Svenska Hockeyligan

7507 inlägg · 377 ämnen

Vad kan man göra åt FBK

« · 71687 Till forumet


Sv: Vad kan man göra åt FBK
Något som jag kom att tänka på vad det gäller FBKs flyt just nu är självförtroendet i avslutningarna... var det i tredje perioden som HV hade 11-7 i skott och 0-3 i mål? Det förklara lite om psykologin som infinner sig under matcher....
MoDo verkar just nu ha bra flyt i avslutningarna... fast de har en bra målvakt mot sig i Frölunda.... Känns nästan som handbollspsykologi vad det gäller målvakter...
Hur viktig är målvakterna undrar jag? Liv är en bra målvakt men fick inte mycket stöd av HVs backar... Frölunda är kända för sitt täta backspel men där tappade man senast. FBKs backar är täta men bäst framåt, men har i princip alltid minst en gubbe kvar...
Gerber verkar växa till en jätte när motståndarna kommer för nära... FBK spelarna går runt målvakten istället, hände flera gånger igår... Ett inlägg att Liv var bortfintad ända till travbanan på Wallins dragningar fick mig att småle, men han hade ju ingen back ivägen.... Så vad säger ni?
Kommentera

Sv: Vad kan man göra åt FBK
Att (ur HV perspektiv) backa hem och låta FBK ha mycket puck, som ju erat (=FBK's) spel bygger på.

AIK lyckades ju spela 0-0 i slutet av serien mot FBK efter att ha förlorat skotten monstruöst. Har dock för mig att FBK fick bonuspinnen.
Kommentera

Sv: Vad kan man göra åt FBK
Varför överhuvudtaget göra nått åt FBK det går ju så bra som det går. Ellerhur?? :) Aaaahaaa ni söker FBK's akilleshäl. Någon sa om Jönsson försvann så...., tror inte ens det skulle spela någon roll.
Kommentera

Sv: Vad kan man göra åt FBK
(Att backa hem och låta FBK ha mycket puck, som ju erat spel bygger på)
Jag förstår inte vilket lag du syftar på... är det FBK mot FBK?... lite av en cirkumreferens.... och vad har AIK med den taktiken att göra?... hmm, förklaring önskas...
Kommentera

Sv: Vad kan man göra åt FBK
Och det tycker jag ändå var helt rätt gjort. HV har inte materiel för att spela en tät defensiv utan spelet bygger på hård forechecking och snabba spelvändningar. Chansen låg ju i att hålla emot länge, inte ge FBK för mycket puck och att göra första målet.

Att backa hem och låta FBK ha mycket puck, som ju erat spel bygger på, har ju bara funkat när FBK mött lag som AIK och inte riktigt varit fullt motiverade och fokuserade på uppgiften.
Kommentera

Sv: Vad kan man göra åt FBK
HV:s "fel" var väl att de gjorde tvärtemot vad du skriver. De försökte "spela" mot FBK i de två sista matcherna och fick betala dyrt. Kanske blev de övermodiga efter match 1.
Kommentera

Sv: Vad kan man göra åt FBK
Nu är dom där de och alla andra förväntat sig.... en fiende kan bli nerver ... eller skada på någon central spelare, typ Jönsson, som alla mer eller mindre förlitar sig på...
Fast å andra sidan är truppen bred.... hmmm... ska bli klart spännande i finalen.

Jag tror att tryck måste sättas högt uppe på Fbk-backarna och sedan en berlinmur vid blå....
Kommentera

Sv: Vad kan man göra åt FBK
Zigge>>

Visst var Modo outstanding -99, men jag hävdar å det bestämdaste att FBK är en eller ett par klasser mer överlägsna övriga lag i år än Modo var då.

Även HV spelade jämnt med FBK under säsongen, enbart uddamålsförluster, och två av dem i sudden. Vi lyckades matcha dem på hemmaplan när hela laget spelade bra, men så fort några killar hade en mindre bra dag så blev vi överkörda. Ger man dem fingret så tar de hela handen. Färjestad spelar dessutom betydligt bättre nu än de gjorde under säsongen. Det är ju detta de har gått och väntat på sen jul ungefär. De har kunnat träna och förbereda sig utan en massa viktiga måstematcher.

Jag ser inte vad som skulle kunna få Färjestad på fall. Möjligtvis om Gerber blev skadad, men varför skulle han få en dålig dag nu när han inte haft det på hela säsongen? Hela laget har ju gått igenom säsongen utan en enda djup svacka.

Jag undrar jag om de inte går igenom slutspelet utan förlust...
Kommentera

Sv: Vad kan man göra åt FBK
Ja... du har kanske rätt, men det är imponerande när två mycket relevanta spelare blir skadade och det märks inte på spelet. Självförtroendet verkar vara högre är Mt Everest...
Kommentera

Sv: Vad kan man göra åt FBK
Visst verkar FBK helt outstanding, men det va MODO -99 åxå, o föll mycket pga medie-trycket o alla förväntningar, då fick Bif va underdog, kanske är det MODO's tur att få vara det nu??
TÄNK om Gerber får en dålig dag??
men visst, FBK är skyhöga favoriter, o ska så vara.
Kommentera

Vad kan man göra åt FBK
Vad tror ni där ute... finns det något sätt att med elitseriens spelar- och tränarmaterial vinna mot FBK just nu? Om, ja.... hur...????

Skulle vara intressant och se hur dom står sig i den internationella konkurrensen....
Kommentera

« · 71687