Svenska Hockeyligan

Nationellt · 7508 inlägg · 377 ämnen
« · 740912 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Elitserien på Canal+
JimmyH:

Håller med!

Tragiska hemmasnitt brukar bli följden när matcherna visas på C+ eller SK...

Varför fattar inte folk att hockey måste upplevas live för att det ska uppskattas till fullo???

Sv: Senaste pajas förslaget
horcoff:

Tror nog det var Malmö som Chippen avsåg med MIF när han önskade dom i KK...

Hawerchuk: En tabell efter snitt av tittarsiffror och ppv-beställningar vore intressantare att skåda.

Chippen: Tror inte Mora går i KK med en man som kan krama ur en femtiolapp ur en tjuga.

Hawerchuk: En tolkning man kan göra av dessa siffror är att det är få som har Säsongskortet i Västernorrland men många som köper en ppv-sändning när chansen ges.

Hittade en lista på hur fördelningen såg ut förra säsongen.

Läs siffrorna: C+ hemma, C+ borta, SK hemma, SK borta, Totalt.

Brynäs 4-3-6-5=18
Djurgården 2-2-6-7=17
Frölunda 2-6-6-10=24
Färjestad 1-4-6-5=16
HV71 4-4-4-4=16
Leksand 1-1-5-8=15
Linköping 4-3-5-5=17
Luleå 1-3-3-6=13
MODO 1-2-8-8=19
Mora 3-0-9-4=16
Södertälje 3-1-5-2=11
Timrå 3-0-9-8=20

Vilket ger följande tabell.

1. Frölunda
2. Timrå
3. MODO
4. Brynäs
5. Djurgården
6. Linköping
7. Färjestad
8. HV71
9. Mora
10. Leksand
11. Luleå
12. Södertälje

Utan sändningar med säsongskortet.

1. Frölunda
2. HV71
3. Brynäs
4. Linköping
5. Färjestad
6. Djurgården
7. Luleå
8. Södertälje
9. Mora
10. Timrå
11. MODO
12. Leksand

Med reservation för vissa felräkningar.

Sv: Äntligen...
Frella: Hittade denna länk om SVT's Hockeykväll och den bekräftar att SVT fortsätter med sitt.

65selander: Har man rutig keps däruppe,är det inte truckkepa som gäller ?.......:)

Klent k´bd: FAKTISKT.

65selander:
Tycker bara att det är synd att han i sin introverta bitterhet icke upptäckt att SAIK fatiskt kommer spela i ES denna säsong. Men, det är inte min business.

Metal Guru: Tat lungt med Chippen han kanske har en rutig keps ;-)

RQT:
Det är ingen idé att försöka tala förstånd med den där. Han är hela Skellefteå AIK's femtonåriga bitterhet mot yttervärlden personifierad, och kommer så förbli under lång tid.

Chippen: "Jag tycker Håkan Bogg är en fjant" Är inte det ett personligt påhopp? Om inte så tycker jag bara därför att du är en fjant.

Metal Guru: Och vad vill du visa med de dära citaten?

Ja, jag ogillar Mora och hoppas de åker ut, men det betyder inte att jag inte tycker att de platsar i ES sportligt. Det är väl mest det att jag hoppas de ska åka ur för att de gick upp ist för AIK för några år sedan. Kan väl lägga till att jag hoppas att MIF går i KK så att man slipper det laget.

RQT: Personliga påhopp? PÅ vem?
Tja, den som har vart längst är Rama, som ska göra din 10:e säsong.

Kommer SVT att fortsätta sända sitt Hockeykväll? Eller blir det femmans lördagsmagasin som tar över detta? Hittar ingen info om detta, men spelschemat är väl uppbyggt med måndagsmatcher även i år för att anpassa sig till Hockeykväll?

Hawerchuk: Är ju kanonbra detta.Som man har längtat efter en bra produktion.Och det bli när C+ håller i det.

lungan: Dom kommer visa exakt lika många matcher som TV4.

Fy bubblans vad bra säger jag.

Hur mkt kommer egentligen 5:an visa denna slutspelshockey! Sj tror jag att Kanal 5 kommer sända färre och färre matcher samt ge fler åt canal + så att fler och fler i Sverige inte kommer kunna njuta av slutspels hockeyn, såvida man inte har canal +.

Detta är skandal, va fan kan man inte sända svensk hockey i kanaler som alla kan se, detta är skam, snacka om att pissa på de som inte har kanal 5. Riktigt illa är detta, känns som att detta endast är ett knep för att få fler att välja canal digital nu när man ska välja digital tv leverantör, tänk alla som har visat de kommer inte kunna få njuta av denna fantastiska slutspelshockey.

Fy Fan säger jag bara!

Chippen:
Haha..vad fan är detta? Har väl aldrig skrivit att Mora inte är värda sin plats i ES?

Å fan. Måste ha missförstått dig. Du är alltså en sån där som man inte ska läsa mellan raderna, för där finns absolut ingenting alls - förutom en liten bit illaluktande ost. 
Rock on, och lycka till med dina förunderligheter i vinter.

Visst är det lite så oxå, men tycker fan inte Mora har något i ES att göra...
Chippen @ Vinkeltået Igår kl. 19:45

För min del så får Mora gärna värva hur många utlänningar de vill. Bara alla floppar och de åker ur ES. Maken till skitlag finns inte.
Chippen @ Vinkeltået Igår kl. 19:39

Chippen: Visst får du ogilla spelare. Men personliga påhopp passar sig inte spec bra på denhär sidan.

Finns det f.ö någon saik-ikon överhuvudtaget kvar i laget? eller har alla flytt söderut? :D

Haha..vad fan är detta? Har Mora gått och blitt hela Sveriges gulligull-lag? Har väl aldrig skrivit att Mora inte är värda sin plats i ES? Anser bara att de kan åka ut...så att jag får den skadeglädjen. Om de är värda sin plats och vad jag tycker om laget är två skilda saker, eller hur.

Lite svårt för SAIK att bevisa om de hör hemma i ES eller inte, då de just gått upp. Fast ett bevis på att de hör hemma där är väl att de gick upp via KS och slog pisslag som Leksand och Tälje?

Jaha, så nu får inte ogilla spelare heller? Jag tycker Håkan Bogg är en fjant. Men oki, bara för att han är en Moraprodukt så kan jag väl höja min åsikt till en-lite-mindre-fjant.

Dragan 2k:
En helt underbar nyhet för vem i världen komemr att sakna 4:ans hockeysändningar?
Tråkigt dock att Calle Johansson inte längre tillhör Canal + laguppställning för vem skall nu bjuda på drinkar efter matcherna...... ?

LL: På tal om TV4 gick jag in på deras sajt om de skrivit något om att man inte längre är en aktör inom tv-sänd hockey men där fanns givetvis ingenting. I och för sig så hittade jag något annat - reklam, reklam, reklam och så faktiskt lite mer reklam.

Dock en eloge till dem som lyckades klämma in en och annan notis mellan reklamdjungeln.

Helsike vad jag ogillar den kanalen, sajten tja allt.

knaskamilla: Jo säkert,o Brynäs vinner 10 raka Sm-guld......:)

Bissett19:

Det var väl han som dumpade henne...? ;)

Dragan 2k: Stackars Johan Edlund,först blev han av med ´sin Jessica Almenäs o nu får han ínte kommentera slutspelshockey längre,vinden har vänt Johan:)

Nä skämtåsido,det här var ju pefekt egentligen att Canal plusgänget med Hegerfors,Holmgren,Parmström får fortsätta att ta säsongen i hamn.Ska bli intressant o se om dem plockar in någon ny där nu när Calle Johansson försvinner.Jag har lite på känn att det kan bli Peter Popovic,som man använde mycket under NHL-slutspelet,jag säger inte att han är bra utan att han ligger bra till för att efterträda Calle Johansson!!

Chippen:
Har du talat med din psykoterapeut om de Mora-demoner som jagar dig på nätterna? Om inte, kan det vara ett bra tips inför vintern.

GävleLasse: Stämmer det är det som är problemet. Jag betalar 1060 i månaden men själva TV kostar 631 inkl Säsongskort och Showtime. Resterande är internet som Jobbet står för.

Nu börjar krogarna iaf här i Sthlm inse att sporttv är hårdvara och fler och fler skaffar sändningsrättigheter.

Chippen:
Det här är underbart. Nu får Mora skit för sina egna produkter också. Vem blir nästa hackkyckling? Granström?

65selander: Jo jag vet att jag har det om jag köper säsongskortet men jag tycker att det blir lite väl dyrt med tanke på att jag måste skaffa Canal+ för att kunna ha Säsongskortet.

Då är det bättre om man kan få det gratis från Kanal 5 ;)

GävleLasse: Du har ju det nu om du köper Säsongskortet. Tyvärr så sänds det inte lika mycket ES som det görs utav Fotbollen samt att alla tyvärr inte har förutsättningarna p g a att en del bolag inte är med på detta.

LL: LOL, den var bra. :P

Nu tycker jag att ni är taskiga mot TV4. Det har ju faktiskt hänt att fyran har visat lite matchbilder från slutspelsmatcherna när de gör uppehåll i reklamen!

Ambroo: Det är bara att hoppas att det slår väl ut för kanal 5 så att de utökar i framtiden. Egentligen så vill man ju ha en match för varje omgång som spelas. och rejäla highlights från de övriga...

Chippen: Vafan! Nu har du druckit för mycket sprit igen! Skulle Mora inte vara värda att spela i ES? Det har Mora redan bevisat att de gör. Till skillnad från saik, som inte har bevisat ett skit.

Dragan 2k:
Det där var en suveränt bra nyhet du kom med Dragan, som jag har väntat på att fyrans skulle bli av med hockeyn. Det har varit en pina att se deras sändningar.

Dragan 2k: Helt suveränt! Tack och hej Perlskog...ICKE!

Dragan 2k: Skönt att slippa TV4. Kanal 5 har några utbyten med Canal+ under året, senast i lördags.

Äntligen...

kan man njuta av tv-sänd hockey över hela säsongen och inte bara under grundserien.

Dragan 2k:

det orkar jag inte, det kommer i sinom tid lovar... =)

mattias - 74: Haha. Du gick in i fällan:-)

Förväntade mig en utläggning om ...hmmm FBK:-)

mattias - 74: Ja och? Dax att byta ut fanskapet..:-)

Dragan 2k:

Ja nog har Leksand alla förutsättingar, de har ju ändrat allt i princip, ny styrelse, nytt spel, ingen vedhuggning längre som vissa påstod för ett par år sedan. Men framför allt så är laget riktigt bra. Tror vi skulle ha större chans i Es med dett alget än det i fjol!

mattias - 74: Du har så rätt...så rätt.

Frågan är bara om Leksand tar sig upp efter årets säsong.

Chippen:

Han har väl spelat där sedan tidernas begynnelse!

mattias - 74: Visst är det lite så oxå, men tycker fan inte Mora har något i ES att göra...
Se bara på deras svenska profilspelare...HÅKAN BOGG! :-(

Chippen:

haha tro jag anar enl liten smula avundsjuka för att inte SAIk lyckats ta sig opp eller ?? Sj ser jag gärna Mora ur också men det finns ett skitlag som är värre. TRO MIG!

Mike Skinner: För min del så får Mora gärna värva hur många utlänningar de vill. Bara alla floppar och de åker ur ES. Maken till skitlag finns inte.

Mike Skinner:
Precis så är det ju absolut alla värningar kan ju inte lyckas , några blir ju inte riktigt som tänkt sig även hur väl scoutade spelarna är eftersom förutsättningar skiljer ju från olika ligor och lag ju och kedjekamrater

Själv vill jag se en så bra serie som möjligt sen vad det står för namn och natinalitet på passet strunatar jag i .....

« · 740912 · »