1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607367 inlägg · 6214 ämnen

« · 2580962 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Cobbel: Han åker flera meter rakt fram, kör på domaren, åker flera meter till utan att reagera att han kört på någon? Jomenvisst, det var säkert en olycka av Lundin. Han är ju synskadad på vänster öga och saknar känsel i vänstra sidan kroppen.

Klart han borde frias!

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Cobbel: Regeln som de refererar till är Game misconduct:
📖 Regel 40.1 har uppdaterats till i år med likgiltighetsuppsåt, vilket innebär att fysisk kontakt med domare, oavsett intention, ska betraktas som avsiktlig fysisk kontakt. Därav anmäls situationen till Svenska Ishockeyförbundets Disciplinnämnd som tar beslut under dagen.

Sv: Apropå nånting...
Costanza: Nä. Timrå dödade DIF, Modo slog bara in extra spikar i kistan

Sv: Apropå nånting...
Olli Nomadinen : MoDo dödade DIF. Obygden vann!

Sv: Apropå nånting...
Mycket kan man säga och tycka om Djurgården men runt den föreningen blåser det nu, högt ställda förväntningar kommer på skam och fansens dom är inte nådig. De må ha flest SM-guld men det skiter de rätt högaktningsfullt i f.n. Dessa är inte särskilt mkt värda nu, till skillnad från vissa andra fans så klappar de sig inte mätta och belåtna på magen och lallar på om fyllda prisskåp och andra tomma floskler

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Söderöver: pdf.mediahandler.se/pdf/Spelregler_for_ishockey_2022-2023/78/

Hittar inget i regeln för "physical abuse of officials" som ger stöd för den bedömning de surrat om hittills.

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
En anmälan ska innehålla en exakt beskrivning av händelsen och skriver man att linjedomare Nilsson står på blålinjen så lämnar man en oriktig uppgift vilket vilken video som helst bör styrka. Nilson är i rörelse, han glider vilket innebär att han är stilla i kroppen (svårare att upptäcka) jag förstår Lundin som stirrar puck! Han kommer in ser vilken jävla jättebra yta som finns i slottet och vet att om han tar sig dit så får han ett riktigt vasst läge om pucken kommer ut till honom!

Han stirrar puck för det är det han ser som relevant i situationen.

Det här är en olycklig kollision mellan två aktörer som båda stirrar på pucken.

Här kan man fria tycker jag.

Det är Lärkings crew i situationsrummet som anmäler detta och det är väl att betrakta som praxis när domare far i isen efter yttre påverkan.

Tramsigt ja! Ingen av de fyra domarna på isen under vår match mot FBK ifjol när domarna sannolikt var inblandad i matchfixning åkte i isen så varför en skulle göra det igår känns jävligt konstigt.

Olyckshändelser är det synd att straffa. Lunding får helt enkelt lära sig att se sig omkring mer på isen.

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
{8179}: Jag kan ju tycka att det är konstigt, i dagens höghastighetshockey, att det inte inträffar fler krockar mellan spelare och domare. Men det är ju jag det.

Med det sagt, jäkligt klumpigt av Lundin. Men med det sagt ;-) olycka.

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
”Står på blålinjen och gör en offsidebedömning. Han står i sitt arbetsområde.” Borde det inte vara vid sargkanten snarare än att stå vid tekningscirkeln? ”Vad är det för jävla skitregel?!” -Tommy Sjödin

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
lundin o domaren
va händer?
sikket skämt

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Följande förhållningssätt borde finns:

-Medveten pååkning: Strängt straff inklusive avstängning och böter
-Omedveten pååkning där domaren ej bidragit till kollision, men spelaren har åkt för nära(agerat vårslöst): Milt straff, typ en match.
-Omedveten pååkning där domaren bidragit till kollision genom positionsförflyttning: Inget straff alls, en ren olyckshändelse och inget som behöver stävjas genom straff.

Med ovansående kategorier så landar Lundin in på antingen andra eller tredje, mest tredje. Inget straff är det rimliga med andra ord. Varsågod SHL, bara att applicera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Vore ju som om domarna skulle bli avstängd för att dom missar en highsticking, handlar ju faktiskt om spelarnas säkerhet. Då skulle det bli dommarbrist delux.

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Cobbel: Ja och det hade väl räckt så? Detta är så häpnadsväckande löjligt.

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Smetovish: Ja hade man blivit bestraffad för en olyckligt kollision så hade man gjort som Dicken o kastat trunken i havet. Vad fan är det frågan om ?

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Smetovish: Albin åkte ju fram till domaren när det blåstes av och kollade så att allt var ok.

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
bar mofftak: Alternativet är att kliva upp, borsta av sig och klappa om varandra och köra vidare. Hade räckt. Eller tror man att spelare då frivilligt skulle åka runt och tackla domare? Förstår inte vad det kommer för bra ur det här?

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
bar mofftak: Borde vara böter på sin höjd för lättare påkörning av domare. Om det vore medvetet är det förstås annat.

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
bar mofftak: Vad hade hänt om en domare hade åkt på en spalare? Ja precis, inte ett jävla skit. Sure om man hade sett att Lundin ser domaren, men nu ser man ju klart och tydligt att han har blicken någon annan stans exakt hela tiden. Snöflingor..

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Smetovish: Jag förstår upprördheten men vad är alternativet? Domarna vill inte bli pååkta och ser gärna att spelarna har något sorts incitament att vara lite försiktiga.

En match avstängning är en bättre lösning än 2 minuter under match enligt mig, kanske borde man göra som med filmning och sätta ett bötesbelopp på någon tusenlapp om man lyckas köra på en domare.

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
OlliJanne: Offerkofta deluxe som vanligt från domarkåren.

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
OlliJanne: Om man vänder på steken då? Är inte isen Lundins arbetsområde också? Och han ska väl bara behöva fokusera på vad som pågår i spelet, det är väl upp till domarna att inte sätta sig i sådana situationer att det påverkar spelet?

Klantigt av Lundin, ja
Borde han lyft blicken och inte stirrat sig blind på situationen, ja

Men en avstängning i en, eventuellt fler matcher? Hårt.

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Dubbeld: citat från anmälan: "Nilsson står på blålinjen och gör en offsidebedömning och befinner sig i sitt arbetsområde. Lundin kommer in på isen från spelarbåset och har hela isen framför sig och den enda personen som finns framför honom är linjedomaren. Nilsson åker i isen med stor kraft och har ingen möjlighet att skydda sig eller mildra kraften i fallet"

det lär ju bli 5 matcher med den jävla formuleringen. Fraser som "befinner sig i sitt arbetsområde", "har hela isen framför sig" och "ingen möjlighet att skydda sig" gör ju att anmälan känns sammansatt för att göra största möjliga verkan. Visst kan man tycka att det är i sak rätt men det är många värdeord med där.

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
bar mofftak: "förstår anmälan". Är det dit vi kommit? Det är en olyckshändelse. Lundin har full koll på spelet och ser alla 9 spelare åt höger från hans håll, han ser med andra ord det han ska ha koll på. Linjedomaren glider inåt i banan från Lundins vänstra sida. Hur fan kan vi kommit hit där vi tycker att en avstängning på detta olycksinträffande är okej??

Herregud blev mer upprörd av att gå in hit och läsa alla kommentarer. Det är patetiskt att han blir anmäld. Punkt. Olyckor inträffar och kommer alltid göra, det är idrott som vi håller på med. Man tror väl inte att Lundin medvetet kör över dommaren. Domarna jobbar för att återfå sin respekt i ligan. Då kan man inte stänga av olyckshändelser av denna kaliber. Orkar snart inte följa denna skitsport längre.

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Zäta75: Nej nu hoppas jag Leksands målvakt har en riktigt dålig dag på jobbet imorgon. Vi måste väl ändå ha avverkat alla fantommålvakter i SHL nu? jaså inte?

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Rico01: håller med. Absolut inte medvetet men herregud vad klantigt med tanke på att han har fri sikt och isen helt fri från övriga spelare sånär som på en relativt stillastående linjedomare. Blicken måste definitivt ha varit fokuserad på nåt annat.
Den avstängningen kommer han nog inte undan tyvärr.
Pontus Åberg fick väl två matcher ifjol för en betydligt mindre touch?

Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND: Jaså Peter Antoine har gått bort. Tråkigt.

Kommer du till Sydkraft Arena imorgon SMÅLAND och hjälper oss att vinna?

Sv: Apropå nånting...
Dä ä sorgens da rabbuslingar!
The Big Boss ha lämna oss!!😔
R.I.P PA du ä saknas!!
Uppladdat:

500x0-screenshot20231013090442chrome.jpg


Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Puckat: Att vi blir rånade 2 matcher irad nu är inte roligt. Vill inte se några fler rån i närtid.

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Rico01: Någon mer som fortfarande är arg och besviken över att vi är 30 sek ifrån 3 poäng igår efter massivt spelövertag? En vinst hemma mot Leksand skulle lindra iaf lite smärta. Att Brome får göra mål igår var såklart extra smärtsamt

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
DenRöda: Det kommer med 99% ATT bli något, kolla bara på Filip Sandberg i Skellefteå som nyligen blev avstängd en match för att han olyckligt råkade träffa domaren med klubban. Men i den här situationen är det ju domaren som gör fel, varför ska han glida ut dit? Spelarna ska ju inte behöva tänka på vart dom står utan dom ska ju vara osynliga

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Nej, Lundin är ingen ful spelare och det där är en olycka som jag ser det. Samtidigt har Lundin hela jäkla isen fri så jag håller med er som tycker det var klantigt. Jag tror på 1 match avstängning utifrån vad spelaren som slog klubban över armen på en linjedomare fick, och den tyckte jag var mer allvarlig än Lundins pååking.

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Dubbeld: Det där var rätt klantigt av Lundin så jag förstår anmälan.
Gissar på en match men det kan kanske bli mer, det har varit lite tombola när domarna varit inblandade.

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Perreman: Nä han tittar över på andra sidan hela tiden medans han åker mot mål. Linjedomaren åker sakta ut och ska ha bättre koll på Lundin också. Det här är bara en jätteolycklig kollision. Dom måste anmäla pga rutiner och det kommer med 99% inte bli något.

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Perreman: Ja han stirrar ju puck hela tiden från båset men, men.

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Dubbeld: Kollar man video #2 där så ser det itne ut som att Lundin ens ser linjedomaren. Sen kan väl jag personligen undra vad linjedomaren ska göra flera så långt in i banan.

Jaja, lär väl sluta med avstängning hur som helst. Det är ju ändå en Timråit vi pratar om...

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Lundin anmäld till disciplinnämnden efter han åkte in i domaren

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Ä dä Ammaryllis tur att spök imorrn i Sydkraft!
Nå vi bottenträske innan Danmarkresan näst veckan! Kansk en sväng till Christiania innan match?
Jag lid mä rabbuslingarna å deras jävulska ineffektivitet!!
Dags att vakna innan dä ä försent!!

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Bragd-Birger: Med tanke på hur hela SHLs +/- statistik ser ut om man vänder listan upp och ner så är det egentligen mycket Ok läge i tabellen.
Kan inte tänka mig att det ser ut så här vid jul.

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Söderöver: Jasså, Mitell är ute och grinar igen.
FBK gillar man ju inte p g a att de alltid är i toppen och att det är kraftig underdogkaraktär när vi möter dom. Samtidigt beundrar man organisationen och stabiliteten i föreningen.
Mitell framstår för mig dock som en grinig, bortskämd unge emellanåt. Och efter hans fega duckande beteendet när FBK fick alla möjliga domarfördelar i den för oss ökända matchen håller jag honom även som ryggradslös.

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
TD: Det jag tycker våra spelare är dåliga på offensivt är att skapa sig själva tid och yta. Se Örebro och FBK t.ex de stannar upp eller viker in i banan i offensiva lägen, försöker finta bort våra backar. Visst kanske svårt, men lyckas man blir det helt plötsligt ett mycket bättre skottläge. Våra killar verkar föredra skjuta oavsett vad de har för vinkel

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
OlliJanne: effektivitet nästan 120 skott och 6 mål mål ok Fbk Lhc och nu Örebro har spelat bättre hockey men prickskytte måste det tränas på direkt skott har jag efterlyst

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Cobbel: ja jag tror vi måste jobba oss in i formen och tycker kvällen var ett steg i rätt riktning. Jag gillar när jag direkt i match inledningen kan se att alla fokuserar på att göra rätt saker mentalt och det såg jag ikväll... likt förbannat räcker det inte men kan man fortsätta på inslagen väg så måste det lossna. Tycker dessutom de nya kedjorna såg mer välbalanserade ut. Förhoppningsvis kommer Wedda och de TRE ordinarie backarna tillbaka och då jävlar ska det väl ändå bli åka av?

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Men vad tror ni om Lundin?

Väntar det en match avstängning för Lundin efter hans mörka mordiska attack på linjedomaren?

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Bee: varje gång Färjestad bitchar på domarna spyr jag på insidan!

Som vit medelålders man i ett vitt medelålders samhälle är Färjestad privilege en ovärdig egenskap i SHL…

Men gråt du mitellan din fis!

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
{9908}: Helt enig =) 🍸

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Fortfarande förbannad nå jävulskt. Inte på laget, men på sakernas tillstånd. Dom senaste tre matcherna har vi fan spelat en bättre hockey än vi gjorde någon gång under fjolåret, likförbannat har vi bara fått med oss två poäng.
Tack för det, hockeygudshelveten.

Vi tappade 3 topp6-backar (och fick in en), men istället för att rasa ihop i egen zon fick vi plötsligt ett fungerande uppspels...spel. Visst, vi förlorade en hel del defensiv tyngd och stabilitet, men...det visade oss i a f vilken typ av backsida vi ska ha framöver. Rörliga backar med blick för spelet. Och nej, det behöver inte vara en Pudas eller Tömmernes. Det är bara att kolla på vad Edfeldt bidrar med, sin relativt tveksamma SHL-mognad till trots.

Nu har vi fart i grejerna redan från egen zon, och vi får ett jävla tryck i anfallsspelet. Skulle Jonte et al sluta skjuta badbollar, så...kan det här bli en riktigt trevlig säsongsjävel till slut.

Men det är då fan vad det trilskas. Jonte må ha tappat 10 kg fett, men han ser ut att bära det tredubbla på sina axlar. Förmodligen får Hussen bända bort klubban ur händerna på honom i omklädningsrummet.
Märkligt. Det känns som att han försöker uppfinna en ny variant av sig själv. Måhända har han insett att han aldrig kommer att kunna kombinera den där ständigt attackerande 19-års-Jonte med defensiv-ansvars-Jonte-som-funkar-i-NHL, och därför försöker uppfinna ett mellanting?

Fan vet. Men det smärtar att se honom utanför sin komfortzon. Jag skulle föredra att se mer av 19-års-Jonte igen. Han lär aldrig bli en spelare av acceptabelt tvåvägssnitt ändå. Coacha honom smart (vilket t ex i n t e är i spel 3-3 tillsammans med Rindell), och låt honom ligga på ständig offensiv jakt. Jag tror att han bidrar mer defensivt om han ständigt ligger högst upp i banan (och gärna stressar backarna för all del) och tjuvar så fort embryo till ett sådant läge uppstår. Om inte annat lär det göra backarna som vill hålla offensiva blå lite ängsligare.

Men så blir det så klart inte. Ante har sin filosofi för hur forwards ska jobba, och vackert så. Men hur länge ska han acceptera Jontes uppenbara oförmåga att sköta sina defensiva uppgifter och trösta sig med att "han försöker i a f"?

Jaja. Alltid är det nåt som ska kuka ur, som prästen sa. Ifjol var Hanzl och EP skuggor av sig själva, i år är dom magnifika. Men det får man inte glädjas allt för mycket åt, ety hockeygudarna tycker tydligen att det krävs två umderpresterande stjärnor i Timrå för att kosmisk ordning ska upprätthållas. Därför: sucki-sucki-spell på Lander och Jonte.

Gaaah!

Är inte hockey en jävla skitsport ändå?


Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Dahlén har alltid varit en sopa defensivt.

Han har haft dippar där det inte riktigt lossnat poängmässigt heller det är ingen katastrof.
Han kommer göra poäng!
Men han brukar vara bättre på forechecking gnistan är rätt svag nu.

Landers gnista har haft svårt att synas genom nya matchtröjorna med.

Det kommer dock.

Det finns så mycket i laget offensivt så det kommer!

Det är det här att trumma på och vinna kamperna konsekvent i 60 min som hackar allvarligast.

Jag antar att avsaknaden av Didde, Erixon och Elmeri med utropstecken före de två första är en faktor som kanske är större än jag vill erkänna. Bredden i försvaret ger sannolikt offensiven mer råg i ryggen.

Förlusterna svider som fan! Provocerar!
Det är orättvist!
Jävla hockey! Så mycket psykologi!

Men i grunden har jag faktiskt ingen djup oro över det här laget! Det kommer fan gå bra när det blir vardag och lunk av det här!

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Sputnik: Enig!

Men innan vi enas om för mycket:

-Vi är återigen det bättre laget
-Vi släpper in ett oförtjänt mål
-Det är ett slumpmål
-Vi spelar borta
-Vi möter ett absolut topplag
-Deras ”klack” är sånt skämt mot supporterkultur
-De har såna vidriga människor i sin trupp
- Och ingen av dem har en tillstymmelse till anknytning till Örebro.
- För Örebro har inga produkter.

Enas vi om allt detta så bjuckar jag på en jäger på lördag 🥳

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
{9908}:Detta blir sista innan sovdags.
Givetvis så bör man också vara ödmjuk inför att vi saknar många ordinarie backar. Annars hade det säkert sett annorlunda ut och vi kanske hade kunnat stönga ner matchen på riktigt.
Förhoppningsvis så tar vi en del poäng på vägen tills nån/några av dem kommer tillbaks.

« · 2580962 · »