Marcus: Hmm, när jag använder Firefox är "Vänner online" och "Mina favoriter" helt blanka. Nu när jag använder Explorer - eller beror det på Auschentoshan? - så ser jag allt glasklart.
Gidde: Och jag. Ersätt som sagt Dream Team Boken med Vetgirig.
Varför inte nyttja den boken redan nu förresten? Är ju ingen aktivitet där så det är ju lika bra att vi skriver i den. Jag menar, så dränks inte Cafeboken i bara vetgirigprat.
...är väl bra, men lite spartansk. Ibland är man fler än två som mailar varandra, men det finns bara en (Skicka)-funktion. Senaste avsändare dyker upp i (Mottagare:)-rutan, men ingen annan.
Tycker att om mailet gått ut till flera, borde samtliga defaulta i (Mottagare:)-rutan, samtidigt som det borde dyka upp två knappar nedtill; (Svara En) och (Svara Alla).
En som inte är så van vid hur detta funkar har emellanåt svårt att hålla isär vad han/hon egentligen gör, varför en sådan här förbättring skulle underlätta Hockeysnackandet i allmänhet.
Det kanske börjar bli dags att göra en egen badklädes-bok här på HS. Tråden i café-boken har strypt den vanliga café-debatten lite grann ett tag nu. Eller är badkläder en fluga som kommer blåsa över likt Internet?
Metal Guru: Håller inte med - än i alla fall. Mängden vetgiriginlägg varierar. Håller det här i sig ett par veckor med den mänd det varit de senaste dagarna så är det helt OK. Annars brukar ju diskussionen avta under resornas gång i de "stora" ligorna i takt med att folk elimineras.
Det kanske börjar bli dags att göra en egen vetgirig-bok här på HS. Tråden i café-boken har strypt den vanliga café-debatten lite grann ett tag nu. Eller är vetgirig en fluga som kommer blåsa över likt Internet?
Önskar mig att på tjyvkika-sidan listades folk som "Skriver ett inlägg hos" får sitt entry fetmarkerat. Så att man slipper leta efter de där lite mer intressanta aktiva männskorna.
Hmm. Det här var inte mycket till funktion. Men jag önskar det ändå.
ajon: Det ser du när det är text i bubblan bredvid namnet. Kan vara lite svårt att se ibland. Om personen skrivit till dej medans du varit offline syns det nedanför "dina vänner". :)
Klickade runt i de olika gästböckerna jag har som favoriter. Har inte varit inne på ett tag och det lyste mycket grönt men när jag klickar på gästböckerna så finns det inga lampor som lyser på de inläggen jag inte läst.. Varför detta?
Ofta när jag följer en matchtråd på ett underforum så känner jag viss frustration över att behöva köra en "back" och sedan en "forward" i web-läsaren och då ändå hamna högst upp i tråden. Känns somen klar nackdel att man inte bara kan uppdatera själva tråden som i ett vbullentin/phpBB/whatever-fora. går det att lösa på något sätt?
Gidde: Det är lika på min ordinarie numera heltyska dator också. Och på en stationär bärbar Bjästadator också. Jaja. Man får väl se till att vinkla skärmen på rätt sätt?
...första inlägget i varje tråd är i min dator ljust ljust ljust blågråblå ungefär. Den syns knappt. Skulle man inte kunna ändra den till en färg som syns bättre?
Det finns en liten bug då man ska redigera sin presentation. Om man drar musen över frågetecknet som finns precis bakom "forward" kommer rutan upp bakom de överligande alternativen. Jag vet mycket väl vad det ska stå och de flesta gör säkert det, men de nya medlermarna kanske inte kan gissa sig fram riktigt.
klistra in länken som den är, markera den och klicka på "skapa länk" på samma sätt som om du skulle kursivera eller så.