Svenska Hockeyligan

Nationellt · 7508 inlägg · 377 ämnen

Olycka rubriceringar.

Olycka rubriceringar.
Tittar till matchstatistiken mellan Djurgården och Färjestad. Ser att Vinnerborg dömt. Ser att det utdömts totalt 136 utvisningsminuter. Ser för övrigt att Ölvestad och Kåberg fått matchpenalty för bland annat: fisti. Fisti? Fisticuffs står det visst för.

Nu har man talat engelska flytande i 23 år. Det händer inte för många gånger att man hör det uttrycket. Nog borde man dessutom kunna komma på en bättre brottsrubricering än fisti.

Så här kan det kan låta från amerikanska kommentatorer då kanske i NHL:

"Oh no. Here we go again Bob".
"Yeah Bill. Could it be? no. I think it is. Yeah. Its confirmed. Fisticuffs between Domi and Hatcher."

Sv: Olycka rubriceringar.
Dragan 2k: Vad är det för en olycka du snackar om? Har Domi fistat Hatcher? En annan är ju int så haj på engelska då...!

mike66: Annars gillar jag den för sällan utdömda utvisningen för interference by spectators.

Dragan 2k: Hur många hours är den utvisningen på?

mike66: Några timmar minst. Tusan. Det finns hur många som helst olika regelöverträdelser man kan göra sig skyldig till:

Refusing to Start Play
Throwing a stick
Holding the mask
Falling on the puck
Excessive Rough Play

Dragan 2k: Jo man kan ju undra ibland var hockeyn är påväg? Hittade lite fler godbitar:

Butt-ending
Checking from behind
Clipping
Head-butting
Kicking
Checking to the head or neck area
Illegal or dangerous equipment
Handling the puck with hands by a player
Handling the puck with hands by a goalkeeper
Prevention of infections by blood
Infringement of change of players procedure
Goalkeeper beyond the centre red line

mike66: Vissa av dem är faktiskt riktigt kul. 2+10 för Prevention of infections by blood.

Refusing to start play är också kul. Nepp. Vi är obstinata och tänker inte spela. Så det så.

Dragan 2k:
Vad heter den klassiska "Utvisning för osportsligt utseende" på utrikiska?

Dragan 2k:

Head butting? mmm Var det inte någon spelare som blev utvsiad för det redan så sent som förra säsongen, för det är vökl det samma som skallning, eller är det när man åker i 200 rakt in i magen på någon med huvudet före =)

Metal Guru: "Abuse of official" kan det bli om du är osportslig mot domaren, men även "Misconduct" (gäller även mot andra spelare)

bobbe:

Osportslig mot domaren, är det när man inte rakat sig på massor av dagar?

bobbe:
Jag frågade om "Utvisning för osportsligt utseende", vilket är något helt annat.

Metal Guru: Ooops, min automagiska felkorrigerare slog till... :)

"Unsportsmanlike appearance"?

Dragan 2k:
Varje gång det blivit slagsmål i sverige tycker jag det fisticuffs dom åker för iaf om dommarn ska ge dom 5 min , ni som tittat i reglerna efter konstiga utvisningar finns ens fighting med bland svenska reglerna för utvisning ?

« · 422544