gästbok. Jag vet att en person har skrivit i den vid två tillfällen de senaste dagarna. Går jag in där och ska läsa det så är det borta. Gör jag fel eller är det så att den som skriver i min gästbok kan välja att ta bort det?

Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd

T T:

Den kan komma och försvinna efter ett tag själv. Hände mig en gång.

Sedan en annan jag vill påpeka. Angående blockningar, om man blockar en person är det inte meningen att personen ska kunna skriva till en, men hur kommer det sig att den kan det ändå? En liten rolig miss :)

Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Råkade prenumerera på ett ämne som det inte ens går att prenumerera på. Nu kan jag inte ändra eftersom prenumerationen egentligen inte finns.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
mattias - 74:

Gästboken
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Marcus:

När jag läser nya inläggen hos Frölunda så ser jag ingen lampa som lyser samt att den gröna markeringen är kvar när jag klickat på Gäteboken i fråga.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Vi har haft lite driftstrul på HS både igår och idag. Det beror på en (eller flera) hårddiskar som lagt av lite slumpmässigt. Diskhaveriet ledde i sin tur till följdfel men dessa ska nu vara fixade. Nya diskar är på ingående men sajten borde fungera bra ändå från och med nu
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd

Marcus:

?

Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Mobilsurfar en hel del för tillfället. Igår kväll började jag få lite problem.
1a sidorna i de gästböckerna jag besökte var ovanligt 'korta', nån gång bara 4-5 inlägg. När jag sedan ville se sida 2 osv så fick jag bara 'inga inlägg hittades'.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd

Helt plötsligt får jag mail (på min ord.mail) om att jag har nya brev på HS, detta trots att jag satt "nej" på frågan om jag vill ha det. Började för ett par dagar sedan. Fler med samma problem?

Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd

Marcus:
OK. That makes sense.

Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Metal Guru: Det där är ursprungsbilden som även den är skalad. Det jag funderar på är om jag ska låta bli att skala orginalbilden.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Metal Guru: Du kan verkligen inte släppa detta? Som jag minns så var felet för 65selander att editorn helt plötsligt försvunnit. Det är ett kritiskt fel och åtgärdades direkt som sig bör. Ditt fel är icke-kritiskt och det är sådant som jag typiskt låter bli att jobba/tänka på då jag har semester.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd

Marcus:
Om vi för tillfället lägger den andra diskussionen åt sidan undrar jag över varför den här då existerar:

http://www.hockeysnack.com/image/vetgirig.gif
79333 bytes stor, 698x600 pixlar

Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Ok, Marcus:
precis som 65Seklander gjorde, som också väntade en vecka på svar.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd

Metal Guru: Nu i periodpausen så ska jag svara på din fråga från tidigare.

Du har rätt i att bilder skalas om på sajten. Det är ingen optimering för att sparar utrymme uten snarare en teknisk detalj. Bilderna genereras dynamiskt så din bild finns på såväl adressen

www.hockeysnack.com/image/400/300/vetgirig.gif

som

www.hockeysnack.com/image/200/300/vetgirig.gif

Det är URL:en som väljer hur stor bild som ska visas. Första siffran i URLen är max-bredd och den andra max-höjd.

Skalningen i ditt fall blev verkligen inte bra. Jag tror det får bli ett omtag då det gäller bildhanteringen alternativt buggrättning. Att skala om GIF-bilder i sig känns ju lite dumt då detta format ska vara loss-less till skillnad från jpg.

Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Metal Guru: Okey. Ett tips för nya frågeställningar är att skapa ett nytt ämne istället för att skriva i min drifttråd.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd

Marcus:
Det var ju ytterst oklart om du hade sett frågan, så det kändes rimligt att påminna för min del.

Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Metal Guru: Svar inom en vecka för icke-kritiska frågor känns som rimligt för min del.
Kommentera

« · 1163247 · »